Oneerlijke uitslag dressuur.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole987

Re: Oneerlijke uitslag dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:57

Ja Glenda dat zeg je heel goed!! het is een B proef B voor beginneling en niet voor een gevorderde paard.en hoef ook niet 4kant staan maar dat verwachten ze wel. Mijn paard staat gelukkig wel vaak 4 kant maar soms ook niet, als ze het niet doet krijg je direct een 3 of een 4 te pakken Grrr met afgroeten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:59

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:18

glenda schreef:
Ik vind ook dat er af en toe erg veel van je verwacht wordt in de B dressuur!

Nou dat vind ik echt niet. Als je ziet wat er dikke punten haalt ind e B, en wat er doorstroomt naar de L en M wat daar helemaal niet thuis hoort, vind ik dat ze in de B nog wel strenger mogen zijn. Er wordt een hoop gefreewheeld in de B. Er wordt veel van bordje naar bordje gehobbeld, maar weinig echt gereden.

kitty_gomez schreef:
in de B moet dat toch nog niet verplicht.

In de B moet een paard zeker wel nagefelijk zijn. Als je namelijk geen aanleuning hebt ga je als een plank door de bochten, kun je nooit de juiste stelling en buiging hebben, heb je geen verbinding en kun je dan dus ook nooit fatsoenlijke overgangen rijden.

Als je je paard niet nagefelijk is, je geen juiste stelling en buiging kunt tonen en geen tact en regelmaat dan verdien je geen winstpunten. Je hebt dan toch ook niks te zoeken in een hogere klasse. Aanleuning, stelling en buiging en tact en regelmaat kun je niet los van elkaar zien; als het een niet in orde is, is het ander dat automatisch ook niet.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:22

Eindelijk weer eens tegengas van iemand die duidelijk wel gezond verstand heeft.

Dames, als jullie je nu eens wat minder beklagen op internet over die nare juryleden die alleen maar bekenden een wp geven en wat vaker op je paard gaan zitten om eens fatsoenlijk te gaan leren rijden dan komen de punten vanzelf en waarschijnlijk sneller dan je denkt.

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:30

[
Laatst bijgewerkt door Nicole987 op 21-08-08 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:33

daniella74 schreef:
Eindelijk weer eens tegengas van iemand die duidelijk wel gezond verstand heeft.

Dames, als jullie je nu eens wat minder beklagen op internet over die nare juryleden die alleen maar bekenden een wp geven en wat vaker op je paard gaan zitten om eens fatsoenlijk te gaan leren rijden dan komen de punten vanzelf en waarschijnlijk sneller dan je denkt.

daniella74: Ik rij elke dag 2X op men eigen paarden, en daana op de paarden van andere eigenaren en brengt ze uit in de wedstrijden ..mijn dag taak is vaak van ene paard naar de andere paard van moeilijke paard naar makkelijker paard. Daar leer echt paard rijden van..

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:55

Klets dan niet van die onzin over juryleden.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:22

Nicole987 schreef:
Ik rij elke dag 2X op men eigen paarden, en daana op de paarden van andere eigenaren en brengt ze uit in de wedstrijden ..mijn dag taak is vaak van ene paard naar de andere paard van moeilijke paard naar makkelijker paard. Daar leer echt paard rijden van..

Dus wat is nu je punt? Kennelijk heb jij dus de ideale omstandigheden waardoor je echt goed hebt leren rijden? Dan zou een wp in de B halen voor jou pies of keek moeten zijn....

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:02

juryleden moeten wel streng zijn,maar ook reël blijven

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:17

Vind het allerbelangrijkste dat je "zelf"tevreden bent over je proef. Voor ons is de uitspraak van een jury de "kijk"van een ander. En als dat verschilt van je eigen "kijk"zit er ergens tussen in het gelijk.
Niet zo moelijk doen, volgende keer beter!
En liever een strenge jury dan niet want dan weet ik ook
zeker wat er echt fout is gegaan en ook wat goed ging.
En daar heb ik wat aan

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:26

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

xxxlianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:18

Me zus had van het weekend 2 bijna dezelfde proeven neer gezet alleen voor de ene proef had 164 punten en de andere proef had ze 187 punten, bizar toch!!

Hetzelfde geld als je bijvoorbeeld met een fjord of een tinker start, de ene jury vind het leuk en geeft normale punten, de andere jury ziet het liever niet en weet voordat je de proef gereden hebt al dat het niets word.

Wel balen dat het zoon jury sport is.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:30

Over het algemeen kan ik het best eens zijn met het jurycommentaar. Soms is het jammer dat je fijn hebt gereden maar toevallig een jury treft die laag punt terwijl je de keer erop met een flutproef wel winst haalt.
Waar ik wel een keer moeite mee had was dat een jury mondeling zo bot uit de hoek kwam dat ik bijna de 2e proef niet meer was gestart. Heb achteraf gehoord dat er inderdaad iemand om deze reden naar huis is gegaan. Daar kan ik dan wel boos over worden. Niet om het commentaar want daar had ze wel gelijk in, maar woorden als "u rijdt zo slordig, ik had te weinig ruimte om al mijn commentaar op te schrijven" dat is niet leuk. Achteraf stond er op mijn protocol dat mijn paard kantelde en soms niet spoorde maar ik begreep er toen niets van omdat ik mijn figuren juist heel netjes rijdt. Maar ik sloeg op dat moment helemaal dicht en mijn ogen liepen bijna over Verdrietig .

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:02

xxxlianne schreef:
Me zus had van het weekend 2 bijna dezelfde proeven neer gezet alleen voor de ene proef had 164 punten en de andere proef had ze 187 punten, bizar toch!!

Hetzelfde geld als je bijvoorbeeld met een fjord of een tinker start, de ene jury vind het leuk en geeft normale punten, de andere jury ziet het liever niet en weet voordat je de proef gereden hebt al dat het niets word.

Wel balen dat het zoon jury sport is.

en dan is t aan jouw als ruiter om te tonen dat een fjord/ haf of wat dan ook het toch wel kan...

tja ik heb ook een huis/tuin en keuken paard, maar rijdt toch wel mn punten en regelmatig in de prijzen en vallen de punten tegen, dan is dat voor mij een teken dat ik mss nog wat beter moet oefenen, harder trainen what ever...

en ben t idd eens, dat er ook in de b best wat gevraagd mag worden van de combi, of mag dat pas als ze z zijn? of nog hoger? dan kan de knhs de punten wel kado doen bij t aanvragen van een startkaart Knipoog...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:25

DendroFleur schreef:
Over het algemeen kan ik het best eens zijn met het jurycommentaar. Soms is het jammer dat je fijn hebt gereden maar toevallig een jury treft die laag punt terwijl je de keer erop met een flutproef wel winst haalt.
Waar ik wel een keer moeite mee had was dat een jury mondeling zo bot uit de hoek kwam dat ik bijna de 2e proef niet meer was gestart. Heb achteraf gehoord dat er inderdaad iemand om deze reden naar huis is gegaan. Daar kan ik dan wel boos over worden. Niet om het commentaar want daar had ze wel gelijk in, maar woorden als "u rijdt zo slordig, ik had te weinig ruimte om al mijn commentaar op te schrijven" dat is niet leuk. Achteraf stond er op mijn protocol dat mijn paard kantelde en soms niet spoorde maar ik begreep er toen niets van omdat ik mijn figuren juist heel netjes rijdt. Maar ik sloeg op dat moment helemaal dicht en mijn ogen liepen bijna over Verdrietig .

Als een jury dat zegt, zou ik persoonlijk eens bij mijzelf te raden gaan of er niet heel per ongeluk toevallig een kern van waarheid in zit. Het zegt dus niet eens zoveel over de jury maar meer over de prestaties van de ruiter want slordig rijden is iets dat je heel makkelijk kunt voorkomen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:33

Nimmy schreef:
en dan is t aan jouw als ruiter om te tonen dat een fjord/ haf of wat dan ook het toch wel kan...

tja ik heb ook een huis/tuin en keuken paard, maar rijdt toch wel mn punten en regelmatig in de prijzen en vallen de punten tegen, dan is dat voor mij een teken dat ik mss nog wat beter moet oefenen, harder trainen what ever...

en ben t idd eens, dat er ook in de b best wat gevraagd mag worden van de combi, of mag dat pas als ze z zijn? of nog hoger? dan kan de knhs de punten wel kado doen bij t aanvragen van een startkaart Knipoog...

Ja maar het is zo makkelijk om je te verstoppen achter een excuus dat je een koudbloed of apart ras start en dat je daarom niet je punten krijgt i.p.v. gewoon toegeven dat bepaalde zaken totaal niet in orde zijn. Gek genoeg hoor je vrijwel nooit diegene met een minder gangbaar paard die gewoon goed bezig zijn.

En helaas zie je maar in de L al de consequenties van al die B ruiters die hun punten cadeau hebben gekregen tot ze er eindelijk eens ergens de laatste voor het minimale aantal te pakken hadden. Ik mag toch hopen dat als iemand gaat starten dat hij/zij de figuren weet en de basis beheerst maar dat is al teveel gevraagd voor de gemiddelde B ruiter die vervolgens wel de jury de schuld geeft van de slechte punten. Als je je paard niet fatsoenlijk kan laten halthouden over 4 benen dus in balans dan is de allersimpelste basisafrichting waardeloos. Stelling en lichte buiging in de richting waar je naar toe gaat idem.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:53

Tja schelden op de jury kost nu eenmaal minder tijd, moeite en energie dan even keihard doortrainen...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:54

Nimmy schreef:
Tja schelden op de jury kost nu eenmaal minder tijd, moeite en energie dan even keihard doortrainen...

Degene die het toch kunnen opbrengen elke dag om te trainen worden uiteindelijk wel M/Z Knipoog

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:56

daniella74 schreef:
Nimmy schreef:

Degene die het toch kunnen opbrengen elke dag om te trainen worden uiteindelijk wel M/Z Knipoog

en die hoor je minder vaak tekeer gaan tegen jury's....
tja want door al dat trainen heb je geen tijd/energie over om op jurys te gaan schelden

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:28

trainen doe ik uiteraard Lachen

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:00

Ik begin steeds beter te begrijpen waarom het nivo op de basis wedstrijden en dan vooral de B en L bedroevend laag is.
Het komt door het volgende: mensen krijgen hun protocol terug en oeps de puntjes zijn niet zo hoog als gedacht ondanks dat paps en mams zeiden dat het de perfecte proef was. Ach gut
Een normale reactie was geweest als de ruiter bij zichzelf had gedacht gvd dat gebeurd me geen 2e keer. ik zorg de volgende keer dat ik mijn paard wel zo goed voor elkaar heb dat ze er gewoon niet omheen kunnen.

Maar nee het ligt aan de jury Clown
Om je ogen uit je kop te schamen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:10

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:38

en hoe vaak heb je die momenten?

Heb soms ook wel lagere punten dan verwacht en dan zie ik mn protocol en dan is t gewoon een jury die fouten nogal afstraft, met kloppend commentaar erbij... Tja moet ik maar zorgen dat ie beter voor mekaar is..

al ben ik tegenwoordig zelf zo dat ik t niks vond en dan nog wel een wp heb, dus wat dat betreft.. denk dat de gemiddelde jury zo slecht nog niet is

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:43

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:26

kitty_gomez schreef:
ik vind dit wel een beetje overdreven.

ik ben zelf iemand die niet gauw klaagt, en ik realistich terug kijk op mijn proeven, maar er zijn momenten waar ik denk... hoe kan dit!

Jij denkt dat je realistisch terug kijkt op je proeven. Denk je dat je genoeg ervaring en kennis hebt om zelf te kunnen jureren? Weet je precies waar een jury naar kijkt per onderdeel?
En als laatste kun jij na een gereden proef nog precies onderdeel voor onderdeel voor de geest halen? Dat zou ik erg knap vinden mij lukt het niet in iedergeval.