Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
orban schreef:Dat is het nu VANDAAG waren zij de beste en morgen zullen er misschien (waarschijnlijk) wel betere komen! Het is precies moeilijk voor sommige personen om aan te nemen dat zij nu de beste waren.
orban schreef:Dat is het nu VANDAAG waren zij de beste en morgen zullen er misschien (waarschijnlijk) wel betere komen! Het is precies moeilijk voor sommige personen om aan te nemen dat zij nu de beste waren.
frunnik schreef:Ook een andalusiereigenaar.![]()
Er moet gewoon gediscusieerd kunnen worden over dit soort dingen, maar het valt mij wel op dat mensen die vinden dat dit soort paarden 'correct' lopen veelal eigenaren zijn van een pony/paardenras anders dan het KWPN.
frunnik schreef:Ook een andalusiereigenaar.![]()
Er moet gewoon gediscusieerd kunnen worden over dit soort dingen, maar het valt mij wel op dat mensen die vinden dat dit soort paarden 'correct' lopen veelal eigenaren zijn van een pony/paardenras anders dan het KWPN.
orban schreef:Ja ik heb een andalusier en daarom ben ik kortzichtig ofwat.Ik heb jaren hiervoor met warmbloeden gereden.Ik vind gewoon dat er mensen zijn die precies het niet kunnen verdragen dat er een PRE tijdelijk 1 staat. En er zullen wel oefeningen zijn die niet correct zijn uitgevoerd maar dit is ook het geval bij warmbloeden. Sta gewoon een beetje open voor alles.
frunnik schreef:Je wordt anders nergens van beschuldigd hoorBen het alleen niet met je eens
En ik sta er ook voor open, mits het (in mijn ogen)terecht is. En ik vind dat in dit geval, zelfs met 10en voor de pi/pa dit paard niet met ruim 72% bovenaan hoort te staan.
Maar dat is mijn mening, simpel hè
Sjuimpje schreef:Als er gekeken moet worden naar de correctheid van het uitgevoerde onderdeel, wat de Pré-Barokkers hier roepen, dan moet er ook zwaar afgestraft worden als iets niet correct is.
Die schim kan niet stappen, laat geen lengtebuiging zien (nee, óók niet in de pirouttes!) en kan niet verruimen.
Kortom, alleen zijn piaffe en passage zijn correct. Daar hoor je geen OS plak mee te winnen, ik hoop dus ook dat dat niet gaat gebeuren.
Van mij mag overigens het hele ereschavot bezet worden met Friezen, Lusitano- of Lippizanerruiters. Maar laat het dan ook echt correct zijn.
frunnik schreef:En die werd daar toch ook op afgestraft, of vergis ik me nou
orban schreef:Dan moet ik de Belgische jury eens op scholing laten gaan ginder, als ik met mijn anda in de ring kom dan kijken ze van wat is dat nu weer.Wij worden juist extra gestraft op onderdelen die niet zo goed zijn. En ik ben niet de enige die dat vind. Maar ja als we er maar plezier in hebben zeker.