welmoed__ schreef:Haha dat ken ik Myrthe. Welke heb je gekocht?
Vest Yankee in het donkerblauw
vind 50 euro voor een vest ook echt de max.
Mooie foto Carola! Ik heb natuurlijk het geluk dat ik een crossterrein op gras heb en daardoor regelmatig wat sprongetjes op gras doe, maar dan draai ik er nooit proppen in. Heb geen zin om een heel parcours in het land neer te zetten en dan na een week het weer weg te moeten halen
Mooie foto Gomir! Wat kan Roos dat he 
Haha Eef, zat meneer V.er.bru.gge er? Die heeft bij mij ook wel eens een balk door de vingers gezien.
Leuke foto's Welmoed! Voor afdrukken zijn ze net niet mooi genoeg nee
Wat balen Anne_GTI!!
Rhys ik doe eigenlijk niet aan conditietraining maar galoppeer wel regelmatig stukken door het bos. Met mijn andere paard deed ik het wel, die had het echt nodig. Met de pony's had ik er ook één die om de 4 dagen een conditietraining had. Paard waar ik nu mee cross loopt eigenlijk fluitend binnen de tijd als we foutloos zijn en dan probeer ik ook nog rustig te rijden. Het is heel erg paard gebonden, een paard die niet zo loperig van zichzelf is moet geactiveerd worden en dat krijg je een stuk fijner met conditietraining omdat ze dan ook weten dat ze gewoon moeten blijven lopen.
Zoals Nini_Roosje traint is te zwaar om meteen mee te beginnen. Je moet het wel opbouwen met bijv. 3x 1 minuut met een minuut stap er tussen en dan uitbouwen. Om uiteindelijk de conditie goed op te bouwen moet tijdens het galopwerk de hartslag op of boven de 200 uitkomen. Zeker in het begin is een hartslagmeter niet persé nodig, maar het is altijd een leuk speeltje. Het beste is om het wel op een lang pad rechtuit te doen, of in ieder geval geen vierkantjes galopperen, al is een halve hectare wel beter dan in de bak. In de bak moet je geen conditietraining willen doen, daar is het een te kleine oppervlakte voor. Heb ergens op mijn computer heel veel informatie over conditietraining en hartslagmeter erbij gebruiken staan, dat kan ik je wel sturen als je wilt. Ben er zelf een beetje uit omdat mijn paard zonder conditietraining al gek genoeg is
Ik had een prachtbrief van de KNHS. Of eigenlijk 3 stuks. Was foutief gestart volgens hun, maar op basis van eerdere prestaties mag ik versneld promoveren. Op één of andere manier waren de sportstanden met de pony's niet gekoppeld waardoor ze dachten dat ik niet mocht. Is allemaal weer opgelost gelukkig.