Milkshake verkocht!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Milkshake verkocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:50

Doe wat je niet laten kunt: als je geld hebt om dure pony's te kopen, waarom niet?

Als ik zelf een stal vol toppers zou hebben (ongeacht in welke discipline) dan zou ik er ruiters bij zoeken die ze voor me zouden kunnen uitbrengen. Zonde wanneer die dieren de kans niet krijgen om stuk voor stuk te schitteren op een kampioenschap.

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:24

precies karin

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:30

Dus dan zou jij het A kader kopen? En er je eigen kinderen cq leerlingen in plaatsen? Terwijl wij die kaders moeten betalen?

Het is toch een rare sport die pony sport

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:32

kinderen zullen er echt niet gelukkiger van worden om zoveel pony's te kopen. maar als je het geld ervoor hebt en je wilt het wrom niet en waarom zouden wij er ons dan mee moeten bemoeien

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:33

Wat een jaloers gebok hier! Gun dat meisje het gewoon. Zij krijgt misschien wel toppers, maar moet er net zo hard aan werken om die pony's aan het lopen te krijgen, zoals wij gewoon een pony die net een B proef kan lopen! Laat haar gelukkig zijn op de manier die ze leeft, ze moet ons immers wel vertegenwoordigen op de EK's die ze gaat rijden. En so what dat ze 3,4 of 5 toppers heeft?! Er zijn nog meer goede pony's in Nederland die nu een kans krijgen! Maria is nog maar 11! Hoe zou jij je voelen als dit allemaal over JOU geschreven werd! Ik vind het diep triest!

Maar Maria, zoals ik al zei: Ik gun jou het wel, ik hoop dat we meer van je gaan horen...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:39

Omdat wij, als KNHS leden, al die begeleiding en wedstrijden voor het A kader betalen. Terwijl je vrijwel geen kans maakt om er in te komen als je ouders niet alle pony's kopen en puissant rijk zijn.

Als Maria dan zo graag wil, laat ze dan lekker alles zelf betalen.
Ik bedoel, wat heeft dat kind op haar C.V. staan: Kringkampioen in de M, maar wel met een doorgewinterde pony die al Z is geweest.
Opzitten en wegrijden, echt wel.
En dan ook nog bij geen enkele jury bovenaan geplaatst. In beide proeven was ze 2e! En dat moeten wij betalen?

Ik geef mijn geld liever aan zo'n meisje als Veronique.

Als Maria zo graag in een kader wil moet ze dat verdienen, niet kopen en dat gebeurt hier nu wel!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:39

Amondi, nu maak jij ervan wat jij wilt lezen.

Ik heb het er helemaal niet over dat ik het A-kader zou kopen. En iemand die dat wel doet, veroordeel ik er ook niet om.

Wat ik bedoel te zeggen, is dat ik er geen moeite mee zou hebben om goede paarden of pony's ter beschikking te stellen aan anderen. Of die dan in een A-kader of wat dan ook voor kader zouden komen, dat is dan alleen maar mooi meegenomen. Ik zou ze iig niet allemaal aan één persoon ter beschikking stellen. Zonde van het talent dat dan op stal blijft staan. Dat is de essentie van mijn reactie.

En ik heb het niet alleen over 'ponysport', maar ook over andere disciplines. Bijvoorbeeld de endurance, de eventing of de renwereld. Ik vind het alleen maar mooi wanneer een trainer/eigenaar meerdere paarden tegelijk op een kampioenschap kan laten uitkomen. Heeft-ie blijkbaar goed werk geleverd (of op het juiste paard gewed).

Maar goed, dat zijn dan disciplines die niet primair 'jurysporten' zijn zoals de dressuur, disciplines waarin paarden op andere capaciteiten worden beoordeeld dan op 'het plaatje' - misschien maakt dat een verschil.

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:41

Amondi, je ben niet wijs... Sluit me volledig wij Karin aan

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:44

Dan zijn wij het waarschijnlijk, helemaal eens.
Ik had idd begrepen dat ook jij alles op wilde kopen zodat de plaats in een team veiliggesteld zou zijn( wat ik dus vind dat hier gebeurt) En dat je het dus eens was met de handelswijze van de Fam. van Dungen, niet Maria, daar blijf ik bij. Zo'n kind wordt gek gemaakt, niet geboren.

Kelloriejj: zou jij je niet met mijn hersenpan willen bemoeien?
Ik geef mijn mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn. Maar dan behoor je wel fatsoenlijk te blijven.

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:47

Ik geef ook mijn mening ja? Oke was misschien onfatsoenlijk ja, daarbij mijn excuses. Ik word alleen misselijk van dat zieke gedrag en gepraat hier

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:48

DAT GRIETJE IS 11 MAN,, DENK IS NA?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:49

Kelloriejj, zou je misschien op een normale manier aan deze discussie willen deelnemen? En CapsLock lijkt me niet nodig, de meeste mensen hier zijn niet blind.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:26

Kelloriejj schreef:
DAT GRIETJE IS 11 MAN,, DENK IS NA?

Rustig maar hoor, beetje normaal praten kan ook.
Juist omdat dat meisje pas 11 is is het niet normaal. Zo´n meisje hoort te boscrossen met een haflinger ofzo. Of anders als ze zo fanatiek is laat haar met 1 x week les met een pony op de vereniging rijden.
Ik snap best dat als je ouders vermogend zijn dat je dan ook nog een goede pony krijgt maar dit is IMO echt overdreven.

En dan nog; Laat dr lekker rijden op de E.K´s aankomende jaren maar geef haar dan niet het stempel getalenteerd mee. Dat kan ze bewijzen als ze zelf haar jonge paarden mag africhten tot dat nivo en zonder dagelijkse begeleiding en zonder de perfecte middelen en omstandigheden. Je moest eens weten hoeveel meisjes er dagelijks in de regen met hun ponietje zonder papieren aan het trainen zijn en uitkijken naar de verenigingslessen omdat ze dan weer een beetje geholpen worden. Als zo iemand dan van de B naar de Z gaat, dat vind ik pas klasse en over E.K´s maar niet gesproken, maar zo´n combinatie komt bijna nooit op een E.K. Raar he? Hoe zou dat nou komen?

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:21

Het gunstige van de hele situatie is wel dat er goede ponies in Nederland blijven! En goede ponies zullen nooit lang stil blijven staan, dus er worden vast wel geschikte ruiters voor gevonden.

de fam Pasch uit Duitsland zijn natuurlijk superaardige geweest om Power door NL ruiters en voor het NL team te laten rijden.
Misschien is meneer van den Dungen iets dergelijks van plan.

In ieder geval fijn voor het meisje wat zeker wel kan rijden en die nu de mogelijkheden krijgt om het ideale traject in de ponysport af te leggen op ervaren pony's met goede begeleiding.
Ik ben benieuwd wat het gaat opleveren...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:28

Ragne schreef:
de fam Pasch uit Duitsland zijn natuurlijk superaardige geweest om Power door NL ruiters en voor het NL team te laten rijden.
Misschien is meneer van den Dungen iets dergelijks van plan.

Dat is dus waar ik persoonlijk op hoop.

Maar als-ie ze allemaal voor zijn dochter reserveert, dan is dat zijn goed recht als eigenaar.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:30

Maria gaat ons volgend jaar vertegenwoordigen op het pony EK en ik denk dat we nog wel meer van haar gaan horen.

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:40

...
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 03-03-24 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:41

Barbara_m schreef:
Maria gaat ons volgend jaar vertegenwoordigen op het pony EK en ik denk dat we nog wel meer van haar gaan horen.

Staat dat al vast?

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:42

Geloof mij, die zit er zo bij. Zeker met zulke pony's. En word ook weleens tijd voor een aantal anderen om is een keer de overstap naar de paardente maken. Een pony amazone hier in de buurt scoort dan wel steeds ronde 63% maar zij is echt veel te lang voor haar pony's.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:43

Heeft ze überhaupt al eens Z gestart? Voorlopig ken ik wel betere ruiters en amazone's.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:46

amondi schreef:
Heeft ze überhaupt al eens Z gestart? Voorlopig ken ik wel betere ruiters en amazone's.

Ja, dat kan dat je wel betere amazones kent, ik ken er ook wel een paar, maar zo'n jong meiske van 11, ik vind het echt een dressuurtalentje, zeker straks met zulke pony's. Wat een schoolmeesters.
Ze rijd momenteel M2 maar de overtsap nar het Z is best makkelijk. Die pony's kunnen dat ook makkelijk aan, eitje dus!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:52

Barbara_m schreef:
Geloof mij, die zit er zo bij. Zeker met zulke pony's.

Dat kan ik zelf ook nog wel bedenken, maar ik vind het nogal vreemd dat dit hier zo uitgesproken staat. Alsof ze al een contract getekend zou hebben, ofzo

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:54

Naar mijns inzien niet, weet jij het?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:59

amondi schreef:
Omdat wij, als KNHS leden, al die begeleiding en wedstrijden voor het A kader betalen. Terwijl je vrijwel geen kans maakt om er in te komen als je ouders niet alle pony's kopen en puissant rijk zijn.

Als Maria dan zo graag wil, laat ze dan lekker alles zelf betalen.
Ik bedoel, wat heeft dat kind op haar C.V. staan: Kringkampioen in de M, maar wel met een doorgewinterde pony die al Z is geweest.
Opzitten en wegrijden, echt wel.
En dan ook nog bij geen enkele jury bovenaan geplaatst. In beide proeven was ze 2e! En dat moeten wij betalen?

Ik geef mijn geld liever aan zo'n meisje als Veronique.

Als Maria zo graag in een kader wil moet ze dat verdienen, niet kopen en dat gebeurt hier nu wel!

En daar kan je denk ik weinig aan doen.

Ik vindt dit een beetje jaloers overkomen.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:01

Ik ook hoor MissSisa, als jij Ned een keer zou kunne vertegenwoordigen dan betalen de leden toch ook jouw lessen? Of ga je die dan ineens aan ons allemaal terugbetalen?';)