Ik blijf ook nog even stiekem dromen hoor, ga haar sowieso enigszins wereldwijs de wereld in sturen en niet geheel onbeleerd. En ze mag volgend jaar winter weer naar haar vrienden en dan.. dan moet ik iets beslissen......
Ik hoop dat ze nog tikje groeit, zucht. Wil er toch echt ook dressuur mee gaan rijden, ziet er toch al daft uit met mij op een pony, bij een kleintje al helemaal.
Jup, Dragan. Eigenaar is stuk kleiner, dus die past er prima op, hij is tijdelijk uit huis geplaatst voor doorrijden. Vind het overigens inderdaad heel leuk beesie.
Morgen verplicht vrijwillig ochtendje ringmeesteren, brrrr het wordt koud geloof ik, ga eens warme spullen bij elkaar rapen. En thermosje met chocomel meenemen.
Oh, lekker.. Ik moet 2e kerstdag met springen parcoursbouwer helpen. Heb maar gezegd dat ik wel heel de dag ga, dan kunnen ze me niet meer strikken voor de rot klusjes
DA is vanochtend bij Angel geweest en die vond het ook beter gaan. In januari nog een scopie en dan kunnen we waarschijnlijk weer gaan opbouwen
Duim voor je dat Angel op blijft knappen! Zodat je week kan op gaan bouwen.
Met Sjol zijn we weer aan het stappen onder het zadel, naar het pannekoeken huisje en terug. Toobs ben ik mee aan de wandel.
Vandaag waren het wel stel ondeugende kabouters... zucht... Tikje vrolijk allebei (het was koud), liep langs de paddock op de terug weg, daar ging ander paard blij uit zijn dakje. Dus zwartje ook blij, maar, ja ik loop met 2... en een hond (los). Verderop vonden de buurkindertjes het leuk keihard met hun minifietsjes ertussendoor te crossen, normaal geen probleem. Alleen dook Toobs nu onder/tussen de boompjes van de boer door.
Dat zijn DWERG bomen!! Kortom, hij kon er heen bukkend onderdoor, ik stond nog op het pad met Sjol ook vast.. En hij aan de andere kant van 2 bomen rijtjes, leuk.... en ik er tussen in. Hoe krijg je hem dan zo gek om te bukken en eronder door te komen? Want Sjol ook het gazon op krijgen is niet zo'n kunst, maar het gazon wordt er niet blijer van.
Nou dat ging uiteindelijk.. graaide die een stuk adelaarsvaren in zijn mond, kon ik grijpen en hij tufte het zelf ook al uit, zeer verstandig! (giftig)
Sjol uiteindelijk bij het gras aan het hek van het geiteweitje gebonden (als er eten is beweegt die niet meer), om Toobs het erf op te krijgen en mijn hond, die op dat moment werd aangevallen door takke herder. Hond aan stalgenoot gegeven en toen vloog herder hem weer aan.
Even later Sjol opgehaald, hond aan de lijn gedaan, vloog weer die #Q$@%^hond erboven op. Gat in zijn achterste, nou stond ie al op de ab vanwege een blaasonsteking en ik heb Betadine op stal, maar @#$@^$ klere beest. Vorige week had ie al bijna 1 van de stalkatten vermoord nu dit weer.
Morgen weer wandelen met de pony's, apart meenemen is ook een optie, alleen is Sjol vaak perfect remblokje voor Toobs.
Ah Sjolvir... Ik wist niet dat je het over Hepsie had! Heb zo genoten van je topics over haar..
En zo zie je maar; ik lees heel veel topics hier.. maar let dus vrees ik maar zelden op wie nu eigenlijk de TS is
Paroeska
Geplaatst: 14-12-13 16:10
Wat balen Sjolvir... Hopelijk komen er nog een paar cm's bij en anders het maar voor lief nemen. Het zou zonde zijn als het voor jou de perfecte pony is, om haar vanwege die paar cm's te verkopen. Ik weet hoe moeilijk het is om een eigen fokproduct te verkopen (niet voor niks is mijn verzameling zo groot ). En balen van die hond zeg.... Kan je de eigenaar niet aanspreken erover?
Met onze ruin gaat het goed Wond ziet er tot nu toe nog mooi uit *snel afkloppen*
Punz, jup, dat kleine kruimel hoort bij mij Paroeska en ik bedoel dan echt HOORT BIJ MIJ! dus baal er echt van dat ze zo klein blijft, mijn verzameling is ook te groot.
Eigenaar van hond zal het een rotzorg zijn, die vind dat ik mijn hond dan maar in de auto moet laten.
CP oh! wat voor zadel?
Vandaag voor het eerst sinds tijden 1 rondje in de bak gedraafd met mijn rendier met gewei. (lang leve de action) mevr. was hele week al blij, vandaag ook. Ik zei nog op de terug weg, Sjol, je kan helemaal geen passage en piaffe, ga nou gewoon stappen muts! En lekker zonder winterdekens op in de zon in de paddock, hebben ze tijdlang lekker elkaars velletje kunnen poetsen.
Ik ben vandaag in Nijkerk geweest bij de countrymill, en de massimo dressuur 2 is perfect voor ons. Helaas moet bruin nog geproduceerd worden in de fabriek dus hij is besteld en pas half/eind februari binnen
Maar, omdat ik geen passend zadel heb heb ik hun demo zadel (precies zelfde uitvoering als ik besteld heb alleen zwart) meegekregen en die mag ik tot mijne binnen is, gebruiken super service. Ben er erg blij mee.
Massimo's schijnen fijne zadels te zijn. Veel plezier ermee als hij binnen is.
L_isanne
Geplaatst: 15-12-13 00:07
Paroeska, fijn dat de castratie goed lijkt te zijn verlopen! Cp, fijn van je zadel! Countrymill staat goed bekend! Sjolvir, het was hier toch helemaal niet zo geweldig weer als bij jullie zo te horen. Hier was het bewolkt, hele dag miezerregen en koud.
Vanmiddag heb ik een proefje bij de oefendressuur gereden met poown. Instructrice was mee om te helpen en te kijken of zij iets wist wat hem door die blokkades van spanning heen kan helpen of ze zelfs te voorkomen. Maar het ging boven verwachting goed! Ik moet er zelf aan denken dat ik blijf zitten en me niet uit het zadel laat trekken en dat ik blijf rijden juist op het moment dat hij niets eng vindt. De hele proef met overdreven stelling gereden op de hoefslag en met als resultaat dat hij maar een keertje weggesprongen is en ik voor de rest gewoon m'n proef uit heb kunnen rijden. Hij was weliswaar nog niet fijn door de spanning, maar ik ben al zo blij hiermee! Hadden 196 punten en de jury was erg positief. "Het is erg jammer dat je PAARD zoveel spanning laat zien en heeft want het is een ontzettend kwaliteitsvol dier dat al hele mooie stukken van verzameling en gedragenheid laat zien. Hij kan erg goed gaan zitten en als ie dat de hele proef kan laten zien dan vliegen de punten je om de oren. Dus overkoepelende boodschap is de spanning af laten vloeien." Zelf moest ik meer blijven zitten en meer blijven rijden om controle te houden. Was erg fijn. Mijn instructrice kende het jurylid en had even verhaal gedaan waarom ik daar startte en ik kreeg mee dat als hij teveel spanning opbouwde, dat ik dan net zoveel voltes mocht rijden waar nodig om de spanning af te laten vloeien en ze zag wel wanneer ik weer verder ging. Dus erg tevreden en ik heb weer wat hoop voor het indoor starten!
Lisannee, super dat het zo fijn ging en dat je er zoveel van geleerd hebt. Maar zo te horen heb je ook huiswerk meegekregen. Kan je lekker mee aan de slag. Probleem van je niet uit het zadel laten trekken heeft natuurlijk meer voeten in de aarde dan meer blijven zitten. Maar daar ga je ook wel uit komen.
L_isanne
Geplaatst: 15-12-13 00:19
Ja klopt. Huiswerk hebben we zeker meegekregen, erg fijn! Ja dat heeft zeker meer voeten in de aarde. Zodra hij iets eng vindt wil hij op een of andere manier controle overnemen en zijn nieuwe truc is nu dus mij in zijn houding proberen te trekken en van het achterbeen aflopen zodat ik even uit balans ben en hij zijn kans kan grijpen. Dus op het moment dat ik mezelf in het zadel plant zeg maar, krijgt hij minder de kans om bovenstaande uit te voeren. Ik moet dus mijn bekken kantelen en been eraan houden zodat hij op het achterbeen blijft en het gewicht dus niet op de voorhand (en dus in mijn handen) kan gooien. Om het even kort uit te leggen.
Edit: Ook nog huiswerk meegekregen over het rechtrichten. Hij wil in de verruimingen zijn kont links van de voorhand plaatsen. Aandachtspuntje dus!
Ja vind ik ook! Was eerlijk gezegd een beetje cynisch over dat hele oefendressuur-gebeuren. Maar ik heb me alweer opgegeven voor Januari haha!
Hm, apart. Wel een directe feedback van je pony dat er iets niet goed is. Die van mij is wel recht bij vertrek maar wordt gaandeweg scheef. Denk om het binnen/buitenachterbeen te ontlasten?
Die van mij is TE goed in directe feedback, krijg elk foutje van mezelf in blokletters en vetgedrukt terug. Wel fijn in de zin van je wordt meteen op je fout gewezen, maar ook wel eens frustrerend. Mijn fjord is daar veel makkelijker in, die accepteert het foutje en doet het gewoon, zwarte zegt dan nee, dank u.
Urielle
Geplaatst: 15-12-13 10:00
lisannee93 schreef:
Die van mij is wel recht bij vertrek maar wordt gaandeweg scheef. Denk om het binnen/buitenachterbeen te ontlasten?
Dat probleem heb ik ook wel eens, vind ik lastig op te lossen vanwege de geringe lengte van de baan. Eigenlijk zou je daarvoor eens zo'n 120 meter baan moeten hebben om ze gewoon tussendoor weer recht te kunnen rijden.
Klinkt idd veelbelovend lisanne! Ik kan me eerlijk gezegd ook wel vinden in je commentaren... Pony heeft ook hier de leuke gewoonte als ze iets engs ziet, compleet onuitzitbaar te worden. Ik uit balans/kan niet lekker zitten en dan kan zij gewoon lekker doorgaan.
Urielle, inderdaad! Al scheelt het al wel of je 60 meter of 40 meter hebt naar mijn ervaring! _Astrid, ja klinkt herkenbaar! Die van mij schiet alle kanten op en mijn instructrice zei dus van je moet zien dat je over minstens een ding controle ziet te houden en dat is in mijn geval dus stelling want zodra hij zich recht kan maken ben ik hem kwijt en trekt ie mij in zijn houding en kan hij zijn gang gaan. Dus hij mocht alles doen; piroutjes achterwaarst wat dan ook, maar ik moest hoe dan ook stelling houden. En dat kost in het begin echt wel even veel kracht, maar ik merk gelijk dat hij het na een paar keer al minder heftig doet.