Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cocktailtime

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:54

Alsnog bij vele goede resultaten en voor andere de volgende keer beter!
Ik wist niet dat je nog steeds online proeven kon rijden, ik vraag me altijd nog steeds af of de jurys dan alles wel goed genoeg zien. Ik start liever officieel op locatie

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:29

cocktailtime schreef:
Alsnog bij vele goede resultaten en voor andere de volgende keer beter!
Ik wist niet dat je nog steeds online proeven kon rijden, ik vraag me altijd nog steeds af of de jurys dan alles wel goed genoeg zien. Ik start liever officieel op locatie

Ik heb heel veel online gejureerd voor de knhs. Je kunt het heel behoorlijk zien.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:14

Iedereen gefeliciteerd met de mooie punten en voor de andere, volgende keer beter!

Ik had vandaag een fijne trainingsdag dn weer een beetje goede hoop om verder te trainen en mooi trainings schema gemaakt! :j

Op naar volgend weekend dan weer wedstrijd :=

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:19

Fijn dat het bij de meesten goed ging trouwens!

Zo'n zak pavo nature's best zou ik ook nog wel kunnen gebruiken trouwens, leuke prijs!

Discodipp, onee dat klinkt wel dramatisch -O- gaat het een beetje intussen?

Leuk Nadiine! alvast veel succes gewenst. Bij mij is de volgende wedstrijd 22 januari, maar heb er eigenlijk niet zo'n zin in.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:33

Knuffel voor jou discodip, klinkt echt niet fijn. Heb je een beetje idee waarom ze vandaag zo doet?

Ook jammer voor jou Roosjenat, lastig als je paard spanning krijgt van de bak.

Ben best tevreden over vandaag. Gelukkig twee verschillende jury’s, de ene heb ik al veel vaker gehad en is altijd super streng (in verschillende klassen al door haar gejureerd en volgens mij nog nooit een winstpunt). Daarom dubbel blij met mijn protocol van de andere jury, nuttig commentaar en terecht een 4 en een 5 voor de kwartwendingen, maar ook 7ens voor de dingen die goed gingen en daarmee toch een winstpunt kunnen rijden. Zo blij, eindelijk weer eens winst.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:38

Wisselende resultaten. Iedereen die fijn gereden heeft gefeliciteerd en voor de rest hopelijk volgende keer wel dat fijne gevoel en matchende punten!

Roulette, dan is twee verschillende juries wel fijn idd!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:12

Gefeliciteerd met de punten allemaal!
Ik heb even een paar weken niks, over 2 weken pas weer dus dan een maand geen wedstrijd gehad. Ook heb ik al 3 welen geen privéles door vakantie van mijn instructrice, maar afgelopen week onverwacht privéles op de vereniging haha. Ik was de enige die kwam opdagen. Wel lekker kunnen trainen, waarbij ik ponylief echt op het achterbeen kreeg. Dus we trainen lekker verder en zien dan wel weer hoe het gaat ;)

Ik rij trouwens in een donkerblauw jasje met idem laarzen en cap:
Afbeelding

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:19

Wat een leuk topic!
Mag ik ook meepraten?
Had wat wedstrijden staan, maar door omstandigheden gingen die niet door. Eerst was overal de bodem bevroren dus alles afgelast.
Zou gister gaan maar ben met kerst door rug gegaan en vond het te snel.
Zit er Pas sinds woensdag weer op en vond dat niet fijn en red het zelf nog niet om z1 uit te zitten nu.

We trainen lekker verder en heb wat in hoofd om te starten. Het kriebelt wel weer.

Eerst volgende week clinic en daarna zie ik het wel weer.

SandraS73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:48

Het afgelopen jaar ben ik niet gestart, maar ben ik wel blijven meelezen met jullie wedstrijdavonturen.

Ondanks dat ik afgelopen zomer nog dacht door al het blessureleed niet meer te starten, gaan we het dit jaar toch weer proberen. 22 januari een onderlinge wedstrijd en in februari weer een KNHS wedstrijd. Ik start met een dagpas. Eerst maar eens zien hoe mijn dame het gaat doen voordat ik weer aan een jaarkaart ga.

Ik vind het wel weer heel spannend om na een jaar wedstrijdstop de ring weer in te gaan.

Wauw, LaDonna. Wat heb jij een gaaf paard!

Fijne resultaten en helaas ook wat teleurstellingen. Het is en blijft een jurysport waarbij je eigen gevoel zo anders kan zijn dan het protocol.

Prachtige wedstrijdsets komen voorbij. Ik rij met een donkerblauw jasje, wit dekje, zware laarzen en cap of een bordeaux jasje, bordeaux dekje, zwarte laarzen en cap op een zeer donkerbruin paard met zwart tuig.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 22:31

Dankje Sandra! Ik ben ook erg trots op mijn knappe pony (1,46m is ze ;) )
Leuk dat je weer gaat starten.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 22:41

Afbeelding
Ik rij in het donkerblauw met bruin tuig normaal gesproken, hoewel ik vandaag een heel donkerpaars jasje heb besteld die ook wel heel erg gaaf was! Ben benieuwd hoe dat gaat staan!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 08:12

Jeetje wat gaan jullie hard zeg!
Online proeven heb ik niet aan mee gedaan, ik wilde het niet jureren en ik heb t ook niet gestart. Heeft voor mij geen meerwaarde omdat ik versneld mag promoveren tm zzlicht. Ik had voor de lockdown al zo vaak gejureerd dat ik t ook niet voor m’n licenties hoefde en nu jureer ik ook vaak zat dat ik er geen eens tijd voor zou hebben.

Welkom alle nieuwe ruiters!
Wat is Pluis een leuk paard.

Hier nog steeds een wedstrijd pauze maar ik ben wel heel lekker aan t door stoeien thuis.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 08:29

Hier in BE was online rijden volgens mij niet echt een ding. Of ik heb het compleet gemist.

Dit is trouwens mijn wedstrijd-outfit, op de kop getikt via tweedehands voor 40 euro (vest+broek). Ik dacht ik koop wel eens iets nieuw als ik goed rijd, dan heb ik dat verdiend :)) maar eigenlijk vind ik het wel mooi zo! Mijn witte handschoenen zijn wel echt aan vervanging toe, alle grip is eraf dus ze zijn super glad nu.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 10:00

Mooie sets zie ik voorbij komen zeg! En ook fijne resultaten haha!

Ik start in bruin tuig en een bruine set maar heb een nieuw jasje dus zal eens vragen of iemand zondag foto's wil maken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:04

Ik wil ook een nieuw jasje. Eigenlijk een groene, maar niet dat donkergroen wat je nu ziet. Heb spijt dat ik er 2 niet gekocht heb paar jaar geleden in een soort olijfgroen. Heb wel naar bruin gekeken, maar wil niet te veel wegvallen en 1 kleur hebben. De oude jasjes vind ik mooier als de nieuwere, tenminste als je er niet te veel aan uit wil geven haha.

Nu start ik met bruin tuig en laarzen met blauw jasje en cap. Heb ook een grijze, maar dat vind ik niet staan op vos. Die draag ik alleen bij meerdaagse wedstrijden als de andere natgeregend of vies is geworden. Heb ook champagne rijbroek enzovoorts, maar start meestal met wit. Grijze jasje is nog van oude paard en denk ik al ruim 10 jaar oud ofzo?

Afbeelding

Afbeelding

Wisselende resultaten dus, gefeliciteerd of volgende keer beter!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:09

Dankje nimber! <3

Mooi setje kiwiaa! Mijn grijze jasje was ook echt 25€ bij een 2e hands markt haha!
Mijn grijze cap was in de uitverkoop en ging nog sale overheen dusndie was ook rond de 40€ en mijn montar rijbroek heb ik ooit geruild voor een andere broek die mij maar 20 euro gekost had _O-

Maar ben er wel heel blij mee **\O/** Afbeelding

Ik heb nu ook een zwart jasje en zwarte cap, maar ben wat aangekomen met de feestdagen, dus die hangt nog even mooi te wezen in de kast {:)-:(

Ohhh en handschoenen kan ik. Echt niet mee rijden, wat een verschrikking.. Kan er ook echt niet aan wennen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:12

Afbeelding

Mijn set!

Helaas is mijn jasje dus gescheurd op de naad dus wordt even kijken hoe we die gaan maken. Een andere bruine vinden was best een dingetje, uiteindelijk op marktplaats 1 gekocht voor 8 euro en dan verzendkosten _O-

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:14

Ik rij gewoon in het zwart/wit hoewel ik wel de outfit heb om met springen ook tweed/beige te rijden.

De wederhelft rijdt met springen tweed/beige, maar heeft nu het gevoel dat hij daardoor juist iets te veel opvalt. Hij heeft nu dus bedacht om met springen ook zwart/wit te starten om wat minder op te vallen.

Toevoeging over trailer perikelen, wij hadden de trailer voor het laatst halverwege december gebruikt. Daarna werd het erg koud en daarna ging het veel regenen. Hij staat buiten. Afgelopen woensdag voor het eerst weer nodig en toen zat de rem van het rechterachterwiel vast :+
Dat was ook even een beetje vloeken en rommelen voordat we konden vertrekken.

Iedereen gefeliciteerd met de punten trouwens :-)

Fly_High, waar was je gestart? Volgens mij zit jij een beetje in mijn regio toch?
Laatst bijgewerkt door Apple op 09-01-23 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:18

Ik heb ooit een heel mooi groen geruit tweed jasje gezien. Die wilde ik heel graag. Leek me prachtig met vosje :')

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:21

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een zwart zilver gewoon jasje met veel bling
Mijn slipjas is zwart met zand kleur ik wil er eigenlijk nog steentjes op laten zetten

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:24

Iedereen is mooi chique!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:27

Wat is tweed? Haha

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:36

Afbeelding

Dit is tweed.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 11:38

SpikkelFire schreef:
Goed gedaan Fly high! Soms ziet het beeld er ook veel beter uit dan je eigen gevoel :j ik herken het (en andersom gebeurt natuurlijk ook regelmatig).

Thanks!

Ik denk dat het scheelt dat Henkie best netjes blijft lopen (als in, hand blijven opzoeken, vast arbeidstempo etc ipv een rennende dramagiraffe te spelen zoals sommige paarden in dezelfde situatie het doen := ) terwijl we qua communicatie echt helemaal niet op 1 lijn zitten en hij stiekem van top tot teen verstijfd is van stress. Er zaten ongetwijfeld ook mooie oefeningen tussen, halsstrekken en verruimen in draf hadden we 7,5 voor bijvoorbeeld en dat komt overeen met mijn gevoel, maar het geheel voelde onwijs slordig en afgedwongen, alsof ik hem elke keer tegen zijn wil moest pushen om iets te doen :n

Alle slechte delen had ik wel heel constructief commentaar over, nog nooit zulke uitgebreide protocollen gehad en dat is wel erg fijn bij een mindere proef! :j Vooral mijn houding is een aandachtspuntje, thuis kan ik netjes zitten maar zodra ik mijn handen vol heb om uberhaupt van X naar Z te rijden val ik terug in alle slechte gewoontes -O- Dus volgende proef is het doel netjes (en rechtop ipv in een halve verlichte zit :') ) meereizen ook al zou het betekenen dat we dan ergens per ongeluk uit de hoek vliegen ofzo ;)

DiscoDipp schreef:
Ik ben vanmorgen zo goed als jankend af gestapt, de stukken die ze niet sprint gaan echt goed, maar ik hoef maar aan mijn been te denken en ze is letterlijk verdwenen, tis echt drama |(

Ah dat is balen zeg! Heb je misschien mogelijkheid om iemand anders er op te laten stappen en kijken waar het probleem aan ligt? Je instructie ofzo?
Het is ook niet het makkelijkste moment van het jaar voor drukke paarden, geen idee of zij er ook op reageert maar hier is alles een beetje wild zeg maar :')

@LaDonna75 wat een gave pony heb je zeg, een machtig ding! <3

Kiwiaa schreef:
Ik had uiteindelijk 69% en was 5e dus nog nipt een rozetje. Heel weinig commentaar wel, maar goed kan er zelf gelukkig genoeg van zeggen. :+

Gefeliciteerd!
Een zak voer vind ik trouwens ook een prima prijs, eindelijk iets wat mijn paard ook kan waarderen :D

Autumnn schreef:
Hier helaas beide proeven geen winst. Voor mijn gevoel fijn gereden en kan me ook echt niet vinden in de uitslag. “Gelukkig” waren er meer heel laag gepunt maar toch. Ik ga even in een hoekje huilen :')

Oh wat jammer, zulke dagen horen er helaas ook bij :knuffel:

------------------------------------------

Wat outfits betreft, hier een redelijk fel blauw jasje met cap, handschoenen en peeskappen dezelfde tint blauw, we gaan over het algemeen voor speels ipv chique ;)

Afbeelding

Ik heb er altijd ook een felroze zweepje bij, het liefst pony variant met glitters enz :D ooit mee begonnen omdat ik "volwassen" zwepen te lang en te onhandig vond in het parcours, en in de praktijk gebruik ik het toch zo goed als nooit op wedstrijd, dan is zo'n kleintje beter geschikt als placebo-zweep ;)

Met Henkie heb ik eigenlijk nog geen fatsoenlijke wedstrijdfoto's, outdoor rij ik altijd zonder jasje en dan is het geen boeiende outfit, en indoor moet ik nog eerst een fotograaf weten te vinden.

Oh ja en ik heb hekel aan witte dekjes :+ weleens dressuur ook met een kleurdekje gestart maar nog geen perfecte match gevonden wat dat betreft, vind het toch een tikje teveel van het goede als iedereen anders zwart-wit is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:42

Ja ik vind het wel leuk een beetje af te wijken (zonder complete kermis te zijn) idd. En vind bruin gewoon echt heel sjiek maar dat is een afwijking _O-