Wedstrijddoelen 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:09

Leuk dit topic! Ik wil mij hier ook melden!

Onze stand is momenteel L2+2 en B+1.

Mijn doelen voor dit jaar is de L2 uitrijden (Ik start haast nooit dressuur dus we moeten goed trainen willen we dat redden :D )
En 10 winstpunten in de B springen.
Ook wil ik minstens 7 crosstrainingen rijden dit jaar.

Daarmee hoop ik aan het eind van dit jaar weer vol vertrouwen een rondje te kunnen springen, dat is voor mij het belangrijkste om mijn vertrouwen terug te krijgen. En vooral heel veel plezier hebben!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:11

Ik doe ook mee!
Ik rijd dressuur en sta nu op l1+6.
Wil dit jaar M1 startgerechtigd zijn :D
Moet lukken we halen minimaal 2 wp per wedstrijd. Mijn uiteindelijke doel is z2, dus daar trainen we rustig naar toe! Gaat vast en zeker lukken, heb een geweldig paard die plezier in dressuur heeft en altijd alles geeft op wedstrijd. <3

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:19

Ik heb ook een paar weken geleden mijn M2 debuut gehad, helaas toen maar 172 en 170 met het commentaar dat hij meer bij elkaar gereden moet worden. De proeven waren gefilmd en ik was het wel eens met de jury toen ik de filmpjes terug zag.

Vorig weekend dus opnieuw M2 gestart en bij het losrijden heel erg gefocust op berg op en aan elkaar rijden en dat is gelukt! 2 keer een 2e plaats met 195 en 193,5. En dat ook nog bij een hele strenge jury! (Daar staan ze zelfs bekend om :') )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:56

Omdat het de laatste tijd toch wel weer erg gaat kriebelen en ik nu ergens op kan schrijven wat mijn doelen zijn, meld ik me ook O:)

We staan op dit moment nog nergens. Na het afkeuren van vorige paard heb ik jaren niet meer gereden. Vorig jaar hebben we een nieuw paard gekocht, maar mijn gezondheid is erg slecht en met het leenzadel kon ik niet rijden. 3 weken geleden kregen we ons nieuwe zadel en ik heb nu dus weer 3 keer gereden. Op dit moment red ik met moeite de 20 minuten, met veel stap.

Mijn doel is toch wel om dit jaar, rekening houdend met mijn gezondheid, weer een beetje normaal te kunnen rijden en ons paard dus klaar te maken om te gaan starten. In principe zou ik nu al de B in kunnen, maar ik wil haar graag beter voor elkaar hebben zodat ik gebruik kan maken van het versneld promoveren. :+ Ze is nu wel winstwaardig, maar niet zo goed als ik het wil hebben voordat ik wil starten. En eerlijk is het nu niet, omdat ik haar dan niet kan begeleiden zoals ik vind dat het hoort.

Dus laat ik zeggen dit jaar een keer B / L1 te starten met goede punten en verder te trainen, zodat ik daarna over kan naar een klasse die ik fijner te rijden vind.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:03

Ik heb de afgelopen jaren niet veel op wedstrijd gegaan aangezien mijn pony aan zijn rug werd behandeld en het zadel etc. (dit was 2 en 3 jaar geleden)

Afgelopen jaar druk geweest met de nieuwe opleiding en festivals...

Dit jaar is ons doel om Z2 met winst te starten en trainen voor ZZ-licht. hoop dat we dit gaan halen aangezien mijn pony alweer 23 jaar wordt dit jaar.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:47

Mijn eerste doel is behaald we zijn L1 startgerechtigd geworden afgelopen zaterdag.
Heb ons ook opgeven voor B springen .

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:18

Ik heb als doel Z2 startgerechtigd en Z2 klaar ervoor te zijn dit jaar(dus inclusief die verdraaide changementen waar hij op dit moment echt nog geen snars van snapt) . Ik ga nu in het Z1 beginnen vanaf april dus ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:34

Mits mijn paard en ik een combinatie blijven en allebei gezond :) heb ik als fanatiek doel: Z1 startgerechtigd, BB80 springen foutloos rondkomen en het liefst de BB90 leuk mee kunnen doen, en leuk mee kunnen doen in een BB SGW. Mocht dat lukken dan staat B SGW ook op de planning :Y)

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:02

Adrienne93 schreef:
Ik doe ook weer mee
Momenteel al sinds 4 december uitgeschakeld ivm een val doordat m'n beugelriem knapte. Duurt allemaal langer dan gedacht en hoop het outdoorseizoen weer te starten.
Ben nu L2+29 dus wil die jaar M1+1 halen, momenteel zit er nog geen contragalop op wel een wissel haha
En met springen bungel ik tussen de B en L in. Wil in het outdoorseizoen L+5 halen minimaal en misschien dat ik dit jaar nog M wil starten maar dat zit er nu absoluut nog niet in en is een, zoals t er nu uit ziet, onhaalbaar doel haha

We hebben nog een doel! Nu een tijdelijke ruiter en daarme is het doel Z+5, liefst nog voor het outdoor seizoen maar wordt waarschijnlijk halverwege outdoor.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:39

Vandaag is Galaxy mee geweest naar een oefenwedstrijd, alles was echt super spannend en het zweet stond me in het begin dik op mijn hoofd :')

Gelukkig is hij verder heel braaf geweest met een resultaat van 181 punt. Heel tevreden over hem :D

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:54

Ik zie dat iedereen al super bezig is met de gestelde doelen!
Helaas moet ik het wat gaan aanpassen. Het paard waar ik in eerste instantie mee start staat nu 5 weken stil door kreupelheid helaas..
We weten niet of ik nog ga startten dit jaar of dat ze een jaar niet bereden gaat worden (evt veulen erbij).

Vandaag ben ik wel met een heel ander paard gestart in de B, HC. Hier hebben we 188,5 en 187 gereden!
Mijn doel is om haar aan het eind van het jaar trainingstechnisch L2 te hebben staan. En afhankelijk van een baan voor mij een startpas aan te vragen en dan wil ik graag L1 +5 zijn

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:26

Ik ben weer blij met het paardje!
Gister voor de 2e keer gestart in het M2. Hij loopt super braaf door de proefjes heen maar er is nog zat ruimte voor verbetering. Hij vindt het nog erg moeilijk om te dragen en zijn achterhand er goed onder te zetten. Dit verwachten ze toch wel van het paard in het M2, dus ik ga puur op wedstrijd voor de kilometers (hij is tenslotte pas bijna 7). Dat we dan gisteren toch ons eerste winstpuntje in het M2 mee naar huis mochten nemen, had ik nooit verwacht! Er zijn nog genoeg oefeningen die verbeterd moeten worden en natuurlijk stond er op het protocol dat ie meer moet gaan dragen.. Maar hey, daar zijn we hard mee aan het werk en dit is een mooi begin! :D

Afbeelding

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:42

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:38

Cindy wat een knapperd zeg!!
Ik heb de puntjes voor het L2 binnen, in mei gaan we ons debuut maken. Nog wel even hard trainen op die tien meter wijken, dat blijft een dingetje. Volgende week zaterdag gaan we ons springdebuut maken, nog wel in BB, maar ben benieuwd!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 00:41

Leuk topic!
Als extra motivatie meld ik me ook. Wil voor eind juli M1 met winst zijn en eind van het jaar M2. Ben nu L2+5 in twee wedstrijden. Alle oefeningen en proefjes kunnen we eigenlijk al (lang niet perfect, maar genoeg voor winst rijden) alleen is de tijd een probleem... druk leventje met studie, werk en paard dus het wedstrijd rijden staat op een laag pitje. Aan de andere kant, als ik 1x per maand op pad ga moet het gewoon lukken *\o/*
Dus, beter plannen en meer tijd proberen vrij te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 01:09

Oh doelen... Ik vind dat altijd maar een moeilijk iets. Hahaha. Ik zou het fantastisch vinden als mijn gezondheid het toelaat en alles soepeltjes blijft verlopen, om einde van het jaar Z1 startgerechtig te zijn maar ik denk dat M2 realistischer is :o . We gaan ook maar af en toe op wedstrijd. Ergens kriebeld het ook, om eens een oefencross te rijden maar of ik dat durf is een tweede hahaha! :=

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 03:14

Oke hier komt de meest ambitieuze van allemaal _O- : dit jaar van L1 naar Z1 rijden :D

We beginnen in het L1 (mag de B overslaan) en paardlief is zz-licht geweest en doet alles met 2 vingers in de neus dus hoop/verwacht (vooral hoop) dat het gaat lukken. Zelf heb ik niet meer ervaring dan L :') maar wel mega ambitieus haha :D
En zelf wil ik beginnen met de flexchair en mijn zit verbeterd hebben.

We gaan proberen om voor de 2e selectie (eind april) het L1 door te zijn en dan selecties rijden in het L2 en misschien de BK, als dat kan moeten we natuurlijk even pas op de plaats maken en langer in het L hangen maargoed dat is een lang gekoesterde droom om goed te presteren tijdens de kampioenschappen :)

Alles onder het mom van 'als je het doet moet je het goed doen!'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:55

Mag ik me ook melden :D

Ik rij nu in België bij de lrv de klasse B2 (onze B is dus opgesplitst) en heb op 2 wedstrijden 9wp gepakt. Ons puntensysteem zit anders in elkaar, kan dat wel eens uitleggen indien nodig. Het gaat op basis van je klassement/wedstrijd en niet per score. Ik rij telkens maar 1 proef. Had een 2e plek (8 punten) en een 7e (1 punt) maar dat was echt een bagger proef :))

Mijn doel is om in het tussenseizoen, dat is mei-juni, de B2 uit te rijden. Op de zomer tornooien wil ik graag L1 kunnen starten en het jaar afsluiten met L1+winst.

Daarnaast neem ik sinds deze week weer springles. Daar is het doel om deze zomer een wedstrijdje aspiranten (80 cm) mee te rijden.

Normaal zijn de doelen haalbaar, we oefenen thuis al een tijdje richting M-niveau.
En Ohja... ik rij met een springpaard tussen de dressuurmutsen. Levert met regelmaat leuke blikken op :))

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:08

Varekaj schreef:
Mag ik me ook melden :D

Ik rij nu in België bij de lrv de klasse B2 (onze B is dus opgesplitst) en heb op 2 wedstrijden 9wp gepakt. Ons puntensysteem zit anders in elkaar, kan dat wel eens uitleggen indien nodig. Het gaat op basis van je klassement/wedstrijd en niet per score. Ik rij telkens maar 1 proef. Had een 2e plek (8 punten) en een 7e (1 punt) maar dat was echt een bagger proef :))

Mijn doel is om in het tussenseizoen, dat is mei-juni, de B2 uit te rijden. Op de zomer tornooien wil ik graag L1 kunnen starten en het jaar afsluiten met L1+winst.

Daarnaast neem ik sinds deze week weer springles. Daar is het doel om deze zomer een wedstrijdje aspiranten (80 cm) mee te rijden.

Normaal zijn de doelen haalbaar, we oefenen thuis al een tijdje richting M-niveau.
En Ohja... ik rij met een springpaard tussen de dressuurmutsen. Levert met regelmaat leuke blikken op :))

Over die winstpunten, is er dan een minimaal aantal mensen die mee moeten doen in een klasse? Ik had namelijk vorig weekend dat we maar met zn tweeen waren in onze klasse. Ja toen was ik dus eerste geworden terwijl ik eigenlijk best slecht had gereden. :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 09:30

Janine1990 schreef:
Goed bezig iedereen!

Ik had afgelopen zaterdag voor het eerst sinds drie maanden weer een wedstrijd in het M2. Wilde in de voorgaande week me nog afmelden omdat het in training zo slecht ging, bleek ik toch in de eerste proef een eerste prijs te hebben met 188,5 en zelfs een 1 op mijn travers! (en 5 en 4 op keertwending en twee 5en op stap)
Travers is ook echt nog een heel erg lastig punt voor ons, dus we trainen flink verder.

Ik ga nog even wat wedstrijden opgeven, want in mei Z1 starten wordt al wel heel erg fanatiek vanaf nu bezien :P

Misschien toch niet zo fanatiek... Afgelopen weekend er meteen 3 punten bij gehaald...
Nu nog 2 of 3 keer M2 starten en dan toch maar over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:37

Normaal hangt het samen met het aantal combinaties per proef ja. Meestal is dat 1/4 rijdt punten.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:43

Varekaj schreef:
Normaal hangt het samen met het aantal combinaties per proef ja. Meestal is dat 1/4 rijdt punten.

Okee! Dus hoe meer combinaties je hebt, hoe meer winstpunten er te verdienen zijn als je hoog plaatst? Of begrijp ik het nu verkeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:49

Nee, hoe meer combinaties hoe meer mensen punten kunnen rijden. Als je met 12 bent rijden er 3 voor punten. Ben je met 20 dan zijn dat er 5 etc.

Punten is altijd 10-8-7 en dan zo aftellen.
Meestal zijn het best uitgebreide proeven qua aantal deelnemers en de puntentoekenning klopt ook niet altijd maar ach. Ik dacht vorig jaar in de B1 net een puntje te weinig te hebben voor overgang. Kreeg ik van onze clubvoorzitter te horen dat ik er wel ruim genoeg had. Ga ik niet over klagen haha.

Je kan in België ook VLP staren en daar gaat de toekenning van winstpunten op basis van je score. Geloof dat 62% je 1 winstpunt oplevert en het loopt op tot max. 5 punten als je 70 of meer hebt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 09:52

Varekaj schreef:
Nee, hoe meer combinaties hoe meer mensen punten kunnen rijden. Als je met 12 bent rijden er 3 voor punten. Ben je met 20 dan zijn dat er 5 etc.

Meestal zijn het best uitgebreide proeven qua aantal deelnemers en de puntentoekenning klopt ook niet altijd maar ach. Ik dacht vorig jaar in de B1 net een puntje te weinig te hebben voor overgang. Kreeg ik van onze clubvoorzitter te horen dat ik er wel ruim genoeg had. Ga ik niet over klagen haha.

Je kan in België ook VLP staren en daar gaat de toekenning van winstpunten op basis van je score. Geloof dat 62% je 1 winstpunt oplevert en het loopt op tot max. 5 punten als je 70 of meer hebt.

Wat een bijzondere regeling... Als ik dan kijk naar een wedstrijd waar ik vorig jaar november 178 punten haalde en een 2e prijs ontving (1e had 178,5)... :+ Dan had ik dus 8 punten gekregen :') Terwijl ik dus bij lange na niet op 60% kwam... :+

Bij hoeveel punten mag je dan over? Gewoon met 10?

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:31

Varekaj schreef:

Oh ja, nu begrijp ik het. Dankjewel voor de uitleg, weer wat geleerd. :)
Maar inderdaad neem niet aan dat je bij de 10 al over mag? Anders ben je er wel heel snel doorheen.