[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:58

Whohooooo ik had vandaag een winstpunt! *\o/* Het kan dus wel! Erg fijn gereden maar in de 2e proef wat foutjes doordat ie wat heet werd. Maar ik ben er superblij mee!!!!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:54

@nibbit: super goed, gefeliciteerd!! :)

Ik had vandaag ook wedstrijd maar dat is nogal een apart verhaal :+
Mijn instructrice had me geholpen tijdens het losrijden en dat was echt fijn en ze liep echt fijn.
Een hele fijne nette 1e proef neergezet met alleen een fout tijdens rechter kw en 1 x volte niet zo netjes gereden.
had ik 178 punten en een lege coupon zonder commentaar :') :+ Nou ja daar kan ik dus niks mee.
7ens voor de middendraf verder veel 6jes en paar 5en(die ik niet begrijp maar goed :P ) en een terechte 4 vd kw rechts.

In de 2e proef had ik zwaar verzet.. Er lag stukje zand/modder langs de ring en daar wilde mijn paard perse niet langs.
Ze kwam zwaar in het verzet en was niet meer te herstellen. Ik had eigenlijk af willen groeten maar ik werd zo kwaad dat ik maar door bleef rijden }>
Paar dikke 7ens nog kunnen halen maar ook veel terechte 4en en 5en door niet uit kunnen voeren v oefeningen, te laat uit kunnen voeren of gewoon flink verzet.
Dus terecht lage punten gekregen.

Jammer maar volgende keer weer beter.

Ik was de laatste van het M2 dus daarna nog ff de ring in gegaan, wilde perse langs dat stukje zand!
Gewoon dik 20 min bezig geweest en een zwaar geflipt paard , uiteindelijk op 2 meter afstand ervan kunnen komen en toen maar dat hoofdstuk afgesloten voor vandaag.
Wat is het af en toe ook een kreng van merrie ~~}>
Ze liep langs de tractors, tenten , springring en steigers met reclamedoeken af(wel met wat overtuigingskracht v mij) was op losrijterrein ontspannen en in de 1e proef ook en met om de ring heen rijden bij de 2e proef keek ze er ook niet naar om maar in de ring was het ineens dikke paniek ~~}> :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:03

Tinkels schreef:
Drachten ga ik heen.

A.J.v.an Ho.ek
Ken m niet hoor.. maar hoorde ik...

Ik ken wel een van Hoek (die puntjes helpen niet voor Google :D ) maar die heet geloof ik geen AJ. Maar die is niet scheutig met punten idd :=
Zal wel aan de naam liggen haha.
Ik start iig niet meer bij hem, volgens mij jureert hij alleen de lagere klassen trouwens. Hij zei de laatste keer 'Friezen daar moet je achter gaan zitten, niet op'. Beetje van de oude stempel nog..

Tsplendid

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:45

vonneke; dat is een mooie planning toch, mooi de tijd nemen :)!

succes aan de concoursgangers dit weekend!

nadita; lekker vakantie!

Nibbit; super hoor! gefeliciteerd!

tamaramt; wat jammer zeg!! Wel geod dat je ff hebt doorgepakt!

leuk he met een ander paard iemand van de oude stempel :P..

Vanochtend weer eens concours gehad met Ufo. Ging goed, hij was wat sterk op links maar in de proeven toch fijne stukken! Was dan ook 2x 2e met 187 en 199 :D! En dit na nog maar de 5e keer M2 te hebben gestart hoeven we nog maar 1 puntje voor we Z1 startgerechtigd zijn! Toch wel cool haha.

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:05

Nibbit en Splendid gefeliciteerd met de winstpunten! :D

Tamarant, jammer dat de eerste proef zo laag gepunt is dan. En wat een draak om zo te staken op een stukje zand!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:42

Ik ben naar concours geweest, en weer teruggegaan...

Tijdens de eerste proeven een dikke hoosbui geweest.... was 1 dikke drekbende.
Dus voor t paard gekozen om die heel te houden.

Waren genoeg die wel startten maar goed... ik had er geen goed gevoel bij. Het was glad en ze ging er diep doorheen.

Balen Tamaramt!! Merries...*zucht* hahah!

Nibbit, Gefeliciteerd!!!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:43

Oh dat is klote zeg! Maar wel verstandig denk ik als ik het zo lees.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:28

Mag ik er ook bij? :)

Ik heb vandaag m'n laatste punten in het m1 binnengehaald, met een score van 204 en een eerste plek :D.

Mijn paardje is een fries zonder papieren, de moeder is fries in ieder geval. :+ Een echte merrie met een gigantische wil om te werken, soms daarom een ongelooflijk heethoofd en soms gigantisch sterk, maar we kunnen er steeds beter mee omgaan. :)

Heb haar sokken geschoren wegens mok. Ze staat op een blubberwei en zo is het goed onder controle te houden :). We gaan in september voor de eerst keer m2 starten, spannend! :D Travers gaat steeds beter en galop stap galop is een van haar favoriete onderdelen. Alleen stappen is nog altijd moeilijk :D. (tips? :) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:43

Haha die kan wel bewegen! Je ziet op alledrie de foto's dat ze wel graag wil!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:06

Lifestyle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:00

Hallo bokkers,

Zou ik mij hier ook mogen melden ? Zo ja, dan stel ik mij graag voor :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:16

Amaranth7 schreef:
Mag ik er ook bij? :)

Ik heb vandaag m'n laatste punten in het m1 binnengehaald, met een score van 204 en een eerste plek :D.

Mijn paardje is een fries zonder papieren, de moeder is fries in ieder geval. :+ Een echte merrie met een gigantische wil om te werken, soms daarom een ongelooflijk heethoofd en soms gigantisch sterk, maar we kunnen er steeds beter mee omgaan. :)

Heb haar sokken geschoren wegens mok. Ze staat op een blubberwei en zo is het goed onder controle te houden :). We gaan in september voor de eerst keer m2 starten, spannend! :D Travers gaat steeds beter en galop stap galop is een van haar favoriete onderdelen. Alleen stappen is nog altijd moeilijk :D. (tips? :) )

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat leuk nog een sokloze Fries! Mijne heeft ook kale pootjes. Mooie merrie hoor :)

Ik heb net samen met stalgenoten een bosrit van 2 uur gemaakt, heb nu echt een zere kont :')

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:28

Aah wat leuk nog een sokloze fries! :D Vind het stiekem wel chique staan hoor! Al is het voor sommige mensen nog altijd vloeken in de kerk :+), heb ooit al eens gehad dat de jury zn hokje uitkwam om te vragen waarom haar sokken eraf waren :p .Het mistaat die van jou ook zeker niet! Wat een prachtdier!

Ja ze wil heel graag, vaak iets te! Haha :).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:31

Oh echt? Dat heb ik nog nooit meegemaakt, beetje vreemd haha.
De echte Fries liefhebbers vinden het idd niet altijd leuk, maar liever een paard zonder sokken dan een paard met mijt. Dit is de enige manier om zijn mijt onder controle te houden. En net wat je zegt, het staat best chique :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:18

@tsplendid: Goed gedaan, gefeliciteerd!!

@tinkels: klinkt als een verstandige keuze! Het wedstrijdterrein waar ik gisteren was lag er goed bij op het gras ondanks de vele regen.

@amaranth7; welkom hier :) Leuk paard heb je!

@aranel: hihihi, niks gewend :P

@lifestyle14: welkom hier, stel jezelf eens voor :)

Ik heb vandaag weer lekker met mijn stang en trens hoofdstel gereden en daarna nog ff een buiten staprit gemaakt met stalgenootjes.
Ik heb een nieuwe bling bling frontriem aan mijn trainings stang en trens hoofdstel gedaan.
En ik heb gisteren een super mooi gaaf lak stang en trens hoofdstel gekregen van stalgenoot omdat ik haar pony verzorg in haar vakantie.
Zo'n gaaf hoofdstel!! Ik stond helemaal te stuiteren :)
Dat word mijn nieuwe wedstrijdhoofdstel voor het Z.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:46

Welkom Amaranth (leuk paard heb je!) en Lifestyle.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:48

Amaranth7 schreef:
Aah wat leuk nog een sokloze fries! :D Vind het stiekem wel chique staan hoor! Al is het voor sommige mensen nog altijd vloeken in de kerk :+), heb ooit al eens gehad dat de jury zn hokje uitkwam om te vragen waarom haar sokken eraf waren :p .Het mistaat die van jou ook zeker niet! Wat een prachtdier!

Ja ze wil heel graag, vaak iets te! Haha :).

Haha, ja ik zie mensen op concours ook vaak kijken naar de mijne.... Sokloos en kortgeknipte manen (hij heeft licht eczeem). Horror voor echte Friezenmensen ;)

Afbeelding

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:04

Wauw nadita wat een plaatje :)! Vind korte manen ook heel stoer, durf alleen nog niet haha!

Ik heb vandaag een rondje in het bos getraind, voornamelijk de galop. We zijn nu echt bezig met wachtoefeningen, dat ze bijna op de plaats moet galopperen, steeds een pas langer en er weer uit. :D Dat ze echt op me wacht om naar stap te gaan.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:14

Wauw wat een vet cadeau tamaramt!!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:37

Wat lief van je stalgenootje tamarant!
Amarant en lifestyle welkom!
Tinkels heel verstandig beter voorkomen dan genezen.
Nibbit gefeliciteerd

Zondag clinic gehad op die club was leuk paar goede tips gehad maar voor de rest niet echt mijn manier van rijden dus gewoon blij met m'n huidige juffie
Fotootje van ons tijdens de clinic.... Spiertjes komen er al weer langzaam op :)
Afbeelding

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:31

Mooi setje heb je Pitbullgup!

Wat was er zo anders aan de manier van lesgeven/rijden?

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:21

Knappe friezen komen er voorbij <3
En zonder sokken vind ik veel sportiever, van sokken kunnen ze snel wat trager ogen.

Mooie foto pitbullgup!

Lekker om zo even te trainen amaranth :D

Tamaramt geef mij ook eens zo'n stalgenoot :P
Tof cadeau zeg! heb je er al een foto van?

Ik mag vrijdag als derde starten op het NK, zin in *\%/*

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:22

Welkom allen, gefeliciteerd weer met de punten ! En ja merrie's hahaha we weten t allemaal poeh.. :o

Nou ik heb een gigantisch stressvol weekend achter de rug. Want ja ik ging mn paard verhuizen. Wat een gedoe.. Alle spullen verzamelen auto helemaal vol geladen en gassen met paard in de trailer...

Gelukkig gaat het allemaal goed! Ze staat lekker overdag in de paddock nu maar ze snapt t niet helemaal :P Ze hebben in de paddock een ton met een hooinet erin. Ze snapt alleen niet hoe ze dat hooi eruit moet krijgen (of het duurd te lang, al die kleine hapjes 8)7 ).. Gisteren gereden in de nieuwe bak maar toch wel aardig fijn gereden! Aankomende week rustig aan op een paar goede trainingen na want zaterdag is het zover!!! We mogen weer M2! Kijken of we wat puntjes mee naar huis kunnen slepen!

Ik heb dr zin an! *\%/*

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:09

@ tinkels: ik moest na 10 min al naar de oprichting rijden terwijl ze nog niet los was en we thuis nog aan t opbouwen zijn (ook uitgelegd). Dit moest dmv mn handen hoger zetten en dan regelmatig een ophouding maken dus ik kreeg meer t idee dat ik dr echt aan t tillen was, ze was ook heel zwaar in de hand. Ook de rug en de aanleuning drukte ze er vaak uit zo. Had ook echt armen als lood daarna en spierpijn. Maar met mn eigen juffie werken we dan meer vanuit ontspannen nagevelijk rijden en dan veel schakelen om de achterhand goed te activeren en er onder te zetten en dan komt ze voor vanzelf in de oprichting (dit doet ze van nature erg makkelijk ze is juist moeilijker laag in te stellen) en blijft ze ook mooier in de aanleuning en over de rug.
@ josje: oehhhh spannend!
@kb: dan weet je meteen hoe veel spullen je ookal weer hebt hihi....Veel succes dit weekend

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:26

Mhmm ja klinkt niet echt als een fijne training! Fijn dat je de juiste klik wel met je eigen juf hebt ;)
Weet je tenminste dat je goed zit!

Succes Josje! Geniet ervan!