[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yevrah

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:28

Wij hebben vandaag heerlijk getraind! Hij loopt heel fijn op een anatomisch gevormd hoofdstel van BR in cognac kleur. alleen heb ik voor de rest een zwart zadel. Zou dat raar lijken als ik start met een ander kleur hoofdstel? Het staat wel heeeeel mooi bij zijn vachtkleur (vos)

Ik moet de eerste keer starten bij de Dollard, dat is een hele grote binnenbak (20 x 60) met een tribune.. ahhhhhh.. Ben er nerveus voor! Heb sowieso heel veel wedstrijdspanning, tot nu toe alleen onderling gestart maar ik was zo nerveus altijd. Zal nu wel erger worden. :-(

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:30

venivedivici schreef:
Wat een knapperds Donnie7.

Daphiena en Shirley zouden jullie mij fotos in pb kunnen sturen van als jullie erop zitten en hoe die er bij jullie nu uitziet? :o

Zal ik van de week eventjes doen! Ben bijna altijd alleen dus moet moeders even meeslepen :)

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:31

Donnie7 schreef:
Heeeii allemaal,
Ik zou mezelf ook graag bij deze groep willen voegen als dat mag? :)

Ik zal mezelf even voorstellen,,
Mijn naam is Ilse, 17 jaar oud en ik rijd al paard sinds dat ik 6 ben. Ik heb een verzorgpony genaamd Don (10 jaar) hij is een haflinger en ik rijd hem al ongeveer 5 jaar. Ik breng hem al 3 jaar uit op wedstrijd en we gaan binnenkort M2 starten. Sinds een jaar heb ik een eigen paard hij is KWPN en heet Wildrick's Gio (5 jaar). Aankomend jaar ga ik hem starten in de B. /3

[ [url=m/eCaz7h.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/su0L5Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ilse *\o/*

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:31

PrimaDonna_ schreef:
Ik mag wel om het uur dit topic gaan checken haha, gaat zo snel!
Heb besloten om het namenlijstje maar te laten :=

:')

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:36

Ik vind persoonlijk, maar dat ben ik tuig in dezelfde kleur het mooist.
Een bruin hoofdstel en zwart hoofdstel vind ik beetje slordig tonen, maar als je bijv. een heel donkerbruin hoofdstel bij een zwart hoofdstel hebt kan wel netjes zijn. Maar vind cognac dan net te licht bij een zwart zadel. Maaar dat ben ik! ;) Ieder zijn smaak.
Vind bijv. bruin tuig ook niet mooi staan bij friezen omdat zij helemaal zwart zijn.

Ik had vanochtend ook super fijn gereden!
Zat er weer lekker optijd op, maandag zat ik er ook al om half 10 op. Lekker in het winterzonnetje :)
Don deed zo goed haar best! Heb het vertrouwen weer helemaal terug na onze val van vorige week! <3

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:37

xWouter schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Ik mag wel om het uur dit topic gaan checken haha, gaat zo snel!
Heb besloten om het namenlijstje maar te laten :=

:')

Hihi ik mis ook een hoop!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:40

PrimaDonna_ schreef:
Ik vind persoonlijk, maar dat ben ik tuig in dezelfde kleur het mooist.
Een bruin hoofdstel en zwart hoofdstel vind ik beetje slordig tonen, maar als je bijv. een heel donkerbruin hoofdstel bij een zwart hoofdstel hebt kan wel netjes zijn. Maar vind cognac dan net te licht bij een zwart zadel. Maaar dat ben ik! ;) Ieder zijn smaak.
Vind bijv. bruin tuig ook niet mooi staan bij friezen omdat zij helemaal zwart zijn.

Ik had vanochtend ook super fijn gereden!
Zat er weer lekker optijd op, maandag zat ik er ook al om half 10 op. Lekker in het winterzonnetje :)
Don deed zo goed haar best! Heb het vertrouwen weer helemaal terug na onze val van vorige week! <3

Je hebt gelijk! Helemaal omdat ik ook gewoon een heel mooi zwart hoofdstel van Premiera heb met lakneusriem. :-) Wat hevig dat je gevallen bent, wat gebeurde er? Ik zat er ook al op tijd op vandaag, hij was zo braaf en we waren echt eventjes een samen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:40

Kan ik me hier ook melden? :D

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:41

Ben het eens met evelien over kleuren combi zwart-bruin.

Of het moet idd donker zijn!
Het is nog een hoop gedoe een bruin dressuur zadel vinden :P

ivaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:46

ja fijn is dat als je samen een ben!!! :j

dan lijkt paardrijden opeens zo makkelijk *D

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:48

AlwaysH schreef:
Kan ik me hier ook melden? :D

Maar natuurlijk! :)
Stel je voor!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:53

ivaartje schreef:

Inderdaad! We begrepen elkaar gewoon en het was gewoon even heel fijn. Vooral fijn omdat hij een kleine draak was de afgelopen tijd. Beetje uittesten overal, schrikken waar niet nodig is etc etc. We staan net op een nieuwe stal en ik ben nou eenmaal een onzekere ruiter dus ddat voelt hij.

Hoe gaan jullie om met wedstrijd stress? Of zijn jullie nooit eerder gestart? En hebben jullie nog tips voor iemand die zich tijdens de proef volledig afsluit? Ik bestuur hem wel alleen ik rij niet, als je begrijpt wat ik bedoel :D

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:56

@Harvey1: Oeee als je zo'n hoofdstel hebt moet daar ook wel een zwart zadel bij! Vind dat voor wedstrijden wel veel chiquer! :)

Ik was vorige week woensdag gevallen nadat ze heel druk en onrustig was tijdens het rijden. Dit was eigenlijk al een paar weken zo aan de gang. Bleef elke keer wel zitten (zie filmpje paar pagina's terug) maar woensdag was het raak. Toen gooide ze mij zo ver uit het zadel dat ik mijn beugels verloor en ja dan kan je het wel vergeten! Viel gelukkig wel netjes op mijn kont maar was zooo boos en eigenlijk ook erg verdrietig omdat het echt k*t ging de laatste tijd. Bij de eigenaresse werd ze ook wat drukker dus toen zijn we gaan zoeken wat de oorzaak kon zijn. Ze was namelijk voorheen echt niet zo! Uiteindelijk bleek het, het voer te zijn. Ze kreeg sinds een paar weken nieuw voer en best veel dus zijn daar vanaf gestapt en nu staat ze alleen nog op de Pavo Sportsfit en middag een slobbertje met magnesium.
Ze staat nu weer rustig op de poetsplaats, dit was eerst ook super irritant. De hele tijd schrapen met haar hoeven, super alert op alles om haar heen.. dat is nu gelukkig weg. Ze moest echt even dat stukje rust in haar koppie terug krijgen.
Ben afgelopen zondag uiteindelijk samen met de eigenaresse gaan rijden, zij er eerst op en toen heeft ze laten zien wat ze doet als ze bakkabouters ziet (want jaaaa deze zitten tussen het riet land de bak en zijn HEEEEEL eng! := ) Dus dat heb ik uiteindelijk ook gedaan en werkt super goed! Moet haar elke keer optijd voor zijn en hier wachtte ik vaak nog te lang mee, maar nu heeft ze het opgegeven.
Kon vanochtend gewoon super chill rond rijden en ondertussen waren ze een paar meter vanaf de bak aan het werk met graafmachines, ze had de volle aandacht bij mij! <3 Trots op me draakie!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:59

Harvey1 schreef:
Hoe gaan jullie om met wedstrijd stress? Of zijn jullie nooit eerder gestart? En hebben jullie nog tips voor iemand die zich tijdens de proef volledig afsluit? Ik bestuur hem wel alleen ik rij niet, als je begrijpt wat ik bedoel :D

Ik ben nog nooit gestart. Heb wel fnrs proefjes gereden, maar dan had ik gezonde spanning.
Waar ik wel bang voor ben is dat het rijden anders zal gaan tijdens het rijden thuis, omdat er toch spanning over jou lijf en het paard hangt... Maar dat is iets wat ik moet gaan leren straks :)

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:02

Harvey1 schreef:
ivaartje schreef:

Inderdaad! We begrepen elkaar gewoon en het was gewoon even heel fijn. Vooral fijn omdat hij een kleine draak was de afgelopen tijd. Beetje uittesten overal, schrikken waar niet nodig is etc etc. We staan net op een nieuwe stal en ik ben nou eenmaal een onzekere ruiter dus ddat voelt hij.

Ik had het paar paginas geleden ookal gezegd haha!
Nergens meer aan denken, verstand op 0 en gaan. Je kunt er niet meer van maken dan op dat moment :D

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:07

Hahaha Lisa-Jo daar heb je helemaal gelijk in!
Ik vergat eigenlijk altijd alles om mij heen met f proefjes. Laatste keer was het zo erg dat ik de voorlezer even niet meer door had... dat ik dacht: Oja oliebol! Luisteren! Dan ben ik zo geconcentreerd bezig!

Lezen jullie zelf wel eens voor bij wedstrijden?
Ik lees af en toe een vriendin voor, merk dat ik dat wel heel leuk en interessant vind, je ziet toch veel dingen die jezelf mee neemt.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:16

Ik heb niet echt wedstrijdspanning. Ik voel geen druk om te presteren, dus dan heb ik ook niks om me druk over te maken haha. We doen gewoon ons best en beter kunnen we niet doen. Daar hoef ik me niet voor op te jutten :=

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:16

PrimaDonna_ schreef:
@Harvey1: Oeee als je zo'n hoofdstel hebt moet daar ook wel een zwart zadel bij! Vind dat voor wedstrijden wel veel chiquer! :)

Ik was vorige week woensdag gevallen nadat ze heel druk en onrustig was tijdens het rijden. Dit was eigenlijk al een paar weken zo aan de gang. Bleef elke keer wel zitten (zie filmpje paar pagina's terug) maar woensdag was het raak. Toen gooide ze mij zo ver uit het zadel dat ik mijn beugels verloor en ja dan kan je het wel vergeten! Viel gelukkig wel netjes op mijn kont maar was zooo boos en eigenlijk ook erg verdrietig omdat het echt k*t ging de laatste tijd. Bij de eigenaresse werd ze ook wat drukker dus toen zijn we gaan zoeken wat de oorzaak kon zijn. Ze was namelijk voorheen echt niet zo! Uiteindelijk bleek het, het voer te zijn. Ze kreeg sinds een paar weken nieuw voer en best veel dus zijn daar vanaf gestapt en nu staat ze alleen nog op de Pavo Sportsfit en middag een slobbertje met magnesium.
Ze staat nu weer rustig op de poetsplaats, dit was eerst ook super irritant. De hele tijd schrapen met haar hoeven, super alert op alles om haar heen.. dat is nu gelukkig weg. Ze moest echt even dat stukje rust in haar koppie terug krijgen.

Ben afgelopen zondag uiteindelijk samen met de eigenaresse gaan rijden, zij er eerst op en toen heeft ze laten zien wat ze doet als ze bakkabouters ziet (want jaaaa deze zitten tussen het riet land de bak en zijn HEEEEEL eng! := ) Dus dat heb ik uiteindelijk ook gedaan en werkt super goed! Moet haar elke keer optijd voor zijn en hier wachtte ik vaak nog te lang mee, maar nu heeft ze het opgegeven.
Kon vanochtend gewoon super chill rond rijden en ondertussen waren ze een paar meter vanaf de bak aan het werk met graafmachines, ze had de volle aandacht bij mij! <3 Trots op me draakie!

Pittig draakje heb jij! Die van mij schiet een keertje weg maar zou nooit bokken. Vervelend dat je gevallen bent. :-( Wel heel dapper dat je dat je gewoon weer opstapt.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:31

Ik leerde wel altijd proefjes uit me hoofd, zo erg dat ik geen voorlezer nodig had.
Ben eigk altijd verkouden en hoor me voorlezer niet goed.

Zo erg dat ik het weer niet hoorde en me proefje ging doen. Bleek het verkeerde proefje te zijn. Ben opnieuw binnen gekomen en ander proefje gaan doen haha

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:48

PrimaDonna_ schreef:
MonteKarlo schreef:
Hoi! Wat een leuk topic :)
Mogen wij er nog bij ? Zie dat t topic al een endje op weg is :j.

Maar natuurlijk! :)
Kom gezellig mee kletsen!
Je hebt je paardje in ieder geval al lekker aan het lopen zo te zien!
Dat moet wel goed komen in de B.
Balen van zijn vluchtgedrag, wat doet hij dan precies als ik weten mag? :) :o

Dankjewel!
Wanneer hij iets moeilijk vind gaat hij heel hard om eruit te kunnen zegmaar.
Hij is verder helemaal in orde (röntgen, rug en nek ook) dus is puur een kwestie van vertrouwen krijgen.
Eerst deed hij dit al bij het opstappen, dan had ik t nakijken in het zand. Ondertussen kunnen we stappen draven galopperen, maar zodra ik iets nieuws wil doen is zijn eerste reactie er tussen uit rennen. Maar komt wel goed, tijd geven en geduld hebben en heeeel vaak herhalen haha. }:0

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:50

ivaartje schreef:
Leuke paardjes er weer bij!!!

Montekarlo waar in brabant zit jij?

In het noorden. Omgeving Gorinchem, oké Gorinchem is geen Brabant meer maar ik woon nog aan deze goede kant van de rivier :Y)

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:52

Oeh MonteKarlo, das niet fijn. Komt wel goed!
Jullie zijn een leuke combo.

Brabaant <3

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:28

MonteKarlo schreef:
ivaartje schreef:
Leuke paardjes er weer bij!!!

Montekarlo waar in brabant zit jij?

In het noorden. Omgeving Gorinchem, oké Gorinchem is geen Brabant meer maar ik woon nog aan deze goede kant van de rivier :Y)

Dat is niet zo heel erg ver van mij vandaan! :D Ik ga starten in omgeving Tiel, voornamelijk Satana, de Roskam en de Lingebrug denk ik. Later ook de Paardesprong en Ravenswaaij en verder :)

Overigens heb ik bruin tuig, omdat dat heel mooi staat op mijn pony. Zelf ga ik in donkerblauw starten. Voor degene die vroeg naar mijn hoofdstel: Ik vind hem heel erg fijn! Maar mijn paard moest er heel erg aan wennen, de eerste paar keer dacht ik ook "Mehh -O- ". Nu loopt ze er super op en het staat haar mooier dan mijn oude hoofdstel!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:44

@Harvey1: Haha ben wel iets gewend! Had een verzorgpaard die zelfs flink kon steigeren.. := Ik heb iets met stoute en ondeugende paarden haha!
Ben er na mijn val meteen weer op gaan zitten omdat ik niet bang wilde worden, maar ze begon toen meteen weer vervelend te doen. Heb haar toen aan de dubbele lijnen gegooid en even flink laten lopen haha.
Vond het wel spannend hoor zondag zal ik eerlijk zeggen, maar vond het heel fijn dat de eigenaresse erbij was. Ze gaf super goede aanwijzingen :)
Maandag was ik samen met een stalgenootje dit gaf mij ook wat meer rust. Vanochtend was ik wel helemaal alleen, niemand op stal of in het huis. Maar verderop wel werklui, en telefoon altijd in mijn zak. Ze was super braaf :)

@MonteKarlo: Vervelend dat hij dit gedrag toont. Maar als hij het vertrouwen in jou heeft komt dat vast helemaal goed! Ik heb nu met Donna ook dat ze dingen moeilijk vind en dan ook harder gaat lopen maar als ze het dan goed doet beloon ik haar even met een aai over haar hals of een blijde reactie en dan merk ik dat ze echt haar best gaat doen <3
Ik vind het altijd maar bijzonder dat paarden zich zo aan ons mensen overgeven... ze moeten alles maar even doen wat wij van ze vragen.

ivaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:47

[ Voor degene die vroeg naar mijn hoofdstel: Ik vind hem heel erg fijn! Maar mijn paard moest er heel erg aan wennen, de eerste paar keer dacht ik ook "Mehh -O- ". Nu loopt ze er super op en het staat haar mooier dan mijn oude hoofdstel![/quote]

ja dat was ik :)
Vind het ook een mooi hoofdstel en de mijne heeft best een groot hoofd. was ook iemand (sorry weet niet meer wie) om van iemand te lenen maar ik ken niemand in mijn buurt die zo een hoofdstel heeft. denk dat ik gewoon de gok neem, is het niks kan ik het altijd weer verkopen!