Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:51

yokie schreef:
Heb 'm gelezen, ziet er goed uit: kort en helder! Hij komt eraan!

Moet nog even door de spellingscontrole Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:03

Rosanna schreef:
En de firma Wegener, Christy enzo ook niet denk ik ....

nee die ook niet Haha!
Ik wilde alleen even pleiten voor het vakmanschap...De Winter (uit Uden) maakt alle hoeden op maat en met de hand.
Die zitten perfekt en je hoeft je niet af te vragen of ie wel blijft zitten bij een winderige dag met een uitgestrekte galop 60 meter *LOL*

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:07

Gerrie schreef:
nee die ook niet Haha!
Ik wilde alleen even pleiten voor het vakmanschap...De Winter (uit Uden) maakt alle hoeden op maat en met de hand.
Die zitten perfekt en je hoeft je niet af te vragen of ie wel blijft zitten bij een winderige dag met een uitgestrekte galop 60 meter *LOL*

Dan moet een eventuele veiligheidshoed ontwerpen, voor hun een uitdaging zijn......

Linda007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:38

Tip:
Bouw je eigen veiligheidscap!

Voor 2005 moet je met een veiligheidscap/-helm rijden. Heb je gewone cap en geen zin/geld voor een veiligheidshelm (EN1384), dan maak je een veiligheidscap.
Koop een captuigje a 8 eurootjes en doe die om je cap en klaar (driepuntveiligheidssluiting)! Voor 2006 kom je hier niet mee weg, maar dan heb je inmiddels genoeg gespaard voor een echte helm!

Als je voor jezelf rijdt moet je zelf weten wat je op je hoofd zet, maar wedstrijdorganisaties kunnen geen verzekering krijgen voor hun evenement als er niets aan veiligheid wordt gedaan. (geen wedstrijden is ook geen optie, toch?) Tja de ruiters in de hogere klassen Z1 t/m LT)komen ook aan de beurt. De rest is nog te bezien...

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:54

als of een veiligheidshelm een garantie voor veiligheid is, komt waarschijnlijk door de naam van dat ding, maar er blijven zoveel lichaamsdelen over waardoor je nog wel ergere dingen kan krijgen dan hersenletsel, een dwarslesie is hier als voorbeeld echt niet mee te voorkomen, daarnaast ben ik zelf verzekerd bij stad rotterdam, zelfs bij m'n ongevallenverzekering is er geen helmplicht bij paardrijden, dus wat heb ik dan te maken met de verzekeringsmaatschappij van een organiserende vereniging? ik doe in het geval van een ongeval toch aanspraak op mijn eigen verzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:55

Linda007 schreef:
Als je voor jezelf rijdt moet je zelf weten wat je op je hoofd zet, maar wedstrijdorganisaties kunnen geen verzekering krijgen voor hun evenement als er niets aan veiligheid wordt gedaan. (geen wedstrijden is ook geen optie, toch?)

Hier zit dus de vreemde knik in het verhaal. De KNHS heeft zelf een ongevallenverzekering voor iedereen die iets te maken heeft op een wedstrijd, elke deelnemer en medewerker is via die ongevallenverzekering verzekerd.
Toch moeten organiserende verenigingen ook nog bij verzekereren Verward. Dat is namelijk wat de ronde doet 'in t land'. Dat is dus raar.

Het lijkt mij het simpelst als de KNHS in de voorwaarden op laat nemen dat alleen ruiters met een helm op gedekt zijn (in de verzekering) en dat ruiters met hoed dat niet zijn.
Op die manier kan elke ruiter zelf beslissen of die wel of niet onder die ongevallenverzekering wil vallen. Ongevallenverzekering is alleen voor dood of invaliditeit.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:58

Lovely schreef:
Ongevallenverzekering is alleen voor dood of invaliditeit.

Yep die van mij kost 80 euro per jaar en keert een eenmalig bedrag uit bij invaliditeit door een ongeval, ook paardrijden zonder helm in de berm van de snelweg is bij wijze van spreke gedekt, dus ik begrijp niet waarom de organiserende vereniging ook nog eens voor mij verzekerd moet zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:06

een opmerking van mij uit een van de andere topics. Misschien iets om te halen.

[WD] Veiligheidshelm toch verplicht t/m M2
Lielle"]
even een heel ander verhaal. Er is het afgelopen jaar regelmatig bij de KNHS nagevraagd of die geruchten over cap/hoedje nou een kern van warheid bevatten. Na wat zoeken kwam ik oa dit tegen:
[quote="angelo, juli 2004 schreef:

Kijk op de site van de groninger bond. Daar is deze vraag ook al eens gesteld. De webmaster heeft de "hoedjesvraag' doorgespeeld naar de KNHS. Niemand wist er daar iets van. Zelfs in de wandelgangen is er nog niet over gesproken. Ik geloof het niet eerder dan dat het met koeieletters in de P&S heeft gestaan. Je mag trouwens nu ook al met een veiligheidscap in het Z rijden. En in het zuiden of westen van het land rijden ook sommige B of L ruiters al met een hoedje. Een kennis van mij komt uit het westen. Reed daar L. Ging hier ook starten in de L met haar hoedje op. Nou die heeft toch maar eerst een cap gekocht.

het bijbehorende bericht kon ik helaas niet meer vinden. Dit isgewoon onfatsoenlijk van de bond (net als de invoering van de 10 wp'en regeling destijds Lips are sealed). Valse voorlichting en mensen niet de kans geven om rekening te houden met de invoering hiervan.
[/quote]

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:09

Linda007 schreef:
Tip:
maar wedstrijdorganisaties kunnen geen verzekering krijgen voor hun evenement als er niets aan veiligheid wordt gedaan. (geen wedstrijden is ook geen optie, toch?)

Daarvan zou ik toch wel eens iets meer concrete onderbouwing (van de KNHS) willen zien. Bv een lijstje met: vereniging/evenement A kreeg geen verzekering bij verzekeraar X, Y, en Z omdat er niet met veiligheidscap gereden wordt.

Nu roept iedereen nl. maar wat, en als maar genoeg mensen iets roepen dan gaat iedereen het vanzelf geloven.

Als het nl. echt waar is dat zonder veiligheidscap een vereniging/evenement niet verzekerd is, hebben vele verenigingen/evenementen de afgelopen jaren gigantische risico's gelopen en had de KNHS al lang actie moeten ondernemen. Misschien dan de KNHS maar eens voor die laksheid aanklagen Haha! , even checken of zij daarvoor verzekerd zijn Haha!

En misschien toch maar eens een mailtje naar de KNHS/Gert Naber sturen met verzoek tot onderbouwing....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:26

Kelan, de KNHS heeft zelf een verzekering waar alle verenigingen, die een wedstrijd/evenement organiseren onder ausipicien van de KNHS, ook door gedekt zijn.
Dat is de ongevallenverzekering, die is dus alleen voor dood en blijvende invaliditeit. Alle andere letsels zijn niet via die ongevallenverzekering gedekt .
Dus, met het voorbeeld van Lielle erbij is het nu wel duidelijk dat we iets in de maling worden genomen door de KNHS.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:31

ik weet trouwens bijna zeker dat ik vaker op bokt heb gelezen dat mensen het hebben nagevraagd. Helaas kon ik het niet meer terug vinden, wie wel?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:32

staat er nu een en hetzelfde onderwerp op twe topics tegelijk?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:35

mijn bericht heb ik twee keer neergezet. Een keer bij deze (protestactie), een keer bij de discussie over al of niet verplichten.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:46

Ja die indruk had ik al Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:48

het lag dus niet aan de alcohol van gisteren Knipoog

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:20

Ik ga voor 2, vanaf t z mag je zelf weten of je met n hoedje start of niet, dan mag je er wel van uitgaan dat die mensen wel wat uit kunnen zitten en het ziet er natuurlijk ook een stuk sjieker uit!!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:54

Het contact met de voorzitter van de ZZGP heb ik gelegd.
Wanneer ik hun officiële standpunten binnen heb zal ik de inhoud hier wel even plaatsen (indien ik daar toestemming voor heb natuurlijk).

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 13:54

Super!

Hobbelknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:58

ZZGP ruiters gezocht? Hier is er één Haha! Voor een leuke (sponsor)bedragje wil ik de KNHS wel overhalen hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:11

1 puntje voor alle mensen die zich zorgen maken over allerlei letsels:
De KNHS heeft dit besluit genomen met het oog op de voorwaarden voor de Ongevallenverzekering (te lezen in een reactie van de KNHS). Deze verzekering dekt alleen dood en blijvende invaliditeit en geen andere letsels. Een keer van je paard stuiteren en een snee moeten laten hechten, een hersenschudding, tijdelijk hersenletsel en alle andere herstelbare letsels zijn niet verzekerd en hebben me deze nieuwe regel dan ook niks te maken.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:12

Lovely schreef:
1 puntje voor alle mensen die zich zorgen maken over allerlei letsels:
De KNHS heeft dit besluit genomen met het oog op de voorwaarden voor de Ongevallenverzekering (te lezen in een reactie van de KNHS). Deze verzekering dekt alleen dood en blijvende invaliditeit en geen andere letsels. Een keer van je paard stuiteren en een snee moeten laten hechten, een hersenschudding, tijdelijk hersenletsel en alle andere herstelbare letsels zijn niet verzekerd en hebben me deze nieuwe regel dan ook niks te maken.

Ik vraag me dan ook ersntig af hoe ik dan verzekerd ben bij de ZZGP........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:15

Hobbelknol schreef:
ZZGP ruiters gezocht? Hier is er één Haha! Voor een leuke (sponsor)bedragje wil ik de KNHS wel overhalen hoor...

Als jij dat even aantoonbaar kunt regelen voor de komende 75 jaar moet je hier maar even een bedrag noemen.
Regel ik even een financieel rondje langs de velden en zal zelf genereus meedoneren........

Maar als ik werkelijk invloed zou kunnen uitoefenen op de KNHS-beslissing zou ik me daar GRATIS op storten.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:16

Een nieuwe bokker met naam ZEIKJE en 1 bericht belooft nou ook niet veel goeds.........
Dat voel ik aan mijn water!

Hobbelknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:17

Ik denk dat deze regel in het leven is geroepen omdat de verenigingen vanaf dit jaar zelf een WA-verzekering heeft moeten afsluiten voor hun bestuursleden en voor de mensen die op hun organiserende wedstrijddag komen rijden. Veel verzekeringsmaatschappijen dekken het rijden zonder veiligheidscap niet. Mocht er dan onverhoopt toch iets gebeuren, is de vereniging hiervoor aansprakelijk. Om dit te voorkomen zal deze regel van de KNHS wel in het leven zijn geroepen denk ik. Kan het uiteraard mis hebben maar dat is wat ik ervan heb begrepen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:21

CGJ12 schreef:
Een nieuwe bokker met naam ZEIKJE en 1 bericht belooft nou ook niet veel goeds.........
Dat voel ik aan mijn water!

ik ben het geloof ik met je eens Haha! Haha! Haha!