Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kyle

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:01

Op mijn manège reden we eigenlijk nooit wedstrijden, misschien 1x/jaar of minder, en dan nog was het onderling tot zeer onderling Koe . In ieder geval, de laatste keer moesten we met z'n allen de ring in en elk om de beurt een paar rondjes rijden. Ik reed op een net 4-jarige die voor het eerst echt op vreemd terrein was, dus ik vond het wel goed dat we zo de ring mochten verkennen. Alleen werden we daarna in een bepaalde volgorde gezet en was ik opeens vijfde Vork En ik dacht dat het nog moest beginnen!
Dit vond ik dan ook niet de term 'wedstrijd' waardig Clown

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:07

zelf heb ik niet zoveel meegemaakt, buiten het de verkeerde kant op rijden.

wel heb ik een paar jaar geleden helemaal dubel gelegen in het juryhok. ik was schrijver en het was een springparcour voor a/b pony's:

een meisje komt binnen en groet netjes, ging daarna ook keurig over hindernis 1,2 en 3 heen, maar....... op sprong 4 laat ze haar zweepje vallen.
Wat doet dat meisje (jaar of 6) ze zet haar pony stil, stap af, raapt haar zweep op, stapt weer op en rijd weer vrolijk verder.
toen de jury naderhand vroeg waarom ze afstapte: "mijn juf zegt dat ik een zweepje in mijn hand moet hebben, dus dacht ik dat ik hem dat wel even mocht pakken"

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:10

Het stomste dat ik tot nu toe heb gedaan, is de verkeerde kant op gereden. Ik moest namelijk bij B afwenden en bij E op de rechterhand. Maar mijn pony was zo druk en ik was zo geconcentreerd dat ik niet goed had gehoord wat de voorlezer zei en toen ben ik op gevoel maar linksaf gegaan. Iedereen fluisteren dat ik de andere kant op moet. Mijn instructeur las voor dus die zei echt zo "Je andere rechterhand," dus ik echt zo "Ooh, hihi", pony omgedraaid en gewoon weer verder gereden Tong uitsteken Had er gelukkig geen puntenaftrek voor gekregen, misschien had de jury het ook niet verstaan..?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:12

Mijn zus is ooit der laarzen vergeten en ik met een oefenwedstrijd mijn hoofdstel... heb ik met halster gesprongen Huilen van het lachen
Of een paard hebben dat niet meer weet wat halthouden is en dus bijna de jury auto inklimt Nagelbijten / Gniffelen
Vroeger met behendigheid dacht ik slim te zijn rechts op te stappen ipv links, was sneller anders moest ik omlopen... Iedereen moest zo hard lachen *LOL* Maarja ik had wel dik gewonnen Haha!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:27

Ik heb een keer onderlinge wedstrijd gereden met een eigen paard op de manege.
Paard kon knielen op commando. Ik groeten, deed ik iets fout.
Paard ging van netjes vierkant, knielend verder. Bloos.
Ik paard overeind gehesen en 't beest stond weer gelijk vierkant.
Heb achteraf erg hard gelachen, maar kon dat toendertijd niet..
Had echter een 8 (!) voor m'n groeten!

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:14

Haha wat een leuke verhalen allemaal.
Heb zelf ook wel wat blunders gemaakt maar vaak maar kleintjes, de echt grote moeten nog komen Bloos

Wel heb ik vorig jaar bij de drentse kampioenschappen geschreven bij t Z. Daar reed een jongen mee die zijn hoedje niet zo stevig op zijn hoofd had zitten... Tot 3 keer toe is die eraf gewaaid... Terwijl er niet echt veel wind stond Clown Na de 3e keer vond de jury het genoeg en mocht hij de ring verlaten. Moet heel eerlijk zeggen dat ik het wel een grappig gezicht vond Haha!

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:39

Dit is echt grappig om te lezen Lachen

Ik rij mn wedstrijden altijd met een pony die een beetje druk is, dus we hebben genoeg bloopers gehad Tong uitsteken

Een keer was hij aan het begin van de proef heel vervelend, maar het ging steeds beter en op het laatst liep hij heel ontspannen. Alleen na het groeten aan het eind van de proef, toen ik lange teugel gaf en niet meer zo goed oplette was het in één keer BOK, en ik lag ernaast Tong uitsteken Zo precies voor het gezicht van die jury Huilen van het lachen Ze lagen helemaal dubbel en ik ook Tong uitsteken

We reden ook een keer een pas-de-deux met 2 pony's, ik op diezelfde pony weer. We hadden als handicap dat de bak kleiner was gemaakt, 10 bij 20-30 m denk ik. Het was afgezet met balkjes en plantenbakken met coniferentakken erin. Tijdens het inrijden wilde mijn pony maar niet langs die bakken lopen, dus ik liet hem ernaar kijken. Dat had ik bij elke bak gedaan, hij liep nog steeds niet rustig erlangs. Maar bij de laatste bak pakte hij opeens zo'n hele tak eruit Tong uitsteken Hij liep er echt zo mee rond te slingeren Huilen van het lachen En hij wilde ook echt niet meer stilstaan en loslaten.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:58

1 keer niet door de start gereden..

en 1 keer bij dressur op de achterbenen de baan uitgelopen.. paard ging omhoog een liep zo achteruit de baan uit Bloos

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:36

ik kreeg de slappe lach, nadat ik langs het juryhokje ging rijden, en naar binnen keek (en ik zag toch een lelijkerd Nagelbijten / Gniffelen )
En ik kon maar niet ophouden met lachen

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:04

Ik had bij één van mijn eerste wedstrijden dat we bij de prijsuitreiking stonden en dat ze mijn naam riepen en toen ging ik voor mezelf klappen en bleef heel droog staan Clown

En dat we een keer bijna te laat waren op wedstrijd door file dus ik snel het paard op en snel aan het losrijden en mijn vriend mij roepen dus ik naar hem toe waren we vier uurtjes te laat voor mijn wedstrijd Clown

En ik hoefde niet meer voor de zekerheid te kijken van meneer ik kon hem wel wat Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:14

ik weet nog wel bij mijn eerste wedstrijd op de manege, ikhad zeeer slecht de proef geoefend en iemand van de manege las voor maar die moest naar de wc dus iemand anders nam het tijdens de proef over ( Verward )
en toen reed ik de figuren verkeerd om Huilen van het lachen
dus was het f-x-h van hand veranderen dan deed ik h-x-f.. Huilen van het lachen

de jury keek ook hele verbaasd en vroeg welke proef ik aan het rijden was.. tj gewoon die die voorgelezen werd! Vork
en toen kwam de voorlezer weer terug en mocht ik overnieuw beginnen, toch nog 2e geworden toen! Vork

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:31

een onderling wedstrijdje op de mange, was geen erge blooper maar ik was klaar met proef wil groeten zet paard stil groet ben blij dat het is gelukt loopt me pony verder, ik weer stilhouden en met de zweep in verkeerde hand groeten

Mysterieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 01:23

Een aantal jaar terug, reed ik met mijn pony een B dressuur wedstrijd. Die dag werd er door 2 verschillen jury’s gejureerd. De punten waren een beetje vreemd…. Voor de proef die wel redelijk ging had ik echt slechte punten en voor de proef die slecht ging redelijke punten (dacht ik). Ik naar de jury (van me goede proef) om verhaal te halen over de slechte punten. Na een tijdje te hebben “gediscussieerd” kwamen we erachter dat we naar het protocol van de andere proef/ jury zaten te kijken. Oeps Bloos Clown !Ik had dus niet goed gekeken.

Met muziek hippique was ik een keer verkleed als pinguïn. In het hoofd van de pinguïn zaten 2 kleine gaatjes waar ik net doorheen kon kijken, maar die zakte telkens naar beneden waardoor ik niks meer kon zien! Had geen idee waar of welke kant ik heen moest. Toen schoot ik ook nog in de lach en was het drama compleet Haha!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:37

Uit snelligheid het verkeerde paard gepakt Tong uitsteken

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:38

haha Tong uitsteken

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:45

Whaha! Zat je er al op?
Ik zie mezelf ook wel met een ander paard aan de hand weglopen Bloos
Zal niet de eerste keer zijn dat ik me in een paard vergis Bloos Bloos Bloos

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:46

Och ik heb er zo veel Nagelbijten / Gniffelen. Ik ben eens een ring uit gekomen door over het hekje heen te springen ipv te wachten tot de ring meester het hekje weg haalde ( paard sprong natuurlijk niet en hekje brak door midden ) verkeerde hand gegroet, heel hard schreeuwen tijdens de proef tegen mijn moeder die fout las, startkaart vergeten, jasje vergeten, cap vergeten, boekje vergeten. Op mijn aller eerste buitenwedstrijd dacht ik dat ik weer terug moest naar de inrijd bak, 10 minuten stappen en dan het volgende proefje rijden. Dus was ik al bij de inrijdbak als mijn moeder aan de andere kant van het veld staat te schreeuwen en te springen Nagelbijten / Gniffelen verder kan ik zo even niets bedenken maar het zijn er nog veeel meer.

Vido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:52

Ik wachtte met mijn ondeugende Goldwin in de gang, vlak voor ik de ring in mocht, spannend, 2e keer ZZ-licht... Pakt hij een hap van het blauwe prikbord!! Reed ik dus met een paard met smurfenschuim mijn proef door... Cool

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:07

Urielle schreef:
Ik moest regio rijden in het M1. Was dus al door de kring.
En mijn paard had zijn dag niet zo. Steigerde terwijl ik opstapte en met mij half op zijn nek bungelend kletterde hij naar het losrijterrein (wat best ver was Nagelbijten / Gniffelen ) Daar anderhalf uur gegaloppeerd. Ik wou een uur losrijden, ring liep uit en ik kreeg mijn paard maar niet terug. De proef grotendeels in galop afgelegd met de jury gierend van het lachen achter het tafeltje en daarna nog een half uur door moeten galopperen. Hij wilde maar niet stil staan Clown

wow dan heeft die wel genoeg energie!!

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:11

Toen ik vroeger met mijn pony op wedstrijd ging, heb ik eens in een ring moeten rijden waarnaast een vijver lag. Net op het moment dat ik mijn proef aan het rijden was, kwam er een moeder eend met haar kleintjes voorbij. Die maar kwaken! Mijn pony is nogal snel bang en ik heb dan ook alle hoeken van de piste gezien Haha! Achteraf kan ik er wel mee lachen maar toen vond ik het toch niet zo grappig. Met mij paad heb ik gelukkig nog nooit zoiets ergs meegemaakt.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:24

Ik reed eens een onderlinge wedstrijd op een paard die erom bekend stond dat hij grapjes uit kon halen. Het leek me wel een uitdaging dus ja.. Marjolein erop. Haha!
Na 2 rondjes draven had het paard het wel gezien en ging al spaanse pas verder. Ik kreeg hem ook niet meer terug naar een gewone draf. Heb gewoon de hele proef in spaanse pas gereden, de volte, van hand veranderen.. Je zou toch denken dat het paard het niet vrijwillig doet..
Haha!
Stond er later op mijn protocol: 'Dat paard is een ware circusartiest, een echte clown. We hebben genoten!'

Ik tijdens de proef ook, lag ik een deuk!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 11:07

hahah in spaanse pas omg...
heb het 1 keer gehad, met een paard die aan zn neus wou krabben.
Gaat ie zn voorbenen heel dom optillen. Snap dan toch dat je er niet bij kan zucht....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:08

Sodeletuut schreef:

Dat had hij zeker. Ik iets minder, ik was het gegaloppeer al lang beu Clown

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 12:15

Urielle schreef:
Sodeletuut schreef:

Dat had hij zeker. Ik iets minder, ik was het gegaloppeer al lang beu Clown

haha, doet mij denken aan m'n eerste buitenrit van 4 uur.
Ik dacht, kan wel met de snelle groep mee.
Reed ik dus op een fjord die eerst niet te houden, en daarna niet vooruit te branden was.
Mijn verlichte zit was ook nog niet zo super.
ben op een gegeven moment gewoon gaan zitten, zadel met 1 hand vast, en heb het maar uitgezeten.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:36

geweldige dingen allemaal Huilen van het lachen

ik heb een keer gehad in een binnenbak bij een jury wissel mocht ik alvast de bak in om alvast een rondje te rijden, nou dat werd geen rondje Clown mijn paard ging zo te keer, links rechts, voor uit achter uit, voor benen om hoog achterbenen om hoog, zo erg dat de jury halverwege de trap bleef kijken wat er allemaal gebeurde en of ik wel bleef zitten.

afijn mocht met me proef beginnen, paard liep aardig netjes dr rondjes dus ik helemaal trots, staat er heel droog op mijn protecol, Ze kan nog een proefje lopen ook, veelzijdig paard Vork

en voor me zit een 7 stond er achter doordat je bij de rodeo show zo goed bleef zitten ! Haha!

en heb een keer in een proef gehad, dat ik mijn eind groet deed, en dat tegelijk mijn paard recht overeind op dr benen gaat staan, daarna land en rustig verder loopt Cool

heb een jury nog nooit zo grappig zien kijken Clown