Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:30

Citaat:
Ik kreeg geen warm geval van Gal en Toot, dat is mijn mening en heeft met smaak te maken. Een ander zal dit anders voelen en die zal ik niet tegenspreken, want er zijn vast mensen, die er wel een warm gevoel bij krijgen.
Mij was deze combi gewoon iets TE..

Klopt helemaal. Ik was idd wel weg van de combi Gal/Toot. Misschien dat ik daarom wel min of meer teleurgesteld ben in Rath/Toot, omdat het een compleet andere stijl is, een stijl die mij niet aanspreekt. Het is wat ik eerder zei, ik zie bij Rath meer werk en minder harmonie en dat kijkt niet lekker.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook veel minder heb met Adelinde. Ik kan wel genieten van haar hoogstandjes (als oerhollandse fan), maar om nou te zeggen dat ik warm van wordt, nee. Ik vind het onwijs knap wat ze doet, maar ze raakt me niet zoals Gal dat met Toot wel deed en met Sisther ook begint te doen.

Maar ja, als we allemaal hetzelfde vonden zou het ook zo saai worden.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:36

mylittlejoy schreef:
Citaat:
Ik kreeg geen warm geval van Gal en Toot, dat is mijn mening en heeft met smaak te maken. Een ander zal dit anders voelen en die zal ik niet tegenspreken, want er zijn vast mensen, die er wel een warm gevoel bij krijgen.
Mij was deze combi gewoon iets TE..

Klopt helemaal. Ik was idd wel weg van de combi Gal/Toot. Misschien dat ik daarom wel min of meer teleurgesteld ben in Rath/Toot, omdat het een compleet andere stijl is, een stijl die mij niet aanspreekt. Het is wat ik eerder zei, ik zie bij Rath meer werk en minder harmonie en dat kijkt niet lekker.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook veel minder heb met Adelinde. Ik kan wel genieten van haar hoogstandjes (als oerhollandse fan), maar om nou te zeggen dat ik warm van wordt, nee. Ik vind het onwijs knap wat ze doet, maar ze raakt me niet zoals Gal dat met Toot wel deed en met Sisther ook begint te doen.

Ja ben ik met je eens.
Adelinde geeft mij dat gevoel ook niet al zal ik haar natuurlijk altijd aanmoedigen,vind het bij Adelinde vaak wat zakelijk aandoen en het genieten mis ik bij haar heel erg waardoor het genieten bij mij ook wat minder is.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:39

mylittlejoy schreef:

Inderdaad. Ik heb het gevoel gewoon niet zo snel heftig met een ander. Als Nederland wint ben ik natuurlijk dolgelukkig!!! Maar dat is de chauvinist in mij.
Tegenwoordig heb ik wel wat meer gevoel dan ooit met Adelinde, omdat ik haar persoonlijk ken... Niet heel goed hoor!
En omdat ik van haar rijstijl houd. Verder weet ik wat zij er allemaal voor opzij heeft moeten zetten om te kunnen bereiken wat ze nu bereikt heeft en dat is denk ik een hele onzekere tijd voor haar geweest. Knap hoor!!!
Je moet wel gek op je paard en de sport zijn om dat er voor over te hebben.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:53

Adelinde haar rij stijl is die van sjef jansen die heeft edward ook

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:56

tiger27 schreef:

Adelinde haar rij stijl is niks veranderd sinds ze bij sjef traint alleen maar beter geworden maar de stijl is niet veranderd.
Het is de stijl van Johan Hamminga en niet echt die van sjef.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:57

Ja dat was ook zo ja
Ze leste bij haminga ze is wel erg vooruit gegaan ja

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:58

tiger27 schreef:

Dat ben ik niet met je eens.
Het beeld dat beide ruiters geven is heel verschillend!
Dat ze nu veel met Sjef Jansen te maken hebben, wil niet zeggen, dat ze dezelfde opleiding genoten hebben.
Ik vind een proef van Adelinde er veel perfectionistischer uitzien, dan die van Edward.
Zijn proeven vind ik vooral heel heftig.
Maar dat is smaak en er zullen er vast velen zijn, die dit niet met mij eens zijn, maar dat mag.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:07

Als iemand een perfectionist is is edward dat wel
Maar dat klop ja ieder zijn smaak ed rijd gewaagt met veel passie
En wil alles eruit hebben wat er in zit
Adelinde is braaf vergleken met ed met rijden ed durft te rijden
Maar vind adelinde een goede ruiter hoor

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:08

Citaat:
Ik vind een proef van Adelinde er veel perfectionistischer uitzien, dan die van Edward.
Zijn proeven vind ik vooral heel heftig.
Maar dat is smaak en er zullen er vast velen zijn, die dit niet met mij eens zijn, maar dat mag.

Daar sla je de spijker op z'n kop. Ik denk dat adelinde ook juist daar haar punten moet pakken, juist omdat ze minder spectaculair is. Haar kracht is juist dat het tot in de puntjes klopt en daar gaat ze straks ook gewoon goud mee winnen, boven gal en boven rath. Tenminste, zoals het er nu voorstaat.

Maar ondanks dat geniet ik meer van gal. Maar das persoonlijk.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:14

Ja zeg boven gal komt ze wel ja
Maar het is aken duitse bodem zou me niks verbazen al rath wint,ook al doet tie het fout
Kijk naar die onwijze scores die die kreeg terwijl het niet verdiend was

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:22

Inderdaad, dat spectaculaire, dat vaak gepaard gaat met "kleine" fouten, daar houd ik niet van. Dan liever iets minder spectaculair, maar perfect, dat vind ik de kunst van het rijden.
Ik zie ook liever een groep die een dans perfect uitvoert, dan een groep waarin spectaculaire salto's gedraaid worden, maar waarin een aantal dansers er net naast zit op sommige punten bijvoorbeeld.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:30

Persoonlijk zie ik liever een proef met waanzinnige hoogtepunten maar met wat kleine foutjes dan een foutloze vlakke proef. Ik hou ervan als het randje opgezocht word. Dressuur is jezelf steeds verbeteren en steeds weer een schepje erbovenop te doen, maar goed zo zie ik het.
Wat ik ook altijd bij Adelinde heb is dat ik er nooit helemaal gerust op ben dat het niet vreselijk fout gaat, waarom kan ik niet zeggen. Ze gaat op zeker en ik denk net zo als mylittlejoy dat ze het daar van moet hebben maar toch zit ik altijd te nagelbijten als ze in de ring is.

Zoals ik eerder al zei vind ik een zanger die monotoom zijn nummer ten gehore brengt ook veel minder interessant dan een zanger die alles uit de kast haalt met de kans op een foutje.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:32

Ik ben het meestal met Tendance eens, maar ik kreeg wel kippenvel van Gal met Toot. Nu krijg ik dat al snel. Ik had het ook met alle drie de spelen van Anky.
Maar als je hier in dit topic niet anti ben, dan ben je automatisch pro. Ik zie mezelf neutraal (in dit geval) :D .
Ik kan het pas echt beoordelen in een wedstrijd, het liefst live, maar anders op TV.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:45

Bent het met easygoing eens zie liever iets waanzinnigs met foutjes
Dan heel braaf
Aan foutjes kan je weer werken en er weer een schepje boven op doen
En daar zijn edward en hans heer en meester in

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:48

IMO moet het vooral harmonie zijn tussen ruiter en paard en muziek.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:52

Electra63 schreef:
Ik ben het meestal met Tendance eens, maar ik kreeg wel kippenvel van Gal met Toot. Nu krijg ik dat al snel. Ik had het ook met alle drie de spelen van Anky.
Maar als je hier in dit topic niet anti ben, dan ben je automatisch pro. Ik zie mezelf neutraal (in dit geval) :D .
Ik kan het pas echt beoordelen in een wedstrijd, het liefst live, maar anders op TV.

Ik weet inderdaad, dat dit jouw mening is, maar vind het altijd mooi, dat wij elkaars mening respecteren. haha

Voor de anderen:
Om nu te zeggen, dat Adelinde vlak rijdt, dat ben ik niet met jullie eens. Ze probeert perfect te rijden, dat is niet direct saai of vlak of flauw of braaf of minder dan een ander. Met zo'n proef (saai, vlak, braaf enz.) kom je namelijk niet aan de top.
Het is misschien minder spectaculair, maar ik ben gewoon best perfectionistisch ingesteld, dus zie dat ook graag in een proef.
Ieder zijn smaak!! Gelukkig, anders zouden er nooit aardbeien in de super zijn, want dan hebben al die andere mensen ze al meegenomen.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 04-07-11 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:52

Electra63 schreef:
IMO moet het vooral harmonie zijn tussen ruiter en paard en muziek.

Dat sowieso en als de harmonie er is kan je grenzen gaan verkennen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:54

Adelinde rijd ook niet minder dan een ander maar ze heeft net dat beetje extra niet wat het voor mij juist zo speciaal maakt. Ik vind Adelinde en Rath op dat gebied wel een beetje vergelijkbaar met elkaar, het lijkt zakelijk en op safe.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:58

Tendance schreef:
Electra63 schreef:

Ik weet inderdaad, dat dit jouw mening is, maar vind het altijd mooi, dat wij elkaars mening respecteren. haha

Voor de anderen:
Om nu te zeggen, dat Adelinde vlak rijdt, dat ben ik niet met jullie eens. Ze probeert perfect te rijden, dat is niet direct saai of vlak of flauw of braaf of minder dan een ander. Met zo'n proef (saai, vlak, braaf enz.) kom je namelijk niet aan de top.
Het is misschien minder spectaculair, maar ik ben gewoon best perfectionistisch ingesteld, dus zie dat ook graag in een proef.
Ieder zijn smaak!! Gelukkig, anders zouden er nooit aardbeien in de super zijn, want dan hebben al die andere mensen ze al meegenomen.

haha, maar ik ben ook wel fan van Adelinde en zeker van Parcival. (ik vind fan zo'n raar woord, m.a.w. ik kijk graag naar Adelinde) :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:01

Safe (nu reageer ik toch op je) is naar mijn idee niet hetzelfde als perfectionistisch. Ook om iets perfect te rijden moet je heel veel risico nemen.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:10

Die spanning opzoeken, proberen alles te geven, hou ik ook wel van. Vond Gal met T het wel af en toe een beetje TE doen, qua spanning, maar idd, dat is ook weer bijschaven. Ik denk, als ik erover nadenk, dat T dat zelf misschien ook wel fijn vond? Dat hij nu daarom misschien wat suffer, gelaten, over komt?

Overigens is de spiegelkur video weer opgedoken, link staat (vooralsnog) op het gastenboek van Rath. Ga hem hier niet plaatsen om Bokt uit de problemen te houden.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:18

Tendance schreef:
Safe (nu reageer ik toch op je) is naar mijn idee niet hetzelfde als perfectionistisch. Ook om iets perfect te rijden moet je heel veel risico nemen.

Op elkaar reageren is geen misdrijf ;) .
In mijn ogen is perfectionistisch rijden wel op safe rijden en ja natuurlijk rijden de randjesruiters ook perfectionistisch maar die durven wel een fout te maken, met andere woorden nemen zij een veel groter risico maar leren zichzelf, hun paard en de combinatie wel steeds beter kennen en kunnen daarmee steeds weer wat verder leren en bijschaven.

Niet dat ik mezelf met ruiters van dat niveau wil vergelijken maar persoonlijk deed ik ook altijd de hoogtepunten pakken met het risico op foutjes. En heb altijd de indruk gekregen dat dat wel zeker uiterst gewaardeerd werd door de jury.

@Luve_rozes.
Ik denk inderdaad ook dat Toot het paard is wat de grenzen graag opzoekt en er zelfs nog wel overheen durft te gaan.

Staat de link echt op zijn gastenboek? :=

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:29

Ik probeer met mijn paarden alles zo perfect mogelijk te doen. Net het precieze, mooie zweefmoment opzoeken of de perfecte uitgestrekte draf of de perfecte wissel.
Daar moet ik echt wel risico's voor nemen en is zeker niet op safe rijden.

Alleen zal ik niet als extraatje een salto tussendoor maken (omdat ik die niet kan/beheers), want dat vind ik te tricky.

Het staat er nu wat vreemd, maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:36

Tendance schreef:
Ik probeer met mijn paarden alles zo perfect mogelijk te doen. Net het precieze, mooie zweefmoment opzoeken of de perfecte uitgestrekte draf of de perfecte wissel.
Daar moet ik echt wel risico's voor nemen en is zeker niet op safe rijden.

Alleen zal ik niet als extraatje een salto tussendoor maken (omdat ik die niet kan/beheers), want dat vind ik te tricky.

Het staat er nu wat vreemd, maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel.

Ja ik begrijp wat je bedoeld maar zou jij dan niet een kick hebben als dat ene speciale zweefmoment of wissel net nog even wat specialer zou zijn?
Net even dat beetje meer zodat je daar weer verder mee kan.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:40

Ja tuurlijk wel, maar die zou dan specialer zijn en nog perfecter, maar niet spectaculair in de zin van net iets wat apart is, maar niet goed uitgevoerd.
Snap je? Dat gevoel had ik bij Gal en Toot.

Maar ja dat is wat smaak met een mens doet denk ik.