enne foutje kan gebeuren..!Ik had vandaag ons m2 debuut, was tevreden! Kon nog beter afgewerkt worden maar de onderdelen waren opzich prima. Nu had ik dus duidelijk een jury die niet van Friezen hield...
ik zeg dat niet vaak maar kon me echt totaal niet vinden in het commentaar en had echt het idee dat ze een andere kant op heeft gekeken tijdens mijn proef. Ik had 166,5 en 173,5
maargoed het enige wat helpt is hem vertrouwen blijven geven en zorgen dat de paniek niet gaat overheersen. Eerste proef hadden we 171 , 2e proef ging al ietsjes beter maar de spanning was er natuurlijk nog wel met wat schrikmomentjes. Maar ook hier gewoon een leermoment van gemaakt. Bij het aanspringen schrok hij van een kip die langs de bak kwam rennen
dus sprong verkeerd aan en zou paniekerig gaan doen. Rustig maar terug naar stap volte gemaakt en weer opnieuw. Uiteindelijk hier 179,5 gehaald. 
zat echt te genieten... ben je gewoon weer helemaal verliefd op je eigen paard
al zou ik het met losrijden niet zo snel doen denk ik... staat zo gek... lijkt het heel wat, valt je proef opeen tegen

)les en dan rijd ik nog 2/3 keer thuis, dat ligt aan mijn huiswerk. Maar nu mag ik dus niet weg dus rijd ik 4/5 keer per week thuis. En af en toe maak ik een kort buitenritje om af te wisselen. Springen doe ik ook heel soms maar dat vind mijn pony minder leuk.