Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:16

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:22

Die lijst heb ik gezien, maar het is (mij) niet duidelijk wat je precies moet betalen.
Er staan een hoop tarieven,.. maar wanneer betaal ik bijv. voor een registratie paard,.. alleen als dat paard nog niet bekend is bij de KNHS of altijd als je een nieuw paard gaat starten.

Maar, weer ontopic :) : ik ga morgen een poging doen een startkaart te bestellen. Hopelijk kun je de factuur ook naar een ander adres dan je eigen laten sturen.
Laatst bijgewerkt door Qizz op 04-12-11 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:24

dit staat 1 pagina terug
tisje schreef:
Qizz schreef:
Moet je ook registratiekosten voor het paard betalen als je paard al een startkaart zou hebben gehad met een ander?
Dan is het paard al bekend bij de KNHS. Of is het echt per persoon of een paard al geregistreerd staat bij die persoon?

Nee, dan hoef je geen kosten te betalen.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:25

iig niet altijd als je een nieuw paard gaat starten. Ik heb nog nooit registratie kosten betaald volgens mij.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:26

;-) oke,.. scheelt dat weer 24 euro

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:30

Als het paard niet bekend is bij de KNHS moet je registratie kosten betalen.
De rekening van je startkaart komt altijd naar je eigen adres. Het is zelfs zo dat er vaak maar 1 rekening komt. Voor alle startpassen.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:58

Dat wist ik niet, maar dacht al wel dat het naar de berijder zou gaan.
Als ik het transpondernummer intoets op mIJn KNHS herkent ie het paard wel,..

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:22

KWPN hoef je als het goed is niet te registreren.
Ik had vorig jaar 2 Appaloosa's aan te melden en toen moest ik er voor één registratie kosten betalen en de ander niet, heb er toen nog over gebeld, wat niks duidelijker maakte en het toen maar zo gelaten.
In mijn ogen had ik dan voor 2 paarden moeten betalen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:34

Het hoort zo te zijn als het paard niet bekend is bij het KNHS (dus nog nooit een startkaart voor is aangevraagd) dan betaal je registratie kosten. Dat maakt dus niet uit of je een shetlander of een KWPNer hebt.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:02

ponyparadijs schreef:
Maar bruintjebobo enig idee wat de bedoeling is van de gelimiteerde startpas?

Ehm, nou ponyparadijs... Ik heb werkelijk geen idee! Het is inderdaad schandalig duur om 4 keer te mogen starten voor 55 euro. (maar je mag hier volgens mij wel onbeperkt endurance mee starten :? )
bruintjebobo schreef:
En een startkaart kan je ook voor een half jaar aanvragen, weet niet of dat ook met de startpas kan.

Het antwoord op deze vraag is "nee". Een startkaart tegen gereduceerd tarief aanvragen, zoals dat tot voorheen in oktober kon, is niet meer mogelijk in het nieuwe jaar. Vraag die bij mij rijst is dan hoe dat zit met ruiters die pas mogen starten in oktober, gezien de leeftijd van hun paard... Die moeten dus 75 euro betalen voor de laatste 3 maandjes van het jaar om te mogen starten :?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:16

De gelimiteerde startpas is in de plaats van het half geld startkaart verhaal. De gedachte achter de gelimiteerde startpas (wat ik heb begrepen van het verhaal van de KNHS) is dat mensen die pas in oktober de pas aanvragen maar 4 wedstrijden rijden. En dat er veel ponyruiters de overstap naar de paarden pas in oktober maken en ze dan dus een gelimiteerde startpas kunnen aanschaffen.
Het idee achter de gelimiteerde startpas is dus naar mijn idee om het kortingsverhaal vanaf oktober.
Overigens is het een andere startpas waar je ongelimiteerd mee endurance kan starten. Dat kan ook niet met de gelimiteerde startpas.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:24

4 proefjes is zo ontzettend weinig! En dan nog vind ik het erg duur hoor... Ik zou voor die twee tientjes voor ongelimiteerd gaan, maar dat is dan weer mijn mening.

Citaat:
• Discipline startpas endurance (€29,75): als je alleen endurance wilt starten, kun je deze startpas aanvragen.
• Gelimiteerde startpas (€55,50): hiermee kun je onbeperkt starten in endurance en maximaal 4 x in springen, dressuur en eventing.
• Reguliere startpas (€75,50): hiermee kun je onbeperkt starten in endurance, springen, dressuur en eventing.

afkomstig van de site van de endurancevereniging...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:31

O ik had begrepen dat je dan ook niet ongelimiteerd endurance mocht starten maar goed het zal dan wel.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:48

Ik vind het ook vreemd hoor, maar goed. Ik kwam het tegen toen ik aan het zoeken was hoe dat zat voor dressuur en springruiters om eens endurance te starten. Staat niet bij of ze dan ook lid moeten worden van een 'gewone' rijvereniging... (wat andersom wel moet om endurance te mogen starten)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:58

Ja je moet voor endurance lid zijn bij een endurance vereniging. En voor het springen en dressuur moet je lid zijn bij een vereniging!

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:03

ponyparadijs schreef:
De gelimiteerde startpas is in de plaats van het half geld startkaart verhaal. De gedachte achter de gelimiteerde startpas (wat ik heb begrepen van het verhaal van de KNHS) is dat mensen die pas in oktober de pas aanvragen maar 4 wedstrijden rijden. En dat er veel ponyruiters de overstap naar de paarden pas in oktober maken en ze dan dus een gelimiteerde startpas kunnen aanschaffen.
Het idee achter de gelimiteerde startpas is dus naar mijn idee om het kortingsverhaal vanaf oktober.
Overigens is het een andere startpas waar je ongelimiteerd mee endurance kan starten. Dat kan ook niet met de gelimiteerde startpas.

Dan spreekt de KNHS zichzelf wel heel erg tegen, als ze er vanuit gaan dat een ruiter gemiddeld 4 wedstijden per 3 maanden start. Want als je kwa bedrag de startpas vergelijkt met de startkaat incl coupons dan zou je 26 wedstrijd per jaar moeten starten met de startpas om op hetzelfde bedrag uit te komen als met 1 startkaat en 1 set coupons van 16 (als je die al allemaal op zou rijden) . De knhs beweert dus dat de meeste ruiters met deze pas goedkoper uit zijn omdat ze naar het gemiddelde gebruik kijken. Maar in jou verhaal hierboven gaan ze dus uit van gemiddeld 4 wedstrijden per 3 maanden. Dan kom ik op een gemiddeld verbruik van 16 wedstrijden per jaar en niet op 26!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:25

26 proeven per jaar... dus ongeveer 1 wedstrijd per maand.

Maar dan nog is de redenatie van 4 proeven (dus 2 wedstrijden) voor een gelimiteerde startkaart een beetje vreemd (en blijft het duur ten opzichte van wat het nu kostte om in oktober te starten), want dan zou je 6 proeven moeten kunnen starten op een gelimiteerde pas.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:35

Voor de wedstrijdsecretarissen hier; kunnen jullie nog vp's indienen digitaal? Bij mij werkt het systeem dus niet meer..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:04

Ik ben er vrijdag mee bezig geweest, t0en ging het wel, maar helaas is 0nze manege niet meer bekend dus ben aan het wachten t0t ik antw00rd krijg van de KNHS.
Snap niet waar0m je niet gew00n zelf je l0catie in mag vullen.

Maar ik heb dus alleen 0pgeslagen, niet verstuurd.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:16

Zo. Ik heb de set coupons die ik retour kreeg omdat ik er geen geld voor terug kreeg net weer geretourneerd naar de KNHS, met de vraag wat ik daar dan nog mee moet doen, en gelijk een klacht erbij voor de belachelijke manier van afhandeling van het hele gebeuren. Communicatie van niks, kalender die nog niet klaar is, passen die nog niet klaar zijn, ik vind het gewoon waardeloos. Geen enkel bedrijf zou met zoiets wegkomen, maar de KNHS doet maar gewoon aangezien we er toch niets tegen kunnen beginnen. Brief schrijven zal ook wel niet helpen, maar lucht wel even op.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:36

_Esther_87_ schreef:
Zo. Ik heb de set coupons die ik retour kreeg omdat ik er geen geld voor terug kreeg net weer geretourneerd naar de KNHS, met de vraag wat ik daar dan nog mee moet doen

_/-\o_ Eens kijken wie het het langste volhoud :P

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:43

yvonnedv schreef:
MargrietJonk schreef:
Ik heb wel binnen twee dagen een credit factuur van de KNHS ontvangen. Dus dat ging erg snel.

ja die had ik ook snel maar het geld heb ik nog niet terug.

Ik heb vandaag mijn geld retour gestort gekregen op mn bankrekening!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:44

Loetie84 schreef:
26 proeven per jaar... dus ongeveer 1 wedstrijd per maand.

Maar dan nog is de redenatie van 4 proeven (dus 2 wedstrijden) voor een gelimiteerde startkaart een beetje vreemd (en blijft het duur ten opzichte van wat het nu kostte om in oktober te starten), want dan zou je 6 proeven moeten kunnen starten op een gelimiteerde pas.

Indoor kun je vaak maar 1 proef rijden, dus moet je toch heel wat wedstrijden af om het eruit te halen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:45

O, nou hier in de buurt gelukkig niet. Voor 1 proefje ga ik de deur niet uit :P
afgelopen zaterdag toevallig wel, maar ja, ik had nog maar 1 coupon...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:01

asjemenou schreef:
Ik ben er vrijdag mee bezig geweest, t0en ging het wel, maar helaas is 0nze manege niet meer bekend dus ben aan het wachten t0t ik antw00rd krijg van de KNHS.
Snap niet waar0m je niet gew00n zelf je l0catie in mag vullen.

Maar ik heb dus alleen 0pgeslagen, niet verstuurd.

Dat probleem had ik vrijdag ook.
Heb ook nog niets gehoord van de KNHS. En straks zijn we te laat en moet je een boete betalen!