Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KarinvdM schreef:Ik ga in ieder geval niet op concours om iedere keer laatste te worden...
Netje schreef:Dan hoor je kennelijk bij de groep die altijd voor de prijzen gaat en dus ellelang in een klasse blijven hangen om iedere keer die pot maar weer te pakken of net zolang wacht tot de regiokampioenschappen er weer aankomen....![]()
... Ik zie het dus niet zozeer als een competitief iets, maar meer als een toets van je eigen cq het paard z'n kunne. Als doel stellen we ons dan om zo hoog mogelijk te komen. Dus als je je punten hebt in een klasse en je paard is goed getraind voor de volgende, waarom zou je dan niet overgaan ?

. Als ik dan teminste de Z door kom.
asjemenou schreef:De mijne worden dan verkocht.
In de M2 zelfs al, want ik wil B mogen blijven starten.
Maar als ik ooit een aparte onder mijn kont krijg (droomt lekker verder) dan wil ik wel eens zien hoe gezellig het wel niet is bij de Subtop. Als ik dan teminste de Z door kom.
lucas03 schreef:asjemenou schreef:De mijne worden dan verkocht.
In de M2 zelfs al, want ik wil B mogen blijven starten.
Maar als ik ooit een aparte onder mijn kont krijg (droomt lekker verder) dan wil ik wel eens zien hoe gezellig het wel niet is bij de Subtop. Als ik dan teminste de Z door kom.
waarom zou je B willen blijven starten? Je mag geloof ik geen B meer starten als je 2 paarden in het Z gereden hebt. Maar als jij 2x Z gereden hebt, dan heb je een jonge toch ook zo klaar voor het L1?
Born2BCrazy schreef:Als ik voor mezelf spreek..paard is ook 6 en z1..maar ik ga gewoon door
Heb met de eigenaar afgesproken dat ie niet weg gaat als we nog steeds verder komen..
Eerst dus maar de Z2..en dan zien we wel..
Denk overigens bij het gros die 'snel, snel' naar de Z willen..dit misschien vaker voor de verkoop doen idd?
Schijnt dat je er best wat aan kunt verdienen, mn een 6jarige..Die kan nog wel weet ik hoe vaak Z worden
Born2BCrazy schreef:Desnoods wijkt ie niet..
heb ook wel eens een 2 gehad, maar toch 191![]()
is niet ideaal..maar ach L1 is ook maar een soort B2, vind ik dan.
, anders werd het ook maar saai.
Born2BCrazy schreef:Hoe doe jij het dan lucas? Gaan ze bij jou ook (vroegtijdig) weg, of mogen ze blijven?
Geef die paarden de tijd.
we proberen het gewoon en zetten tijdens de klasse al de puntjes op de i..lucas03 schreef:Born2BCrazy schreef:Hoe doe jij het dan lucas? Gaan ze bij jou ook (vroegtijdig) weg, of mogen ze blijven?
Ik rij nu voor iemand anders een merrie en die probeer ik zo snel mogelijk naar het Z te krijgen..let wel...is pas (fatsoenlijk)bereden sinds ze 6 is, en heeft een dominant karakter. Ze is nu 8 en we rijden nu M2 met winst. Ik start deze winter gewoon M2 door zodat we de laatste indoor wedstrijden (2 bv) in het Z kunnen starten. Dat is mijn doel. We rijden hier ca. 2-3 wedstrijden per maand, met slecht 1 proef.
Ik hou ongeveer een half jaar per klasse aan, (met 1 proef per wedstrijd dus) en start meestal direct in het L1. (ook voor bovenstaande merrie dus) Selecties daar geef ik niet om, dat is een wassen neus. Ik rijd ze wel, maar dat is voor de punten. En een 3 jarige word pas in zomer/herfst seizoen aangereden om in het jaar daarop eind binnen seizoen te starten.
Zoals ik in eerdere post al zei; zoek eens een 6-7 jarige in het Z, en kijk eens naar het been werk.Geef die paarden de tijd.

lucas03 schreef:Wat als je met je 6 of 7 jarige Z bent? Heb je zelf de potentie om verder te rijden, of laat je dan je paard staan of verkoop je hem?
Born2BCrazy schreef:Aha..en dan gaat ie dus weg?
selecties komen mij ook nooit uit..ben vaak net over in een nieuwe klasse en kan dan niet echt bepaald meedoen om het kampioenschap..
kan ik beter een andere wedstrijd starten voor de punten..
Paarden gaan hier ook pas op 4jarige leeftijd mee op concours.. als het dan lekker gaat, zonder al teveel pech, ben je er gauw genoeg..
Starbreeze schreef:30 wp?? Waarom zou je zo vaak op wedstrijd gaan?? Als je er 10 hebt weet je toch dat je dat niveau waardig bent, daar is een wedstrijd toch voor? kun je evt. thuis verder oefenen en dan gewoon promoveren? Persoonlijk vind ik het niet nodig mijn paard zo vaak op wedstrijd te sturen, die verveelt zich dood op een gegeven ogenblik!
De middengalop begint nu pas een beetje te komen (vooruit gaat wel, maar dan nog terugrijden he
) en het wijken voor links mag ook beter. Zelf moet ik nog meer routine opdoen om hem op de juiste hoogte in te stellen, lossigheid te houden en hem toch met impuls door de baan te laten gaan. Ik rij nog wat voorzichtig mijn proef door waardoor hij ofwel de leiding wat overneemt ofwel de controle goed is maar hij achter actiever door mag blijven treden, dus dat moet ik zelf nog op leren lossen. Die scores zijn ook niet zaligmakend natuurlijk, ik zit gemiddeld toch nog in de 180-190 reeks, met wat uitschieters naar boven en beneden, en dat zou voor mij eigenlijk niet genoeg zijn om over te gaan.
We gaan nu meestal eens in de 2 weken weg gemiddeld gezien.Born2BCrazy schreef:Vind het wel jammer dat er meteen gedacht wordt dat als ze als zo jong Z lopen, meteen 'af' zijn..
*klopt erg af* paard is tot nu toe 1 keer kreupel..nou nog niet eens..gevoelig geweest, van de smit weliswaar..
En wat betreft die markt..heb je wel gelijk in..
maar vind het wel zo eerlijk tegen een paard (in het algemeen)..geef m nog een kans maar dan met een ander..