101 excuses waarom de punten tegenvielen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:06

CinSpiFinn schreef:
Jaren geleden een meisje in de ring gehad, die gewoon bleef draven terwijl ze in de rechter galop moest. Ze groeten ook nog af met de verkeerde hand. Komt ze voor commentaar zegt ze: tja de rechtergalop doet hij niet dus sla ik deze maar over. Groeten vind ik leuker met de andere hand, kan je mijn armband goed zien. Ik heb toch wel een winstpunt? We hebben het hier over een volwassen vrouw, niet een penny op een pony.

Oei :wow: _O- .
Dan had ik een beter excuus om de rechtergalop over te slaan, bij het rechts aanspringen gaf hij, als ik mazzel had, 1 bok en als ik pech had een rodeoshow _O- _O- . (Niks lichamelijks, meerdere malen onderzocht door een DA en ook aan het zadel lag het niet. Was een door omstandigheden ingeslopen gewoonte :+ ). Maar ik probeerde het toch, dan maar 'verzet' op mijn protocol. Door het niet te doen kan het ook niet verbeteren.

FemkeRoosje

Re: 101 excuses waarom de punten tegenvielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:27

Tijdens mijn eerste aangespannen onderlinge dressuurwedstrijd besloot de boer het veld naast de bak te gaan hooien, en precies tijdens mijn proef werd het stuk langs de lange zijde van de bak gemaaid. Pony geeft niks om dat soort dingen, maar uhm mijn voorlezer verstaan die aan de andere kant van de 30*60 bak stond werd hem niet haha. :+ Normaal leer ik mijn proef altijd uit mijn hoofd en net deze keer kende ik mijn proef niet compleet uit mijn hoofd. :Y)
Laten we zeggen dat ik voortaan wel weer mijn proef exact uit mijn hoofd leer :P

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:57

Ik heb serieus het volgende meegemaakt:

Outdoor concours, twee ringen naast elkaar op zand. Zus leest altijd voor maar kon haar 9 jarige dochter (meest ingetogen en rustig meisje die ik ken, mijn hieperpaard wordt serieus rustig van haar) nergens kwijt en die wilde graag mee. Bezig met tweede proef in tweede ring. Zus leest voor op de standaard voorleesplek tussen de ringen in. Dochter zit naast haar op de grond. KOmt serieus de JURY van de eerste ring naar mijn zus, TIJDENS MIJN PROEF, om aan te geven dat dochter daar niet mag zitten want paard in ring 1 heeft er last van...!!!! Ik natuurlijk helemaal van mijn apropos. Kende de proef wel uit mijn hoofd maar moest even denken waar we waren (want moest even zonder voorlezer rijden). Ik ook lekker spanning op paard omdat ik me kwaad aan het maken was. KOm op, er staan ook planten enzo!

Dus excuus 102: dochter van voorlezer in ring naast mij is een kwaadaardig monster die mijn paard wilt opeten dus ik laat mijn paard er niet meer langs gaan.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:49

Sjira schreef:
Dus excuus 102: dochter van voorlezer in ring naast mij is een kwaadaardig monster die mijn paard wilt opeten dus ik laat mijn paard er niet meer langs gaan.

Zittende mensen langs de ring vind ik altijd eng/gevaarlijk, aangezien ze niet snel weg kunnen komen. Dat terzijde.

Zaterdag zat er ook zo'n "monstertje" naast de ring waar ik reed. Vond echter dat paard maar gewoon door moest gaan. Resulteerde in een grote bokkesprong bij het aangaloperen. Staat er doodleuk op coupon: iets te grote galopsprong.

@ inoterry. Dat probleem ken ik. Staat nu steevast op coupon: beetje ongehoorzaam.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:01

Lithya schreef:
Sjira schreef:

Zittende mensen langs de ring vind ik altijd eng/gevaarlijk, aangezien ze niet snel weg kunnen komen. Dat terzijde.

En al helemaal met kinderen! Die kunnen plots wegrennen of noem maar op.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:02

Lithya schreef:
Sjira schreef:

Zaterdag zat er ook zo'n "monstertje" naast de ring waar ik reed. Vond echter dat paard maar gewoon door moest gaan. Resulteerde in een grote bokkesprong bij het aangaloperen. Staat er doodleuk op coupon: iets te grote galopsprong.

@ inoterry. Dat probleem ken ik. Staat nu steevast op coupon: beetje ongehoorzaam.

Maar vermeld dat dan als de proef is afgelopen. Of stap uit en leg aan het kindje uit dat ze beter even kan gaan staan omdat dit gevaarlijk is als een paard schrikt.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:08

Ik kreeg een laag cijfer voor mijn verzorging omdat mijn paard geen ijzers heeft :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:15

vibabu schreef:
Ik kreeg een laag cijfer voor mijn verzorging omdat mijn paard geen ijzers heeft :)

Wtf :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:17

Toch is het waar :D ene proef een 8 en de andere een 6,5 met daar achter tip: ijzers

Nou was ik daar na 2 minuten al achter toen m'n puppy voor het eerst op gras liep maar vond het wel grappig dat het ten koste ging van de verzorging :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:20

Vind dat dus nergens op slaan. Het is geen verplichting om ijzers te hebben dus als ruiter mag je dat zelf bepalen. Kijk, als het nu erg slecht bekapt was of duidelijk aan bekapping toe kan ik mij er nog iets bij voorstellen maar verder.... :n

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:24

Lithya schreef:
Sjira schreef:

Oei, om een iets beter beeld te geven: er zit zeker 3 meter tussen de ringen in en de ringen zijn volledig afgesloten met hekwerk. Daarnaast is mijn nichtje 9, dus ook iets anders dan een 3-jarige. Nee, in dit geval was het echt veilig om daar te zitten (anders was ik zelf de eerste geweest om er iets van te zeggen!!)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:29

friendly schreef:
Vind dat dus nergens op slaan. Het is geen verplichting om ijzers te hebben dus als ruiter mag je dat zelf bepalen. Kijk, als het nu erg slecht bekapt was of duidelijk aan bekapping toe kan ik mij er nog iets bij voorstellen maar verder.... :n

:') het is maar hoe je het bekijkt. Jury kan denken slechte voorbereiding van je wedstrijd aangezien blote voeten op gladde grasmat niet zo'n geweldige combinatie was :) en er staat ook niet je moet ijzers er onder laten slaan? Jury had het bij het juiste eind dat ze als tip gaf dat paard ijzers nodig heeft om knap op gras te kunnen lopen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:31

Me like!
Oke in mijn geval, maar was overigens errug blij met score:

mijn paard schrok van een grote rode tractor naast de baan en een tuinslang. Tweede proef ging dat overigens dikke prima. Erg maar waar. Eerste keer vreemd terrein :+

Op stal laatst voor de eerste keer buiten gestart waar ineens mensen in het juryhokje zaten. Dat vond ie ook wel echt extreem raar.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:47

vibabu schreef:
friendly schreef:

:') het is maar hoe je het bekijkt. Jury kan denken slechte voorbereiding van je wedstrijd aangezien blote voeten op gladde grasmat niet zo'n geweldige combinatie was :) en er staat ook niet je moet ijzers er onder laten slaan? Jury had het bij het juiste eind dat ze als tip gaf dat paard ijzers nodig heeft om knap op gras te kunnen lopen.

Ja dat begrijp ik nog, maar het zou je geen punten moeten kosten. Omdat het dus niet verplicht is. Dat het wel verstandig is, is dan weer wat anders imo.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:51

Serieus? er liep een tinker/fries/fjord naast me daar is mijn paard bang van? :') _O-

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:57

dnieSz, Friezen vond mijn paard eerst ook eng. Maakt veel meer geluid dan het gemiddelde paard waardoor ie blijkbaar dacht dat er stress was. Zo ook met een paard met cornage. Is ie inmiddels allang aan gewend maar de eerste paar keer deed ie of ie op zijn hielen werd gezeten!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:01

danoesje schreef:
dnieSz, Friezen vond mijn paard eerst ook eng. Maakt veel meer geluid dan het gemiddelde paard waardoor ie blijkbaar dacht dat er stress was. Zo ook met een paard met cornage. Is ie inmiddels allang aan gewend maar de eerste paar keer deed ie of ie op zijn hielen werd gezeten!

Mijn merrie schrok zich ook wild toen we gingen galopperen met een Fries op buitenrit.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:01

Paarden weten heel goed wat hoort en niet hoort :D
Pony van mijn dochter maakte bij de Brabantse Kampioenschappen voor het eerst mee dat er TWEE juryauto's bij de ring stonden. Die bij C vond hij prima maar degene bij de hoek werd nauwlettend in de gaten gehouden want die hoorde daar niet te staan!

Overigens maakte hij ook bezwaar toen in de eigen binnenbak een jongen helemaal onderuitgezakt op het stoeltje aan de kant hing: zo horen mensen niet te zitten! Was ik het wel een beetje mee eens... :P

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:57

Sjira schreef:
Oei, om een iets beter beeld te geven: er zit zeker 3 meter tussen de ringen in en de ringen zijn volledig afgesloten met hekwerk. Daarnaast is mijn nichtje 9, dus ook iets anders dan een 3-jarige. Nee, in dit geval was het echt veilig om daar te zitten (anders was ik zelf de eerste geweest om er iets van te zeggen!!)

Dan is het inderdaad een ander geval, maar valt mij vaak op dat mensen maar ergens in het gras gaan zitten en denken dat een ander er wel rekening mee houdt.

@Kaitlin. Gedaan zelfs nog voor ik ging starten, maar vaders vond het wel meevallen. Aangezien ik moest starten heb ik dan zo iets van: oke je bent gewaarschuwd. Doe er mee wat je wil maar niet gaan piepen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:07

Mijn schoonzus kwam een keer kijken en parkeerde haar fiets netjes tegen het hekwerk van de ring. (netjes met stuur in de ring, ideaal om met de teugels of beugels te blijven hangen) gelukkig net voor ik moest starten, dus haar gevraagd om de fiets weg te zetten. Dit was complete onwetendheid.

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:17

Eerste buitenconcours van mijn pony gingen de grote sproeiers in een land naast de ring waar ik reed aan. :7 :Y) . 1 sproeide zelfs nog in de ring, dat werd mijn pony te veel en toen nam ze een sprintje, kon dr net op tijd afspringen hahaha

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:52

tones schreef:
danoesje schreef:

Mijn merrie schrok zich ook wild toen we gingen galopperen met een Fries op buitenrit.

Ja op buitenrit, niet in een inrij bak bij een wedstrijd :') als je dat als excuus gaat gebruiken had je voor dat je op wedstrijd ging vaker moeten oefenen met een fries in de bak.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:14

dnieSz schreef:
Ja op buitenrit, niet in een inrij bak bij een wedstrijd :') als je dat als excuus gaat gebruiken had je voor dat je op wedstrijd ging vaker moeten oefenen met een fries in de bak.

Moet je die fries ook maar net voor handen hebben. :+
Hier ook eentje die doodsbenauwd wordt van galopperende friezen. Dat de friezen die hier meelopen altijd tegen Mach 5 ongecontroleerd de andere paarden van hun sokken denderen bevestigd zijn angst keer op keer, is dus zo simpel nog niet om hem dat af te leren. :x

noompje901

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:17

ik vind het jammer dat mensen zo reageren met dat ze mensen horen zeggen dat het paard gespannen is en dat dat dan een smoesje geweest zou zijn... Ons paard is bijna iedere wedstrijd weer gespannen, hij is op jonge leeftijd bij andere mensen veel afgestraft om verkeerde redenen. terwijl hij toen nog niet eens onder het zadel liep... Hij word nerveus als die ergens anders heen moet met die enge trailer, dan komt hij op een hele nieuwe maar vooral enge plek en dan kan je niets meer met hem. Wij moeten op een wedstrijd anderhalf uur met hem rondlopen/ losrijden voordat hij weer een beetje ontspannen is, en dan nog die enge ring in waar alles weer fout gaat. Gelukkig zijn sommige jurys zo aardig om ons wat extra tijd te geven dat die iets kan ontspannen. :) En ja als we op de zelfde plekken komen een paar wedstrijden naar elkaar en 5 km van ons vandaan, gaat alles wel wat makkelijker.

Hiervoor begon ook iemand over een Fries. Heel veel paarden schrikken van Friezen die galopperen zelfs sommige Friezen schrikken van andere Friezen. En die opmerking van dat je dan maar wat vaker met wat Friezen in de bak moet gaan rijden slaat natuurlijk nergens op... Ik ken hier in de buurt niemand met een Fries en daarbij je gaat ook niet vragen aan iemand die je niet kent van hé mijn paard vindt Friezen eng mag ik hem een tijdje lenen. Als je paard daar nou alleen maar nare herinneringen aan heeft dan kan je hem er ook geen vertrouwen ingeven.

Dit was mijn levens verhaal weer voor vandaag xp respect voor de mensen die dit helemaal hebben gelezen, ik bedoel het niet als haat, maar dat je niet zomaar moet denken dat iets een excuus is van dat een proef niet goed ging, en ja tuurlijk sommigen gebruiken wel heel veel dingen als excuus. Alleen zeg dat pas als je de proef zelf hebt gezien en weet hoe het paard in elkaar zit wat die heeft mee gemaakt enzovoort.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 01:14

Ik beken eerlijk dat ik weleens de zwart bonte tinker als excuus heb gebruikt. Alles wat bont is klopt niet volgens mijn paard. Dat houdt hij dan goed in de gaten. Maarja, ook tijdens een proef is hij daar dus naar aan het loeren. Naast zwarte bonte koeien rijden is ook een garantie voor beroerde punten. Zelfs de plankenhindernis met zwarte bonte vlekken is een garantie voor een megasprong. Daar blijft hij een meter bij uit de buurt dus dat springt hij boven de staanders uit. ik moet me echt schrap zetten om boven te blijven.