Vraag: moet de FEI de schofthoogte voor pony's verhogen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Vraag: moet de FEI de schofthoogte voor pony's verhogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:11

Mischien handig als je een nieuw antwoord plaats eerst je vorige antwoorden nog eens door te lezen Ja

Jij rijdt in een rondje om de kerk, wat jij laagdunkend bedoelt als de nationale breedtesport, geeft voor een ander meer voldoening dan jij ooit zult ervaren waar dan ook in de wereld... Bepaalde dingen zijn niet te koop, 1 daarvan pure overwinning door je eigen hard werken, gedult en doorzettingsvermogen...
Velen gaan springen want dat zien ze als de weg van de minste weerstand de gemakkelijkste weg, men neme een goed springend talentvol paard/pony, zet er een goede ruiter op voor de training en men denkt de top te halen, ware het niet dat de sprongen wel errug hoog staan en dat er toch iets meer bij komt kijken dan een goed paard/pony...

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:37

Alane schreef:
Mischien handig als je een nieuw antwoord plaats eerst je vorige antwoorden nog eens door te lezen Ja

Jij rijdt in een rondje om de kerk, wat jij laagdunkend bedoelt als de nationale breedtesport, geeft voor een ander meer voldoening dan jij ooit zult ervaren waar dan ook in de wereld... Bepaalde dingen zijn niet te koop, 1 daarvan pure overwinning door je eigen hard werken, gedult en doorzettingsvermogen...
Velen gaan springen want dat zien ze als de weg van de minste weerstand de gemakkelijkste weg, men neme een goed springend talentvol paard/pony, zet er een goede ruiter op voor de training en men denkt de top te halen, ware het niet dat de sprongen wel errug hoog staan en dat er toch iets meer bij komt kijken dan een goed paard/pony...

alles is te koop Lachen

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:53

Ongelovelijk dat jullie je zo gek laten maken, door zo'n meisje....
Geniet en doe ieder je eigen ding!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:58

steffiej schreef:
pharagirlke schreef:
steffiej ik vind jou nu heel onsportief uit de hoek komen.

Overigens meen ik dat wanneer het om een sport gaat, en zeker om zo'n mooie sport als de paardensport, dat degene die deze beöefenen ook sportief horen te zijn, en verantwoordelijk. (dat hoor je sowieso al te zijn als je met levende wezens sport!) en deze verantwoordelijk is ook het kopen van een pony die voldoet aan de eisen, en geen te grote pony kopen die je volgend jaar niet meer kan gebruiken, dan moet je niet janken want dan heb je het helemaal zelf gezocht Knipoog

Leuk he, die kleintjes die huilen omdat ze hun verdiende punten met hun d'tje niet gekregen heb omdat jij met je e erbij reed en de beker die dat kleintje met haar d'tje eigenlij het meeste verdiend had voor haar neus weg grijpt! Dat jij je nooit schuldig gevoelt hebt

wie wist toen die vorig jaar een pony kocht dat ze deze regel in wilde gaan voeren? dit gaat nu denk ik al 10 jaar zo dat er te grote ponys meelopen.. iedereen wist dat dit eraan zat te komen maar alleen niet wanneer.. 7 jaar geleden dachten ze het namelijk ook al!

excuseer mij voor de late reactie.
Dus omdat die strengere controle er nog niet aan zat te komen mocht jij in die tijd de regels maar overtreden? Neen dat gaat er bij mij niet in controles of niet, iedereen hoort zich aan de regels te houden! wie zijn achterste deel verbrand moetop de blaren zitten!

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:59

fresco schreef:
Ongelovelijk dat jullie je zo gek laten maken, door zo'n meisje....
Geniet en doe ieder je eigen ding!

nou inderdaad zeg!

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:00

pharagirlke schreef:
excuseer mij voor de late reactie.
Dus omdat die strengere controle er nog niet aan zat te komen mocht jij in die tijd de regels maar overtreden? Neen dat gaat er bij mij niet in controles of niet, iedereen hoort zich aan de regels te houden! wie zijn achterste deel verbrand moetop de blaren zitten!

Net of ik de enigste ben die het doet... Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:03

dus omdat jij niet de enige bent is het goed?

En zeker niet alles is te koop!

de band die sommige ruiters met hun paard hebben, de liefde en vriendschap die je kan krijgen van deze edele dieren, de samensmelting die je voelt wanneer jullie samen hard gewerkt hebben voor een proef, de trots die je voelt wanneer je harde werk beloond word met een eerste plaats.
Dat steffiej, is 1 niet te koop
en 2; iets wat jij NOOIT zal voelen!

En weet je? Je verdient het ook helemaal niet om dat te voelen
Jij zal nooit huilend van geluk op je paard zitten omdat je een bepaalde wedstrijd gehaald hebt, en weet je waarom niet?
Omdat je er niet voor gewerkt hebt, en je het niet met bloed zweet en tranen berreikt hebt, maar alleen maar omdat mamie en papie betaald hebben.

En wil je nog wat weten? Zulke mensen zouden van het terrein verbannen moeten worden, jullie helpen de hele wedstrijdsfeer naar de *****. En jullie weten niet eens waar de sport om draait, jullie zijn inhoudloos, gewetensloos, gevoelloos en eigenlijk niet eens mens.
Het is jammer, zeer jammer, dat de paardensport door jullie een slechte naam krijgt, dat dat niet eens een beetje een last op jouw schouders is, maakt het voor mij nog duidelijker, dat je eigenlijk niet eens verdient dat je het genot van het rijden mag ervaren!
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-10-06 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:05

ooooh, dus als we allemaal mensen gaan doodschieten, dan mag het??
had dat eerder gezegd...

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:15

pharagirlke schreef:
dus omdat jij niet de enige bent is het goed?

En zeker niet alles is te koop!

de band die sommige ruiters met hun paard hebben, de liefde en vriendschap die je kan krijgen van deze edele dieren, de samensmelting die je voelt wanneer jullie samen hard gewerkt hebben voor een proef, de trots die je voelt wanneer je harde werk beloond word met een eerste plaats.
Dat steffiej, is 1 niet te koop
en 2; iets wat jij NOOIT zal voelen!

En weet je? Je verdient het ook helemaal niet om dat te voelen
Jij zal nooit huilend van geluk op je paard zitten omdat je een bepaalde wedstrijd gehaald hebt, en weet je waarom niet?
Omdat je er niet voor gewerkt hebt, en je het niet met bloed zweet en tranen berreikt hebt, maar alleen maar omdat mamie en papie betaald hebben.

En wil je nog wat weten? Zulke mensen zouden van het terrein verbannen moeten worden, jullie helpen de hele wedstrijdsfeer naar de *****. En jullie weten niet eens waar de sport om draait, jullie zijn inhoudloos, gewetensloos, gevoelloos en eigenlijk niet eens mens.
Het is jammer, zeer jammer, dat de paardensport door jullie een slechte naam krijgt, dat dat niet eens een beetje een last op jouw schouders is, maakt het voor mij nog duidelijker, dat je eigenlijk niet eens verdient dat je het genot van het rijden mag ervaren!

mooie omschrijving!
heb toch ff geluk dat paarden niet mijn leven is en dat er nog een hoop andere dingen zijn!
ik heb er voor gekozen om niet elke dag te rijden en om me paard te laten trainen door iemand anders als ik geen zin heb... ik vind dat je deze keuze zelf mag maken... tuurlijk vind ik het leuk als ik een parcours win, daar doe je het tenslotte ook voor... maar als je een paardje hebt die dat eigelijk zelf al doet.. vind ik het niet nodig hard te gaan trainen Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:20

oh...Mijn...God...
Wat doe jij eigenlijk in de sport?

Je rijd niet. (je kan het misschien niet?)

Ooh mijn god ik heb geen woorden voor jou...Of ik heb ze wel, maar ik vrees dat ik per direct van het forum gegooit word als ik die ga zeggen.

Lekker winnen met het werk van een ander, ik veronderstel dat je dan ook zo lief bent om te zeggen dat jij je paard niet traint maar degene die het wel doet? En dat hem of haar alle eer toe komt? Of ben je zo'n serpent dat wel op die persoon zijn of haar werk teert en niet echt doet aan 'ere wie ere toe komt'?

(en dat is nog de erg gecensureerde versie)

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:26

pharagirlke schreef:
oh...Mijn...God...
Wat doe jij eigenlijk in de sport?

Je rijd niet. (je kan het misschien niet?)

Ooh mijn god ik heb geen woorden voor jou...Of ik heb ze wel, maar ik vrees dat ik per direct van het forum gegooit word als ik die ga zeggen.

Lekker winnen met het werk van een ander, ik veronderstel dat je dan ook zo lief bent om te zeggen dat jij je paard niet traint maar degene die het wel doet? En dat hem of haar alle eer toe komt? Of ben je zo'n serpent dat wel op die persoon zijn of haar werk teert en niet echt doet aan 'ere wie ere toe komt'?

(en dat is nog de erg gecensureerde versie)

Ik rijd wel.. 3x per week...

Misschien beter om ontopic te blijven... volgens mij ging het onderwerp er niet over of ik mijn paard nu wel of niet zelf train..

voor de gene die me nog niet geloofd kwa lengte:
Afbeelding
12 jaar oud.. al redelijk groot voor de pony... het jaar daarna nog een kop gegroeid --> te groot voor de pony.. wilde toch pony blijven rijden... maar dat ging dus niet!

sommige kunnen met hun 16 nog op een A pony... maar dat is voor de meeste dus niet zo Knipoog
Laatst bijgewerkt door honey007 op 21-10-06 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:27

Whahahaha, ongelovelijk.
Jullie dwalen helemaal van het spoor af.
Het gaat alleen nog maar over het paard getilde meisje, die jullie allemaal zo zit te stangen en jullie gaan er nog op in ook, echt lachwekkend hoor!

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:28

fresco schreef:
Whahahaha, ongelovelijk.
Jullie dwalen helemaal van het spoor af.
Het gaat alleen nog maar over het paard getilde meisje, die jullie allemaal zo zit te stangen en jullie gaan er nog op in ook, echt lachwekkend hoor!

jaa vind ik ook! ongelooflijk toch Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:29

fresco; niet voor het meisje maar voor haar manier van denken, ik vraag me af hoe zo'n meisje (ze is nog een jaar jonger dan mij) al zo kan denken...Dat is bijna beangstigend...
goh wel 3x per week? En voor de rest kom je wel op stal hoop ik?

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:30

pharagirlke schreef:
fresco; niet voor het meisje maar voor haar manier van denken, ik vraag me af hoe zo'n meisje (ze is nog een jaar jonger dan mij) al zo kan denken...Dat is bijna beangstigend...

nee ik kom er 3x per week, soms 2x... voor de rest word me paardje gereden... heb er geen tijd voor!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:32

waarom niet? te veel fuiven daar? Scheve mond

bah...Jammer dat zo'n mensen in de sport zitten. Heb je der ooit aan gedacht om gewoon om de zoveel tijd een paar rondjes op kermis paardjes te gaan doen? Die worden ook voor je getraind en daar doe je de sport geen kwaad mee.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:33

pharagirlke schreef:
waarom niet? te veel fuiven daar? Scheve mond

bah...Jammer dat zo'n mensen in de sport zitten. Heb je der ooit aan gedacht om gewoon om de zoveel tijd een paar rondjes op kermis paardjes te gaan doen? Die worden ook voor je getraind en daar doe je de sport geen kwaad mee.

omdat ik ook nog op school zit Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:35

ja ik ook, 4 dagen 7 uur en 1 dag 4 uur. ik ga ook dagelijks naar mijn paarden toe.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:36

hahaha
sja, dat is wel het beste excuus ja Haha!
ik zit 3e jaar universiteit en doe er dagelijks 1 en 4dgn in de week 3, maargoed, het is de tijd die je maakt en als je de ruimte hebt om dingen anders te doen...
dat kan

overigens is niet alles te koop Steffiej, ik ken ze die met Naomie van Maikel niet eens over een kruisje kwamen.. Knipoog

ontopic? ponies wel of niet groter..... Haha!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:37

pharagirlke schreef:

Maar kan jij daar wakker van liggen?
Haar pony's worden goed verzorgd en door een goede ruiter gereden.
Ik zou er zelf nooit zo voor kiezen, daar ben ik het 110% voor met je eens,
het is idd jammer voor de sport, maar dat houd je.
Ik kan eerder wakker liggen van pony's die ergens lopen, waar ze geen beschutting hebben
en slecht verzorgd worden.
En dan als klap op de vuurpijl af en toe eens een uur lang gestuiter op hun rug moeten verdragen met slecht passend tuig.
(ik geef overigens zomaar een voorbeeld)

Dus: laat je niet gek maken en geniet van jou eigen pony.
De band die jij er mee hebt, zal zij ws. nooit krijgen en dat is toch veel meer waard als al dat andere? Ach gut

Dus weer lekker ontopic! Haha!

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:42

fresco schreef:
pharagirlke schreef:

Maar kan jij daar wakker van liggen?
Haar pony's worden goed verzorgd en door een goede ruiter gereden.
Ik zou er zelf nooit zo voor kiezen, daar ben ik het 110% voor met je eens,
het is idd jammer voor de sport, maar dat houd je.
Ik kan eerder wakker liggen van pony's die ergens lopen, waar ze geen beschutting hebben
en slecht verzorgd worden.
En dan als klap op de vuurpijl af en toe eens een uur lang gestuiter op hun rug moeten verdragen met slecht passend tuig.
(ik geef overigens zomaar een voorbeeld)

Dus: laat je niet gek maken en geniet van jou eigen pony.
De band die jij er mee hebt, zal zij ws. nooit krijgen en dat is toch veel meer waard als al dat andere? Ach gut

Dus weer lekker ontopic! Haha!

tuurlijk heb ik wel een band met me paard...
Toen ik me paardje kreeg sprong ze met Ben Schroder nog geen combinatie meer... ze loopt nu met dr ogen dicht door het parcours heen...
Ik weet zeker dat ie het niet erg vind als die door een ander gereden word! misschien vind ie het nog wel fijner Knipoog

Ik woon in Waalwijk.. zit op school in breda en met 3 dagen van 9 tot 6 en 2 dagen van 9 tot 5... me paard staat in Dinteloord... dat betekend dat ik al anderhalf uur onderweg ben om op stal te komen Knipoog als ik dan ook nog moet rijden ben ik misschien is een keer om 11 uur thuis!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:43

fresco: ja dat kan ik zeker Scheve mond

steffiej: kan me der wat bij voorstellen dati e dat fijner vind Clown Lips are sealed
Maar goed, daar ging het niet om. we moesten ontopic Nagelbijten / Gniffelen

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:44

pharagirlke schreef:
fresco: ja dat kan ik zeker Scheve mond

steffiej: kan me der wat bij voorstellen dati e dat fijner vind :+ Lips are sealed
Maar goed, daar ging het niet om. we moesten ontopic Nagelbijten / Gniffelen

nou daarom,, paard blij,, ik blij dat ik niet hoef te rijden Haha!

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:51

pharagirlke schreef:

Ohja??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:01

volgens je profiel wel. Maar stuur een pm als je zulke dingen wilt uitvechten. Dat dit topic weer kan dienen voro wat het gemaakt is.