paard voor getalenteerde ruiter

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:22

Anky had de open check al kunnen krijgen voor Bonfire voordat ze de grote ster was die dik geld verdient met haar sport.

LDRD

Berichten: 9881
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 22:23

Aimee schreef:
Anky had de open check al kunnen krijgen voor Bonfire voordat ze de grote ster was die dik geld verdient met haar sport.


Die ging dus ook voor het plezier in de paardensport Tong uitsteken .

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:26

anky had met prisco al het een en ander gepresteerd en was met bonfire(in de open check-tijd) echt geen onderdeurtje die net kwam kijken.heeft ze ooit iets anders gedaan dan paardjes gereden en les gegeven?dus had ze de mogelijkheid hem te houden.einde discussie anky,gaat hier niet om anky maar om andere talentvolle mensen/paarden.

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:26

DaanxBien schreef:
Als de ruiter echt getalenteert is dan kan ze met haast ieder paard ver komen


Klopt helemaal.

LDRD

Berichten: 9881
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 22:28

Mindfields schreef:
DaanxBien schreef:
Als de ruiter echt getalenteert is dan kan ze met haast ieder paard ver komen


Klopt helemaal.


GP?

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:28

LDRD schreef:
Die ging dus ook voor het plezier in de paardensport Tong uitsteken .


In feite wel. In haar geval liet ze eigen prestatie voor geld gaan, waarbij ik aanneem dat ze plezier in de sport heeft, wat haar uiteindelijk nog veel meer geld heeft op geleverd.
Maar dat laatste is een kwestie van geluk, want voor hetzelfde geld is het paard een jaar later stuk of blijkt de ruiter niet zo'n talent als Anky te zijn. Daarnaast moet je maar commercieel genoeg zijn om jezelf zo te kunnen verkopen als ons Ank Haha!

LDRD

Berichten: 9881
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 22:29

Aimee schreef:
Daarnaast moet je maar commercieel genoeg zijn om jezelf zo te kunnen verkopen als ons Ank Haha!


*LOL*

asjemenou

Berichten: 9005
Geregistreerd: 02-05-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:30

Mindfields schreef:
DaanxBien schreef:
Als de ruiter echt getalenteert is dan kan ze met haast ieder paard ver komen


Klopt helemaal.

Ben ik het niet mee eens!
Met ver komen gaat het in dit topic om de GP, teminste dat begrijp ik eruit!
En dat echt niet met zomaar een paard.

Verder vind ik de conclusie dat geld belangrijker is dan plezier van je paard een beetje kort door de bocht.
De paarden waar het hier om gaat koop je niet voor 30.000 euro, maar voor het tig voudige!
Dat is voor heel veel mensen meer geld dan ze ooit kunnen verdienen.
Ik zou het wel weten.
Koop er een leuk ander paard voor terug en ik kan eindelijk het huis uit Haha!

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:31

En Bonfire was niet van haar maar van haar vader, volgens mij.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:31

timilon schreef:
anky had met prisco al het een en ander gepresteerd en was met bonfire(in de open check-tijd) echt geen onderdeurtje die net kwam kijken.heeft ze ooit iets anders gedaan dan paardjes gereden en les gegeven?dus had ze de mogelijkheid hem te houden.einde discussie anky,gaat hier niet om anky maar om andere talentvolle mensen/paarden.


Pardon?

Volgens mij ben jij niet de TS die uitmaakt waar het hier om gaat.
Het gaat om talentvolle ruiters en talentvolle paarden en de kans krijgen om te presteren in de sport. Als je dan een voorbeeld zoekt, dan liggen Anky en Bonfire redelijk voor de hand. Talentvolle amazone, talentvol paard en de kans gekregen om te presteren in de sport zonder dat het paard werd verkocht terwijl wel heel veel geld geboden werd.
Anky heeft misschien wel GP gereden met Prisco, maar op basis van die prestatie en zónder Bonfire, was ze nooit de Anky geworden die ze nu is en had het Anky-effect nooit plaatsgevonden.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:32

Nikka schreef:
En Bonfire was niet van haar maar van haar vader, volgens mij.


Lezen, dat schreef ik net.

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 00:08

Wat als dan die talentvolle amazone/ruiter met het paard van een eigenaar eindelijk in de GP zit?

De ruiter heeft naam gemaakt, de eigenaar heeft waarschijnlijk verschillende keren flinke bedragen afgeslagen om diezelfde ruiter/amazone de kans te geven en staat dan langs de kant van de ring te kijken naar een paard wat dan zeer waarschijnlijk niet meer de ideale leeftijd heeft om nog dat bedrag te ontvangen wat het paard waard was op jongere leeftijd.

Ja de ruiter/amazone heeft wel datgene wat die graag wilde bereiken om dan meer kansen te krijgen op sportief vlak en qua inkomen.

We hebben het dan ook nog niet over de risico´s die de eigenaar loopt zolang als dat hij het paard niet verkoopt, denk aan ziekte, ongevallen etc. etc., dat zijn dingen waar de ruiter finacieel niet wakker van hoeft te liggen die zal het vervelend vinden dat het paard er niet meer is om datgene er mee te bereiken wat als doelstelling lag.

Kortom er zijn verschillende kanten en als ruiter kijk je er anders tegen aan dan als eigenaar, geloof maar dat ik de kosten ken en zo ook de risico´s en ja wij hebben al amazones/ruiters de kansen gegeven en paarden niet verkocht dus ik weet waar ik over praat tot in de kleinste details.

bosefoso

Berichten: 707
Geregistreerd: 06-07-07
Woonplaats: veldhoven

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 00:32

Ben het helemaal eens met Krackertje...

Je kunt als eigenaar van een talentvol paard nooit de garantie geven dat je het paard niet verkoopt. Waarom zou een eigenar van een paard een talentvolle ruiter zoeken, er veel extra geld in steken, met in het achterhoofd dat hij of zij er nooit iets terug op zal verdienen? Dan kan hij toch net zo goed zijn paard op de wei laten staan?
Als talentvol ruiter moet je er begrip voor hebben dat de eigenaar van het paard, het paard ook daadwerkelijk kan verkopen. Kunt wachten tot ie 10 is... Kunt het beter doen als paard op een mooie leeftijd is, zodat paard nog verder kan groeien.
Bij ons op stal, wil nu absoluut niet zeggen dat ik een talentvolle ruiter ben... Weet waar ik mee bezig ben, rijden wij paarden ook tot een bepaald niveau, waarna deze worden verkocht. Afschuwelijk gedachte dat je het paard waarmee je al zo veel hebt bereikt weg gaat, helaas toch de werkelijkheid.

Een echt talentvolle amazone kan op niveau komen met meerdere paarden.
Kei harde werkelijkheid, als je dit niet mee wil maken, zul je een eigen paard moeten kopen.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 01:48

Aimee schreef:
Anky heeft misschien wel GP gereden met Prisco, maar op basis van die prestatie en zónder Bonfire, was ze nooit de Anky geworden die ze nu is en had het Anky-effect nooit plaatsgevonden.


Mag ik vragen wat jij verstaat onder het "Anky-effect"? Is dat het feit dat ze kwalitatief slechte spullen duur kan verkopen? LDR? Of alleen het feit dat ze zichzelf kan verkopen? Is het "Anky-effect" een goede of een slechte tendens? Dat kan ik namelijk op meerdere manieren opvatten.

(En nee, dit is geen aanval...)

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:49

bromfiets schreef:
Mag ik vragen wat jij verstaat onder het "Anky-effect"? Is dat het feit dat ze kwalitatief slechte spullen duur kan verkopen? LDR? Of alleen het feit dat ze zichzelf kan verkopen? Is het "Anky-effect" een goede of een slechte tendens? Dat kan ik namelijk op meerdere manieren opvatten.

(En nee, dit is geen aanval...)


Verward

Hèt Anky-effect... dat is toch gewoon een begrip? Anky heeft enerzijds de dressuursport in Nederland een enorme impuls gegeven, vóór Anky was dressuur bij lange na niet wat dressuur nu is. Anderzijds heeft zij Nederland als dressuurland op de kaart gezet. Het ene staat uiteraard niet los van het andere.

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:36

Aimee schreef:
De andere paarden waren bij lange na niet zoveel waard als Bonfire. Bovendien was Bonfire van haarzelf, of eigenlijk haar vader, die prestatie belangrijker vond. De paarden van eigenaren worden wel verkocht en dáár zit het probleem voor de getalenteerde ruiter zonder de mogelijkheid van een eigen paard waar hij/zij zelf van kan beslissen om het aan te houden.


en mede dankkzij haar kledinglijn,

Maarre zonder dollen. Zoveel Anky's zijn er niet. Zelf denk ik dat Imke aardig in de buurt komt en dat de rest er wat aan bungelt. Dus als gewone burger zou ik voor een goed huis gaan. Er zijn meer kwaliteitsvolle paarden. Zo schaars zijn ze echt niet. Dat 9 van 10 niet de juiste ruiter vindt is waar deze discussie voor bedoelt is.

Als je echt goed was, dan was je nu al wel opgevallen. Dus niet verder dromen dan je neus lang is. Talent komt niet van het paard alleen. Kijk maar eens naar de tientallen verschillende paarden die de top onder hun bips hebben. Als je goed bent wordt je wel herkent. Ook wel met een belg. Als talentvolle ruiter haal het onderste uit de kan bij het paard. Nee dat kan niet iedereen.

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:39

LDRD schreef:
runningkawa schreef:
Bij een goed bot denk ik wel aan wat meer centen dan een nieuwe 4x4 Tong uitsteken


Zelfs dan.....wat is er nou meer geld waard dan lol van je paard? Verward


Ik weet niet over welke bedragen jij denkt te praten? <Maar als gewone burger kan je een bod van enkele tonnen niet permiteren te afslaan. Voor dat geldt koop je een leuk huis en enkele leuke paarden weer

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:40

asjemenou schreef:
Mindfields schreef:

Klopt helemaal.

Ben ik het niet mee eens!
Met ver komen gaat het in dit topic om de GP, teminste dat begrijp ik eruit!
En dat echt niet met zomaar een paard.

Verder vind ik de conclusie dat geld belangrijker is dan plezier van je paard een beetje kort door de bocht.
De paarden waar het hier om gaat koop je niet voor 30.000 euro, maar voor het tig voudige!
Dat is voor heel veel mensen meer geld dan ze ooit kunnen verdienen.
Ik zou het wel weten.
Koop er een leuk ander paard voor terug en ik kan eindelijk het huis uit Haha!


Hier ben ik het wel aardig mee eens Haha!

Trammelanda

Berichten: 1365
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:42

Precies, als je getalenteerd bent kun je bijna elk paard netjes rijden. Je kan dan wel met je eigen lekker rijden, maar dan moet je het ook wel kunnen op een iets minder paard.

Zelf heb ik wel geluk, ik wil graag in de sport en heb gratis (ik betaal alleen de kosten, dus geen huurprijs van het paard) een paard ter beschikking gekregen. Puur omdat de eigenaresse wil kijken wat ze wil en ik zo de kans heb om verder te komen.
Echter heb ik ook wel een paar aanbiedingen gehad van fokmerrie's, zodat ze hogerop komen en dan misschien sneller de veulens verkopen omdat de moeder bla bla loopt. Of een handelaar.. die geeft je een paard mee, als het dier goed loopt word het weer verkocht.
Ik zit echt super goed nu en ben er echt heel erg blij mee. Zo mag het vaker, maar dan omdat de ruiter of amazone ontdekt moet worden in de sport, het paard ook natuurlijk, maar het moet niet alleen om het paard te gaan. En dat is juist in de meeste gevallen wel zo.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:52

WinBinChes schreef:
en mede dankkzij haar kledinglijn,

Maarre zonder dollen. Zoveel Anky's zijn er niet. Zelf denk ik dat Imke aardig in de buurt komt en dat de rest er wat aan bungelt. Dus als gewone burger zou ik voor een goed huis gaan. Er zijn meer kwaliteitsvolle paarden. Zo schaars zijn ze echt niet. Dat 9 van 10 niet de juiste ruiter vindt is waar deze discussie voor bedoelt is.

Als je echt goed was, dan was je nu al wel opgevallen. Dus niet verder dromen dan je neus lang is. Talent komt niet van het paard alleen. Kijk maar eens naar de tientallen verschillende paarden die de top onder hun bips hebben. Als je goed bent wordt je wel herkent. Ook wel met een belg. Als talentvolle ruiter haal het onderste uit de kan bij het paard. Nee dat kan niet iedereen.


Mede dankzij haar kledinglijn wat?
Het Anky-effect is van vóór de kledinglijn hoor en haar prestaties hangen ook niet af van haar kledinglijn Clown

Met Imke noem je gelijk een amazone die nu wel presteert aan de top met een paard van een eigenaar die tot nu toe niet verkocht is. Die mensen gaan ook voor de sport OK dan!

Het gaat hier toch niet om het ontdekken van talent? Het gaat om talent benutten, van zowel paard als ruiter.
Neem Imke als voorbeeld.... haar talent was echt al lang en breed ontdekt hoor, maar toch presteert ze dankzij de familie Smarius nu weer op topniveau met een toppaard, zodat haar definitieve doorbraak nu een feit is. Zonder paard is een ruiter maar gewoon een mens.

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:57

Imke reed zich ook al in picture met Lancet en die werdt wel verkocht! En dat bedoelde ik dus maar te zeggen.
Anky verdient een hoop centjes met haar kledinglijn. Dat bedoelde ik Haha! Mooi voor d'r wou dat ik het kon Knipoog

Ik bedoel dus te zeggen dat als je talent hebt, je echt wel gezien wordt. Neem Imke maar....

Maar er zijn veel meer paarden die niet juiste ruiters hebben dan andersom

LDRD

Berichten: 9881
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 10:59

WinBinChes schreef:
Ik weet niet over welke bedragen jij denkt te praten? <Maar als gewone burger kan je een bod van enkele tonnen niet permiteren te afslaan. Voor dat geldt koop je een leuk huis en enkele leuke paarden weer


Weet heel goed om wat voor bedragen het gaat en uiteraard is houden niet altijd economisch verantwoord. Wil niet zeggen dat je altijd wil en moet doen wat economisch verantwoord is. En die leuke paarden waar je het dan over hebt vallen dan weer in dezelfde prijsklasse, dus wat terugkopen zal nog weer niet meevallen.
Overigens heb ik zeker de situatie niet op het oog dat iemand leuk sturen kan hoor, maar de situatie dat iemand die zijn sporen allang verdiend heeft. Zelfs dan valt het niet mee om de juiste paarden te vinden met bijbehorende fatsoenlijke eigenaren waar mee te praten valt.

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:03

Ja dat snap ik wel. Maar ik kijk puur naar mezelf. Ik heb het talent niet, dus dan gaat hij gewoon weg. Maar is het echt zo slecht? Ik zie toch steeds redelijk gevestigde namen voorbij komen. Maar ik zit niet in die busenis en heb geen idee hoe wat en waarom. Maar nogmaals ik kijk puur vanuit mezelf

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:04

WinBinChes schreef:
Imke reed zich ook al in picture met Lancet en die werdt wel verkocht! En dat bedoelde ik dus maar te zeggen.
Anky verdient een hoop centjes met haar kledinglijn. Dat bedoelde ik Haha! Mooi voor d'r wou dat ik het kon Knipoog

Ik bedoel dus te zeggen dat als je talent hebt, je echt wel gezien wordt. Neem Imke maar....

Maar er zijn veel meer paarden die niet juiste ruiters hebben dan andersom


Ja... eerder noemde ik ook al Lancet die ondanks mede eigenaarschap en contracten verkocht werd. Nu heeft Imke het beter voor elkaar, een eigenaar als de familie Smarius is echter zeldzaam.

Hoe wil je als talentvolle ruiter gezien worden dan als je geen paard hebt om mee te presteren in de sport?
Een ruiter zonder paard is maar gewoon een mens Knipoog
Bovendien bestaat talent niet, dat komt pas naar boven als het ontwikkeld kan worden. Misschien zijn er wel veel meer Anky's, maar rijden die gewoon geen paard Haha!
Als Imke geen paardensportouders had gehad, geen geld om een paard te kopen en goede lessen te nemen, geen mogelijkheid om op concours te gaan. Had ze dan ook Sunrise gereden? Nee, dan had waarschijnlijk nog nooit iemand van Imke gehoord.

LDRD

Berichten: 9881
Geregistreerd: 04-02-04

Re: paard voor getalenteerde ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 11:05

Nou, ik sta er echt van te kijken hoe moeilijk het is.