dressuurhoed zonder Z te zijn, jullie mening?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sheba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 15:45

ik vindt een dressuurhoedje in de B of L beetjuh overdreven in de M of Z vindt ik het wel passen

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:29

die knhs die knhs, zeg maar dat we harde cijferes willen zien omdat hun beweren dat er te veel ongelukken gebeuren tijsens dressuurwedstrijden, en wij met een hele grote groep van mening zijn dat dit nog al overdreven is en we dus harde cijfers willen zien.

Unicorn1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:17

Flower schreef:
Trisca...dus jij beweerd dat paarden die in het B lopen veel
"gevaarlijker en drukker zijn " dan in het Z......???
Denk niet dat je daarover kunt oordelen.....alle paarden zijn anders ongeacht hun klasse

Mee eens, en daarom vind ik dat het niet moet uitmaken of je nou in de B of in de Z een hoedje draagt, iedereen moet dat lekker voor zich weten.
Er kan altijd iets gebeuren of je nu B of Z rijdt.
Als ze de dressuur hoed willen afschaffen, moeten ze het of "niet" doen of gelijk in alle klassen.
Men is zelf verstandig en volwassen genoeg om te kunnen inzien dat zijn of haar paard erg fel is en dan misschien maar een cap op moet zetten, sommige doen dat niet maar dat is dan puur je eigen verantwoording.
Laat het hoedje maar blijven in alle klassen.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 17:24

ik oet eerlijk zeggen dat ik afgelopen zondag ook ijn hoedje op had in de L2 tijdens een stamboek/knhs wedstrijd haflingers.

puur voor mijn eigen plezier,het is voorlopig de laatste wedstrijd i.v.m de zwangerschap.
dit hoedje had ik gekocht toen ik met mijn eerste haf M1 startgerechtigd werd maar de pony helaas overleed voor we ooit konden starten..

bij deze nu dus ook: blauw dressuurhoedje te koop!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:15

Tja, ik was altijd erg tegen het afschaffen van de hoed, maar ik ben er nu juist enorm voor. Áls er iemand valt en er wat aan overhoudt, kost het de staat (ONS DUS) enorm veel geld! Overigens vindt ik dus ook dat ze het overal verplicht moeten stellen, die cap. Want alleen op wedstrijden heeft geen zin.
Ik vind een hoedje altijd mooier, maar als iedereen binnenkort een cap op heeft, raak je daar ook zo aan gewend.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:23

ik vindt het eigen risico,net als en veiligheidsgordel in de auto...laat aub de dressuurhoed houden,ik hoop nog volgend jaar in het M TE KOMEN...

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:24

casanova schreef:
ik vindt het eigen risico,net als en veiligheidsgordel in de auto...laat aub de dressuurhoed houden,ik hoop nog volgend jaar in het M TE KOMEN...

Tja, aan de ene kant begrijp ik je dus helemaal, maar ik wil niet weten hoeveel van mijn belastinggeld uitgegeven wordt aan de mensen die op eigen risico geen gordel droegen...
En al kun je er met de dressuur maar ééntje voorkomen, dan scheelt dat alweer een stuk Lachen.

Monieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:32

Melanie15 schreef:
Ik ben het wel met trisca eens dat je n hoedje moet verdienen. En ik vind ook dat je dat pas verdient in t z. Ze gaan waarschijnlijk ook t hoedje in t z verbieden,maar dat vind ik nergens op slaan, want hoe vaak zie je iemand van zn paard afvallen die z(dressuur) rijdt op n wedstrijd? nou ik heb dat nog nooit gezien en ik ben toch echt al op heel wat wedstrijden geweest!

daar ben ik het helemaal mee eens

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:21

patriesb schreef:
ik vind dat ze een hoedje moeten verbieden!!!!!!!!!!!!! je ziet het maar aan anky een stel maanden geleden!!! zij valt er ook af dus of je nu anky heet of jeroen dubbeldam IEDEREEN KAN VALLEN!!!!!!!!! het blijven dieren !!

*zucht*

had anky hoofdletsel?
nee duss

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:32

Vind het heel mooi een hoedje, maar toch iets voor de Z. Ook voor de veiligheid, maar goed zelfs als je grandprix rijd kan er nog wat gebeuren toch?? Zelf zou ik het niet eerder doen dan m2 of z zou me zo voelen dat iedereen naar me keek van oh heb je haar met een hoedje opschepster( tenmisnte dat gevoel geven veel mensen je volgens mij)

Bij kur op muziek, pavocup enz vind ik het toch mooier een hoedje, is toch meer voor de show dan bij een wedstrijd.. Eeen show met een cap vind ik niet geweldig.. Maarja ik ben voorlopig nog lang geen Z dus ik zie wel hoe die regeling tegen die tijd is Knipoog Knipoog

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:37

Een hoedje moet je verdienen, dat is mijn mening..

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:48

patriesb schreef:
ik vind dat ze een hoedje moeten verbieden!!!!!!!!!!!!! je ziet het maar aan anky een stel maanden geleden!!! zij valt er ook af dus of je nu anky heet of jeroen dubbeldam IEDEREEN KAN VALLEN!!!!!!!!! het blijven dieren !!

Als ze een cap op had brak ze haar been vast nooit.

De keuze blijft bestaan, een hoed is niet verplicht!!
Dus jij kan lekker met cap blijven rijden. Knipoog
En als iemand tijdens een dressuurproef zijn schedel breekt, dan is het zijn eigen schuld.

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:54

ik vind dat een hoedje alleen maar in de Z thuishoort, je kan wel M2 rijden, en heel goed kunnen rijden... maar dan vind ik nog niet dat je een hoedje op mag.. en.. ik zelf heb gewoon altijd een cap op, dus voor mij is het gewoon dat ik zo'n stom ding opzet... voor mij hoeft er eigenlijk geen hoedje te komen

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:56

De cap is er nog altijd, maar de anderen mogen toch wel een hoedje als ze dat graag willen.
Nogmaals, de hoed gaat nooit verplicht worden, als je het veiliger vind met cap draag je hem gewoon! Knipoog
Ik snap niet waarom sommigen daarvoor een probleem maken.

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:59

mm.. ik vind gewoon dat je in de Z hoedje mag.. is altijd hier geweest.. en dan weet je ook meteen wie er goed kan rijden en niet:P

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:30

ik vind dit:

* het hoedje moet op eigen risico gedragen wroden. je kunt tog ook als je een druk paard hebt eerst met cap gaan losrijden en daarna voordat je de ring in gaat een hoedje op doen( Scheve mond dat doen dr hierzo een heleboel)
t is tog ook niet verplicht om met fietsen een helm te dragen terwijl je daar ook hoofdletsel van kunt krijgen Verward . het zelfde als een auto gordel.
de kans blijft altijd bestaan dat je dr af valt. maar dat gebeurt sneller in de b dan in de z omdat de ruiters/amazone's in de b minder ervaring hebben met hun paard en sneller schrikken/op de loop gaan Verdrietig . ik vind ok dat mensen die geen z rijden ook veel sneller kiezen om het hoedje af te schaffen. ik hoorde van iemand dat die speciaal niet gestemd had voor een vrije keuze omdat ze jaloers was op mensen die wel met hoedje reden Boos! . dat vind ik dus een domme reden!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 18:07

heidehofs schreef:
ik vind dit:

* het hoedje moet op eigen risico gedragen wroden. je kunt tog ook als je een druk paard hebt eerst met cap gaan losrijden en daarna voordat je de ring in gaat een hoedje op doen( Scheve mond dat doen dr hierzo een heleboel)
t is tog ook niet verplicht om met fietsen een helm te dragen terwijl je daar ook hoofdletsel van kunt krijgen Verward . het zelfde als een auto gordel.
de kans blijft altijd bestaan dat je dr af valt. maar dat gebeurt sneller in de b dan in de z omdat de ruiters/amazone's in de b minder ervaring hebben met hun paard en sneller schrikken/op de loop gaan Verdrietig . ik vind ok dat mensen die geen z rijden ook veel sneller kiezen om het hoedje af te schaffen. ik hoorde van iemand dat die speciaal niet gestemd had voor een vrije keuze omdat ze jaloers was op mensen die wel met hoedje reden Boos! . dat vind ik dus een domme reden!

dat is de beroerste reden die je kunt geven!!!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:30

litteltje schreef:
ik vind dat een hoedje alleen maar in de Z thuishoort, je kan wel M2 rijden, en heel goed kunnen rijden... maar dan vind ik nog niet dat je een hoedje op mag

Heb je hier ook argumenten voor?

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:38

Misser schreef:

mm.. nee.. s0rry.. dat is gewoon een gedachte van mij... ik heb toenstraks ook al proberen argumenten te verzinnen.. maar er kwam er geen 1 bij mij op Bloos!
het is mijn mening.. andere kunnen het anders vinden.. maar een argument heb ik er niet op.. sorry

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:49

Misser"]
[/quote]

Dat vraag ik ook altijd maar tot nu toe heeft geeneen een goed argument kunnen geven.
Er zijn er wel die zeggen: ''Een hoedje geeft een indruk dat je goed kan rijden''.
En dat is voor mij een reden om het wél te dragen, een goede indruk bij de jruy is altijd welkom.

[quote="litteltje schreef:
mm.. nee.. s0rry.. dat is gewoon een gedachte van mij... ik heb toenstraks ook al proberen argumenten te verzinnen.. maar er kwam er geen 1 bij mij op Bloos!
het is mijn mening.. andere kunnen het anders vinden.. maar een argument heb ik er niet op.. sorry

Nou ooit al aan gedacht om eerst na te denken als je wat zegt?
Argumenten mag je niet verzinnen, die moet je hébben voor je een uitspraak als deze maakt.
Een mening = een argument en standpunt over iets.
Dus wat jij zegt slaagt nergens op.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:45

persoonlijk vind ik dat je in de b wel een cap opmoet... *LOL*
het is het begin, dus of het paard is het nog niet gewent of de ruiter....
daarna maakt het mij niet uit hoor... als het paard braaf is....
zeg nou zelf...zo'n cap is niet echt sexie... snap niet dat mensen zich kunnen ergeren aan wat iemand anders op z'n hoofd heeft Verward
richt je liever op je eigen paard OK dan!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:50

Citaat:
''Een hoedje geeft een indruk dat je goed kan rijden''.

dus waarom zou iemand zich kunnen ergeren aan iemand die wel een hoedje op heeft....ze moeten zich alleen maar meer bewijzen, toch?!

dit slaat niet op renouk...ben het eerder met haar eens

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:28

ik vind best wel dat je in de m1 of m2 een hoedje op mag. maar je moet wel goed kunnen rijden. niet steeds maar 140 punten halen. als je regelmatig eerste bent en met 2 winspunten per proef thuis komt mag het van mij. m'n instructeur heeft ook een hoedje op in de m1 en 2. ik vind dat het hoedje eigenlijk bij de z hoord. maar m1 en 2 kan mee voorstellen dat sommige er 1 op hebben. b en l niet!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 05:56

Ik vind dat Trisca gelijk heeft in alles. Een hoedje vind ik pas horen in het Z.
En op een wedstrijd zijn er meer combinaties aan het rijden waardoor paarden wel eens anders kunnen reageren.

Zowieso hoe vaak zie ik iemand zonder cap rijden. Dit is dus lekker veilig ahum. Als je valt en je valt goed op je hoofd dan weet je zeker dat je hersenpan in de kreukels ligt.