De spaanse schimmel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:07

nou dat slechte rabo bank talenten plan mag mij wel supporten met mijn anda ! die is niet zo vet maar heeft zeker dressuur aanleg
ik heb alleen helaas niet de beschikken over een grote bak of
hulp of centjes voor goede les etc etc etc etc
jammer dat dat plan alleen is voor de rijkeren onder ons hè

mvg trotse anda ruiter

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:10

bealy23 schreef:
Klopt, en vandaag waren Soto en Invasor de beste, in vergelijking met de rest *LOL*

Dat is het nu VANDAAG waren zij de beste en morgen zullen er misschien (waarschijnlijk) wel betere komen! Het is precies moeilijk voor sommige personen om aan te nemen dat zij nu de beste waren.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:11

orban schreef:
Dat is het nu VANDAAG waren zij de beste en morgen zullen er misschien (waarschijnlijk) wel betere komen! Het is precies moeilijk voor sommige personen om aan te nemen dat zij nu de beste waren.

Als er morgen geen betere komen zou het niet best zijn gesteld met de huidige dressuurtop.
Maar het is geen misschien of waarschijnlijk dat er betere komen hoor Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:15

Als er gekeken moet worden naar de correctheid van het uitgevoerde onderdeel, wat de Pré-Barokkers hier roepen, dan moet er ook zwaar afgestraft worden als iets niet correct is.
Die schim kan niet stappen, laat geen lengtebuiging zien (nee, óók niet in de pirouttes!) en kan niet verruimen.
Kortom, alleen zijn piaffe en passage zijn correct. Daar hoor je geen OS plak mee te winnen, ik hoop dus ook dat dat niet gaat gebeuren.

Van mij mag overigens het hele ereschavot bezet worden met Friezen, Lusitano- of Lippizanerruiters. Maar laat het dan ook echt correct zijn.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:15

Idra schreef:
Reed een ex-winnares van de plan ook niet met een dikke vette schimmel van Spaanse afkomst?

Dit sloeg op een ander topic, misschien moet je da tmaar even lezen, dan snap je mijn opmerking. Ik geloof het onder AF stond, maar weet het niet meer zeker.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:19

orban schreef:

Ook een andalusiereigenaar. Haha!
Er moet gewoon gediscusieerd kunnen worden over dit soort dingen, maar het valt mij wel op dat mensen die vinden dat dit soort paarden 'correct' lopen veelal eigenaren zijn van een pony/paardenras anders dan het KWPN.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:20

Je weet maar nooit he de wondere zijn de wereld nog niet uit!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:21

orban schreef:
@ Bettine,Je weet maar nooit he de wondere zijn de wereld nog niet uit!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:21

ik ben het helemaa lmet sjuimpje eens. het dier straalt wel kracht uit en leuk dat spanje me tzon spaanse meedoet, .. mar laat het dan correct zijn !

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:24

Het is wel een goede promotie voor het ras, en het is kanp dat een spanjool met zo'n paard meedoet, leuk ook voor het land

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:25

stormpje schreef:
Ik heb idd heel veel kont gezien alleen erop en niet eronder!

Haha! Haha! Haha! Haha!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:26

frunnik schreef:
Er moet gewoon gediscusieerd kunnen worden over dit soort dingen, maar het valt mij wel op dat mensen die vinden dat dit soort paarden 'correct' lopen veelal eigenaren zijn van een pony/paardenras anders dan het KWPN.

Ja ik heb een andalusier en daarom ben ik kortzichtig ofwat.Ik heb jaren hiervoor met warmbloeden gereden.Ik vind gewoon dat er mensen zijn die precies het niet kunnen verdragen dat er een PRE tijdelijk 1 staat. En er zullen wel oefeningen zijn die niet correct zijn uitgevoerd maar dit is ook het geval bij warmbloeden. Sta gewoon een beetje open voor alles.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:29

Sjuimpje schreef:
Die schim kan niet stappen

Zo ken ik ook veel Grand Prix Warmbloedpaarden, dat is bijna bij alle paarden aan de top een erg slecht onderdeel....

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:30

frunnik schreef:

Je kan het ook andersom draaien, dat enkel de KWPN mensen problemen hebben met dit soort rassen. En ik denk dat dit eerlijk gezegd het geval is.

Algemeen bedoeld:
Wonderbaarlijk hoe sommige mensen het licht in andermans ogen ("andere" ogen) niet gunnen...
Laatst bijgewerkt door Idra op 20-08-04 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:31

orban schreef:
Ja ik heb een andalusier en daarom ben ik kortzichtig ofwat.Ik heb jaren hiervoor met warmbloeden gereden.Ik vind gewoon dat er mensen zijn die precies het niet kunnen verdragen dat er een PRE tijdelijk 1 staat. En er zullen wel oefeningen zijn die niet correct zijn uitgevoerd maar dit is ook het geval bij warmbloeden. Sta gewoon een beetje open voor alles.

Je wordt anders nergens van beschuldigd hoor Ben het alleen niet met je eens Haha! En ik sta er ook voor open, mits het (in mijn ogen)terecht is. En ik vind dat in dit geval, zelfs met 10en voor de pi/pa dit paard niet met ruim 72% bovenaan hoort te staan.
Maar dat is mijn mening, simpel hè *LOL*

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:31

Bonfire (met alle respect) kon toch ook niet goed stappen.Of vergis ik me nu zo?

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:34

orban schreef:
Bonfire (met alle respect) kon toch ook niet goed stappen.Of vergis ik me nu zo?

En die werd daar toch ook op afgestraft, of vergis ik me nou Knipoog

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:34

frunnik schreef:
Je wordt anders nergens van beschuldigd hoor Ben het alleen niet met je eens Haha! En ik sta er ook voor open, mits het (in mijn ogen)terecht is. En ik vind dat in dit geval, zelfs met 10en voor de pi/pa dit paard niet met ruim 72% bovenaan hoort te staan.
Maar dat is mijn mening, simpel hè *LOL*

Goed dat ik van niks beschuldig word want dat heb ik niet zo graag. OK dan! En je mag het zeker niet met me eens zijn. En het kan namelijk dat die 72% te hoog gejureerd is maar dan zullen er nog wel paarden zijn die te hoog gejureerd zijn. Ik denk niet dat ze dat dan enkel bij Soto zouden doen. Dat zou dan wel heel erg opvallen en dom zijn van de jury.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:36

frunnik schreef:

Dat hoop ik dan toch in ieder geval. Iedereen gelijk voor de wet hé. Maar dressuur blijft een jury sport hoe wel ook draaien en keren.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:39

Sjuimpje schreef:
Als er gekeken moet worden naar de correctheid van het uitgevoerde onderdeel, wat de Pré-Barokkers hier roepen, dan moet er ook zwaar afgestraft worden als iets niet correct is.
Die schim kan niet stappen, laat geen lengtebuiging zien (nee, óók niet in de pirouttes!) en kan niet verruimen.
Kortom, alleen zijn piaffe en passage zijn correct. Daar hoor je geen OS plak mee te winnen, ik hoop dus ook dat dat niet gaat gebeuren.

Van mij mag overigens het hele ereschavot bezet worden met Friezen, Lusitano- of Lippizanerruiters. Maar laat het dan ook echt correct zijn.

Waar staat in de FEI voorschriften dat het paard lengtebuiging moet laten zien?

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:41

Ach meerdere mensen vonden dat Imke best nog wel wat procentjes erbij mocht hebben. Wat ik bedoel is dat doordat het een PRE is een jury soms (denk ik dan hè) wat minder wordt gestraft voor zijn mindere kanten, 'omdat hij het zo goed doet voor een PRE' en ik vind dat niet terecht. Ik begrijp wel dat het gebeurd, en ik vond de spanjaard ook zeker wel een goede proef neerzetten. Hij presteerde gewoon maximaal naar zijn kunnen. Maar zolang hij (verdiende) 10en krijgt voor zijn pi/pa moet hij ook 6en krijgen voor zijn stap (net als Bonfire) en zo nog wat dingen die gewoon geen 8en en 7ens waard zijn, maar die hij op dat moment wel krijgt. Omdat het zo knap is met zo'n paard.

En er zullen best nog wel wat paarden te hoog gejureerd zijn, net zoals er een aantal te laag gejureerd zullen zijn. Maar die heb ik misschien niet zien rijden.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:47

Dan moet ik de Belgische jury eens op scholing laten gaan ginder OK dan! , als ik met mijn anda in de ring kom dan kijken ze van wat is dat nu weer.Wij worden juist extra gestraft op onderdelen die niet zo goed zijn. En ik ben niet de enige die dat vind. Maar ja als we er maar plezier in hebben zeker. *LOL*

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:49

Over de schimmel,

kan mij niet bekoren, niet eens wat betreft bouw, maar wat betreft bouw en lopen. Helemaal de ruiter geeft een storend beeld.

Vond hem persoonlijk behoorlijk overpunt.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:50

frunnik schreef:

Soms wel en soms niet. Maar piafferen kon hij helemaal niet. Als Chuby Checker de twist niet had uitgevonden, kwam die eer aan Bonfire en Anky toe en daar werd hij niet voor afgestraft.
Gelukkig gaan de FEI juryleden de onderdelen (inclusief uitstrekken) weer beoordelen zoals het reglement voorschrijft.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:53

orban schreef:
Dan moet ik de Belgische jury eens op scholing laten gaan ginder OK dan! , als ik met mijn anda in de ring kom dan kijken ze van wat is dat nu weer.Wij worden juist extra gestraft op onderdelen die niet zo goed zijn. En ik ben niet de enige die dat vind. Maar ja als we er maar plezier in hebben zeker. *LOL*

Er is toch nog wel enig verschil tussen jury's op nationaal en jury's op olympisch niveau. Heb jij met je Anda ooit een 10 voor de verzameling gekregen Haha! Helaas hoor, ik ook niet met mijn doodgewone KWPNer. Knipoog

Maar inderdaad, plezier is toch echt het belangrijkste, en een Anda heeft zowel voor als nadelen, net als een KWPNer.

Maarre moet nu gaan, nog even met mijn paardje wandelen. Veel succes met je anda OK dan!