Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 09:28

Hier ook erg veel sneeuw.. Heb net al geschoven.

Gouden Ei in Kootwijk is inderdaad een leuke wedstrijd net als Zilveren Ster in Haaksbergen.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 09:56

Wat apart Katja, dat moet echt niet kunnen!
Toch mooie punten ondanks dat ze het spannend vonden, gefeliciteerd!
Ik zal eens kijken of jouw tip mij kan helpen.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:13

Ik had normaal gisteren wedstrijd met Bono. Maar we zijn thuis gebleven. Het heeft hier echt de hele dag aan't sneeuwen geweest.. We vonden het te gevaarlijk om dan op pad te gaan met de paarden. Dus hebben ze een rustdagje gekregen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:39

Katja wat een verhaal zeg! Gefeliciteerd met je punten en prijzen in ieder geval!
Daisy fijn dat je weer lekker gereden hebt.
Lien jammer dat je je wedstrijd hebt moeten afzeggen, maar het is inderdaad gevaarlijk om de weg op te gaan met sneeuw.

Ik had gisteren selectiewedstrijd. Laatste keer in het Z1.
Inrijden ging lekker. Hij was echt lief en hij voelde heel fijn aan. In de proef ga ik dan toch te veel zitten doen waardoor ik het idee heb dat het een erg onrustig beeld gaf. Ik kreeg wel wat complimenten van toeschouwers dat het er erg netjes uit zag, maar voor m'n gevoel kon elke oefening beter. Toen Vanquish ingepakt en op de trailer gezet, want de 2e proef was pas 2 uur later.
Bij het inrijden voor de 2e proef vroeg iemand me wat voor punten ik had voor de 1e. Punten?? Zijn die bekend dan?? Haha, ik ben nooit zo goed op de hoogte. Ik wist niet dat ze alvast hadden bekendgemaakt hoe iedereen z'n 1e proef had gereden. Dus gauw m'n zusje naar de kantine gestuurd en die kwam terug met de mededeling dat ik 1e was geworden met 207 punten (vd 14 combinaties!). Er was bijna geen winst gereden. Ik was helemaal blij, dat moet goedkomen, dan (zou je denken).

Mooi niet dus! 2e proef was Vanquish helemaal over z'n toeren in galop. Zo jammer! Heeft ie wel vaker last van (thuis ook). Het kan echt vriezen of dooien met hem. Hij begon met aangalopperen steeds te hupsen en met z'n kont te draaien. Dus voor al mijn eenvoudige wissels kreeg ik 4-en en een 3. Dan loop je een hoop punten mis. Ook wilde hij vanuit galop op de AC lijn niet terugkomen naar draf. Weer een 3 te pakken. Ik heb geduimd dat ik toch nog bij de 1e vier in totaal zou zitten, zodat ik naar de regio zou kunnen. Helaas werd ik uiteindelijk 6e, 2e reserve.

Ik baal er ontzettend van! Maar aan de andere kant ben ik ook wel weer heel blij dat we een 1e plaats behaald hebben. Er zaten leuke combi's tussen. Nu maar weer verder met de vliegende wissels en op naar het Z2!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:42

Spijtig van de tweede proef! Maar een dikke proficiat met je eerste plaats!!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:44

Zonde van je tweede proef.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:56

Dan zou ik idd ook even flink balen, maar de 1e proef kun je wel mooi in je zak steken, gefeliciteerd! :D
Op naar het Z2, spannend!

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:01

Netjes van je 1e proef Sharon, jammer van de 2e. Op naar het Z2, een mooie uitdaging!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:54

balen sharon maar nu kun je wel lekker naar Z2 ook leuk!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:26

Ja het was inderdaad wel balen. Maar ik moet er maar het positieve van zien en nu lekker door naar volgende niveau. Hopelijke zijn z'n vliegende wissels beter te controleren dan z'n eenvoudige wissels :P Dat zou een hoop gedoe schelen! Heb wel zin in het Z2! Hopelijk gaan de wissels snel lukken!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:28

Even een vraagje over de eenvoudige wissels. Hoeveel stappassen moeten daar volgens jullie tussen zitten.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:33

3-5

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:32

Katja schreef:
Even een vraagje over de eenvoudige wissels. Hoeveel stappassen moeten daar volgens jullie tussen zitten.

3 tot 5 inderdaad! Heb het effe opgezocht in het reglement

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:39

3-5 hier ook. Maar volgens mij kan je er best 5 doen, als ik er 3 doe staat er soms bij dat het te haastig is (al is het dat niet.. Maar het lijkt dan zo wel doordat ik maar 3 passen stap doe)

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:55

Sharon, het is inderdaad zonde, je reed een keurige eerste proef. 2e proef was je je verbinding helemaal kwijt in de galop en maakte die er een potje van. Ik persoonlijk denk dat je sowieso moet werken aan meer verbinding, hij laat denk ik heel makkelijk het bit helemaal los en kruipt er dan achter, dat is jammer, want je hebt echt een heel fijn en aansprekend paard waar je superhoog mee kan scoren als hij ook als hij heet is voor elkaar blijft, nu werkt het nog tegen je, maar dan alleen maar voor je! Nu lekker wisseltjes erop krijgen en Z2 rijden :)

Ik ben gister ook gestart, menn wat een sneeuw toen ik van de ene naar de andere bak moest, echt niet grappig meer!
Fijne proef gereden, hij sprong om in mn contragalop en toen ging ik stappen alleen sprong ik ook weer verkeerd aan, je moest eenvoudige wissel van contra naar contra en toen was ik zelf ff kwijt in welke galop hij moest, jammer, daarna werd hij iets langer in de hals, maar over het algeheel was ik zeer tevreden.
Kur had ik wel fijn gereden, maar mijn opbouw was erg veel van de jury af, had ik zelf ook al gezien, maar door het slechte weer zo weinig kunnen oefenen en ook niet meer de mogelijkheid gehad dit te veranderen... dus werd echt heel hard afgerekend, want alles wat van de jury afging vond hij sowieso niet meer dan een 6 en artistiek kreeg ik ook nog laag... na afloop nog wel met hem gesproken en hij vond het wel een leuk paard en dat ik zeker met een goede kur veel hoger zou kunnen scoren, ofwel gisteravond gelijk geregeld dat ik vd week een andere kur in elkaar ga zetten voor de regio!

Eenvoudige wissel is inderdaad 3-5 passen stappen, ik probeer zelf altijd 3-4 te doen, zit je eigenlijk altijd goed :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:07

Dan ben ik dus niet gek :D
Had op mijn protocol staan "te kort stap, moet 4-6" maar dat klopt dus niet. Ik had er volgens mij drie.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:11

slechte jury

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:12

Daar was ik na het te laat komen en mijn vier extra wissels missen al een beetje uit -O-
Laatst bijgewerkt door Katja op 21-01-13 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:17

wie was de jury?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:21

Ik zal het straks even nakijken en je een pb sturen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:25

Ja Anouk, verbinding is soms een probleem. Goed gezien! Erg leuk dat je was komen kijken :) Jammer van jouw kur! Het weer zat afgelopen week idd niet mee om goed te oefenen. Maar straks op de regio heb je herkansing!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:34

sharon_quiz schreef:
Ja Anouk, verbinding is soms een probleem. Goed gezien! Erg leuk dat je was komen kijken :) Jammer van jouw kur! Het weer zat afgelopen week idd niet mee om goed te oefenen. Maar straks op de regio heb je herkansing!

Ja met als het goed is een geheel vernieuwde kür! van degene die kampioen werd vorig jaar op de kring

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:08

lienbono schreef:
3-5 hier ook. Maar volgens mij kan je er best 5 doen, als ik er 3 doe staat er soms bij dat het te haastig is (al is het dat niet.. Maar het lijkt dan zo wel doordat ik maar 3 passen stap doe)

Dit ben ik helemaal met je eens, de meeste juryleden waarderen het hoger als je echt een pas of vier, vijf rustig blijft stappen. Drie zien ze snel als "gehaast".

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:58

Zonde van je tweede proef Sharon, maar wel heel net resultaat in de eerste proef! :)
Zeker ook netjes als reserve geëindigd, mooiste is altijd om gewoon een startbewijs te hebben maar zo hoog eindigen is ook zeker niet slecht!

Jammer Anouk dat je lage cijfers op die onderdelen kreeg. Het is inderdaad niet makkelijk een mooie kür in elkaar te krijgen :) Heb zelf voor het eerst een kür in oktober gereden in de Z1, weet niet eens meer hoe vaak ik toen een nieuwe kür heb geschreven. Uiteindelijk 68,75% gehaald met een 8 voor de moeilijkheidsgraad en een 7,5 voor de choreografie!

Heb mijn (hopelijk) laatste wedstrijd in de Z1 opgegeven. 1 februari verhuizen we naar onze nieuwe stal en op 9 februari rijden we 2 proeven in Lunteren :) Hopelijk in de tussentijd gelijk een lesje meepakken, sta dan toch bij mijn instructrice op stal!

Heb inderdaad ook altijd 3-5 passen geleerd en houdt het zelf altijd op 4 passen. Heb tot nu toe 1 keer commentaar gehad en dat was juist dat ik teveel passen stapte... :+ Ook die jury kende de regels denk ik niet, want kreeg dit echt op al mijn wissels als commentaar....

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:37

Ikzelf doe ik mijn eenvoudige wissels zo min mogelijk stappen, zeker in dit soort oefeningen stapt hij niet zo goed! Beetje de stap vermommen, en nog nooit reactie op gehad!