Naja ik had als parttimer (thuiswonend) veel vrije tijd. Werkte deels op een stal, deels supermarkt.
Dus toen ik ineens 5 hele dagen aan school moest besteden, waarnaast ook nog een bijbaantje, viel dat ff tegen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:DuoPenotti schreef:Sorry sp ik begrijp eigenlijk niet wat je nu bedoeld.
Ja als 9 jarige lijkt me het leven anders dan als 18 jarige.
Dat je als 9 jarige fictie van werkelijkheid onderscheiden nog eens moeilijk is begrijp ik.
Ik begrijp ook dat je als 18 jarige je leven niet tot (hopenlijk) je 90e uit hebt gestippeld.
Maar nog geen wedstrijd gereden te hebben maar blind afgaan op dat iemand even aardig aangaf dat je netjes reed en dan met een 4 jarige pre denkt kader te gaan rijden?
Ja we zijn allemaal anders.
Maar zoals jij het stelt zullen we dan per ingang van vandaag de leeftijd van stemmen, alcohol, rijbewijs halen omhoog gooien?
Ik denk dat je er een heleboel 18 jarige tekort mee doet omdat die wel verschil zien in dagdromen en werkelijkheid. Maar oké we zijn allemaal anders dus voor ieder beter dat die leeftijd omhoog gaat.
Zo lees ik eigenlijk je bericht maar dan als ik er andere voorbeelden bij haal.
Misschien moet die leeftijd wel omhoog.
Het is een grote overgang en zoals ik jouw reacties lees, verwachten mensen gewoon teveel van iemand omdat ze dan opeens 18 zijn en maar volwassen moeten denken en handelen.
Ik dacht op mn 18e ook dat ik heel volwassen was, maar lach er nu om als ik terug kijk. Ik was bijna 23 toen ik moeder werd en denk nu; OMG.
Het gaat erom dat er in korte tijd veel verandert. Je bent kind af, krijgt verantwoordelijkheden, mag opeens meer, moet keuzes maken etc. Dat gaat gewoon niet in 1 keer en is een proces.
TS is laat, maar je kan ook later beginnen. Ze is 18, maar onervaren en daar komen dan de vragen vandaan. Met een tijd serieus trainen en starten, kan dat best snel veranderen.
Maar het kan ook over 1 of 2 jaar compleet anders zijn. Dat is bij deze leeftijd gewoon.
Ga kijken, ga leren, ga proeven. Je weet niet hoe het loopt, maar moet het toch zelf ervaren. Als je iets heel graag wilt en iedereen roept dat het niet kan, blijft het altijd in je hoofd spelen. Dan kan je er beter zelf tegenaan lopen.
Vragen we TS of ze een topic opent als ze 25 is en hoe ze er dan in staat. Ook nog steeds echt jong, maar ziet ze zelf ook dat ze er nu heel anders nog in staat.
sevke schreef:@Bowo: Dat stukje had ik gemist, omdat TS altijd schreef: geld is geen probleem. Tja, als je geen paard van 'een paar ton' kunt aanschaffen, moet je ook niet gaan dromen over rijden in het kader. Doe het dan met hetgene je ter beschikking hebt en zie hoever je ermee komt. En dat kan ook al heel leuk en uitdagend zijn.
YaraMaria schreef:Ik heb wel een auto, alleen geen trekhaak en trailer. Dit kan dus wel aangeschaft worden, maar het zou zonde zijn als we veel geld neerleggen om vervolgens niks er van te maken. Ik heb ook geen ervaring met trailers en of de waarde daarvan flink daalt na gebruik.
Dankjewel!
Rex_Rolfo schreef:Charaz schreef:Ook ik heb ooit de droom gehad om ‘hoog’ te rijden,
Er zijn hele leuke ruitervakanties in Zwitserland, Oostenrijk of de Pyreneeën te boeken. Kun je je droom alsnog uit laten komen
YaraMaria schreef:Ik zit nog op school, maar ik heb de mogelijkheid om af en toe vrij te krijgen als het nodig is om verder te komen in de sport. Er zijn alleen een aantal probleempjes (vandaar dit bericht).
- Geen beschikking over een trailer en trekhaak.
- Nova (het paard) rijdt nu op B niveau, maar wil ik graag doortrainen naar een hoger niveau met de juiste instructeur. Een echte bijpassende instructeur met een niet al te gek bedrag kan ik alleen helaas niet vinden.
- Wedstrijden zijn erg duur.
....
Als we internationale wedstrijden niet meetellen, is het wedstrijd leven naast transport en wedstrijd zelf duur? (prijsindicatie)
Babootje schreef:Die indruk die Dee_Es heeft heb ik niet hoor. Dromen mag altijd zeker op jouw leeftijd waar je hele leven nog voor je ligt.
Als je ook maar realistisch blijft. De top is eigenlijk voor maar heel weinig weggelegd. Belangrijk is een goed gezond paard op niveau. Daarnaast een goede dosis geluk, doorzettingsvermogen en goede mensen om je heen om je te helpen (dat laatste alleen al is soms een zoektocht).
Een ex collega van mij met een "gewone baan" reed met een "gewoon" paard toch maar mooi GP. Wel ergens in de middenmoot want om vooraan te rijden heb je wel een kwalitatief beter paard nodig.
Maar iedere keer zette ze tot haar eigen verbazing toch maar mooi die stapjes die hen beide tot het hoogste niveau brachten. Inmiddels heeft ze een jong paard erbij gekocht om op te leiden en tzt weer mee verder te kunnen. Dit lukt ook alleen maar als het paard gezond blijft dus die dosis geluk (naast goed management) is zeker nodig en misschien nog wel het belangrijkst.
Maar zij heeft wel laten zien dat het kan, met een "gewoon" paard en met een "gewoon" salaris.
Babootje schreef:Die indruk die Dee_Es heeft heb ik niet hoor. Dromen mag altijd zeker op jouw leeftijd waar je hele leven nog voor je ligt.
Als je ook maar realistisch blijft. De top is eigenlijk voor maar heel weinig weggelegd. Belangrijk is een goed gezond paard op niveau. Daarnaast een goede dosis geluk, doorzettingsvermogen en goede mensen om je heen om je te helpen (dat laatste alleen al is soms een zoektocht).
Een ex collega van mij met een "gewone baan" reed met een "gewoon" paard toch maar mooi GP. Wel ergens in de middenmoot want om vooraan te rijden heb je wel een kwalitatief beter paard nodig.
Maar iedere keer zette ze tot haar eigen verbazing toch maar mooi die stapjes die hen beide tot het hoogste niveau brachten. Inmiddels heeft ze een jong paard erbij gekocht om op te leiden en tzt weer mee verder te kunnen. Dit lukt ook alleen maar als het paard gezond blijft dus die dosis geluk (naast goed management) is zeker nodig en misschien nog wel het belangrijkst.
Maar zij heeft wel laten zien dat het kan, met een "gewoon" paard en met een "gewoon" salaris.
chevax schreef:Dat is niet wat TS zoekt, volgens mij: af en toe GP starten in de regio. TS wil geselecteerd worden voor NL en de kost verdienen als ruiter.
Babootje schreef:Babootje schreef:Die indruk die Dee_Es heeft heb ik niet hoor. Dromen mag altijd zeker op jouw leeftijd waar je hele leven nog voor je ligt.
Maar zij heeft wel laten zien dat het kan, met een "gewoon" paard en met een "gewoon" salaris.chevax schreef:Dat is niet wat TS zoekt, volgens mij: af en toe GP starten in de regio. TS wil geselecteerd worden voor NL en de kost verdienen als ruiter.
Het begint ergens.
Je kunt wel een paard kopen met alle knopjes erop om jezelf in de kijker te rijden, maar dat zegt dan verder niks over je kwaliteiten als ruiter. Je zult toch ervaring moeten gaan opbouwen om echt de kost te kunnen gaan verdienen in de paarden. En dat duurt echt jaren.