[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mloui

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 16:05

Iedereen gefeliciteerd met de mooie resultaten!

mexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:03

Wauw! Wat goed, gefeliciteerd iedereen

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:12

Mooie resultaten armyhorse en Conny, Gefeliciteerd!!

Hoe gaat het bij iedereen?

Hier gaan de wissels inmiddels een stuk beter, paard snapt nu redelijk goed wat ze moet en ik wordt er ook steeds een beetje handiger in :P

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:51

Gefeliciteerd allemaal!

Vandaag mag ik er na 5 mnd weer op! 2 weken een uur stappen en dan weer terug voor controle.

Wissels zijn lastig he....bij Dandy gingen ze ook nog niet helemaal top, maar ben toen toch gewoon een keer gestart, dacht moet toch km maken voor ik het echt onder de knie heb.

Hoe gaan bij jullie de zig zag appuyementen? Vind het heel moeilijk om de rust te bewaren, raak dan zelf ook beetje in de knoop ofzo :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:20

Ik heb de neiging om te snel te willen. Dus bij mij wordt het appuyement naar links en meteen naar rechts ipv eerst recht, omstellen en dan de andere kant op willen. Wissels gaan eigenlijk best goed, vooral als hij weet dat er een komt... een goede voorbereiding is het halve werk. Als hij weet dat ze er aan komen dan springt hij ze heel mooi op mijn hulp. Anders willen ze nog wel eens na mijn hulp komen.

Ik ga zondag weer eens starten na 3 maanden. De tijd vliegt gewoon :') Heb dan wel fijn diezelfde proeven. Vind die proeven denk ik wel veel fijner dan die nu zijn.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:13

Iedereen gefeliciteerd met de goede resultaten! Super fijn.

Melissa fijn dat het beter gaat. Handigheid komt vanzelf!

Smurvaas fijn dat je er eindelijk weer op mag. Zigzag is idd belangrijk om wel tijd te nemen voor het rechtmaken en omstellen. Bij mij gaat de eerste helft meestal wel goed maar bij de 2e helft ben ik altijd bang dat ik ruimte te kort kom waardoor ik veel te veel ga zitten wringen. Vergeet alleen steeds dat mijn baan maar 50 is en dat het dus ook logisch is dat het niet helemaal past _O- :+

Gister cross training gehad en warempel sprong hij uit zichzelf een aantal x een wissel. Hij weet dus dondersgoed hoe het moet }:) ~~}>

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:09

Smurvaas wat fijn dat je weer mag stappen na zo lange tijd! Was ie braaf?
Wat heeft je paard eigenlijk gehad?

Vibabu hier is ook de voorbereiding het belangrijkste bij de wissels. Als ik haar maar goed scherp eraan heb en zelf duidelijk ben dan gaat het bijna altijd goed. Ik wil zelf nog wel eens teveel twijfelen en te onzeker zijn en dan gaan ze mis.

Zigzag nu een paar keer meegepakt en vind het stukje omstellen soms nog wel wat lastig, kost nu nog teveel tijd.

Haha heerlijk he Nikki dat ze het met springen/crossen wel kunnen :P

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 08:34

Ja hij was braaf. eerste paar rondjes met een bol ruggetje, gister ook nog even een rondje maar daarna gewoon rustig kunnen stappen.

Hij is gevallen in de stapmolen en met zijn been vast komen te zitten. Toen heeft hij zn banden in zn sprong verrekt en zn gewricht was ontstoken. Eind maart, vanaf april in het land gezet overdag en 2 x per daggaan stappen. Nu zijn zn banden mooi genezen, maar zn gewricht had nog wat activiteit (buigproef was helemaal goed) Dus 2 weken geleden ingespoten, en over 2 weken weer scannen en hopelijk dan weer groen licht.

Precies wat je zegt Melissa, heb ik ook, als ik zelf onzeker ben gaat het mis.
En we weten allemaal dat we dat noet moeten zijn....maar ja, dat is toch lastig als het voor jezelf ook allemaal de eerste keer is

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 17:10

Wat een naar ongeluk.. Hopen dat je gauw weer groen licht krijgt!

Vandaag toch maar eens de Z2 geprobeerd. de eerste wp is binnen :D 204,5 en 193,5. Zaten nog teveel fouten in de proeven maar ook wel hele fijne stukken. 2e proef werd ze wat moe.
De kop is eraf en nu lekker doortrainen :D

mexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:04

Smurvaas; idd wat een naar ongeluk. Kan me voorstellen dat je graag weer aan de slag gaat.
Melissa_93; knap dat je bij je debuut direct een winstpunt haalt. Netjes! Waar liep je nog tegenaan?

Ik ben vandaag ook gestart, 212 en 199. 2de proef was de batterij leeg. Maar ik ben wel erg tevreden want ik had een paar echt goede wissels. Wij gaan ook lekker doortrainen.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:41

Ja heel naar! Maar gelukkig nu weer de goede kant op.

Gefeliciteerd met jullie punten! Goed gedaan!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:05

ehm de 1e proef waren de wissels niet goed, binnenkomen maakte ze een mooie wissel op de ac lijn :P was zelf te laat met een overgang terug en zo wel meer van die rommels. had daar 3x een 3 en 4x een 4 maar ook 2x 8 en aardig wat 7ens. . 2e proef zaten wel 2 goede wissels in en een die finaal mis ging door mijn eigen rijfout. Daar duurde de overgang galop-draf veel te lang bij het binnenkomen, keertwendingen waren niet fijn en ook wat slordigheidsrommeltjes. Al met al nog heel veel wat beter kan en moet.

Mexx netjes van je 1e proef! jammer van de 2e. Ik vind die wissel op de slangevolte van contra naar contra wel echt rot.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:36

Goed bezig mexx en Melissa!

Ik gisteren ook weer gestart. Eerste proef schrok hij heel erg voor ik moest beginnen van 3 tractoren die ineens langs kwamen en dan ben ik hem echt 5 min kwijt maar moest beginnen. Hierdoor draf stuk echt niet fijn, galop wel fijn en zelfs 7 voor wissel van contra naar contra! Toch nog 211 punten dus was blij!

Tweede proef ging fijner alleen 3 gigantische missers. Waarvoor een 2 dus die kreeg ik niet meer opgehaald Haha!

Nu krijgt hij lekker vakantie! Heeft in twee maanden Z2 zo zijn best gedaan en wil hem weer even sparen, want hij is nog jong zat.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:09

*\o/* ik had niet heel fijn gereden. Vind het erg lastig om vanaf mn jonkie op die grote tank te rijden. Dan voelt alles heel vertraagd. Enige echte fout was de wissel van contra naar contra, die was veel te laat en in 2en. Wat een rotonderdeel! Maar aangezien mijn gevoel heel vaak er naast heeft gezeten had ik geen idee hoe her gegaan was. Mijn verbazing was dan ook groot met 217 punten!
2e proef had ik 2 2en 1 voor de contragalop en 1 voor de wissel. Hij sprong hem zelf bij M... toch nog 210 punten.

Zo gek... ik heb echt 5 jaar over de z1 gedaan (ik start ook niet zo vaak maar goed) en nu in 2 wedstrijden al 3 punten.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:29

Conny ondanks afgeleid toch nette punten!
Vibabu ook erg mooie punten, top!!

Hier doen we straks ook even rustig aan met de wedstrijden. KOmend weekend start ik nog en dan 1 oktober een tripalon (dressuurproef, bosrit van 10km met kleine hindernisjes en een parcoursje) en dan half oktober weer starten denk ik. Zijn ook weinig leuke concoursen hier de komende weken.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 20:56

Even tijdje wat rustig aan doen is ook niet verkeerd vind ik. Houdt ze fris in het koppie!

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:59

Wat een mooie resultaten allemaal! Gefeliciteerd.

Smurvaas fijn dat ie braaf was en hopelijk snel weer volledig aan de gang.

Conny toch mooie punten ondanks het lastige begin. Volgens mij heb ik in het Z1 wel eens tegen je gereden.

Melissa leuk de tripalon. Ik had er ook voor gekeken maar dan ben ik een weekendje weg.

Wij hebben afgelopen weekend weer een eventing wedstrijd gereden. Ging nog niet vanzelf maar dat is denk ik vooral kwestie van km maken. Vanavond weer dressuur les. Hopelijk in oktober weer eens een dressuur wedstrijdje meepakken.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:17

nikkietjuh schreef:
Wat een mooie resultaten allemaal! Gefeliciteerd.

Smurvaas fijn dat ie braaf was en hopelijk snel weer volledig aan de gang.

Conny toch mooie punten ondanks het lastige begin. Volgens mij heb ik in het Z1 wel eens tegen je gereden.

Melissa leuk de tripalon. Ik had er ook voor gekeken maar dan ben ik een weekendje weg.

Wij hebben afgelopen weekend weer een eventing wedstrijd gereden. Ging nog niet vanzelf maar dat is denk ik vooral kwestie van km maken. Vanavond weer dressuur les. Hopelijk in oktober weer eens een dressuur wedstrijdje meepakken.

Hee dat klopt! Jij had ook die fries toch?

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 10:40

Klopt inderdaad. Daar ben ik dit jaar mee gestopt, die was niet van mezelf.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:28

Iedereen gefeliciteerd met jullie punten!

Fijn dat je weer kan oppakken smurvaas :)

Ik ben gister weer bezig geweest met de wissels, moet zeggen dat het niet heel verkeerd ging. Zigzag appuyement hebben we ook niet heel erg moeite mee, ze stelt op zich wel goed om en ik kan de rust gelukkig ook wel bewaren :). Nu nog de durf om te starten straks :+

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:43

Jammer Nikki, ik vind het altijd een leuke wedstrijd. Je hebt er in september ook nog 1 in Bussloo (bij Deventer) en in maart in Gorssel. Al zullen ze voor jouw allemaal wel redelijk ver rijden zijn.

Armyhorse zo te horen zijn jullie wel Z2 klaar! Fijn dat het lekker gaat

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:52

Nou wij gaan de 17e eens kijken of we rond kunnen komen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 19:09

Spannend allemaal! Bij mij gaan de wissels bijna oke. Wil eigenlijk 100% voor ik weg ga.

Mijn nieuwe ST is binnen! Super blij mee! Nu nog bitten...Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:36

Die is mooi vonneke!!

Die van mij heeft een paar dagen vakantie gehad en was even extra kriebelig. Met les vorige week daarom de wissels even gelaten. Van rechts naar links gaat steeds beter, van links naar rechts is geloof ik even uit z'n systeem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:59

Thanks! Weet nog niet hoe vaak ik hem ga gebruiken. Beetje puzzelen ermee.
Loopt zo makkelijk op een trens.