Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Barbara_m schreef:En waar houd het dan op voor de ponysport?
KNHS schreef:Pony's tot 1.48cm kunnen niet hoger dan de klasse Z2. Dit is overeenkomstig de bepalingen van de FEI (wereld overkoepelende paardensportbond)
Nistria schreef:Maar kleinere paarden bewegen over het algemeen ook kleiner en dan win je het niet tussen de groter bewegende paarden...
Barbara_m schreef:Ik denk dat een heleboel kids daar niet mee kunnen rijden!
idje schreef:Vandaar ook al die doorgeslagen stangen die je in de Z en de ZZGP tegen komt. DAT is een voorbeeld zoals het moet, en aan de kids gegeven door volwassenen.
idje schreef:Ik zie liever ook een goede Z-proef gewoon op trens. Kan makkelijk. Maar ja, bij het eerste winstpunt in de M2, wordt de S&T vaak al gekocht. En dan alvast oefenen en geen flauw idee hebben van de werking. Degenen die wel weten waar ze mee bezig zijn niet te na geproken natuurlijk.
Maar als je een paard ziet, dat in de M2 doorlopend gereden wordt met zijn trens half door zijn mond getrokken en dan met zijn Z1 debuut het zelfde met S&T, dan moet ik toch heeeeeel erg zuchten hoor.
(Mogen de Juryleden onder ons mij eens uitleggen hoe zo'n combinatie daarin vredensnaam in terecht kan komen......)
Maar gaan we nu niet erg off-topic?
idje schreef:
Maar gaan we nu niet erg off-topic?
idje schreef:Mode wordt hier te vaak verward met regels.
Nistria schreef:Dat heeft wel degelijk met elkaar te maken.Ik merk het zelf ook met mijn relatief kleine merrie van 1.62.Als je met een paard van 1.70, kijk bijvoorbeeld naar Akatschi , Quidor, Beaujolais, de ring in komt rijden. die paarden hebben toch veel meer bekijks dan mijn merrie van 1.62, er komt dan toch veel meer binnen!En dan praat ik nog niet eens over de jonge GGK hengsten die je in het ZZlicht tegenkomt.Je kunt er niet tegenop in de praktijk met een grote pony!!
Nistria schreef:Maar mijn gevoel zegt dat paarden <1.60 er toch harder aan moeten werken om aan de punten te komen dan eentje van >1.70
Karin schreef:Maar ligt dat dan rechtstreeks aan de kwaliteit van die kleintjes of speelt er toch een grote factor 'smaak' van de juryleden mee?