runningkawa schreef:Ik moet wel lachen zeg, hoe fel en serieus hier sommige zijn
OHhhh was het allemaal maar als grapje bedoelt?
Zeg dat dan even

Ik ging al bijna oefenen met springen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
runningkawa schreef:Ik moet wel lachen zeg, hoe fel en serieus hier sommige zijn
Aimee schreef:CGJ12 schreef:Theorie en praktijk............
(Dat laatste zal aan jou dan wel weer niet besteed zijn)
Daarbij wordt er bedoeld dat paarden niet zozeer scheef gaan IN de middengalop, maar bijna altijd bij het TERUGKOMEN daaruit..........
Inderdaad CGJ, die praktijk is niet aan mij besteed.... ik rijd namelijk niet.
Volgens mij schreef Suzanne F. dat de paarden veelal scheef worden bij het toerijden en dat veel ruiters hun paard niet fatsoenlijk terug kunnen rijden. Over scheef worden daarbij schreef ze imo niets maar als jij dat vaak in de ring terug ziet, neem ik dat zo van JOU aan hoor.
ShannaY schreef:runningkawa schreef:Ik moet wel lachen zeg, hoe fel en serieus hier sommige zijn
Nou, toevallig praat ik eens niet een keertje vanuit mijn eigen positie, dus kom eigenlijk op voor de arme ruiters/paarden die niet willen/kunnen/durven springen! Ik zou er geen moeite mee hebben, maar de verhouding klopt gewoon niet.
Anoukie schreef:Wat ik me dan afvraag he Aimee, je bent zo'n voorstander van dat iedere ruiter een B/L parcours kan springen. Heb JIJ wel eens een L parcours gesprongen met een paard?
ShannaY schreef:Bovendien, mijn paard is goed in springen, stel ik ben dan Z-springen, maar hij bakt er misschien helemaal niks van in de Z dressuur, en ik maar vrolijk starten in Z-dressuur, wat is er dan veranderd met nu? Ook dan rijden er ruiters rond die er niet tussen horen
ShannaY schreef:Ik heb het niet over de kracht van de achterhand, maar over de kracht in het algemeen. Een springpaard is vrijwel altijd snel, krachtig en vrij heet. Een braaf suf paard zul je niet snel in de springring zien. Je praat wel erg zwart-wit als ik het alleen over de achterhand zou hebben. Elk paard kan springen, daar niet van, maar makkelijk een M parcours doorkomen? Nee.. ik heb 1.30 gesprongen, maar een heel parcours, dat zie je me niet zo snel doen.
En wat bedoel je met ontkrachten? Ik leg juist uit, dat ik dressuur nodig heb gehad om mijn paard normaal over de hindernissen te laten komen. Maar dat zegt niet dat ik perse M-Springen moet zijn om M-dressuur te zijn, of andersom. Dat is toch een hele andere wereld? Dan moeten we als een speer allemaal toppaarden gaan fokken om dit mogelijk te krijgen. Wat wil je nog meer eraan toevoegen, endurance, omdat je paard genoeg conditie moet hebben om te kunnen springen en dressuren? Bovendien, ik woon in Rotterdam, en er zijn hier maar barweinig wedstrijden, dat zou betekenen dat ik uren zou moeten rijden voor wat winst met springen om door te kunnen stromen in de dressuur?
Misschien weet ik wat je bedoeld met ontkrachten, dat ik toegeef dat dressuur nodig is voor springen, maar is springen dan nodig voor dressuur? Nee.. imo niet. Het is goed voor de training van je paard, maar dit kun je ook thuis doen. En de dressuurproeven worden niet onderschat door de ruiters, maar door de juryleden die de ruiters met in elkaar getrokken paarden punten geven, krijgen deze ruiters eens een keer geen punten, zullen ze bij zichzelf te vragen moeten, en dus als eerlijke ruiter terug moeten komen. Dat je in elkaar getrokken paarden in de Z ziet, ligt voornamelijk aan de jury’s die dit soort types door laten gaan.
Ik vind jou toch wel zo zwart-wit denken. Angst voor springen heeft niks te maken met het lef in de dressuurring. Veel mensen hebben hoogte vrees, zijn bang voor ongelukken, dat kun je dit soort mensen gewoon niet kwalijk nemen. Je hebt je oordeel nogal snel klaarstaan vind ik. Ik ben zelf een echte springfanaat, maar kan me ook zeker inleven in de mensen die absoluut niet willen springen. En die mogelijkheid moet blijven bestaan om gewoon dressuur te kunnen rijden.
Waarom denk je dat er samengestelde wedstrijden bestaan? \
Ik denk dat jij daar je lol opkunt, ik trouwens ook daar niet van. Maar je moet iemand niet op je mening blijven doordrammen.
ShannaY schreef:Ja, en als je dan M wilt gaan rijden, of Z, en jou paard haalt zo’n parcours echt niet, moet je maar gewoon wat recreatief gaan aanhobbelen? Terwijl hij wel de Z dressuur voor elkaar krijgt? Dat is toch nonsens!
runningkawa schreef:
Toch blijf ik er wel bij dat al je springt, je zit, houding en ook je lef verbeteren.
En ik zie ook echte dresuurmutsen zo voorzichtig rijden, dat heeft echt te maken met angst.
En idd het voorwaarts oplossen is er niet bij als het paard eens wat doet.
En dat is een kwalijke zaak.
Anoukie schreef:Losse hindernissen 1.40 m. maar dat telt niet vind ik.
runningkawa schreef:Toch blijf ik er wel bij dat al je springt, je zit, houding en ook je lef verbeteren.
En ik zie ook echte dresuurmutsen zo voorzichtig rijden, dat heeft echt te maken met angst.
En idd het voorwaarts oplossen is er niet bij als het paard eens wat doet.
En dat is een kwalijke zaak.
Anoukie schreef:Wat ik me dan afvraag he Aimee, je bent zo'n voorstander van dat iedere ruiter een B/L parcours kan springen. Heb JIJ wel eens een L parcours gesprongen met een paard?
Aimee schreef:ShannaY schreef:Ja, en als je dan M wilt gaan rijden, of Z, en jou paard haalt zo’n parcours echt niet, moet je maar gewoon wat recreatief gaan aanhobbelen? Terwijl hij wel de Z dressuur voor elkaar krijgt? Dat is toch nonsens!
Nee, dan moet je ook eens fatsoenlijke springlessen gaan nemen want dan kom je echt wel een L parcours door.
CGJ12 schreef:Anoukie schreef:Losse hindernissen 1.40 m. maar dat telt niet vind ik.
Precies.
Dat doe je nog vanuit draf met een drafbalkje.......
Aimee schreef:Anoukie schreef:Wat ik me dan afvraag he Aimee, je bent zo'n voorstander van dat iedere ruiter een B/L parcours kan springen. Heb JIJ wel eens een L parcours gesprongen met een paard?
Ja.
Citaat:Ik weet zeker dat ik minder goed dresuur zou rijden als ik niet gesprongen had.