Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Furno schreef:Natascha13 schreef:Ja, je ziet nog (vind ik) te vaak dat mensen die hun paard in de krul trekken en zagen er met de prijzen of winstpunten vandoor gaan. Dat moet anders, anders blijft het zo
Dat is nou precies wat ik op de dressuur sport tegen heb
Karoliefje_ schreef:Maar ik bedoel niet alleen harde hand krips. maar de hele manier van rijden, ik snap soms gewoon niet wat ruiters in de B moeten. Als ik hen was, was ik naar huis gegaan en door getraint
vera23 schreef:Vind het echt heel jammer maar dat paardrijden gaat me echt steeds meer tegen staan...ik heb een tij dje geen wedstrijden meer gereden maar ben nu weer begonnen....en als ik bepaalde mensen dan zo ziet....krijg ik steeds meer een afkeer ertegen...zo jammer...somd betrap ik mijzelf erook op dat ik af en toen misschien niet helemaal redelijk bezig bent...dan stop ik ook gelijk ...maar vind het zo erg hoe mensen met hun beesten omgaan...al is het alleen met rijden maar ook idd gewoon in de omgang op stal...het lijtk wel of het steeds erger word...zo jammer!
karijn schreef:Misschien kan die 3 jarige ook wel naar het M, maar dan niet met haar, zou ik zeggen. Gelukkig is er nog een instantie die zegt dat je niet met je 3 jarige in het M mag starten. Zo'n gevalletje zou ik lekker zelf laten aanmodderen en er niet wakker van liggen. Gewoon weer op d'r snufferd laten vallen. Typisch gevalletje van een JPZO-tje.
Tarah5 schreef:Hier nog een B-ruiter. Ik kwam van mijn pony af. M1. Je gaf een schop en hield je teugels stevig vast en hij liep gewoon de proef door.
Toen het jonge paard. Ik gaf het een schop zette veel druk op de teugels en......
Hopla een steigerend(vals paard volgens velen) was geboren.
Ook stond er regelmatig ruiter rijdt met teveel hand op de coupons.
Nu een dikke 2 jaar later. Andere instructie, die mij geheel op nieuw heeft leren paardrijden en inmiddels een paard van 6, gaat het super goed en zijn we een hecht team. Nog steeds B maar nu met 7 winstpunten en niet met 123 punten elke proef.
Veel mensen zien zelf niet in wat ze fout doen. Ik had wel een vader die me zei dat ik iets fout deed en ...... Hij nam ook de moeite om het mij goed te laten leren.
Er zijn zoveel mensen die het moeten hebben van 1x een groepsles in de week á 2 weken. Dit is vaak niet genoeg. Het is dan naar mijn idee ook niet raar dat mensen gaan trekken en rukken.
Het is jammer dat er maar weinig zijn die inzien wat ze doen. EN ik heb dat ingezien, en heb er nog heel veel spijt van.
Maarja je denkt dat je t kan, maar daar verkijk je je veel te snel in.
En dat stukje over dat mensen mijn paard vals vonden. Er zijn mij de volgende dingen naar het hoofd geslingerd;
- Doe hem toch weg, het is een valse rot bok
- Dat paard wordt nooit wat.
- Wat knap dat je met zo'n hopeloos ding door blijft gaan.
Zo zie je maar. Ook mensen die het zo goed denken te weten langs de kant praten zelfs verkeerd.
Dus jah wie moet er nou wat gaan zeggen.
MAAR JULLIE HEBBEN GELIJK, JE ZIET TEGENWOORDIG STEEDS MEER RUITERS DIE HUN PAARD ALLEEN MAAR IN DE MOND ZITTEN.
ZOWEL BIJ SPRINGEN ALS DRESSUUR

, zonder werkelijk veel vooruitgang te boeken. Dan heb ik liever de intensieve aandacht van een goede instructeur in een groepsles
.
.
. Vergeef me m`n ijdelheid, maar dat voelt toch best gaaf
.