Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Donnie7 schreef:Heeeii allemaal,
Ik zou mezelf ook graag bij deze groep willen voegen als dat mag?
Ik zal mezelf even voorstellen,,
Mijn naam is Ilse, 17 jaar oud en ik rijd al paard sinds dat ik 6 ben. Ik heb een verzorgpony genaamd Don (10 jaar) hij is een haflinger en ik rijd hem al ongeveer 5 jaar. Ik breng hem al 3 jaar uit op wedstrijd en we gaan binnenkort M2 starten. Sinds een jaar heb ik een eigen paard hij is KWPN en heet Wildrick's Gio (5 jaar). Aankomend jaar ga ik hem starten in de B.![]()
[ [url=m/eCaz7h.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/su0L5Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
PrimaDonna_ schreef:Ik vind persoonlijk, maar dat ben ik tuig in dezelfde kleur het mooist.
Een bruin hoofdstel en zwart hoofdstel vind ik beetje slordig tonen, maar als je bijv. een heel donkerbruin hoofdstel bij een zwart hoofdstel hebt kan wel netjes zijn. Maar vind cognac dan net te licht bij een zwart zadel. Maaar dat ben ik!Ieder zijn smaak.
Vind bijv. bruin tuig ook niet mooi staan bij friezen omdat zij helemaal zwart zijn.
Ik had vanochtend ook super fijn gereden!
Zat er weer lekker optijd op, maandag zat ik er ook al om half 10 op. Lekker in het winterzonnetje![]()
Don deed zo goed haar best! Heb het vertrouwen weer helemaal terug na onze val van vorige week!
ivaartje schreef:ja fijn is dat als je samen een ben!!!![]()
dan lijkt paardrijden opeens zo makkelijk
Harvey1 schreef:Hoe gaan jullie om met wedstrijd stress? Of zijn jullie nooit eerder gestart? En hebben jullie nog tips voor iemand die zich tijdens de proef volledig afsluit? Ik bestuur hem wel alleen ik rij niet, als je begrijpt wat ik bedoel
Harvey1 schreef:ivaartje schreef:ja fijn is dat als je samen een ben!!!![]()
dan lijkt paardrijden opeens zo makkelijk
Inderdaad! We begrepen elkaar gewoon en het was gewoon even heel fijn. Vooral fijn omdat hij een kleine draak was de afgelopen tijd. Beetje uittesten overal, schrikken waar niet nodig is etc etc. We staan net op een nieuwe stal en ik ben nou eenmaal een onzekere ruiter dus ddat voelt hij.
Hoe gaan jullie om met wedstrijd stress? Of zijn jullie nooit eerder gestart? En hebben jullie nog tips voor iemand die zich tijdens de proef volledig afsluit? Ik bestuur hem wel alleen ik rij niet, als je begrijpt wat ik bedoel
PrimaDonna_ schreef:@Harvey1: Oeee als je zo'n hoofdstel hebt moet daar ook wel een zwart zadel bij! Vind dat voor wedstrijden wel veel chiquer!![]()
Ik was vorige week woensdag gevallen nadat ze heel druk en onrustig was tijdens het rijden. Dit was eigenlijk al een paar weken zo aan de gang. Bleef elke keer wel zitten (zie filmpje paar pagina's terug) maar woensdag was het raak. Toen gooide ze mij zo ver uit het zadel dat ik mijn beugels verloor en ja dan kan je het wel vergeten! Viel gelukkig wel netjes op mijn kont maar was zooo boos en eigenlijk ook erg verdrietig omdat het echt k*t ging de laatste tijd. Bij de eigenaresse werd ze ook wat drukker dus toen zijn we gaan zoeken wat de oorzaak kon zijn. Ze was namelijk voorheen echt niet zo! Uiteindelijk bleek het, het voer te zijn. Ze kreeg sinds een paar weken nieuw voer en best veel dus zijn daar vanaf gestapt en nu staat ze alleen nog op de Pavo Sportsfit en middag een slobbertje met magnesium.
Ze staat nu weer rustig op de poetsplaats, dit was eerst ook super irritant. De hele tijd schrapen met haar hoeven, super alert op alles om haar heen.. dat is nu gelukkig weg. Ze moest echt even dat stukje rust in haar koppie terug krijgen.
Ben afgelopen zondag uiteindelijk samen met de eigenaresse gaan rijden, zij er eerst op en toen heeft ze laten zien wat ze doet als ze bakkabouters ziet (want jaaaa deze zitten tussen het riet land de bak en zijn HEEEEEL eng!) Dus dat heb ik uiteindelijk ook gedaan en werkt super goed! Moet haar elke keer optijd voor zijn en hier wachtte ik vaak nog te lang mee, maar nu heeft ze het opgegeven.
Kon vanochtend gewoon super chill rond rijden en ondertussen waren ze een paar meter vanaf de bak aan het werk met graafmachines, ze had de volle aandacht bij mij!Trots op me draakie!
PrimaDonna_ schreef:MonteKarlo schreef:Hoi! Wat een leuk topic![]()
Mogen wij er nog bij ? Zie dat t topic al een endje op weg is.
Maar natuurlijk!
Kom gezellig mee kletsen!
Je hebt je paardje in ieder geval al lekker aan het lopen zo te zien!
Dat moet wel goed komen in de B.
Balen van zijn vluchtgedrag, wat doet hij dan precies als ik weten mag?![]()
MonteKarlo schreef:ivaartje schreef:Leuke paardjes er weer bij!!!
Montekarlo waar in brabant zit jij?
In het noorden. Omgeving Gorinchem, oké Gorinchem is geen Brabant meer maar ik woon nog aan deze goede kant van de rivier