Ernstige zorgen over beleid KNHS

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:30

ranna schreef:
Zijn er meer die hiervoor voelen?

Is dit een retorische vraag?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:48

Zou het kunnen dat die clinic van Tineke,Edward en Anky was niet een clinic in Vught, georganiseerd door dat Alprostables.
Dat Anky als ze er zo'n problemen mee heeft een cap op te zetten dan maar eens niet weer ambassadrice word van dat talentenplan, en actie dressuurhoed steunt.
Dat ze dan ook eens aan de niet lichte tour ruiters denkt.
Op veel maneges/pensionstallen worden tegenwoordig helmen verplicht als je er als pensionklant aan rijden bent. Voor dat stomme "veiligheidscertificaat".

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:41

KarinvdM schreef:
Is dit een retorische vraag?

Eigenlijk ben ik best serieus benieuwd hoeveel ruiters/paardensportbeoefenaars belangstelling hebben voor een afsplitsing van de KNHS.

Maar ja,... hoe kom je daar achter?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:51

een nieuwe mogelijkheid tot tekenen op dressuurhoed.nl, alleen dat voor de afsplitsing. Zeg maar alles weer naar het oude KNF, NVDR etc dat willen denk ik heeel veel mensen, ook veel die niet voot de dressuurhoed getekend hebben.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:58

Ik vond het toen ook fijner gaan, als ik zie wat voor zooitje het nu is!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 02:13

CGJ12 schreef:
HC mag per 1 april zelfs MET ZWEEP.

In Duitsland is een zweep toegestaan t/m de nationale GP dus ik zie het probleem niet.

Waarom gaat dit topic over dat idiote hoedje? Ik zie wel wat in een afsplitsing van dressuur- en springbond, maar niet omdat de dressuurruiters natuurlijk een véél veiligere sport bedrijven en dus geen helm hoeven te dragen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:03

Ranna, ik heb je intervieuw net gehoord op radio Drenthe, leuk stukje.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:05

Aimee schreef:
Waarom gaat dit topic over dat idiote hoedje? Ik zie wel wat in een afsplitsing van dressuur- en springbond, maar niet omdat de dressuurruiters natuurlijk een véél veiligere sport bedrijven en dus geen helm hoeven te dragen.

Aimee, heb je in bit gelezen dat het geen enkel verschil maakt voor de dressuur als de deelnemers een hoedje of helm dragen?

Als je het nog niet gelezen hebt of de bit niet hebt kun je het ook lezen op de site www.dressuurhoedje.nl, laat het KNHS zich daar maar eens uitlullen Bloos!

Maar je hebt gelijk dit topic is niet voor enkel het hoedje, maar dat gebeurt ook niet. Punt is wel dat ook het hoedjesregelement onderdeel uitmaakt van het KNHS-beleid en dat is wel het topic hier. Lachen

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:07

Ik zag wel wat in dat idee om in het buitenland te starten. Ik ben de KNHS ook behoorlijk beu en ben voorlopig niet meer van plan om in Nederland te starten. Ik woon maar een paar kilometer van de Duitse grens. Maar hoe pak je zoiets aan? Wie weet wat daar voor regels gelden. Telt de klasse waar je in Nederland start mee of moet je daar onderaan beginnen. En hoe zit het eigenlijk met die klasses in Duitsland. Vast anders als in Nederland. En moet je daar nog speciale papieren hebben en lid zijn van een duitse club of bond? Wie weet dit ?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:34

ranna schreef:
Aimee, heb je in bit gelezen dat het geen enkel verschil maakt voor de dressuur als de deelnemers een hoedje of helm dragen?

Als je het nog niet gelezen hebt of de bit niet hebt kun je het ook lezen op de site www.dressuurhoedje.nl, laat het KNHS zich daar maar eens uitlullen Bloos!

Dat artikel in de Bit - ja, ik heb de Bit en ik heb het artikel gelezen - is een kritische column die een eigen (dus subjectief) inzicht weergeeft, geen wetenschappelijk bewezen onderzoek waarvan de feiten onoverkomelijk zijn!!! De auteur is enkel een handige journalist die feitelijke gegevens zo weet te gebruiken in z'n stuk dat iedereen meteen zijn inzicht als waar aanneemt, wat immers het doel is van dergelijke stukken. (voor uitleg; zie mijn profiel)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:35

JollyJumper schreef:
Ik zag wel wat in dat idee om in het buitenland te starten. Ik ben de KNHS ook behoorlijk beu en ben voorlopig niet meer van plan om in Nederland te starten. Ik woon maar een paar kilometer van de Duitse grens. Maar hoe pak je zoiets aan? Wie weet wat daar voor regels gelden. Telt de klasse waar je in Nederland start mee of moet je daar onderaan beginnen. En hoe zit het eigenlijk met die klasses in Duitsland. Vast anders als in Nederland. En moet je daar nog speciale papieren hebben en lid zijn van een duitse club of bond? Wie weet dit ?

Dan moet je een startlicentie aanvragen bij de KNHS..... Haha!:D:D

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:21

Aimee schreef:
Dan moet je een startlicentie aanvragen bij de KNHS..... Haha!:D:D

Welnee.......... je wordt gewoon lid van een Duitse club.

In no time geregeld........

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:34

Bij mijn weten vervallen dan je wedstrijdprestaties in Nederland.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:12

JollyJumper schreef:

Je moet idd lid worden van een Duitse vereniging.
De klasses zijn hier anders. Je hebt b.v. op iedere wedstrijd, bestgaand rijpaard (leuk voor jonge paarden om ervaring op te doen), dan heb je in de dressuur de klasse A = Anfanger, E = Einsteiger, en dan de L,M,S.
De klasses zijn hier toch wel zwaarder. In de M b.v. heb je al tal van vliegende galopwissels en in de L rijden ze hier vaak al op stang en trens (met hoedje Knipoog ).
S wedstrijden heb je niet zo veel als in Nederland omdat je dan al praat over piroëttes e.d.

En al zouden je punten in Nederland vervallen zoals Aimee schrijft, nou en? Als je daarvoor kiest.

Ik start juist in Nederland omdat ik daar de regels ken en de wedstrijden vrij dichtbij zijn. In Duitsland liggen ze verder uit elkaar en zou ik me moeten verdiepen in de regels. Ga ik misschien nog wel doen, maar nu nog even niet.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:37

ranna schreef:
En al zouden je punten in Nederland vervallen zoals Aimee schrijft, nou en? Als je daarvoor kiest.

Dat betekend dus dat als je hier Z2 bent met je paard, je in Duitsland gewoon weer overnieuw moet beginnen. Terwijl je met een startlicentie meteen in de M mag starten. Als je dat niet erg vind is er inderdaad geen probleem.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:20

Aimee schreef:
Bij mijn weten vervallen dan je wedstrijdprestaties in Nederland.

Daar zal dan de duitse concurrentie blij mee zijn............. Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:21

Wat boeit hun dat nou?! Het niveau is daar toch hoger, dus die paar nederlanders die mee proberen te doen ergeren ze zich ècht niet aan hoor.

Fleurtje100

Ernstige zorgen over beleid KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:18

ERMELO - Na overleg met afgevaardigden van de regio's Noord Brabant en Limburg heeft het bestuur van de KNHS besloten om een aantal vertegenwoordigers uit die regio's uit te nodigen mee te denken over een oplossing voor het grote exploitatietekort van het KNHS-centrum in Wanroij.

Tijdens de vergadering van de Ledenraad op 15 december jl. werd besloten om het agendapunt "Verkoop Centrum Wanroij" aan te houden en eerst een verdere onderbouwing ter beoordeling voor te leggen aan de betrokken regio's. Op 19 januari 2005 heeft een afvaardiging van de regio's Noord-Brabant en Limburg hierover in Wanroij een gesprek gehad met de voorzitter en de algemeen directeur van de KNHS. Vastgesteld werd dat er, ondanks het toegenomen aantal activiteiten in het centrum, geen verbetering is opgetreden m.b.t. het negatieve exploitatiesaldo. Tijdens dit gesprek bleek ook dat de afgevaardigden van de regio's van mening zijn dat mogelijk niet alle alternatieven voldoende zijn onderzocht en dat het voorstel tot verkoop te snel aan de Ledenraad is voorgelegd.

Het Federatiebestuur hecht veel waarde aan de mening van de regio's en is daarom bereid om de alternatieven in goede samenwerking verder te onderzoeken. Op grond van deze overwegingen werden de volgende afspraken gemaakt:

* Het agendapunt "Verkoop Centrum Wanroij "wordt vooralsnog opgeschort.
* Het bestuur van de KNHS nodigt de regionale besturen uit om een werkgroep samen te stellen van 5 tot 8 personen, met ervaring en deskundigheid over dit onderwerp om samen met de KNHS te zoeken naar oplossingen voor de exploitatie van het KNHS-centrum in Wanroij.

Bron: www.knhs.nl

Waarom dit niet met de dressuurhoed en al die ander dingen? Het federatiebestuur hecht veel waarde aan de mening van de regio's... Waarom niet aan de mening van hun leden?

Amarie

Re: Ernstige zorgen over beleid KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:29

Volgens mij heb ik maandag a.s. een regiovergadering in Wanroij. Op de agenda staat het federatiecentrum en in elk geval een ingekomen brief ivm vereniging die zich af wil splitsen (nieuwe bond). Ben benieuwd wat er allemaal over op tafel komt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:45

beppies schreef:
........... en in elk geval een ingekomen brief ivm vereniging die zich af wil splitsen (nieuwe bond). Ben benieuwd wat er allemaal over op tafel komt.

........... Potentieel lid meldt zich..............

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:47

Ik denk dat heel veel mensen interresse hebben in een afsplitsing van de bond.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:02

Heb nu de brief niet bij de hand, als ik vanavond de gelegenheid heb dan zal ik hem eens goed lezen.

Ik ben wel voorstander van een andere bond, nu is het slikken of stikken. De KNHS heeft een monopolie positie.

Zo kregen wij een bericht van de kring, dat de regio besloten heeft dat er tijdens regio kampioenschappen geen andere wedstrijden in de regio gehouden mogen worden. Tijdens de Hippiade is dit echter geen probleem. Waar slaat dit op. Belachelijk. Men besluit maar en je hebt er niets tegenin te brengen.

Je kunt het aankaarten bij de KNHS maar dan kan het wel even duren voor je antwoord hebt. (tenminste volgens mijn eigen ervaring)

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:14

beppies schreef:
.

Zo kregen wij een bericht van de kring, dat de regio besloten heeft dat er tijdens regio kampioenschappen geen andere wedstrijden in de regio gehouden mogen worden. Tijdens de Hippiade is dit echter geen probleem. Waar slaat dit op. Belachelijk. Men besluit maar en je hebt er niets tegenin te brengen.

Dat is een beslissing van de regio Brabant! Even klagen bij je eigen regio. In het verleden had de regio Brabant ook al zijn eigen reglementen. Nu is dat beter geregeld door de landelijke regelingen. Niet direct Ermelo de schuld geven!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 22:18

Ermelo staat achter de besluiten van de regio. Moet jij eens in Ermelo komen met commentaar op je regio. Dat is net zo erg als naar de Regio gaan met commentaar op de kring.
JE TELT GEWOON NIET MEE.

En dit is niet schuld op Ermelo schuiven, dit is de waarheid. Ervaring als ruiter, bestuurslid, vrijwilliger en jury !!!!!!!

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 22:44

Maar zo'n ramp is dat toch niet dat er geen andere wedstrijd in de regio mag plaatsvinden tijdens het regiokampioenschap in de zomer? Op zich vind ik het zelfs wel enigzins begrijpelijk als je van het regiokampioenschap echt een groots evenement wil maken, dan wil je sowieso zo veel mogelijk toeschouwers, en de kans daarop is groter natuurlijk als er nergens anders een concours is.
Het is wel enigzins betuttelend, maar dan heb je het over één weekend voor de pony's en één weekend voor de paarden per jaar. Degenen die per sé dat weekend toch op wedstrijd willen kunnen altijd uitwijken naar een aangrenzende provincie, want volgens mij is het de ruiters niet verboden te starten dat weekend. (En dat was overigens vroeger bij de NKB wel het geval, dan mocht je op de dag van de NCB of NKB kampioenschappen als ruiter nergens anders starten. Later is dat wel gedeeltelijk teruggedraaid, dan mocht dat alleen niet als je afgevaardigd was).