Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lauraenabe

Re: Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:06

Marijkjuh schreef:
Een supergroot concours met een klein inrijterrein waardoor je niet behoorlijk in kan rijden.
En van die verwaande verwende koters, daar kan ik echt niet tegen. Want ja als je veel geld heb kan je je niet meer normaal gedragen he Slapen

Godzijdank zijn er ook altijd veel aardige en normale mensen op wedstrijd Lachen

jah ik ken het Haha! die verwaande koters hebben vaak een duure knol onder hun kont die alles kan maar zelf kunnen ze niets houden ze ook geen rekening met andere omdat ze denken dat ze veel beter zijn (bij me is dat altijd erg omdat ik een haflinger rij, dus denken mensen met een warmbloed dat ze veel meer zijn) en zijn gelukkig ook aardige mensen die wel netjes rekening hoeden met je

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:40

lauraenabe schreef:
(bij me is dat altijd erg omdat ik een haflinger rij, dus denken mensen met een warmbloed dat ze veel meer zijn)

Och jee, krijgen we die minderwaardigheidscomplexen ook weer. Sorry, dat is dus iets dat MIJ mateloos irriteert. Dat ik op mijn zwarte KWPN langs kom gedraafd, kijk van 'Goh, leuk een Fries/haf/fjord/tinker... noem maar op, en loopt ook nog netjes!' en dan denken mensen gelijk dat je een arrogante muts bent omdat je naar ze kijkt. Kijk ze niet aan en dan ben je arrogant want dan doe je of ze niet bestaan. Zeg, wat ist nu? Rolleyes

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:42

Irritatie: als de pensionklanten hun paard fijn even gaan losgooien of op de wei zetten als jij aan het losrijden bent of je proefje rijdt. Paard in de losgooibak/op de wei gaat uit zijn stekker, je eigen paard mee natuurlijk...
Ik snap dat het heel irritant is als er de hele dag concours is, maar waarom niet even longeren ofzo?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:44

Maar Urielle!
Als je op een KWPNer zit mag je nooit geconcentreerd losrijden! Wist je dat nu nog niet??????
Je mag alleen maar halve bak rondrijden, je moet tegen iedereen aanpraten, en vooral met een boog van 5 meter om iedereen heen rijden!
En als je dat niet doet ben je echt een verwaande trut hoor!
En waag het niet om een paar oefeningetjes mee te pikken die een klasse hoger zijn dan dat je rijdt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:45

Urielle schreef:
lauraenabe schreef:
(bij me is dat altijd erg omdat ik een haflinger rij, dus denken mensen met een warmbloed dat ze veel meer zijn)

Och jee, krijgen we die minderwaardigheidscomplexen ook weer. Sorry, dat is dus iets dat MIJ mateloos irriteert. Dat ik op mijn zwarte KWPN langs kom gedraafd, kijk van 'Goh, leuk een Fries/haf/fjord/tinker... noem maar op, en loopt ook nog netjes!' en dan denken mensen gelijk dat je een arrogante muts bent omdat je naar ze kijkt. Kijk ze niet aan en dan ben je arrogant want dan doe je of ze niet bestaan. Zeg, wat ist nu? Rolleyes

Ja Helemaal mee eens!
Ik snap die mensen niet. Voelt dat zo goed? zeggen dat er op je neergekeken word vanweg eje haf/fjord/tinker/whatever. Ik vind mensen met een haf/fjord/tinker/whatever zo ontzettend arrogant! Bah. Iemand die z rijd met een kwpn'er is heel normaal, maar iemand die z rijd met een fjord zou je moeten eren. Asjeblieft zeg.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 17:46

Als binnen de wedstrijdring tegen de het parkeerterrein aan ligt, en iemand gaat buiten op het harde een paard wat vierkant op ijzers staat losstappen, op en neer, en op en neer, en op en neer, en op en neer......

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:08

asjemenou schreef:
Als binnen de wedstrijdring tegen de het parkeerterrein aan ligt, en iemand gaat buiten op het harde een paard wat vierkant op ijzers staat losstappen, op en neer, en op en neer, en op en neer, en op en neer......

Wat dacht je trouwens van het winterseizoen: vrachtwagen pal langs de wand van de bak (dat zie je dan dus niet Clown ) en het paard er af laten kletteren alsof hij zijn groom het hele erf over sleurt? (en uiteraard later hetzelfde, maar dan er weer op!)
Geeft zowel in de ring als in de inrijbak leuke taferelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:11

asjemenou schreef:
Maar Urielle!
Als je op een KWPNer zit mag je nooit geconcentreerd losrijden! Wist je dat nu nog niet??????
Je mag alleen maar halve bak rondrijden, je moet tegen iedereen aanpraten, en vooral met een boog van 5 meter om iedereen heen rijden!
En als je dat niet doet ben je echt een verwaande trut hoor!
En waag het niet om een paar oefeningetjes mee te pikken die een klasse hoger zijn dan dat je rijdt.

wat dacht je van; ik vind het irritant dat al die hafjesmensen me zo boos aankijken Zij zijn groot en ik is klein!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:53

Ik vind het irritant dat niemand elkaar iets gunt, de een vind de ander booskijken en andersom. Altijd dat gezeik, er is bijna geen wedstrijd te vinden waar iedereen vriendelijk met elkaar omgaat en het er niet omgaat wie de dikste auto heeft en het duurste zadel... Gewoon niets aantrekken van anderen dus.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:56

ik vind het irritant dat iedereen zo dicht langs je heen gaat of tegen je aan knalt.

vanochtend nog, er knalde iemand bijna tegen me aan, gevolg: ik pleurde eraf Clown

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 17:51

Arabendu schreef:
Ik erger me nergens aan Haha! . Rij wedstrijden voor mijn lol en weiger mijn plezier te laten verpesten en me te gaan irriteren. Daar heb ik alleen mezelf en mijn paard mee, want dat levert spanning op. Als er mensen zijn die de bakregels echt niet kennen en consequent in de weg rijden, dan zal ik daar een praatje mee maken en ze vriendelijk uitleggen hoe het hoort. Knipoog

Goeie instelling. Probeer dat ook, alleen ik had laatst dat iemand in mij botste, toen zei hij 'sorry helemaal mijn schuld' en twee minuten later botst hij weer in ons. Beetje vervellend. Daarna moest mijn zus in de inrijbak staan om te kunnen voorlezen, en botst hij promt in haar. Dan wordt het echt vervellend

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:23

Moli schreef:
Arabendu schreef:
Ik erger me nergens aan Haha! . Rij wedstrijden voor mijn lol en weiger mijn plezier te laten verpesten en me te gaan irriteren. Daar heb ik alleen mezelf en mijn paard mee, want dat levert spanning op. Als er mensen zijn die de bakregels echt niet kennen en consequent in de weg rijden, dan zal ik daar een praatje mee maken en ze vriendelijk uitleggen hoe het hoort. Knipoog

Goeie instelling. Probeer dat ook, alleen ik had laatst dat iemand in mij botste, toen zei hij 'sorry helemaal mijn schuld' en twee minuten later botst hij weer in ons. Beetje vervellend. Daarna moest mijn zus in de inrijbak staan om te kunnen voorlezen, en botst hij promt in haar. Dan wordt het echt vervellend

die wilde gewoon je telefoon nummer en dacht; alsk der int ziekenhuis krijg kank bellen ivm verzekering.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 23:16

Van die mensen die zowieso al zeer chagerijnig op hun paard zitten en dan ook niet even sorry zeggen als ze je afsnijden of bijna tegen je op knallen (ik zeg dan altijd iig even sorry!)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 00:00

pharagirlke schreef:
Ja Helemaal mee eens!
Ik snap die mensen niet. Voelt dat zo goed? zeggen dat er op je neergekeken word vanweg eje haf/fjord/tinker/whatever. Ik vind mensen met een haf/fjord/tinker/whatever zo ontzettend arrogant! Bah. Iemand die z rijd met een kwpn'er is heel normaal, maar iemand die z rijd met een fjord zou je moeten eren. Asjeblieft zeg.

Dat vind ik nou ook wel weer erg kort door de bocht.
Er zijn ook heus wel mensen met een haf/fjord/tinker of iets die niet arrogant zijn, en zich niet direct beter voelen omdat ze hoog rijden met een niet echt dressuur gefokt ras..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 00:03

Marjo_x schreef:
pharagirlke schreef:
Ja Helemaal mee eens!

Er zijn ook heus wel mensen met een haf/fjord/tinker of iets die niet arrogant zijn, en zich niet direct beter voelen omdat ze hoog rijden met een niet echt dressuur gefokt ras..

nt zoals er heus wel ruiters van warmbloeden zijn die niet neerbuigend denken omdat ze naar een haf kijken. Maar vertel hen dat een keer? Knipoog

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 00:29

ach ja, tussen elk goed volk zit wel een rotte appel Knipoog

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 08:34

pharagirlke schreef:
Urielle schreef:

Ja Helemaal mee eens!

Sorry, heb gewoon lol met mijn knol, ook op wedstrijd. Ik ga met mijn gekke tinker onder de man naar de wedstrijd toe (uurtje rijden waarvan zo'n 40 minuten draf). Ik vlecht pas op de wedstrijd zelf in en rijd dan mijn proefje, na 15 minuutjes losrijden (paard was immers nog los). Heb ik het idee dat men op mij neerkijkt? Neuh, zal wel naïef zijn ofzo. Net als die keer dat ik iemand vroeg om mij voor te lezen, ook al kwamen zij met paard aan een touwtje en neus in de lucht... Hun reactie: "Ik ga toch zeker geen tinker voorlezen..."
Ben verder helemaal niet zo, maar toen ik in de uitslagenlijst boven hun stond kon ik toch een triomfantelijk glimlachje niet onderdrukken.
En ja, soms wordt je gesneden en zegt men geen sorry, maar is dat omdat ik een tinker heb of omdat men toevallig in zijn geheel niet uitkijkt? Denk dat KWPNers net zo goed last hebben van snijdende mede-ruiters.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 08:48

Laatste concours geen irritaties gehad, maar had toch wel even een binnenpretje. Ik was gewoon aan het losrijden, op dat moment was het toevallig vrij rustig. Dus ik neem even lekker een galopje mee. Komt er buitenlangs een dame voorbij galopperen, en blijft even voor mij rijden. Schreeuwt ze ineens achterom, PAS OP!! Mijn paard vind schimmels eng! Clown Hoe moeilijk kun je het jezelf maken. Ten eerst komt zij voor mij rijden, en ten tweede, ik kan mezelf moeilijk onzichtbaar maken Koe . Mevrouw was volgens mij behoorlijk in paniek, volgens mij meer van de stress dan wat anders Haha! . Heb verder niet meer op haar gelet, per slot van rekening reden we met plus minus 4 man op een losrijterein van 40 bij 80. Knap als je elkaar dan in de weg rijd.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:12

De grooste irritatie is mijn paard.... Die is zo'n kletskont dat hij liefst bij elkaar mens persoon stil staat om een praatje te maken. andere paarden zijn ook erg leuk en daar willen we graag heen en de achtervolging in zetten. Zolang ik lekker met hem bezig ben gaat het prima, maar zodrawe een lang teugeltje dan stopt meneer bij alles en iedereen om even te kletsen... Haha!

Vindt het stiekem erg lachwekkend en erg schattig.
Zolang hij het alleen aan het lange teugeltje dat doet vindt ik het niet erg, maar hij moet me niet in galop achter een ander lief paard aan hollen, dan vertel ik hem wel even dat dat nu net niet de bedoeling is.... De schat

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:14

Laatst op wedstrijd was er een man en die staarde echt naar de grond met het inrijden. Met als gevolg dat hij een pony had omgereden. Ons ook bijna, keek die man gelukkig op het laatste moment recht voor zich. Euro's zoeken in de inrijpiste is gevaarlijk!
Laatst bijgewerkt door Tempus op 06-08-07 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:18

Op de westrijd is eigenlijk het enige moment dat ik kijk waar ik heen ga........

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:54

[quote="Marjo_x"][quote="pharagirlke"]
Ja Helemaal mee eens!
Ik snap die mensen niet. Voelt dat zo goed? zeggen dat er op je neergekeken word vanweg eje haf/fjord/tinker/whatever. [b]Ik vind mensen met een haf/fjord/tinker/whatever zo ontzettend arrogant![/b] Bah. Iemand die z rijd met een kwpn'er is heel normaal, maar iemand die z rijd met een fjord zou je moeten eren. Asjeblieft zeg.
[/quote]

Er zijn ook heus wel mensen met een haf/fjord/tinker of iets die niet arrogant zijn, en zich niet direct beter voelen omdat ze hoog rijden met een niet echt dressuur gefokt ras..[/quote]

Ik vind het ook een beetje overdreven
ik voel me niet beter dan de anderen ofzo. maar er zijn mensen die zig beter voelen dan mij omdat ik een haflinger rij. met inrijden snijden ze me af en als ik voor mag gaan zij voor. ik vind dat vervelend want mijn haf en ik hebben tog dezelfe rechten als de rest die aan het inrijden zijn? ze zijn niets beter omdat het paardje mischien mooier is en omdat er mischien duurdere spullen opligen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:59

Maar het probleem is dus dat alle mensen met een haf/fjord/enz/enz denken dat mensen met een KWPNer expres alle hafs/fjorden/enz/enz afsnijden en bij mede KWPNers wel uit de buurt blijven.
Dat is dus gewoon onzin.

Ik ken niemand met een KWPNer die expres eens een haf van zijn sokken gaat rijden Cool .

Mensen met een haf enz praten zichzelf gewoon een minderwaardigheidscomplex aan. Knipoog
Denken jullie nou echt dat als je op een KWPNer zit dat je dan nooit wordt afgesneden, of dat je altijd voorrang krijgt?
Je mag wel een keertje op mijn KWPNer op westrijd hoor Haha! ! Als ik er weer eentje gevonden heb.

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:14

asjemenou schreef:
Maar het probleem is dus dat alle mensen met een haf/fjord/enz/enz denken dat mensen met een KWPNer expres alle hafs/fjorden/enz/enz afsnijden en bij mede KWPNers wel uit de buurt blijven.
Dat is dus gewoon onzin.

Ik ken niemand met een KWPNer die expres eens een haf van zijn sokken gaat rijden Cool .

Mensen met een haf enz praten zichzelf gewoon een minderwaardigheidscomplex aan. Knipoog
Denken jullie nou echt dat als je op een KWPNer zit dat je dan nooit wordt afgesneden, of dat je altijd voorrang krijgt?
Je mag wel een keertje op mijn KWPNer op westrijd hoor Haha! ! Als ik er weer eentje gevonden heb.

geloof het dan niet. er waren echt mensen die denken dat ze veel beter waren (mischien is dat zo maar dat weet je niet tot je de punten hebt) en ik vind dat vervelend als ze de anderen gowoon ruimte geven maar mij niet is dat niet erg leuk. en als jij dat niet doet ben je goed bezig. er zijn mensen id ehet wel doen maar ik heb geen zin in een discusie hieover. geloof het of geloof het niet.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:32

WinBinChes schreef:
Op de westrijd is eigenlijk het enige moment dat ik kijk waar ik heen ga........

Heel herkenbaar Clown