Wat gaaf Mistimabo dat beide paarden het zo super doen! Geweldig dat je jonkie het zo vlekkeloos doet tot nu toe 
Anthea op je kont vallen is niet handig idd
Wat balen van je zadel, zonde is dat altijd he
En Hyrano is een karaktertje zeg, hopelijk krijgt hij er weer zin in. Maar ik ken het wel, als Burana lange tijd stilstaan wordt ze er ook niet fijner van, die moet ook in een ritme blijven, zou dat bij jullie niet ook mee kunnen spelen? Gelukkig gaan we weer de goede periode tegemoet, heerlijk die dagen die alweer langer worden, ik kan niet wachten op de zomer 
Klinkt heel goed dat meisje voor Ferdo, lijkt wel het type wat je zocht toch?
Hier gisteren een hele fijne les gehad, ze was echt superfijn te bewerken, weer gewoon normaal aan m'n been, en dingetjes waar ik van de week tegenaan liep waren ook weg, toch fijn om me te realiseren dat ik ook wel het een en ander kan oplossen zonder m'n instructrice
Nog steeds veel bezig geweest met rechtrichten, ze bleef zo stiekem telkens steeds harder m'n linkerhand vastpakken. Dus wanneer ik rechtsom reed moest ik d'r weer contra zetten, om die schouder weer even te corrigeren, dat gaat nu steeds makkelijker en sneller zonder overdreven grote hulpen en veranderingen, m'n binnenhand moest ik dus juist weer meer gaan gebruiken om te zorgen dat ze wel weer op 2 teugels kwam. Ondanks dat dat voor mij nog steeds voelt als vloeken in de kerk (vasthouden met je binnenhand is verboden is iets wat me jarenlang verteld is na m'n manegeperiode). Ook gewerkt aan de diagonale lijnen, ze wil op een gegeven moment uit zichzelf al omstellen, waardoor ze net niet recht bleef wat voor tactfouten kan zorgen. Tijdens de arbeidsdraf ging dat super, en na een paar keer haast vanzelf, maar wanneer ik wat ging verruimen was ze dat weer volledig vergeten
Maar ook dat ging later beter, en ik weet nu waar ik op moet letten.
En even op een andere manier aan het wijken gewerkt, omdat ze haar lichaam heerlijk alle kanten op kan buigen kan ze ook nog wel eens in allerlei bochten het wijken inzetten, vaak kan ik dit tijdens het wijken wel prima corrigeren, maar gister vooral gelet op de inzet vanaf de hoefslag naar binnen en niet meer dan 3 passen wijken. Ging erg goed, ze werd er kaarsrecht van, en later toen we een langer stuk wijken meepakte was die zo geweldig fijn en vloeiend. Zelfde oefening in galop gedaan, ging ook goed!
Erg fijn zo'n les, dit waren allemaal van die kleine dingetjes die er wat waren ingeslopen, dus echt wat puntjes op de i kunnen zetten.
Ik zou eigenlijk wedstrijd hebben vandaag, maar die had ik afgezegd, vond ons er nog niet helemaal klaar voor, nu eerst nog maar even een paar weken flink trainen en perfectioneren, en dan maar eens wat opgeven. Ik hoop enorm dat het eind van onze dip in zicht is, m'n motivatie vorige week was even ver te zoeken