De nieuwe proeven!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 17:19

@Vera: Niet klagen, jij hebt je winstpuntje al binnen
Maar je hebt wel gelijk, sommige dingen zijn een beetje onduidelijk..
maar we komen er wel uit

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:45

amondi schreef:
amondi schreef:
En je mag gewoon via de snelste weg de baan verlaten, na het groeten staan er geen rijpunten meer op je protocol.
Als de uitgang in de binnenbak niet bij A is, dan hoef je ook niet langs A.

Beetje jammer dat je een vraagt stelt over de rijbaan verlaten terwijl er 2 post erboven net het antwoord is gegeven.......

En als je de DVD hebt kun je toch zelf zien hoe proef 10 loopt?

En de punten, tja, die vraag is al 100 keer voorbij gekomen in diverse topics en al net zo vaak beantwoord...

denk dat je het tegen mij had ?

Ik heb het topic niet doorgelezen, en wist dus niet dat het al was gevraagd. Ik heb geen dvd dus kan de proeven niet kijken. En wat betreft die punten, ik heb er niet naar gezocht, en dit topic is om te vragen toch ? Dus niet zo pissed reageren aub

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:48

Nee, tegen Bluelady. Dus je teentjes kunnen weer naar binnen

BlueLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:36

ja sorry mijn schuld!!
heb niet het hele topic gelezen
heb de dvd ff gekeken maar vond t toch apart na t groeten de een ging rechts en de ander links..

volgende keer zal ik t hele topic wel ff lezen hor hihi..

Methodiek

Re: De nieuwe proeven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:28

Hoe zit dat nou met de puntentelling ?

180 is 1 winstpunt maar hoe verder ?

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:31

180= 1 winst
195= 2 winst
210= 3 winst

BlueLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:35

BlueLady schreef:
heb t gevonden hihi

Aantal punten
Concreet betekent dit voor de klassen B t/m M2 het volgende

Score Aantal
210 punten en hoger 3 winstpunten
vanaf 195 tot 210 punten 2 winstpunten
vanaf 180 tot 195 punten 1 winstpunt

Score Aantal
Minder dan 105 punten 3 verliespunten
Vanaf 105 tot 135 punten 2 verliespunten
Vanaf 135 tot 150 punten 1 verliespunt

moet er echt ff aan wennen maar ja komt goed toch???

greettzzz

hier nog n x....

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 05:42

Bettine Bericht Onderwerp: Re:Geplaatst: Gisteren 20:31

195= 2 winst
210= 3 winst

Geld dit voor alle klasse's?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 07:28

als er in dit topic elke keer weer vragen gesteld worden die al 100 keer beantwoord zijn, gaat het op slot en kan er uitsluitend per PB gevraagd worden om een reactie te mogen toevoegen. Dat gaat dus iig om:
- bij hoeveel punten heb ik 1 (2,3) winstpunten
- hoe zit dat nou met groeten?
- hoe moet ik nu de ring verlaten.

Dit topic is bedoeld om ervaringen en tips te delen en niet om steeds maar weer dezelfde vragen te stellen.

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:51

Uhm misschien een stomme vraag, maar als je 2 proeven moet rijden, moet je dan 2x dezelfde proef rijden of de andere proef die er vooraan in het boekje bij staat? Kneem aan dat laatste, mja weet t liever zeker

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:52

Als je 2 proeven op dezelfde locatie rijd, moet je inderdaad 2 verschillende proeven rijden.
Deze maand is het in de L1 volgens mij 9 en 10....
De proeven die je moet rijden deze maand, staan voorin het boekje inderdaad vermeld zoals je zelf al zei.

Veel plezier met het rijden van je proefjes.

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 16:35

ik dacht ook proef 9 en 10
Van de B is het dacht ik proef 4 en 5.. (of 5 en 6) dat weet ik niet helemaal zeker

EDIT: het is proef 5 en 6 voor de B
Laatst bijgewerkt door mickey1989 op 11-04-06 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:39

Woodstock schreef:
Uhm misschien een stomme vraag, maar als je 2 proeven moet rijden, moet je dan 2x dezelfde proef rijden of de andere proef die er vooraan in het boekje bij staat? Kneem aan dat laatste, mja weet t liever zeker

Die antwoorden staan allemaal hier: [WD] Frequently asked questions (update 03/02/06)

Nu weer ontopic aub

Lielle schreef:
als er in dit topic elke keer weer vragen gesteld worden die al 100 keer beantwoord zijn, gaat het op slot en kan er uitsluitend per PB gevraagd worden om een reactie te mogen toevoegen. Dat gaat dus iig om:
- bij hoeveel punten heb ik 1 (2,3) winstpunten
- hoe zit dat nou met groeten?
- hoe moet ik nu de ring verlaten.

Dit topic is bedoeld om ervaringen en tips te delen en niet om steeds maar weer dezelfde vragen te stellen.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:55

Net een jury gesproken die het heel jammer vindt dat het HH en groeten eruit is in de B en L. Hij vindt het de allereerste basis van het rijden, rustig stilstaan...
Klopt ook, want ook al stond je scheef kreeg je toch een 6 van hem.
Voor de rest was hij ook heel tevreden.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:05

Vind ik ook nog steeds jammer. Hier hoorde ik van het weekend dat er dus ook een heleboel jury leden gestopt zijn met jureren, vanwege de nieuwe proeven. Of dit idd ook waar is weet ik niet. Tijd zal het leren .
Iig zijn er zondag erg weinig mensen, vooral de ab'tjes met een wp naar huis gegaan.

Gentle_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:29

Ze zijn echt niet moeilijker dan de andere hoor! Ik moest 1-2 april schrijven in de klasse's L1, L2 en M1 en er zitten bijna exact de zelfde figuren in.. Ik heb hem zelf ook gereden en had 211 punten, dat is 3 winstpunten en er zaten er meerdere zo hoog dusse...

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:42

nou, ik snap ook niet echt waarom ze het halthouden eruit hebben gehaald. daar gaan mijn 2 7ens die ik er altijd mee had

poosje geleden in de krant een stukje over anky, dat in de zzgp tegenwoordig ook punten voor het halthouden gegeven gaan worden. dat ze daar niet blij mee was.. nee duh.. als ik een paard had wat wiebelt en niet goed stilstaat zou ik ook zeggen dat ze de pik op me hadden

maar het is toch basistraining?? of ben ik nou van de pot afgerukt... als je op zulk niveau rijd mag je gewoon aannemen dathoe heet het paard is, je het er heus wel ingehamerd krijgt..

merel kon het ook niet, dus ben ik ermee aan de slag gegaan. met een paar weekies zat de knop erop hoor en die zit een jaar later er nog steeds op, alhoewel, als het te lang duurt of ze heeft geen zin dan is ze weer haar zelf.. een springpoppetje die meer staat te draaien dan dat ze stilstaat maar goed.. ze kan het nu wel

xx_c_l_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:40

ik heb pas een B proefje gereden en dat was wel makkelijk had 186 punten...

Bernardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:14

Ik lees nog wel eens een proefje voor. Maar ik vond het wel wennen hoor... van die superlange zinnen enzo.

Maargoed het zal wel wennen.

Ze zijn wel gevarieërder dan eerst denk ik.

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 17:18

gevarieerder zijn ze zeker, vind ik
voorlezen is idd nogal wennen, je struikelt er zowat over, zoveel moet je lezen!

Ik zie dat het overgrote deel de proeven wel makkelijk vind.. ik ben benieuwd wat ik er de 23e van ga bakken!

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:59

Ik heb uit iig de L1 hele lappen tekst weggehaald. Heb ik in overleg gedaan met mijn vriend. Anders is het voorlezen bijna niet te doen.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:58

gekke_koei schreef:
nou, ik snap ook niet echt waarom ze het halthouden eruit hebben gehaald. daar gaan mijn 2 7ens die ik er altijd mee had

poosje geleden in de krant een stukje over anky, dat in de zzgp tegenwoordig ook punten voor het halthouden gegeven gaan worden. dat ze daar niet blij mee was.. nee duh.. als ik een paard had wat wiebelt en niet goed stilstaat zou ik ook zeggen dat ze de pik op me hadden

maar het is toch basistraining?? of ben ik nou van de pot afgerukt... als je op zulk niveau rijd mag je gewoon aannemen dathoe heet het paard is, je het er heus wel ingehamerd krijgt..

merel kon het ook niet, dus ben ik ermee aan de slag gegaan. met een paar weekies zat de knop erop hoor en die zit een jaar later er nog steeds op, alhoewel, als het te lang duurt of ze heeft geen zin dan is ze weer haar zelf.. een springpoppetje die meer staat te draaien dan dat ze stilstaat maar goed.. ze kan het nu wel

helemaal mee eens. ook ik ben nu mijn twee a drie 7s of 8en kwijt.
Rete balen vind ik het. En dan kunnen er veel mensen blij mee zijn of vinden dat een jong paard er zenuwachtig van wordt... Mijn paard wordt lastig bij het halsstrekken moeten we dat er dan ook maar uit halen?!!
Overigens zijn nog niet alle juryleden even goed omgeschoold. krijg je voor de laatste 8 cijfers 7s en 6en en haal je in totaal onvoldoende... Ik begrijp het niet hoor. Dan hebben ze blijkbaar nog steeds op de kunstjes beoordeeld.
ik wacht wel af. Heb nu een wedstrijd nieuwe proeven gereden en vind ze totaal weinig anders dan ze hiervoor waren.

ellen82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:54

Als ik het goed begrepen heb is het halthouden eruit gehaald om te voorkomen dat paarden op de rem getrokken worden, niet omdat er te veel paarden zijn die niet kunnen stilstaan. Ook mijn paard kan wel eens erg vlug worden als ik binnenkom en dan mijn hulpen volkomen negeren (afgelopen zondag ook nog ). Omdat dit met name bij jonge paarden en in de lagere klasses voorkomt vind ik het eigenlijk wel goed dat ze het eruit hebben gehaald, gewoon om spanning te voorkomen!

Sjuulie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:50

Ik vind het juist wel goed dat ze het halthouden eruit hebben gehaald bij de B en L. Wat ik wel raar vind is het binnekomen gewoon over de hoefslag :s Maar dat is denkik een kwesie van wennen.
De L2 proeven vind ik heel fijn, de rest heb ik niet gereden.

xxarmandoxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:19

kan je nou wel of niet verliespunten rijden in de B? als dit al beantwoord is in deze topic, dan heb ik het over het hoofd gezien.