[HK] ZZ-licht debuut

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Re: [HK] ZZ-licht debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:53

Uiteraard pas je het iets aan.Maar als je 3 wissels kunt kun je er ook 5 hoor.
Ik ging meestal een x of 2 ff de proeven oefenen in de grote baan voor de timing.
Ik heb met Clark om de hoek een grote baan om te rijden maar rij hem liever thuis.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:02

Oke. Ben nog niet toe aan de serie maar was wel benieuwd. Is allemaal zo nieuw voor mij. Die verzameling ook, wat is verzameling, hoe voelt dat? Maar begin er steeds meer grip op te krijgen. En als goed is gaat het met Eliana en Sterre dan weer makkelijker!
Ben inderdaad keer naar de vereniging gegaan om de proef in de 20x60 baan te oefenen. Wat een ruimte dan opeens, heerlijk. :))
Zou nog een keer gaan maar toen stond hij op 3 benen. :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:42

mirjamalvaro schreef:
Hoe doen jullie het met de serie wissels? Op de volte? Diagonaal is niet lang genoeg.

Op zich gaat trainen goed in de 20x40, alleen met de zigzag in galop kom ik in de knoei. Dus doe ik maar 5 meter en dan al de wissel en weer terug. Maar misschien moet ik daar gewoon wat handiger in worden.

Kan er 2 rijden op de diagonaal en soms ook al 3.

Ik doe met de zigzag inderdaad ook wat korter waardoor ik wel uit kom.
Daarnaast ook bv maar 1 zigzag in draf en dan de andere kant op. 2x per maand dat ik bij m'n instructeur rij. Dan oefen ik eens de lange lijnen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:26

Aqanto haalt er wel 6 a 7, die wordt er echt heet van :P wel 60 meter baan.
maar van lesgeefjuf Saskia moet ik altijd aan de kwaliteit van de wissels werken ipv de kwantiteit :7
Dus meestal maar 1 op korte lijntes en daarin schakelen of vanuit de contra daarin schakelen met stelling naar binnen en goed nageefelijk.

Maar als ze ze goed en goed op de hulp springen is het aantal geen probleem!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 05:28

Oh voor Zorro is het inderdaad geen probleem. Alleen ik ben nog niet zo handig met tellen. Gelukkig hoeft dat pas in het ZZ-Zwaar. :')

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 06:18

En dan ook nog niet hoor, dan moet je er een aantal laten zien.
Dus niet meer om de 4&5 sprongen.Hoewel iedereen dat wel doet.
Ik heb met Clark al een lijntje 2-ers gedaan.Ik rij vaker series omdat ze er dan wat makkelijker over gaan denken.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 07:58

ooohh dat dacht ik dat je dan precies om de 5 of 6 of 7 moest, dat scheelt al veel :P
Nou eerst zondag maar eens afwachten hoe dat gaat, heb 16 september trouwens in Heerjansdam, kwam er later pas achter dat dat een nogal grote wedstrijd is. >;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:25

Juist leuk toch? Ik kan echt niet wachten tot het 3 sept is. Maar dat is al best snel!
Eerder lukte helaas niet. Weekenden zitten al vol.

Ik kan ze nu als ik hem eerst wakker maak om de 3 springen. Is dus al een best eind in de richting en wat ambre zegt, ze gaan het juist dan makkelijker vinden en op een juiste manier meedenken en opletten.

Kwaliteit van wissels moet natuurlijk goed zijn. Maar imo kan je kwaliteit en kwantiteit best combineren.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:29

Toen ik in 20x40 trainde vond ik het ook lastig om meer dan 3 wissels op de diagonaal te rijden op wedstrijd. Het hielp om in de training de eerste wissel 'eerder' de diagonaal te rijden. Vaak wachtte ik te lang. Toen ik dit deed had ik ineens genoeg tijd en rust om de serie van 5 te rijden.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:09

suikermeisje, Zorro en grote wedstrijden gaan op een of andere manier niet echt samen. Maar we zullen zien, misschien is hij erover heen gegroeid. :+

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:00

Succes dit weekend Mirjam en Ambre!

Mijn paarden staan bij mijn ouders, die hebben een bak van 19x36, nooit last van gehad, maar nu zou ik wel eens wat meer ruimte willen hebben.
Series springen vindt Harrie helemaal geweldig, hij wordt alleen snel wat terug in zijn wissels, dus hij mag het niet zo vaak ;)
Nog meer mensen die hier ook nog een jonkie hebben ernaast? Mijn "jonkie" (inmiddels 6, maar altijd zeer weinig mee gedaan) doet het zo fijn, die mag dit najaar een keer mee denk ik.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:07

Ik heb zelf nog 2 3 jarigen.Een Welsh ruim van 1.51 en een Foundation merrie van 1.65.
Ze zijn nu net een maand of 2 zadelmak.
Dan rij ik nog een Sandreo van 7, die loopt M/Z niveau.
Die heeft best talent maar mist wat go.

Fred de Sandreo:
Afbeelding

De Foundation:
Afbeelding

De Welsh:
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:12

Kyara 2 jaar Five Star x Tuschinski
Afbeelding

Sterre 3 jaar 1.45m geloof ik
Afbeelding

Eliana 8 jaar Tuschinski x Vincent
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:15

Oh jij ook een ukkie erbij Amber, leuk :D

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:18

Wauw, jullie hebben er nog heel wat naast! Ik heb het al heel druk met 2 paarden naast mijn baan.
Wat passen jullie netjes op de pony's!
Mijn "jonkie" is een 6 jarige Colorance x Negro, gefokt uit mijn oude wedstrijdpaard
Afbeelding

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:19

Niets leuker dan een poown!Helaas vorig jaar gekocht als zijnde 1.53 maar ik krijg hem nu toch echt niet hoger dan 1.51.
Zijn moeder staat hier toevallig ook in de buurt en die is na haar 3de nog 8 cm gegroeid.Ik hou dus hoop.
En ik heb nog een jaarling, zelf gefokt uit mijn vorige Welsh.

Lollipop:

Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:22

Vind pown ook erg leuk moet ik zeggen, vrolijk eigenwijs ding. En lekker nuchter. Hoewel ze wedstrijdterrein laatst alles behalve geslaagd vond. :+
Afbeelding
Afbeelding

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:25

Ik heb een jonkie van 3,5 jarige maar die moet mee de springring in. Doet alles super braaf.
Afbeelding

En rij nog een 8 jarige Gelderse hengst in het Z1. Ondertussen ook al daarmee bezig met wissels springen. Gaat soms hard vooruit. Andere x weer minder. Maar eigenlijk bij elk paard wel.

Tweede wedstrijd ook gelijk opgegeven voor een woensdagavond wedstrijd met Dakar (ZZL).

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:29

Met Eliana start ik nog maar B. :o
Haar doortrainen verliep nogal erg stroef. Heb haar uiteindelijk zelfs volledig op de foto laten zetten om KS etc uit te sluiten. Maar ze was perfect in orde.
Nu lijk ik eindelijk door te hebben hoe ik haar moet rijden. :')

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:34

Knappe pony!Ik ben echt gek van ponies.

Ga je deze zelf uitbrengen in het springen suikermeisje?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:38

ambre schreef:
Knappe pony!Ik ben echt gek van ponies.

Ga je deze zelf uitbrengen in het springen suikermeisje?

Ja. Wil altijd al graag springen. Met m'n pony voor Dakar welgedaan maar zat op de max toen. Wilde de pony beschermen tegen zichzelf. Toen Dakar gekocht maar die valt er echt niks van, dus deze erbij gekocht om te kunnen springen. Het was ooit m'n doel om Z1 te worden, meer dan dat had ik nog nooit aan gedacht :').

Ben ook echt zo iemand die tegen iemand die ZZL rijdt: 'oooh wat super knap, zou ik ook willen' en dan realiseer ik me 2 seconde later dat het bijna zo ver is :+

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 06:18

Wauw wat gaaf dat jullie er ook allemaal al zulke leuke jonkies naast hebben! Hier zal dat ook nog wel een keer komen hoop ik tegen de tijd dat we de Subtop in gaan, ga denk ik de landelijke wedstrijdjes missen.

We zijn gisteravond nog gestart. Veel profs die niet wouden starten omdat het voorterrein nat was en vol plassen stond maar heb de gok gewaagd en was 2x 1 met 222 en 215 dus dat was flink de moeite waard :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 06:34

Netjes! En van een paar plassen gaan ze niet dood.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:38

Netjes klumpertje :D

Oef hoop dat het slechte generale en goede repetitie is. Zor had er vandaag niet zo'n zin in pffff.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:50

Super klumpertje!

Whaha!Hier ook een slechte generale, wat een duwboot zeg.