hoe basic is de basissport nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: hoe basic is de basissport nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:53

@Beansje: een 5 is voldoende maar niet wp-waardig (tenminste dat vertel ik mijn dochter altijd) Als je lesgever de punten ziet voor die bepaalde onderdelen dan kan ze wel inschatten waar het fout zit.
Een 5 voor de zit/houding kan icm zijn bijv. aangaloperen.

@Sanex: een 2 lijkt heel laag maar is een voldoende. Ik heb daar ook wel eens commentaar opgegeven dat de becijfering erg onlogisch is gekozen.
Krijg je een 0 op je protocol dan is dat ook wel erg kleinerend voor een kind.. die heel hard heeft geprobeerd maar het niet voor elkaar kreeg, of een eigenwijze Beauty die niet meewerkt Haha!
Britt heeft ook wel eens een 6 gekregen voor een onderdeel (B-dressuur) met commentaar erbij.
Ik heb hier nog een protocol liggen van Britt in de AA-bixie, gemiddeld cijfer een 3 over 17 onderdelen, 1 X een 1, 4 X een 4 zonder enig commentaar erbij Haha!
In de B-dressuur al commentaar gehad: loopt niet aan de teugel... impuls verlies, denk aan tact, stelling en buiging, lengte buiging etc.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 07:20

Tja, Beantsje, het is natuurlijk best lastig als je weinig commentaar hebt. Dat vind ik persoonlijk wel jammer. Je weet dan niet waar je aan moet werken. Mijn schrijfsters hebben vaak een lamme arm na afloop Clown

Heb jij je proef ook op video staan? Dat kan soms heel verhelderend werken. Misschien ben je onbewust door de spanning toch minder fijn gaan zitten, waardoor die 5 terecht was.
Zo vanaf internet is het natuurlijk moeilijk beoordelen waar het bij jou aan schort. Wacht eerst de volgende wedstrijden eens af, misschien heb je dan en nettere punten en meer commentaar waar je wat mee kunt.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 23:17

Ach, het is mijn tweede wedstrijd. De eerste zat ik maar 1 punt van een winstpunt af (bijna een jaar geleden).
In het oude systeem kon je nog een beetje scoren door keurig op de letter te rijden, dat kan nu niet meer.
Ik heb de proef idd op video en deze met het protocol terug gekeken. Zie eigenlijk niks bijzonders. Enne, gespannen was ik absoluut niet, ik heb de hele proef met een big smile gereden. Het is nl voor mij heel belangrijk dat we voor de lol rijden, ook en juist met een proefje. Ik ga niet voor de winstpunten en zou dik tevreden zijn geweest met bijv. 175 punten.

Nou ja, misschien is dit gewoon een uitschieter, ik probeer gewoon nog een paar keer. Wordt het volgend jaar nog niks, dan stop ik ermee.