Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:26

Annash schreef:
Dat fijn DemiSisa! Zowel van de schimmel/ mok als met rijden. :P Ik heb er toen ook een keer 1 laten enten tegen schimmel omdat het op de 'normale' manier niet overging (wassen etc.), toen was het ook snel weg.

Het wassen hielp hier inderdaad ook niet. Heb 5x met imaverol gewasssen met telkens 3 dagen ertussen, maar zag daarna nog steeds witte plekken (schimmel dus) en kon nog steeds haren uit trekken. Heel blij dat dit lijkt te werken! :D

Melzazu; Chiko had ook nog nooit eerder mok gehad. Het is waarschijnlijk gekomen doordat hij in november een virusje te pakken heeft gehad en achter met gigantisch dikke benen stond. De mok was volgens de DA de manier waarop het virus eruit kwam, al zal het natte weer absoluut niet mee hebben geholpen.

Ik heb me gisteren nog weer opgegeven voor een andere clinic op 23 februari. Februari wordt een maand van de clinics voor ons schijnbaar :+ Daar laat ik het voorlopig dan ook wel weer even bij. De trailer rijdt niet vanzelf en ik hoop in februari toch stiekem ook 1/2x op pad te kunnen om weer daadwerkelijk te kunnen startten. :)

Hier rijden we trouwens ook op een dubbelgebroken watertrensje. Wil over niet al te lange tijd nog wel kijken naar een ander bit, maar daarvoor wil ik een bitfitter laten komen.

Welkom DJZ en _Charlot!

Apple

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:35

Wij hebben ook een dubbelgebroken K&K trensje :j

Wij starten trouwens 'gewoon' in zwart/wit :+

Afbeelding

De wederhelft heeft nog net voor de jaarwisseling de laatste twee punten L1 binnen gehaald. Hij wil half februari door naar de L2.
De B was echt een drama bij hun (redelijk wat proefjes in recordtijd in volle galop gedaan) en de noodgedwongen stop vanwege het virus heeft ook niet meegeholpen. Vervolgens veel tijd gestoken in vaak mee naar vreemd terrein en zoveel mogelijk verschillende locaties en in 2023 heeft dat goed uitgepakt :-) . Keurig in 9 wedstrijden door de L1 en daarnaast ook nog een winstpunt in 90cm springen gehaald (terwijl vlak na de virusstop op springparcours ze vaak al klaar waren na hindernis 4 :roll: ).

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 11:35

Wat betreft vreemd terrein en kijkerige paarden, die van mij is juist veeeeeel minder hysterisch op volledig onbekend terrein dan bij wijzigingen op het eigen erf, paardenlogica :P

Wedstrijdbaan ergens anders valt dan bijna altijd heel erg mee maar staat er thuis iets in de hoek van de bak wat er gisteren niet stond, nou, ongelooflijk spannend hoor := en sws zijn dingen waar die soms op vastloopt zo random, tig wapperende vlaggen en kantine met allemaal weerspiegelingen en beweging kunnen best, idem (groot) verkeer langs de baan, maar een opstapblokje dat ergens onschuldig staat te staan, doodeng :')

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:49

Bij mij is 't allebei een probleem :+

Maar dan is t wel 9 van de 10 keer als 'ie beide kanten gezien heeft is er ook niks meer aan de hand, alleen was t nu wel heel erg spannend :')

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:13

Ik heb weer een heel nieuw probleem :')

Paardlief loopt graag iets te diep, ik zie dat ook regelmatig terug op mijn protocollen. Daar zijn we nu dus mee aan het werk.
Echter, als ik hem iets hoger instel dan heeft hij momenten dat hij schrikt van zijn eigen spiegelbeeld als we daar recht op af rijden (komt plots een heel groot bruin paard recht op hem af gereden :') ). Zijsprongen en 180 graden tot gevolg.
Thuis hangen er overal spiegels dus dat is al interessant, maar op wedstrijdlocatie natuurlijk ook. En om dan de wedstrijdorganisatie te vragen om de spiegels niet te wassen voor de wedstrijd is ook weer zoiets :') .

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:26

Melzazu schreef:
Ah DJZ dan ga je zeker naar de koudbloedenwedstrijd in Vorden? Wat leuk dat je er weer mee verder gaat.

Jep :D
Dank jullie wel voor het welkom +:)+

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:34

Apple schreef:

Paardlief loopt graag iets te diep, ik zie dat ook regelmatig terug op mijn protocollen. Daar zijn we nu dus mee aan het werk.
Echter, als ik hem iets hoger instel dan heeft hij momenten dat hij schrikt van zijn eigen spiegelbeeld als we daar recht op af rijden (komt plots een heel groot bruin paard recht op hem af gereden :') ). Zijsprongen en 180 graden tot gevolg.
Thuis hangen er overal spiegels dus dat is al interessant, maar op wedstrijdlocatie natuurlijk ook. En om dan de wedstrijdorganisatie te vragen om de spiegels niet te wassen voor de wedstrijd is ook weer zoiets :') .

hhahahaha ik moest hier hardop om lachen :D _/-\o_

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:36

Apple schreef:

Oei wat lastig! Al moest ik er stiekem wel even om gniffelen net. Is het niet een kwestie van kilometers maken, dat hij op een gegeven moment gaat snappen dat het niks ergs is?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:37

Apple schreef:

En met een ander paard ernaast? Zo heb ik mijne afgeholpen van zijn angst voor hoeken :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:44

Dat van die spiegel lijkt me lastig zeg. Dat wordt alleen maar outdoorseizoen starten :Y)

Hier was m’n paard bij m’n eerste wedstrijd ook kijkeriger dan verwacht. Met inrijden echt mega mak. Kom de ring in en alles is eng. Ik heb de draf verruimen en galop met een klein hartje gedaan want ik zag mezelf al gaan _O- En de tweede proef was alles weer goed. Toen had ze weer door dat ze een makke fjord is :+

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:46

@Seven: nou de laatste keer vond ik hem juist heel stoer. Beetje met een schuin oog kijken naar het jury hok was eigenlijk alles maar dat was ook een rustige baan. Geen bloemen of weet ik wat. Hij is springgefokt en meestal wel koel in zijn hoofd maar ik ben eigenlijk nog te weinig op pad geweest om er echt iets van te kunnen zeggen.

@Demisisa: ah ja ik heb wel vaker gehoord dat mok soms van binnenuit komt.
Mijn paard heeft in oktober ook met gekke dikke benen en koorts gestaan vanwege 1 of ander virusje. De DA zei toen al dat ze er meerder zo hadden staan her en der maar wat het nu precies is geweest. Gelukkig is dat weer over dan in ieder geval.

@Apple: Wat een plaatje zo zeg! Hoe kan hij het nou eng vinden, zo’n prachtig paard dat op hem af komt. Hahaha wat zijn ze soms toch ook komisch die paarden. Vind hij het ook eng als er een echt paard op hem afkomt misschien? Als je samen in de bak rijdt of dat niet?

@DJZ: superleuk dat je zo toch wedstrijden kan doen

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:48

Ik ben al aan het meelezen geweest, maar kom mij nu toch ook maar melden.
Mijn laatste wedstrijd is inmiddels van september 2021, en toen had ik geen zin meer. :o
Eind december tóch maar een startpas aangevraagd, want meestal is het maar gewoon een kwestie van gaan.

We zijn L2+3 en die klasse zou ik dit jaar wel uit willen rijden. Springen staat echt volledig op 0 momenteel, maar we waren eerder ook regelmatig in de springring te vinden.

Ik heb overigens een arsenaal aan jasjes. Een simpele donkerblauwe (wel 1 keer aangehad). Maar mijn favoriete zijn mijn paarse, groene en een paar maanden geleden heb ik nog een ijsblauwe gekocht (ja, terwijl ik geeneens wedstrijden reed. :+ )
Afbeelding
Afbeelding

De nieuwste aanwinst, maar deze zal ik alleen maar in de zomermaanden dragen.
Afbeelding

Ik rijd altijd met een beige rijbroek, en zoek nog een mooi dekje daarbij. Reed eerder gewoon met wit dekje in de dressuur, maar vind dat echt niet mooi met een beige broek. :o

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:08

Melzazu schreef:
@Demisisa: ah ja ik heb wel vaker gehoord dat mok soms van binnenuit komt.
Mijn paard heeft in oktober ook met gekke dikke benen en koorts gestaan vanwege 1 of ander virusje. De DA zei toen al dat ze er meerder zo hadden staan her en der maar wat het nu precies is geweest. Gelukkig is dat weer over dan in ieder geval.

Ik vermoed dat het bij hem is gekomen omdat we in juli verhuisd zijn. Hij is nogal een binnenvetter en ik denk dat zodra hij tot rust is gekomen, het is gekomen. Ik word zelf ook vaak ziek zodra ik tot rust kom haha.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:38

Dank jullie voor de tips :-) Met ander paard erbij kan ik nog wel even proberen. Dat is sowieso een dingetje, wij staan op een hele rustige stal dus 9 van de 10 keer rij ik in mijn eentje in de bak.
Ik ga wel een paar keer wat inplannen samen met iemand anders en dan ook oefenen op samen richting de spiegel en de ander recht op mij af enzo :j

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:47

Mijn dame went nooit meer aan een op haar afkomend paard Apple, ik kijk gewoon goed waar iedereen rijdt als ik met meerdere in de bak rij, zowel op les als op wedstrijd. Inmiddels kan een ander paard wel op een afstandje passeren maar eerder was ook dat erg spannend en was ze geregeld heel snel 180graden omgedraaid. Oefenen helpt dus wel, maar soms gaat het niet over ;)
Oh ik rij op een Trust Innosense Flexisoft, een kunststof ongebroken bit, de dame is erg gevoelig met alles dus zo ook haar mond.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 15:39

Wauw wat een mooie outfits komen hier voorbij :)

ik rij met een zwart kort model slipjas en wat blauwe accenten erin. Verder eigenlijk alles zwart :+ met her en der een klein glittertje.
Wil graag nog een nieuw oornetje, die wat ik nu heb blijft niet mooi zitten.
Mocht iemand een tip hebben, liefst een zwarte met een kleine glitter oid erin.
Afbeelding

Volgende week een outdoorwedstrijd staan sinds 3 maand, maar gezien de weersvoorspellingen moet ik zien of die doorgaat.

Voor iedereen die komend weekend start, heel veel succes :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 15:42

Melzazu

Ik hoop dat mij dame dat ook van d'r mv heeft op wedstrijd. Nu op nieuw terrein gaat het wel steeds beter mits ik maar blijf rijden. Ik denk dat ik de meeste spanning zal hebben :=

Kaitlyn
Die eerste twee jasjes prachtig <3 ik wil ooit ook zo'n mooie bordeaux of groene zo sjiek

Aplle
Lastig is dat he ik heb ze thuis en rijd of alleen of met d'r maatje samen. De eerste keer een ander paard er bij vond ze super spannend zeker als die op d'r af kwam. Veel oefenen moet werken maar dat is vest lastig zonder extra ruiters :D

Ladonna
Lastig zeg, je bent dan natuurlijk altijd wat meer op je hoede met losrijden. Heel eerlijk schrik ik er ook wel van hoe sommige ruiters rijden met losrijden schijt aan iedereen en knaller overal nog even voor of achterlangs. Onze andere merrie is echt een hele gemakkelijke en als ik zie hoe vaak de ruiter daar paarden teteris mee moet doen maak ik me alleen maar zorgen met die van mij ze is top braaf als het moet en heel wendbaar maar zon noodrem als de andere dame heeft ze nog niet :=

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:00

Ik lees al een tijd mee maar zou het ook leuk vinden om dit jaar mee te komen kletsen in dit topic. Wat een mooie wedstrijdoutfits en paarden komen hier voorbij. En ik vind het ook motiverend om iedereen zijn verhalen te lezen.

Wij hebben helaas voor het tweede jaar op rij pech met de indoorkampioenschappen vanwege een wond opgelopen in de paddock. Inmiddels is hij bijna weer in orde en wil ik graag in februari ons L2 debuut gaan maken. Door mijn perfectionisme vind ik dat nog wel spannend, maar kijk er ook naar uit om weer nieuwe dingen te gaan doen.

Obi is een 5 jarige ruin van Giovanni en heb ik vanaf veulen. Hij is ontzettend lief en samen hebben we ook een hoop plezier. We zaten even in een dipje voor de verwonding maar dat komt vast allemaal weer goed. Doel voor dit jaar is om outdoorkampioenschappen L2 mee te rijden en M1 startgerechtigd raken. Helemaal leuk zou het zijn als we daar ook al een winstpuntje mee zouden kunnen pakken. Daarnaast zou ik graag een eerste oefenparcours willen rijden maar dat is wel wat ambitieuzer.

Dit zijn wij, nu wel met zwarte laarzen maar daar heb ik helaas nog geen foto van.
Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:10

melis_93 schreef:
Wil graag nog een nieuw oornetje, die wat ik nu heb blijft niet mooi zitten.
Mocht iemand een tip hebben, liefst een zwarte met een kleine glitter oid erin.

Ik heb deze:
https://hypostore.nl/fair-play-hexagon- ... =123&525=6

Die schakeltjes staan ook wel heel chique!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:15

Vind die van Kentucky ook altijd wel erg mooi , die met de steentjes

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 21:44

Ik wou de zelfde noemen Getup
Die is inderdaad super sjiek

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:00

Wij hebben een mooie zwarte van LeMieux! Heeft ook mooie steentjes erop en verder vrij simpel!

elsamerkur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:58

Flubberboot schreef:
Wij hebben een mooie zwarte van LeMieux! Heeft ook mooie steentjes erop en verder vrij simpel!

LeMieux is een goed merk..maar niet het goedkoopste.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 03:51

Ik houd vooral van simpel en vooral geen bling := Ooit een keer(14 jaar geleden) een wedstrijd outfit moeten aanschaffen voor mijn examen manege medewerker instructeur (MMI). Heb toen het goedkoopste jasje genomen, dat was van Harry's Horse, de witte rijbroek komt van de decatlon en de witte blouse had ik nog in de kast hangen. Dit alles past nog steeds, dus hoeft er geen nieuwe te komen :')

Ondanks dat we net in de B begonnen zijn, heb ik al wel een slipjas in de kast hangen.. Je weet maar nooit :))
Afbeelding

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 06:04

Jullie gaan snel, nu al 8 pagina's!
Maar ik kom me ook melden (en waarschijnlijk vooral weer meelezen := ). Mijn doel dit jaar is de L1 door (zijn nu L1+2), en met springen zou ik graag wat meer ervaring gaan bouwen. Ik zit nu op de 70cm, naar de 80cm toe zou wel gaaf zijn, maar met een pony met kleine galoppassen ineens de dubbels paardenmaat ertussen vind ik nog wat spannend. Dus lekker 70 en genieten is ook een doel :D