[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:17

Oh ik krijg net een mailtje van iemand die interesse heeft als verzorger van Ferdo! *\o/*
Hopelijk wordt dat wat. Ze is 22 jaar en heeft zelf al verschillende bijrijdpaarden gehad maar momenteel heeft ze geen paard meer.
Ze heeft het nu ook wel wat druk met school maar ze studeert bijna af en daarna heeft ze wel tijd. Maar als ze nu al 1 of 2 keer kan komen is dat ook al goed, hij moet niet persé elke dag gewerkt worden :P

Ik ben heel benieuwd of dit wat gaat worden!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:55

Wat gaaf Mistimabo dat beide paarden het zo super doen! Geweldig dat je jonkie het zo vlekkeloos doet tot nu toe :D

Anthea op je kont vallen is niet handig idd :') Wat balen van je zadel, zonde is dat altijd he :(:) En Hyrano is een karaktertje zeg, hopelijk krijgt hij er weer zin in. Maar ik ken het wel, als Burana lange tijd stilstaan wordt ze er ook niet fijner van, die moet ook in een ritme blijven, zou dat bij jullie niet ook mee kunnen spelen? Gelukkig gaan we weer de goede periode tegemoet, heerlijk die dagen die alweer langer worden, ik kan niet wachten op de zomer :j
Klinkt heel goed dat meisje voor Ferdo, lijkt wel het type wat je zocht toch?

Hier gisteren een hele fijne les gehad, ze was echt superfijn te bewerken, weer gewoon normaal aan m'n been, en dingetjes waar ik van de week tegenaan liep waren ook weg, toch fijn om me te realiseren dat ik ook wel het een en ander kan oplossen zonder m'n instructrice :) Nog steeds veel bezig geweest met rechtrichten, ze bleef zo stiekem telkens steeds harder m'n linkerhand vastpakken. Dus wanneer ik rechtsom reed moest ik d'r weer contra zetten, om die schouder weer even te corrigeren, dat gaat nu steeds makkelijker en sneller zonder overdreven grote hulpen en veranderingen, m'n binnenhand moest ik dus juist weer meer gaan gebruiken om te zorgen dat ze wel weer op 2 teugels kwam. Ondanks dat dat voor mij nog steeds voelt als vloeken in de kerk (vasthouden met je binnenhand is verboden is iets wat me jarenlang verteld is na m'n manegeperiode). Ook gewerkt aan de diagonale lijnen, ze wil op een gegeven moment uit zichzelf al omstellen, waardoor ze net niet recht bleef wat voor tactfouten kan zorgen. Tijdens de arbeidsdraf ging dat super, en na een paar keer haast vanzelf, maar wanneer ik wat ging verruimen was ze dat weer volledig vergeten :+ Maar ook dat ging later beter, en ik weet nu waar ik op moet letten.
En even op een andere manier aan het wijken gewerkt, omdat ze haar lichaam heerlijk alle kanten op kan buigen kan ze ook nog wel eens in allerlei bochten het wijken inzetten, vaak kan ik dit tijdens het wijken wel prima corrigeren, maar gister vooral gelet op de inzet vanaf de hoefslag naar binnen en niet meer dan 3 passen wijken. Ging erg goed, ze werd er kaarsrecht van, en later toen we een langer stuk wijken meepakte was die zo geweldig fijn en vloeiend. Zelfde oefening in galop gedaan, ging ook goed!
Erg fijn zo'n les, dit waren allemaal van die kleine dingetjes die er wat waren ingeslopen, dus echt wat puntjes op de i kunnen zetten.
Ik zou eigenlijk wedstrijd hebben vandaag, maar die had ik afgezegd, vond ons er nog niet helemaal klaar voor, nu eerst nog maar even een paar weken flink trainen en perfectioneren, en dan maar eens wat opgeven. Ik hoop enorm dat het eind van onze dip in zicht is, m'n motivatie vorige week was even ver te zoeken :o

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:39

Wat fijn fleur dat het wijken zo fijn ging.

Weer terug van wedstrijd. Was erg strenge jury. Eerste proef had ik 166 punten en de hoogste punten in deze proef waren maar 183 punten.
Tweede proef 176 punten en een derde plek, helaas waren er maar twee prijzen. Hier had nr 1 188 punten en nr 2 183 punten.

Stond veel commentaar op mijn protocollen. Dingen waar ik mij wel in kon vinden, maar ook punten waarbij ik had van het is nog geen Z het is maar L1.

Over twee weken een nieuwe poging en dan lekker in de buurt.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:46

Zo, tijdje erg druk dus weinig tijd om goed te reageren. Met Oliver en mij gaat het goed, gister weer wedstrijd gehad. We zitten elke keer zo dicht bij winst! Had 178 en 175, met onderaan het protocol dat ik echt netter de oefeningen moet gaan uitvoeren omdat dat me de winst kost. Foei toch! Ik balen van mezelf, dus heb mezelf echt een schop onder de kont gegeven! Ik heb dus de komende wedstrijd afgemeld en ga proeven oefenen tot ik erbij neer val! In de eerste proef (175) wendden we af om te gaan wijken in ineens out of the blue stond hij stil! Bleek dat hij schrok van een stukje bak waar de zon op scheen dus het was een licht rondje zegmaar. Opnieuw aangereden, maar wel -2 dus. Deze maand een drukke maand want ik ga eind van de maand verhuizen naar de andere stal, zadelmaker komt om een springzadel aan te meten en de osteopaat komt! We hebben ons ook weer ingeschreven voor de knhs zomerinstructieweken, vorig jaar voor het eerst heengeweest en een super leerzame week gehad! Dus daar hebben we ook heel veel zin in.

Ik heb ondertussen wel met jullie meegelezen, maar ga vanavond m'n laptop er even bijplakken om op iedereen te reageren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:54

Hey, mag ik mezelf ook melden?

Ik denk dat ik vanaf de nieuwe proeven het L1 ga starten. We zijn al een hele tijd niet meer weg geweest en hebben eigenlijk ook niet echt meer les gehad. 1maart komt onze nieuwe zadel dus ik hoop vanaf dan weer echt te kunnen gaan trainen.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:54

Balen dat het telkens net niet lukt Olilau! Je zit er toch erg dichtbij!
Leuk dat je naar de zomerinstructieweken gaat, ik ga ook. Ik ga in week 12.

Welkom Fresley!

Ik heb vanmorgen weer een rondje in de B gereden en gewonnen met 203 punten. Tevreden dus! Staan wel echt bijzondere commentaren op, zoals overgang erg progressief. Ik dacht dat een overgang in de B juist progressief moest zijn haha. Nog 1 keer B starten en dan gaan we het in het L proberen, ze heeft ten slotte pas 7 proeven gelopen.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:21

Haha nee Fleur, op mn kont vallen is echt een hel! In augustus was ik van Ferdo gevallen op mn kont en ik kon echt 2-3 dagen amper lopen en bukken, mn staartbeentje deed echt pijn!
Kan idd goed zijn. :j Want als ik dan weer vaker les heb en hij vaker gewerkt wordt, gaat hij idd weer beter. Hij komt nu overigens heel weinig buiten. De staleigenaar zet hem wel elke dag even buiten maar de paddocks zijn echt een hel, ze zakken er tot hun knieën in :( Ze worden in de lente/zomer vernieuwd zodat ze 's winters wel beter zijn...
JAA ZOMER! <3 Ik heb in de winter altijd wel een dipje. Koud, regen, blegh... :P
Je bent goed bezig zeg! :D

Jammer dat de punten wat tegen vielen, Esther :(

Ah balen van de afwerking Olilau! Maar op zich is het al wel positief dat het nu vooral de afwerking is. Je gaat er nu veel tijd in steken dus dan stromen die winstpunten binnenkort wel binnen! :j

Welkom Fresley! Stel jezelf even voor! :D

Knap zeg Merel! Komt wel goed in de L :)

Nou, hier weeral weinig tijd voor Hyrano gehad. Ik had heel mn dag gepland gisteren, sta ik op en is alles bevroren. Daar had ik niet op gerekend want Hyrano stond 's morgens op de planning dus dat ging al niet door en de rest van de dag weer regen dus niet gereden... Vandaag gewerkt dus vanavond nog even langs om hem te longeren.
Ferdo heb ik gisteren en eergisteren gelongeerd! Hij heeft het er best lastig mee maar doet zo zijn best, toppony! Volgende week zondag komt wss dat meisje eens langs dat een mogelijke verzorger kan worden. Ze heeft zo wat dezelfde visie als mij, heeeeerlijk!! :D Hopelijk wordt dat wat!!
En volgende week zaterdag ga ik met Hyrano op verplaatsing om het trailerladen te oefenen. Om 11u heb ik met iemand afgesproken die mij hiermee gaat helpen, ik heb ongeveer een hele dag hiervoor uitgerekend want je weet het nooit met Hyrano _O-
Hopelijk gaat dat goed en dan ga ik in maart terug starten :D

sannexbandit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:31

Suuces!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:34

Mooie punten Merel!

En Anthea, dat winterdipje herken ik wel. Hier kan ik wel het bos in om te gaan trainen want het is hier niet heel nat in het bos. Maar toch, thuis is toch altijd wel fijner trainen maar helaas met deze blubzooi en sneeuw schiet het niet echt op. Vandaag zijn ze hier een 2 a 3u naar buiten gegaan. Dat is er weinig met wat ze normaal 8 a 9u in het voorjaar hebben. Maargoed, het is maar even zo. Anders is straks heel mijn wei naar de *** en dat wil ik ook niet haha.

Uhm, wat willen jullie weten? Grote Negro ruin, ruim een 1.80, wit van kleur. B+10 of 11 nu. Maar we willen snel L gaan starten. Ik heb het idee dat dit te makkelijk voor 'm is. Ik heb hem echt gekocht als leerpaard en nu is hij best snel afgeleid en ik heb het idee als ik hem straks mee bezig kan houden dat hij zichzelf meer laat zien. Ik heb ook een hele grote onzekerheid met rijden en de wedstrijden dus dat zullen jullie nog vaak horen als ik hier mee mag blijven kletsen. Vaak rijd ik 2 proeven waarvan ik 1 al 3x heb afgesloten met tranen en waarbij ik mezelf bij elkaar moet rapen om de 2e nog te rijden. En ja echt, vaak rijden we dan het beste. Maar het ziet er zo knullig uit he :P
Verder springen we ook en willen we volgend jaar eerste cross gaan starten en dit jaar eerste keer B springen. Mijn dressuurzadel die door hulsebos is aangemeten komt 1maart dus ik hoop dat we dan weer lekker kunnen gaan trainen. Mijn vorige zadel lag niet helemaal optimaal dus die heb ik verkocht! :)

Verder nog vragen? Stel ze maar! :) Ohja, ik heb ook nog een shetlander; Inge. :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:55

Mourie is weer een apart verhaal haha. Toen de smid er was kreeg hij de hoefzweer er dus niet uit, dus we moesten afwachten. Nou ziet het er dus helemaal niet uit alsof het er al is uitgeklapt, maar ze loopt echt al wel weer een stuk beter, raar paard :+ maargoed, ze is wel nog een beetje kreupel en de smid mag morgen weer gebeld worden. hij zei het kan 2 kanten op, of ze geneest nu helemaal of ze staat over een paar dagen gewoon weer stokkreupel.
Heb de kampioenschappen nog steeds niet afgezegd maar het gaat nu wel kortdag worden

Hyrano word idd vast beter als je hem weer wat vaker kan trainen Anthea! in de winter is het ook altijd wat met het weer... wel super dat je misschien iemand hebt die zich over Ferdo kan gaan ontfermen! zou best een opluchting zijn denk ik. hopelijk klikt het!

Klinkt als een lekkere les Fleur, en eentje die goed was voor de motivatie! Het is inderdaad heel lastig om dingen af te leren die er zo hard in zijn gestampt. Dan moet je zó hard nadenken om gewoon maar 'simpel' wat meer druk te nemen op die binnenhand. vind het wel goed van je dat je je wedstrijd af zegt als je er geen goed gevoel bij hebt!

Jammer van je punten Esther! kan gebeuren. vind het altijd zo vervelend als de jury gewoon teveel verwacht in de lagere klasses. al kan je van dat commentaar wel een boel leren.

fijn dat je in ieder geval weet waar je punten vandaan komen Olilau, en dit is nou net een puntje waar je makkelijk aan kan werken haha!

Wekom Fresley! ook al zon groot paard zeg, lijkt wel of we ze verzamelen hier :') Hopelijk wil het je lukken een beetje van je onzekerheid af te komen. iedereen maakt fouten! Leuk dat je ook springt, vind het super voor de afwisseling maar vind het zelf wel een beetje eng haha.
Ik ben trouwens Mara, en ik heb en 6-jarige merrie genaamd En Amour, en ik wil begin maart L1 starten!

Gefeliciteerd Merel, mooie punten!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:39

Wat jammer Esther, mager gejureerd lijkt het dan inderdaad.

Olilau, hoe heet je echt eigenlijk? :P Op zich 'fijn' te weten dat het deels aan de afwerking ligt, dat valt namelijk wel relatief makkelijk te verbeteren :j Klinkt als een goed plan, mijn instructrice heeft me ook echt al heel veel fijne proefgerichte handigheidjes kunnen geven voor bepaalde oefeningen en lijnen, oefen jij je proeven ook met je instructrice? Jammer dat hij ineens de handrem erop zette. Drukke maand voor de boeg inderdaad, maar leuke dingen lijkt me zo! Tof die instructieweken, lijkt me ook altijd erg leuk om te doen, maar ik maak Burana echt niet gelukkig met logeerpartijtjes, dus dan vind ik dat niet eerlijk tegenover haar om dan ook nog zo'n intensieve week te hebben qua training.

Welkom Fresley, leuk vooruitzicht, hopelijk kun je binnenkort weer lekker aan de slag :) En tuurlijk mag je mee blijven kletsen, 't is gezellig hier! Ik ben de L1 al uit, maar nog een beetje blijven hangen haha :o Fijn dat je het bos nog hebt als optie. Lastig die onzekerheid zeg, dat komt vast goed als je er wat meer routine in krijgt :j

Super Merel gefeliciteerd, gek inderdaad dat commentaar, ik kan me in de B ook niet echt bedenken waar je de ruimte/mogelijkheid hebt om niet-progressieve overgangen te maken, hooguit een keer halthouden vanuit draf toch? Verder zijn de hele proeven zelf al opgebouwd uit progressieve overgangen. Die L1 moet vast ook goedkomen dan lijkt me :j Maar ik snap dat je haar lekker de rust en tijd geeft.

Balen van de paddocks Anthea, hopelijk werkt het inderdaad als je hem weer wat regelmatiger kunt rijden :) En ik heb dat ook inderdaad, ben absoluut niet gemaakt voor de winters haha. Fijn dat Ferdo goed ging, en dat meisje klinkt super, hopelijk gaat het inderdaad goed uitpakken :D
Spannend weer oefenen voor de trailer, vooruitzicht om daarna weer te gaan starten is leuk!

Oh lastig Mara, ik hoop dat het de eerste kant op gaat :j En inderdaad, 't is echt nadenken en omschakelen. Ik wilde vroeger altijd alles 'oplossen' met mijn binnenhand, en dat is er inmiddels behoorlijk uit geramd, waardoor dit dus echt voelt als 'slecht' rijden. Maar als ze dan later gewoon zo fijn recht wordt, en zich dat verder ontwikkeld in een hele fijne aanleuning weet ik ook wel dat het gewoon de goede manier is voor dit probleem :)

Gisteren heb ik nog lekker kunnen rijden, vandaag even een dag vrij, het sneeuwt hier de hele dag :7

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:01

Hoop het ook Fleur, ik vind het zon machteloos gevoel als ze zon pijn heeft en ik niks kan doen.
Ja dat gevoel moet je dan weer even zien te vinden, de middenweg tussen te weinig en te veel binnenhand. Wat ik dan wel altijd het gevaar vind is dat je dan juist weer terug doorslaat naar je oude slechte gedrag.
Ik had met mn oude paard er zo op getraind gewoon mn handen perfect stil te houden naast elkaar opgesteld omdat ze eerst snel rommelig werden. En toen moest ik om een probleem op te lossen een van mn handen even wat meer of minder gebruiken en voordat ik het wist was mn oude gewoonte weer terug.
Niet om je bang te maken hahaha :') zo komt ie misschien over en zo bedoel ik het absoluut niet want je bent juist goed bezig door die binnenhand er meer bij te pakken. Maar ik zelf vind die middenweg altijd zoo lastig.
En echt superfijn dat jou instructrice je ook zoveel handvaten voor in de proef kan geven. Nu ben ik wel even nieuwsgierig. Heeft jou instructrice hoog in de sport gereden/rijd ze heel veel paarden? Of heeft ze gewoon heel veel gevoel voor de paarden? En hoe kwam je bij haar terecht?
Ze klinkt namelijk zo fijn en ik vind dat altijd wel interessant. Vooral omdat ik met mijn moeder die 'maar' Z2 heeft gereden maar wel altijd veel verschillende paarden, veel verder kom qua rijden dan met een grand prix instructrice waar ik bij leste.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:31

Ja dat is ook wel mijn angst inderdaad hoor Mara, dus snap helemaal dat je het zegt ;) Maar tot nu toe ben ik me er nog behoorlijk bewust van, ik weet van mezelf ook dat ik enorm ontwikkeld ben de laatste paar jaar. Dat niet durven gebruiken van mijn binnenhand is juist vanwege het feit dat ik bang ben om terug te vallen in oude gewoontes, maar als ik realistisch nadenk ben ik er inmiddels best wel toe in staat om met gevoel mijn binnenhand te gebruiken zonder erin door te slaan (hoop ik :P) Ik gebruik die binnenhand voornamelijk om een soort van contra idee te krijgen, waardoor de schouder weer recht voor de rest van haar lijf moet komen, en niet om haar een bocht door te trekken of om meer stelling te krijgen oid, dat is ook wel een verschil merk ik. Volgens mij zijn we het juist helemaal eens, die middenweg is ook echt heel lastig :j

Mijn instructrice heeft een fries van 0 naar het Z gereden, en verder veel paarden beleerd, en in de basissport gereden, zowel dressuur, springen, cross en endurance, dus ze is vooral erg breed in haar ervaring :) Ik ben bij haar terecht gekomen via degene bij wie ik vroeger haar pony ben gaan verzorgen, later heb overgekocht en bij haar op stal blijven staan en gaan lessen, zij had al les van mijn instructrice. Toen er sprake was dat ik een paard wilde en mijn pony verkopen had zij toevallig uit eigen fok een erg leuke jonge Buranamerrie staan. En sinds ik Burana heb ben ik dus bij haar gaan lessen, wat nu zo'n 5 jaar geleden is.

Uit de oude doos, deze foto is exact 5 jaar geleden gemaakt van ons aller eerste ritje thuis :)
Afbeelding

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:31

je bent inderdaad ook altijd bewust genoeg bezig met het paardrijden dat je het zelf al snel genoeg door zal hebben hoe het wel en niet goed is!
Vind het echt leuk om te lezen dat jou instructrice ook niet bizar hoog in de sport heeft gereden maar toch zo enorm veel weet en het zo goed over kan brengen.
Een beetje via via dus ook eigenlijk. Ik wil iemand zoeken die me naast dat mama me lesgeeft af en toe kan lesgeven, omdat ik ook eens een andere kijk wil horen, maar het is zo lastig te vinden.

Wat een grappige foto haha! je ziet in ieder geval erg duidelijk het verschil haha

ik heb zoooveel zin om te rijden :)) dus paardlief moet even extra snel opknappen haha
Ik mag wel op het paard wat mama normaal rijd maar die gaat ook over de 1,80 dus dat is niks voor mij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:50

Pff, hier voorlopig geen paardrijden meer. Veel geluk dat mijn eigen paard geniet van een mini vakantie wat misschien nu wel een XXL vakantie.

Vandaag ben ik van een paard gevallen op school. Bekken zwaar gekneusd en nu verplicht plat op de bank. Iets met veel geluk gehad

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:55

Jeetje Fresley wat onwijs balen, heel veel sterkte :(:)

Mara snap dat het lastig is inderdaad, ik ben erg blij met m'n instructrice, zou ook niet weten waar ik zou moeten zoeken als ik eentje had gezocht.. Staat zoveel op mp/boktmarkt maar dat is maar de vraag of het je ligt, en van stalgenoten kun jij ook geen inspiratie opdoen natuurlijk. Jammer dat je zo ver uit de buurt woont :P Ik heb ook weinig boodschap aan of iemand nou M op GP heeft gereden, zolang ik zelf op basisniveau rijd heb ik er weinig aan of iemand nou een correcte passage kan uitvoeren en uitleggen, dan heb ik liever iemand die gewoon fijne praktische tips heeft, en gevoel heeft voor dingen. Ben ook gewoon zo blij dat ze verder kijkt dan alleen het rijtechnische gedeelte.

Haha grappig die foto he, 't is inderdaad wel wat veranderd :P Niet dat wij nou zo enorm hard zijn gegaan of hebben gepresteerd afgelopen 5 jaar, maar enige ontwikkeling is er toch wel ;) Zat vooral dat kontje te bekijken, die loopt echt schuin naar beneden af hier, terwijl ze nu toch echt mooie stevige bips heeft :))

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:45

Jeetje Fresley, wat akelig. Sterkte!

Instructeur zoeken is idd behoorlijk ingewikkeld. Ik ben blij dat ik uiteindelijk iemand gevonden heb die bij me past, maar was niet makkelijk.

Je ziet idd behoorlijk verschil met die oude foto! Teken dat jullie goed bezig zijn!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:23

Oei Fresley, klinkt niet goed.. Sterkte!

Vind ik ook Fleur! En je hoeft niet perse te presteren op wedstrijden oid om enorm vooruit te gaan!

Inderdaad Merel, iemand vindn die precies bij je aansluit is enorm moeilijk. Fijn dat jij iemand hebt gevonden!

Ik heb net weer voor het eerst op Mourie gezeten. Liep niet kreupel, alleen linksom in draf was ze toch nog wel korter linksvoor. Helaas was er qua niveau ook niet echt veel van over :+ dus meld de kampioenschappen maar definitief af. Krijgt ze gewoon nog wat meer tijd en dan op naar ons L1 debuut, ook leuk!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:23

Ook een grote, Fresley! De mijne is ook 1m80. Veel beterschap gewenst :(:)
Oh gekke Mourie :P Hopelijk loopt ze toch nog goed voor die kampioenschappen!
Oh bah sneeuw! Gelukkig hier geen last van haha :P Leuk om die foto eens te zien ter vergelijking. :)
Instructeurs zijn echt heel moeilijk om te vinden. Nja, de goeie. Ik heb nu ook een fijn iemand :j

Ik wou vandaag het rijden weer gaan opnemen, helaas werd ik deze nacht om 3u wakker... Mijn schouder deed ENORM veel pijn. Je zou denken dat ik fout heb gelegen oid, maar meestal wordt dat dan wel beter als ik masseer of mn arm los maak. Helaas ben ik daar een halfuur mee bezig geweest en de pijn werd erger en erger. Ik opzoeken wat het kon zijn, kwam ik steeds uit op schouderontstekingen waar je wel een paar weken last van kan hebben. Ik hoop echt dat het gewoon wat stijf is of zo (hoewel ik nog nooit zo'n pijn heb gehad van iets wat stijf is...)... Het heeft daarna 2u geduurd voor ik weer in slaap was omdat ik geen goeie houding vond, alle houdingen deden pijn :') Uiteindelijk ben ik in slaap gevallen met mijn arm helemaal gestrekt want dat was nog iets of wat houdbaar qua pijn.
's Ochtends nog steeds een helse pijn, ik kon me amper aankleden _O- Leek wel alsof mn sleutelbeen weer gebroken was, dan ging dat ook zo moeizaam xD
Nu na een hele dag stage lopen is het iets beter maar ik durf het nog niet aan om te rijden. Straks is het wel iets erg en belast ik het onnodig. Als het morgen nog beter is, rijd ik hem dan wel. :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:47

oh Fresley, dat klinkt pijnlijk, sterkte

Jammer Mara, maar verstandige beslissing.

Balen Anthea. Heb zelf ooit m'n sleutelbeenspieren afgescheurd gehad, dat is echt heel pijnlijk. Hoop dat je gauw opknapt.

Hier al ruim een week weer niet gereden. Op dinsdag en woensdag les ik normaal altijd. Afgelopen dinsdag waaide het zo hard en vond ik het niet verstandig om met de trailer op pad te gaan. Woensdagavond moest ik onverwacht werken, vanavond ging de les niet door (wedstrijden op de vereniging, ook de rest van de week, dus kan er niet terecht). En morgenavond heb ik ook weer een afspraak. Schiet lekker op zo, pfff. Hoop dat ik van het weekend weer tijd heb.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:57

Oh Mara we plaatsten op hetzelfde moment! Maar jammer zeg! :(

Oef ik hoop dat ik dat niet heb... Ik weet echt niet wat ik heb.. Er lijkt een beetje een bot op mn schouder te staan (of dat steekt iig harder uit dan de andere kant haha :+ ). Als ik erover voel, lijkt het ook alsof er iets los zit zeg maar, erg vreemd!
Ik heb wel jaaaaaren geleden (5-6 jaar geleden?) mijn sleutelbeen gebroken langs die kant en je merkt wel dat dat sleutelbeen langs die kant niet helemaal netjes is. Wel aan elkaar uiteraard maar je ziet wel dat er iets mee gebeurd is. Ik hoop niet dat ik daar opeens last van krijg of zo.
Als het morgen nog niet beter is (geen verbetering) dan ga ik toch even langs de dokter. Want nu weet ik niet wat het beste is. Van beweging doet het maar meer pijn dus dan is rust beter? Maar mss ook weer niet haha!

Balen ook dat je zo weinig hebt gereden.. Het weer is idd niet leuk :(

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:15

Wat rot Anthea, sterkte hopelijk knapt het snel op, en anders toch je HA maar bellen als het blijft aanhouden denk ik?

Jammer Setteli dat je les telkens niet door kan gaan, soms heb je van die weken..

Hier gister een fijne les gehad, ze wilde in de linkergalop er telkens net uit kruipen en boven het tempo verder denderen, kan wel merken dat we een dip hadden/hebben, alle basisdingen moeten we momenteel weer even opnieuw bevestigen. Veel gewerkt om aan te springen dan ze écht rond bleef, waar ik in het begin echt even wat strenger door moest komen, want het 'lief' oplossen had ze weinig boodschap aan. Zo zijn we denk een halve les bezig geweest met heel veel galopovergangen en op het eind kon ze keurig verruimen door echt grotere sprongen te maken ipv alleen versnellen, en kon ik het weer oplossen met een ophouding. Was voor mij niet per se heel lekker rijden zo, maar 't is wel absoluut effectief geweest. Bu deed het wel heel goed, 't was lichamelijk gewoon wel erg zwaar voor d'r om behoorlijk verzameld te moeten galopperen, en ze hield het geweldig vol, waar ze 1.5 maand geleden nog de bochten door geholpen moest worden omdat dat lichamelijk al zwaar was voor haar. Ze wordt dus duidelijk sterker! :j Vandaag en morgen nog maar even rijden, en dan dit weekend krijgt ze even vrij aangezien ik zelf even ga genieten van een weekendje weg :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:21

Klinkt als een fijne les! :j Dat weekendje vrij zal haar ook wel deugt doen, ik denk dat dit wel zwaar werk is voor haar. En jij veel plezier natuurlijk :D

Mijn schouders is gelukkig beter dus ik ga vanavond rijden. :P
En zondag komt het meisje eens langs voor Ferdo. Erg benieuwd!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:26

Gelukkig maar! Ben heel benieuwd zondag, ik duim voor je dat het goed klikt met jullie 3 :j

Vandaag even heel relaxt gelongeerd, lekker d'r spiertjes wat los kunnen lopen :) en met m'n 'bijrijd' haflinger nog lekker het bos in geweest, was ook genieten!

Afbeelding

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:56

Heb het weer een beetje verwaarloosd hier :') Excuses, heb het echt vreselijk druk!

Wat een pech Seven... Heel fijn dat je dan alles weer af moet zeggen bah.

Ja Fleur sinds ik uit het ziekenhuis wandelde heb ik echt geen pijn meer gehad, ook niet met rijden gelukkig! Fijn he dat je die druk eindelijk weer voelt, kost even wat moeite maar dan heb je ook wat.
Prima dat je d'r even laat staan als je denkt dat ze even 'in de knoop zit met zichzelf' toch? Frustratie is nooit bevorderlijk voor het rijden natuurlijk! Als je motivatie even wat minder is dan moet je je ook niet gaan dwingen om wel wat te doen, ervaringsdeskundige hier :=
Hmm apart van je val zeg, jammer dat ze niet kunnen praten. Leuk om die oude foto's terug te zien he!

Anthea, pff wat een gedoe lees ik altijd over die studieboeken, belachelijk eigenlijk. Leuk dat je stage je zo goed bevalt, wat studeer je precies? Nette advertentie maar las dat er al een meisje komt kijken, hopelijk wordt het wat. Toffe pony vind ik het ook!
Gelukkig goed terecht gekomen met je val haha, fijn is dat :') Ik ben in 2 en een half jaar maar twee keer gevallen (afkloppen). Eén keer toen de zadelmaker er was en ze hem net iets scheef had opgevuld, kwam op m'n voeten terecht. Tweede keer was met m'n crossles toen ze me afvuurde (ze sprong wel maar ik had verwacht dat ze eerder zou springen maar er kwam nog een extra galopsprong) en toen viel ik wel behoorlijk hard maar gelukkig een bodyprotector aan :D

Lekker Yvank dat je onderling meteen zo lekker ging, dat belooft wat! En ook je debuut winst, gefeliciteerd!

Gefeliciteerd met je winst Setteli, netjes!

MiStimaBo wat leuk dat beide paarden zo goed gaan, spannend die periode van zadelmak maken!

Welkom MerelV. Grappig hoe dat zo kan verschillen, ik vind het doorzitten juist vreselijk maar ook ik ben dus zeer tevreden met de aanpassingen haha.

Mara, ja dan kan ze ook flink gaaf gaan lopen maar helaas gebruikt ze haar lichaam dan meteen weer verkeerd. Ik moet het nu zo 'braaf' mogelijk houden zodat alles volledig gecontroleerd blijft. Top dat de fysio zo positief was, geeft toch weer motivatie om zo verder te blijven gaan. Balen balen balen dat ze kreupel is zeg... Gelukkig 'maar' een hoefzweer!

Leuk dat je instructrice met hem kon springen Essxan! Balen van je punten maar wel fijn dat er dan veel op je protocol stond :)

OliLau, je zit superdichtbij. Eerstvolgende keren heb je hem binnen!

Welkom Fresley! Heel gaaf paard heb je! Jeetje heftig van je val zeg bah. Veel beterschap en sterkte!

Zo ik heb het redelijk ingehaald geloof ik!

Hier 2 mindere dagen gehad de afgelopen weken waarna ik aansluitend gelest heb en dat ging weer super! Van de week ook weer gelest en aan het eind zelfs een heel stuk fijn kunnen doorzitten zonder dat ze vastpakte of het tempo overnam.
Gister is de osteopaat geweest. Eerste wat ze zei is dat ze al veel meer body had gekregen! Roos was alleen behoorlijk vervelend. Ze houdt sowieso al niet van aanrakingen, ze wil het liefst met rust gelaten worden maarja in dit soort situaties kan dat natuurlijk niet. Dus ze was behoorlijk pissig, had losse achterbenen en dry needling ging niet door want dat was trappen totdat de naald er weer uit was. Het is me er eentje hoor pff :') Het grootste probleem is dat ze haar buikspieren nauwelijks aanspant wat natuurlijk essentieel is. Hierdoor haalt ze haar kracht uit het punt vlak achter haar zadel waardoor ze dus ook zo'n moeite heeft met die achterhand eronder krijgen en hierdoor blijft ze ook zo lang in de buiging etc. Fijn dat dat nu opgehelderd is! Kleine oefeningen meegekregen om die buikspieren wat te trainen (denk aan achterwaarts etc), grotere oefeningen kon ze niet meegeven omdat ze "dan waarschijnlijk het licht uit je ogen trapt" :')
Ze zegt dat het veel tijd zal gaan kosten om dat optimale lichaamsgebruik te krijgen omdat ze 1. zo snel spanning opbouwt en 2. zich nooit volledig over wil geven en het laatste woord wil hebben. Het gaat ook nooit een makkelijk paard worden maar ze zei dat het alleen beter kan worden door zo door te gaan, dus wat dat betreft ben ik wel tevreden! Moet ook magnesium bijvoeren om die spierspanning wat te verminderen en om te kijken of ze iets relaxter daarvan zal worden.
Ze moet nu twee dagen stilstaan en vrijdag ga ik op wintersport dus daarna weer lekker oppakken en trainen :) Merk wel dat ik weer steeds blijer met dat beest begin te worden, ze is toch wel heel erg leuk haha :D