Hier filmpje van de tweede proef. Nog meer dan genoeg verbeterpunten maar erg tevreden voor onze tweede wedstrijd!
_pauline_
Geplaatst: 07-03-16 13:36
Galeo, het was ook echt een vliegende haf, we hadden het allemaal niet verwacht. Wat voor oefeningen rijd jij om de achterhand beter onder te laten treden?
Haike, hij is weer redelijk rustig. Alleen het blijft een bommetje op het moment. Als iemand nog fijne beschermers weet om de ijzers te beschermen, snappen jullie 'm nog houd ik me aanbevolen.
Alice, rot die winterdip. Komt vanzelf als het zonnetje weer schijnt weer goed, toch? Gaat het rijden wel fijn?
Yvank, gefeliciteerd met de punten. Altijd leuk om met een groot punten verschil te winnen. Ik ga thuis je filmpje even bekijken, zit nu op mn werk.
Afgelopen weekend toch M1 gestart omdat het moest van mn instructrice en de clinic geefster vorige week. Zaterdag was ik echt stik zenuwachtig was er zelfs een soort ziek van. Proef was om te janken, letterlijk! Maar het gaf heel goed onze knelpunten weer, erg frustrerend dat wel. Hij wilde niet meer weg voor mn been, viel in galop bij de middendraf (nog nooit gedaan), weigerde aan te galopperen, zat overkruist viel met terug nemen zo ongeveer in stap, voltes 10m waren vierkant en hij liep met de handrem er op. Compleet drama dus. Punten 165 en 166, wel terecht overigens.
Zondag herkansing gehad, nu te voorwaarts en te gehaast, maar het doel was een voorwaarts paard en een rustige ruiter. Dat is gelukt, een aantal slordige fouten maar twee heel andere proeven gereden. Punten 175 en 176. Genoeg verbeter punten maar die komen vooral bij mij weg. We weten waar we aan moeten werken, of vooral ik eigenlijk en heb er vertrouwen in dat er een stijgende lijn komt. Nu is het alleen nog even zoeken naar de balans van scherp op de hulp en actief zonder rennen ipv scherp op de hulp en juist rennerig.
Ik heb in ieder geval een heel, heel, heel leerzaam weekend gehad.
Oh Pauline net of ik m'n proef van begin februari lees. Ik heb even een wedstrijd stop omdat ik me dus niet heel zeker voel en eerst weer prettig op m'n paard wil zitten. Jammer van je m debuut maar wel weer werk punten voor de komende tijd! Succes
Leuk dier yvank en nette proef! Vind hem nog wel wat diep en soms weinig impuls hebben maar zeker heel constant en vriendelijk gereden. Lekker zo oefenen en kilometers maken.
Pauline, klinkt als een druk maar heel leerzaam weekend wel! En duidelijk verschil al dan tussen zaterdag en zondag, nu nog een tussenweg vinden. Nu gewoon vaak op pad of met deze ervaring thuis weer verder?
Ik rijd ook veel overgangen en tempo wisselingen om achterbeen fijner aan werk te zetten. Basis tempo in draf nu ook wat aan het verlagen en vind ik best lastig maar merk wel dan beter blijft dragen.
silby
Geplaatst: 07-03-16 20:42
Welkom Yvi!
Klinkt naar zo'n fistel Sofie,hoe gaat het nu met Vic?
Haflingers zijn toch sowieso niet suf Pauline
Gefeliciteerd met je punten Yvanka!
Jammer van de punten Pauline,maar zo te lezen kun je er wel mee vooruit!
Met mijn knie gaat het steeds iets beter,ben zondag weer gaan rijden,behalve dat ik er nog niet echt handig op kom gaat het rijden verder prima. Ben vandaag ook weer aan het werk gegaan,morgen kan ik eindelijk naar de fysio!
Anoniem
Geplaatst: 07-03-16 20:49
Thanks
Ja dat klopt Haike! Hij moet nog sterker worden van achter. Hij is ontzettend voorwaarts en loopt graag (te) hard, Dus nu veel geoefend om gesloten op achterbee te houden. Dat vindt hij nog lastig wil dan wat te diep komen, maar voor nu is het vooral belangrijk dat hij heel los blijft aan de voorkant en dan steeds wat sterker maken en vanuit daar kunnen oprichten! Gaat vast goedkomen
Galeo, precies. Eerst weer even één of misschien wel twee stappen terug om er straks weer meerdere naar voren te doen.
Haike, bedoeling is om weer wat vaker op wedstrijd te gaan aangezien hij het thuis wel doet. We moeten samen weer even regelmaat krijgen en ik vooral minder spanning in de proeven. Maar eerst de 20e nog een clinic en even kijken wat daar gezegd wordt.
Yvank, lees nu een stukje wat ik bij Ty ook had. Over tempo lopen en te diep komen. Maar naar aanleiding van jouw posts komt dat vast en zeker goed!
Vandaag weer fijn gereden, beetje gespeeld met beginnetje travers en daarna over balkje gehuppeld. Was 2de keer na blessure en ze vond het heel erg leuk! Eerste keer wel een achterlijk hoge sprong waar ik niet op was voorbereid maar daarna gewoon weer lekker simpel. Blijft dan keurig zelfde tempo lopen, alleen dr oren vallen er aan de voorkant bijna af
Galeo
Geplaatst: 13-03-16 16:26
Haike, ziet er netjes uit!
Vandaag weer een L2 wedstrijdje. Ik had nog 1 puntje nodig voor de M. Bij het losrijden had hij de lente in zijn kop maar in de ring binnen liep hij fijn 2 x eerste geworden met 196 & 194 punten Hoogste punten van de dag gehaald!
LadyFiesta
Geplaatst: 13-03-16 17:22
Haike, netjes ! had ik al in je topic gezegd Galeo - Echt mooie punten!! Silby, fijn dat je weer even hebt kunnen rijden. Pauline, lijkt me goed inderdaad om vaker weg te gaan, komt allemaal wel goed
Nou ik zal toch maar even mijn L2 debuut met jullie delen. Ik had vanmorgen een heel heet paard met de lente in zijn bol. Losrijden ging best fijn maar toen ik mijn proef moest beginnen kwamen er mensen hard stommelend de trap van de kantine af, dus toen was Comanche de rust kwijt. Die locatie is bij ons naast (ideaal) maar staat erom bekend nogal hectisch te zijn. Enorm mijn handen vol gehad maar ik was wel happy met hoe ik bleef rijden en we hadden ook echt fijne stukken. Ik had zeker geen winst verwacht. Viel nog mee met 179 met een aantal dikke onvoldoendes, door slordigheid door het tempo ( ik heb de hele proef ongeveer 'hooooooo, rustig aannnn' gezegd ) en schrik-acties, maar ook 12 x zevens en een 8 voor het halsstrekken (best opvallend dat dat zo goed ging ondanks de spanning). De 2e proef was ik zo op de rust gefocust dat hij een keer uit galop viel en nog wat fouten en weer een erg heet en nog balsturiger paard onder me. Wijken was ook meer wegrennen voor m'n been dan opzij. Tja. Die proef was gewoon best bagger. Terecht 164 punten. Ik had ook nog de prijsuitreiking van de B tijdens mijn proef, dus lekker applaus uit de kantine, maar dat viel gelukkig mee.
Normaal zou ik ontevreden zijn met zulke punten, maar we hebben er echt van gemaakt wat we op dat moment konden, soms is Comanche gewoon zo. Hij kan heel relaxed zijn en soms gewoon heel druk en gespannen. En dan maak ik er het beste van met hem en ook daarin groeien we. Ik was zelf niet echt gespannen, moest ook af en toe om hem lachen in de proef omdat het soms gewoon zo'n clown is. En ook echt wel veel nette onderdelen ondanks de gekkigheid. Ik hoorde ook dat hij nogal gaaf door de baan ging, met veel bravoure en power. Dus als ik dat er nou ooit gecontroleerd uit weet te rijden gaan we écht knallen haha! Duurt nog even denk ik
Thuis nog even gereden om even correct af te sluiten. Nog steeds energie voor 10.
Galeo gefeliciteerd! Knappe punten, nu naar het m?
Daancha, klinkt toch als een geslaagde en leerzame dag! En je had ondanks alle hectiek en spanning toch bijna een wp op jullie eerste wedstrijd dus nu gewoob veel kilometers maken dan komt dat vast goed! En leuk dat je gereageerd had op m'n topic.
_Sofie
Geplaatst: 13-03-16 20:42
Daancha: leerzaam debuut gehad! Netjes gereden hoor, als je paard zo'n bommetje was Galeo: top gereden zo te lezen. M debuut al gepland? Haike: hahaha, enthousiast paard Hebben jullie ook springambities? Silby: gelukkig gaat het beter met je knie. Yvank: super nette punten Ik vind 'm leuk, de Fjord!
Hoi Vic z'n fistel is mooi genezen, dus we zijn weer lekker aan het rijden. Hij loopt fijn! Hoop eind maart nog een keertje dressuur te starten en daarna maar flink oefenen met de nieuwe proeven.
Hebben jullie ook zo genoten van het mooie weer vandaag?
Yvank ga straks je topic bekijken. Jullie vormen een mooi stel en wat gaat jullie lekker in de L1!
Sofie is weer in training, fijn en heel veel succes natuurlijk. Hier ook genoten van het weer!!
Haike leuk topic, ik heb nog niet gereageerd
Galeo(, Leuke foto)fijne proeven en mooie punten! Lekker door trainen zo!! Hoe gaat de contra galop want ik heb de nieuwe proeven gezien en daarin vond ik echt dat de (contra) galop een stuk zwaarder is geworden.
Daancha jammer van je punten maar je geeft zelf gelukkig al aan dat er veel factoren hebben mee gespeeld en niet eerlijk is om jezelf en je paard er op af te rekenen! Het komt vanzelf en door te blijven oefenen worden we alleen maar beter!
Ik ben vandaag bij een vriendin in Losser gaan rijden, gewoon puur omdat ik graag zonder wedstrijd spanning op ander terrein wil rijden. Ging echt ontzettend fijn, niet dat dian zooo geweldig liep maar toch gewoon zonder irritatie en stress kunnen rijden. Daarna nog lekker stukje buiten uit gestapt dus dik tevreden Kijken of we aankomende week nog een lesje in kunnen plannen en dan maar eens zien of we weer op concours gaan. (nog steeds geen nieuwe proeven geoefend. jullie?
LadyFiesta
Geplaatst: 14-03-16 08:49
Yvank - wow echt super punten, leuke set ook met dat rood. Alice - slim om wat op ander terrein te gaan rijden los van de wedstrijden. Heb ik het eerste jaar met Comanche ook veel gedaan, want toen had hij vaker van die buien zoals gisteren. Fijn dat je lekker met een tevreden gevoel hebt gereden en uitgestapt! Idd contra wordt wat pittiger in het M1, gebroken lijn 8 meter kunnen we wel, maar verder nog amper contra geoefend. Gelukkig hebben wij nog wel even, eerst maar eens de L afronden.
Ik ga over 3 weken weer starten, dan hoop ik gewoon weer betere puntjes te rijden Lekker trainen nu en de nieuwe proeven oefenen. Achterwaarts vraagt bij ons nog wat aandacht. Hij ging eerst vaak scheef, dat is nu veel beter, maar komt nog wel uit de aanleuning en dat is nog niet goed genoeg. Paard vindt het ook een stomme oefening, die wil altijd naar voren
Slim Alice en fijn dat het weer de goede kant op gaat! Nu gewoon lekker zo doorgaan en kilometers maken ook op vreemd terrein.
Nieuwe proeven heb ik ook nog niet geoefend, gisteren gelezen voor vriendin en vond sommige stukken heel snel, maar soms ook heel veel tijd tussendoor. Ik wilde ze eigenlijk nog oefenen voor de oefenwedstrijd van woensdag, maar dat gaat helaas niet meer lukken, dus nog maar goed lezen zodat woensdag goed rijd. Vind de contragalop in M wel pittiger geworden inderdaad! Blij besloten heb dit seizoen L2 te starten.