Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

. Men kan er gewoon niet omheen dat de groep bitloze ruiters steeds groter wordt. En velen doen het uit principe (ik bijvoorbeeld), niet omdat ik niet zou kunnen rijden met bit (ik heb bijna 30 jaar vrijwel altijd gereden met bit
en ik ben geen topruiter, maar ik heb altijd rekening gehouden met de mond van het paard waar ik op reed). Ik zie gewoon geen enkele reden mijn paard met bit te rijden. Hij doet het prima zonder.
).
. Al hoewel, als ik dat zou hebben geambieerd, zou ik waarschijnlijk een ander paard hebben gekocht.

Norway_girl schreef:Hier in Noorwegen zijn er maar 3 paarden per vierkante kilometer, misschien wel minder, waarvan de helft niet eens rijd. Maar ook IK steek mijn kop tussen de zaken van de KNHS instantie hier(rytter.no). Als ik een idee zou hebben schrijf ik een brief en daarbij een groot aantal handtekeningen van alle mensen die bijv bitloos willen rijden. Of ze nu verweg woonde/of het er maar 3 in mijn omgeving zouden zijn of niet, jullie als bitloos ruiters willen toch wedstrijden? Dan moet je er ook moeite voor doen om een eindje te rijden voor zo`n wedstrijd vind ik. En dan kan je zeggen dat ik het zo goed zou weten, ja waarschijnlijk wel. Ik ben niet zo`n figuur wat op een forum een discussie start en ondertussen niets doet. Wat schiet je daar nu mee op?
Ik ben met Casperrr eens dat het erg makkelijk is om hier een discussie te gaan starten over het feit dat er geen bitloze wedstrijden zijn, terwijl de helft van de mensen hier in het toppic doodgewoon hun kop in het zand steken! De mensen die de vereniging voor bitloos rijden op hebben gericht hebben toch ook hun kop niet in het zand gestoken? Waarom zou je dat dan wel met wedstrijden organiseren doen? Dat snap ik niet hoor, je bent toch niet afhankelijk van de KNHS lijkt mij?

Nadya schreef:Moet je de maneges (en de mensen die er staan) hier eens horen over bitloos rijden.
Die hebben zo'n raar beeld daarover, ze snappen er werkelijk niets van. Maar ik heb ook het idee dat ze het niet willen snappen. Net als bij de KNHS..... Tja, dan houdt het op (voorlopig).
tita schreef:Als je paard fijner loopt zonder bit dan met bit, mag je ook aan jezelf gaan afvragen wat je fout doet
tita schreef:Als je paard fijner loopt zonder bit dan met bit, mag je ook aan jezelf gaan afvragen wat je fout doet
Nadya schreef:tita schreef:Als je paard fijner loopt zonder bit dan met bit, mag je ook aan jezelf gaan afvragen wat je fout doet
Andersom ook.
Nadya schreef:Moet je de maneges (en de mensen die er staan) hier eens horen over bitloos rijden.
Die hebben zo'n raar beeld daarover, ze snappen er werkelijk niets van. Maar ik heb ook het idee dat ze het niet willen snappen. Net als bij de KNHS..... Tja, dan houdt het op (voorlopig).
. Tja, met zulke types ben ik snel uitgepraat (ik wilde dat andere woord zeggen, hahaha). Ik doe niet aan wedstrijdsport momenteel, mijn paardje is nog geen 4 jaar oud en moet nog heel veel leren. Maar ik ben wel heel serieus bezig. Jammer dat dat blijkbaar niet gezien wordt, als je vertelt dat je bitloos rijdt.