B- springdebuut 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:11

Niet rijden, wellicht wel kijken. Ik geef daar les aan een aantal kinderen die meedoen! :)[/quote]

Ah leuk misschien zie ik je daar dan wel! tisp altijd welkom :D

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:13

Lisetjj schreef:
Vandaag weer springles gehad :D
Mijn paard is vaak over enthousiast waardoor ze vroeg af gaat en groot springt. Vandaag geoefend op een galoppas extra, lastig! Maar ze heeft haar best gedaan.
Zelfs een hindernis van 1 meter uit stilstand gesprongen. En dan weet ze gewoon de balk te laten liggen _/-\o_

Bij mij was het net het tegenovergestelde, wilt altijd een pasje bij doen ;( Fijn dat ze zo gemakkelijk uit stilstand springt :9

Sanne96

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:18

Majken, Heerlijk van die lijntjes springen! die van mij wordt daar altijd zo fanatiek van :p

Wij doen deze week rustig aan, paard ziet er niet fit uit en staat zo ongeveer de hele dag binnen terwijl ze gewoon naar buiten kan (stal met uitloop). En heeft koorts gehad, ze wil wel heel graag mee dus hebben we maar staprondjes gedaan zodat ze toch even buiten komt. Vanochtend rende ze weer bokkend rond, dus ik heb goede hoop dat ze snel de oude is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:21

Lijntjes zijn idd heerlijk om ze lekker alert en fris te krijgen :D

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:35

Sanne96 schreef:
Majken, Heerlijk van die lijntjes springen! die van mij wordt daar altijd zo fanatiek van :p

Wij doen deze week rustig aan, paard ziet er niet fit uit en staat zo ongeveer de hele dag binnen terwijl ze gewoon naar buiten kan (stal met uitloop). En heeft koorts gehad, ze wil wel heel graag mee dus hebben we maar staprondjes gedaan zodat ze toch even buiten komt. Vanochtend rende ze weer bokkend rond, dus ik heb goede hoop dat ze snel de oude is :D

Wat vervelend. Hopelijk is ze snel weer de oude!

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:14

De mijne word wel alert van lijntjes, maar ze is wel veel fanatieker in een parcours, die van jullie niet?

@_Sofie, ik vind die donkerblauwe spooks jasjes zo mooi :9 Wilde er ook zo een, maar heb toch voor een goedkope Harry Horse St tropez gekozen. Scheelt een hoop centjes! Onze sport is al zo duur haha.. Ik ga het jasje overigens wel pimpen door de knopen te veranderen en op sommige wat rode accenten toe te voegen.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:00

Wat leuk! Ik kom me ook melden want uiteindelijk is het doel wel om B te starten dit jaar!
Mijn naam is Linda, ik ben 19 jaar, studeer bedrijfskunde en rij een 4 jarige ruin! Irocco is bij ons geboren en heb hem zelf ingereden, en nu rijden we al twee maanden om de week een springlesje! Hij pakt het ontzettend goed op dus ik ben elke keer weer heel trots!
Ik ben wel van plan om eerst BB te gaan rijden, ook omdat ik zelf geen ervaring heb, en we moeten ons winstpunt in de B dressuur natuurlijk ook nog halen..

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:11

Hier staat jonkie even stil met mijn blok & examens. Andere 2 lopen zondag hun laatste wedstrijd en hebben dan een maandje rust! Ook belangrijk :)

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 17:32

Wat een knapperd hierboven zeg!!

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:44

Die schimmel <3

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 15:52

Hierbij nog de beloofde foto's van voor en na.
We zijn nu begonnen met grondwerken aangezien ze de laatste periode niet in de hand is geweest en nu door je heen wil lopen.
Leiderschap is de basis voor het rijden dus dat pakken we stap voor stap op :)

Voor:
Afbeelding

Na:

Afbeelding

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:19

Ik had vandaag mijn BB debuut, en dat is geslaagd! 2x foutloos met 71,5 en 72,5 stijlpunten en 2x 2e plaats. Ze liep ook echt super fijn en makkelijk het parcours rond, dus ben zeer tevreden. Volgende keer B starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:28

Ik heb mijn A debuut gehad vandaag (80cm). Foutloos maar Godzijdank geven ze daarin geen stijlpunten :')
Bij elke hindernis vanuit "stilstand" erover... puur gebrek aan ervaring van paard, dus hos kilometers maken!

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:29

Goed gedaan allebei! Inderdaad gewoon veel kilometers maken!

En succes voor degene die morgen starten :)

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:39

@ Varekaj, erover is de eerste stap :) Lekker ervaring op doen
@ Emma_evg; gefeliciteerd!
@ Tijger22. wat een verschil gelijk! Leuk paard :)

Wat hebben jullie aan hindernismateriaal? Wij hebben een paar staanders, en wat rotte balken. We hebben nu net 10 balken gekocht en zelf geverfd. Nu zijn we aan het kijken of we ook planken kunnen maken. Maar weten niet goed van welk hout. Jullie een idee?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:51

Lisetjj schreef:
Wat hebben jullie aan hindernismateriaal? Wij hebben een paar staanders, en wat rotte balken. We hebben nu net 10 balken gekocht en zelf geverfd. Nu zijn we aan het kijken of we ook planken kunnen maken. Maar weten niet goed van welk hout. Jullie een idee?

Wij hebben een hele springtuin op stal :P Zou wel iets van hard hout doen wat niet snel wegrot. Wij hebben echte 'hindernis planken' met ijzeren pookjes die in de lepels liggen. Maar je kan zoiets ook wel los vinden denk ik.

Goed bezig Varekaj!
Super fijn dat ze zo braaf was emmaevg!
Welkom Linda!
Klinkt goed Sofie! Ja donderdag mag Gizzy weer eens mee. Hopelijk gedraagt ie zich een beetje :P

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 07:35

Ik heb ook een bak vol sprongen haha. Maarja, luxe van ergens te staan :D

Hout dat niet (te hard) splintert... Als ik de stalbaas zie zal ik even vragen van wat de onze zijn :)

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:18

Wij hebben 4 staanders en 12 van die witte cavelettie blokken, en iets van 10 balken, waarvan er drie van die pvc dingen zijn en die gebruik ik dus nooit, vind ik te gevaarlijk. En als het waait waaien ze van de lepels af. Van de 10 balken zijn er 6 van die houten balken met gekleure plastic er om heen. Dat kan dus niet gaan splinteren maar ze zijn wel erg zwaar. Maar aangezien onze bak thuis klein is (20x32m) vallen er uberhaupt niet meer als drie hindernissen neer te zeggen. Maar ik heb elke week springles, en tussendoor spring ik eigenlijk nooit thuis. Hoogstens een keer wat laag werk, als aanvulling en afwisseling op de dresuuurtrainingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:23

Wij hebben aardig veel. Gewone balken, planken, golfplanken, 2 blauwe plastic waterbakken, een regenboog bar-de-spa, in rustige kleuren en knalkleuren... we kunnen rustig 10 hindernissen zetten waarvan de helft oxers.

Het hout wordt bij ons geschilderd met bootverf als ik het goed begrepen heb. Onze hindernissen staan jaarrond buiten en moeten tegen een fiks stootje kunnen. Werkt prima.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:40

Zaterdag onze eerste crossles gehad! Hij vond het in het begin erg spannend maar heeft heel stoer alles gedaan! Super trots :D

Afbeelding
Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:05

Gaaf zeg! Ik heb vorige week ook onverwacht mijn eerste crossles gerden, man man wat vond ik dit spannend.
Het viel mij mee hoe ''makkelijk'' ze het eigenlijk deed. Natuurlijk zijn er hindernissen geweest waar ze niet overheen durfde met een flink aantal weigeringen maar oefening baart kunst zegt men :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:33

Afbeelding
:D

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:38

Gave fotos allemaal! :D

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:48

Gave foto's! Leuke ervaringen :)
Mijn paard vindt crossen ook helemaal geweldig

Varekaj, kracht zat zo te zien! Gesprongen vanuit stilstand toch? Ruimte zat haha :D

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:49

Wat leuk alle crosstrainingen! Wij gaan woensdag weer voor de eerste keer dit seizoen!
En ik ben best verwend qua spring materiaal. Denk dat ik rond de 12 hindernissen heb, de hele buurt heeft samen een spring tuin en nu op het gras blijven ze meestal staan! Ideaal dus :)

Ik had afgelopen zondag weer wedstrijd. Eerste rondje BB gedaan. Had zelf een volte gereden omdat ik zat te prutsen met de galop. 2e rondje B gestart. Helaas 3 balken, maar ze bleef nu na een gevallen balk wel mooi doorspringen waar ze eerder van in paniek raakte. Dus de vooruitgang is er zeker. Waarschijnlijk de komende 2 weekenden ook op wedstrijd, dus misschien binnenkort ons eerste puntje halen! Dan kunnen we crossen in september :)