Te Dik

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: Te Dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:10

ik vind dat een jury iemand er zeker op mag attenderen als iemand te zwaar is voor zijn/haar paard, waardoor het paard er last aan ondervind.
wel had het wat subieler gemogen.
helaas kun je aan de buitenkant niet zin of iemand dik is met een goede reden. daar had dus wel wat rekening mee mogen worden gehouden.
heel gek dat die person zegt dat hij dan betere punten geeft.

flappp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:15

Nou, nou, ik denk niet dat de jury dit gezegd heeft omdat het zielig was voor het paard; een paard kan best wat dragen. Nee- deze jury is over een grens heen gegaan, zeer onporfessioneel!
Tuurlijk kijkt hij naar de combinatie an sich en wordt dat becijferd; een goede jury kijkt echter naar de samenwerking tijdens de proef tussen paard en ruiter en hoe de proef gereden wordt.

Een ruiter zegt toch ook niet tegen de jury:"Joh, koop eens een ander brilmontuur?!?"...

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:20

Volgens mij let deze jury teveel op de maten en te weinig op het rijden, slecht dus, waar bemoeit ze zich mee. Ze geeft zelf al aan dat het rijden super ging omdat je eigenlijk hogere punten had verdiend dan gekregen. Zeker zelf een anorexia figuur of een Sonja Bakker syndroom.

flappp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:28

Inderdaad! En waarschijnlijk ligt d'r IQ ook niet veel hoger dan dr schoenmaat- echt onnozel,hoor! Mischien heet ze dr functie als jurylid wel verdient met hele dubieuze zaakjes...

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:06

Zo grof Bloos!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:19

janinetjjj schreef:
Zo grof Bloos!

precies, ik tem ook maar even

emelyke0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:49

en ik ook
Dat is echt wel héél lelijk

Svadilfari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:37

Ik vind dat een jury er best wat van mag zeggen, al was dit misschien wat grof. Mensen maken zich immers heel druk om het welzijn van hun paard (terecht natuurlijk) qua zadels, voer, rijmethode etc etc, dus dan mag je ook wel verwachten dat ze op hun eigen gewicht letten, al is het alleen maar om hun paard te sparen.

leo03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:16

Dat kan toch niet!!
Echt grof. Ik zal dit zeker melden bij de K.N.H.S, ik weet niet of dit al gedaan is maar ik zou het zeker doen!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:49

Sommige mensen praten wel hele makkelijk over overgwicht. Als ik mijzelf in maatje 38 wil krijgen mag ik wel stoppen met eten...

Ik heb nu 40/42, maar ben vorig jaar 10 kilo afgevallen en heb daar ook een heel jaar overgedaan. Ik had 44/46.

Overgewicht in welke mate dan ook is geen keus. Kan je nog zo hard roepen dat je dat recepeteerd. Genen spelen een grote rol.

Mijn collega is een graatje. Valt echt nog in de kinder maat en geeft eigenlijk ietwat ondergewicht en vreet je de oren van de kop. Die eet en komt niet aan. Ik hoef er alleen maar naar te kijken en ben een kilo zwaarder.

Iedereen die wel eens gelijnd heeft zal het beamen dat wanneer je na veel pijn en moeite niks ben afgevallen je al snel denkt laat maar. Het is niet iets wat je van de ene op de andere dag kan veranderen. Wat voor kleren je draagt is een keuze. Zwaar, dik dun, licht zijn niet.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:51

WinBinChes schreef:
Sommige mensen praten wel hele makkelijk over overgwicht. Als ik mijzelf in maatje 38 wil krijgen mag ik wel stoppen met eten...

Ik heb nu 40/42, maar ben vorig jaar 10 kilo afgevallen en heb daar ook een heel jaar overgedaan. Ik had 44/46.

Overgewicht in welke mate dan ook is geen keus. Kan je nog zo hard roepen dat je dat recepeteerd. Genen spelen een grote rol.

Mijn collega is een graatje. Valt echt nog in de kinder maat en geeft eigenlijk ietwat ondergewicht en vreet je de oren van de kop. Die eet en komt niet aan. Ik hoef er alleen maar naar te kijken en ben een kilo zwaarder.

Iedereen die wel eens gelijnd heeft zal het beamen dat wanneer je na veel pijn en moeite niks ben afgevallen je al snel denkt laat maar. Het is niet iets wat je van de ene op de andere dag kan veranderen. Wat voor kleren je draagt is een keuze. Zwaar, dik dun, licht zijn niet.

Het is niet erg dat we van mening verschillen, maar daarom kun je een ander zijn mening nog wel respecteren (de mijne dus ook) . Ik vind het jammer dat direct de aanval wordt ingezet Verdrietig . Dat is in mijn optiek niet nodig.

De rode draad die door dit topic loopt is of een jury het mag zeggen ja of nee. Ik vind van wel mits het niet kwetsend of denegerend wordt gezegd.

Enne, wat is er mis met maatje 40/42??

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:58

Maat 42 en maat 42 kan nogal verschillen Alani.
Op de foto's in mijn onderschrift heb ik maat 42, en daar ben ik beslist dik (beeld wordt ng verergerd omdat ik door - wat achteraf een hernia is- niet recht kan zitten)
Ik ken ook mensen die een stuk langer zijn en bij maat 42 een normaal figuur hebben Scheve mond

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:04

Urielle schreef:
Maat 42 en maat 42 kan nogal verschillen Alani.
Op de foto's in mijn onderschrift heb ik maat 42, en daar ben ik beslist dik (beeld wordt ng verergerd omdat ik door - wat achteraf een hernia is- niet recht kan zitten)
Ik ken ook mensen die een stuk langer zijn en bij maat 42 een normaal figuur hebben Scheve mond

Ik ga uit van een Europese maat. Dan is toch 42 - 42??
Of is schoenmaat 38 ook niet overal gelijk? Tong uitsteken

Ik zal je foto 's effe bekijken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:17

Maat 42 is wel hetzelfde maar bij kleine gedrongen mensen krijg je het dikkepropjesidee, waar een lang persoon nog wat meer maat kan hebben Lachen
Dus maat 42 kan heel dik zijn maar ook heel slank (en guess wie er in de eerste categorie valt Scheve mond )

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:23

dit is inderdaad brutaal
en ik vind niet dat ze je daar voor minder punten kan geven
als het paard gewoon goed loopt
maar af en toe zie je wel mensen die echt veel te dik
voor hun paard/pony zijn en dat het beest amper kan lopen

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:53

Hoe de jury het verwoord heeft is inderdaad grof zeg!
Ik vind dat de jury het wel mag zeggen, maar dan op een nette manier.
Kijk, ik ben ook zeker niet een van de dunste, van mij mogen ze best wel zeggen dat ik iets moet afvallen, maar niet op zo'n manier.

arabl0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:57

ik vind het niet kunnen mijn vriendin had ook zon jury die zij als jij nou je kleren fatsoenelijk draagt en een mooie cap koop krijg je misgien een wp er bij..
zij heeft ook een klacht ingedeelt en de jury mogt daar niet meer jureren

Jennefer_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:51

zoo dan hoe durfen ze,,

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 06:51

flappp schreef:
Inderdaad! En waarschijnlijk ligt d'r IQ ook niet veel hoger dan dr schoenmaat- echt onnozel,hoor! Mischien heet ze dr functie als jurylid wel verdient met hele dubieuze zaakjes...

maar dit is wel een respectvolle opmerking Lips are sealed

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 06:53

flappp schreef:

Knap van dr dna hoor Ja
Beetje grof vind je niet?

flappp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:51

Ja- ik was een beetje grof.

Al vond ik de actie van dat jurylid niet minder grof, maar goed.

meningsverschillen mogen er zijn.

Toch?..Ik hoop dat ik verder geen mensen heb gekwetst hiermee, dat was niet de intentie.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:51

Ik voel me niet aangesproken, maar die opmerking viel me heel erg op.

flappp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:18

Tja, hij heeft wel e.e.a. in beweging gebracht, geloof ik.
Sommigen zijn echt geschokt geweest, ik zal het daarom niet meer doen.

Wie is trammelant trouwens?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:23

erg off topic Knipoog Trammelant is het paard dat wij ruim 25 jaar gehad hebben. Meer info staat in mijn profiel.

flappp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:41

Gaaf paard,en bijzonder dat hij zo lang bij je mocht zijn.

Zal weer on topic blijven.