Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ook al denk je het te kunnen. Als iemand opschrijft geen wedstrijdervaring te hebben maar op L/M niveau te rijden (L1 tot M2? kom op zeg, hoe breed wil je het opschrijven?), dan neem ik diegene al niet meer serieus. Ga eerst maar een proefje aan elkaar rijden. Geryon schreef:Ik merk wel verschil als ik het erin heb staan of niet. En ik denk dat mijn foto's het niveau wel ondersteunen. Mijn wedstrijdniveau doet erg onder (M1 dress B springen) en daarmee krijg ik zeker niet hetgeen wat ik wil.
L/M niveau kan ik ook niet serieus nemen. Daarmee geef je al aan dat je niet snapt wat de niveau's inhouden.
Janine1990 schreef:Geryon schreef:Ik merk wel verschil als ik het erin heb staan of niet. En ik denk dat mijn foto's het niveau wel ondersteunen. Mijn wedstrijdniveau doet erg onder (M1 dress B springen) en daarmee krijg ik zeker niet hetgeen wat ik wil.
L/M niveau kan ik ook niet serieus nemen. Daarmee geef je al aan dat je niet snapt wat de niveau's inhouden.
Euh... maar wie het kleine niet eert....![]()
Als je zo goed kan rijden, maakt het toch niet uit wat je krijgt?
Er lopen tuigers in de lichte tour, volgens mij zelfs richting GP niveau. En ook genoeg met afstamming onbekend... Of die schimmel van die Russin jaren terug, voor 1000 euro gekocht en op GP niveau gereden.
Waarom meteen de kers op de taart willen? Laat zien dat je met een gewoon paard ook prima uit de voeten kan en je krijgt veel meer bekendheid in de omgeving en een groter aanbod.
Mijn paard loopt ook M1, ga ik ook niet zeggen dat ik op Z niveau rijd omdat hij de oefeningen al wel kent? Dat hij de oefeningen kent betekent niet dat ik ook zo'n proef door kom...

Dorine92 schreef:Ik ben juist in noord-holland op zoek. Niet actief op zoek hoor, maar voor het juiste paard heb ik absoluut tijd. Zoek eentje waar ik weer lekker mee naar de subtop kan werken. Hoeft geen bloedmooie zwarte te zijn maar gewoon eentje met 4 benen die correct en werkwillig is. Liefst al wel beetje op M niveau ofzo want anders wordt het een 5-jarenproject en dat vind ik altijd beetje link met paarden van anderen (worden ze onder je r.eet vandaan verkocht als ze Z zijn en de wissels kennen)
ik heb gewoonweg te weinig tijd. Jellybeans schreef:Zou iemand eens willen kijken wat je van mijn advertentie vindt ?
Is via mijn profiel (bekijk alle advertenties van gebruiker) te vinden.
Alvast bedankt.
Karlijnxxx schreef:Dorine92 schreef:Ik ben juist in noord-holland op zoek. Niet actief op zoek hoor, maar voor het juiste paard heb ik absoluut tijd. Zoek eentje waar ik weer lekker mee naar de subtop kan werken. Hoeft geen bloedmooie zwarte te zijn maar gewoon eentje met 4 benen die correct en werkwillig is. Liefst al wel beetje op M niveau ofzo want anders wordt het een 5-jarenproject en dat vind ik altijd beetje link met paarden van anderen (worden ze onder je r.eet vandaan verkocht als ze Z zijn en de wissels kennen)
Merrie is 12 jaar. Loopt niet op M, maar wel werkwillig en gezond, dus als je tijd over hebtik heb gewoonweg te weinig tijd.
maar voor een leuk paard die voor mij interessant is maak ik tijd
Geryon schreef:?? Wow..
Ik wil niet meteen de kers op de taart en zeg niet dat ik 'zo goed' kan rijden.
Heb al wat ervaring en het plan is nu om samen met mijn instructeur aan de slag te gaan met een wat getalenteerder paard. Is dat zo erg? Wat lijk je te misgunnen zeg.
Gaat overigens om de springsport, dan moet je het wel wat meer van kwaliteit hebben.
Laatste stukje van je is een nogal irritante aanname, alsof het bij mij hetzelfde verhaal is.
Ik ga echt niet op Bokt iemand iets misgunnen of beoordelen. CalipsoLover schreef:Oeh ga me hier ook aanmelden! Eigen paard, en het begint enorm te kriebelen! Na een oefenwedstrijd op eigen stal dat meteen foutloos was wil ik zo graag op wedstrijd! Maar helaas… Geen vervoer
CalipsoLover schreef:Oeh ga me hier ook aanmelden! Eigen paard, en het begint enorm te kriebelen! Na een oefenwedstrijd op eigen stal dat meteen foutloos was wil ik zo graag op wedstrijd! Maar helaas… Geen vervoer
en als er niets in de buurt is kan je misschien carpoolen, of eventueel een trailer huren of de paardentaxi bellen. Janine1990 schreef:Geryon schreef:?? Wow..
Ik wil niet meteen de kers op de taart en zeg niet dat ik 'zo goed' kan rijden.
Heb al wat ervaring en het plan is nu om samen met mijn instructeur aan de slag te gaan met een wat getalenteerder paard. Is dat zo erg? Wat lijk je te misgunnen zeg.
Gaat overigens om de springsport, dan moet je het wel wat meer van kwaliteit hebben.
Laatste stukje van je is een nogal irritante aanname, alsof het bij mij hetzelfde verhaal is.
Ooh je bent zelf verantwoordelijk voor wat je leest...Ik ga echt niet op Bokt iemand iets misgunnen of beoordelen.
En ik zal de laatste zijn die zegt dat je het niet zo mag aanpakken. Maar als het lastig is om iets te vinden, terwijl je genoeg aangeboden krijgt... Dan moet je je afvragen of je de treden die je wilt bewandelen misschien beter iets kleiner kunt maken. Dus een paard gaan starten om meer naam te krijgen in plaats van wachten op de eigenaar met het witte paard en je tijd 'verdoen' met niksen. Zoals ik al eerder zei, het is net als met werk zoeken. Je hebt een diploma nodig, een netwerk en ervaring. En een gat in je CV of langere tijd werkloos zijn is niet erg gewenst.
Volgens mij heb ik dat ook nergens gezegd.Evelijn schreef:Jellybeans schreef:Zou iemand eens willen kijken wat je van mijn advertentie vindt ?
Alvast bedankt.
Ik zou het stukje over je paardengeschiedenis iets korter en bondiger maken. Maar wel iets meer over de laatste stal waar je hebt geholpen. Heb je nou wel of niet jonge pony's gereden?
Iets meer over wat je wil en kan bieden als bijrijder.
Als je echt wedstrijdambitie hebt zou ook een andere foto doen... meer van de zijkant rijdend, dit is nu meer een knuffelfoto.
Jellybeans schreef:Zou iemand eens willen kijken wat je van mijn advertentie vindt ?
Alvast bedankt.
safina schreef:Jellybeans schreef:Zou iemand eens willen kijken wat je van mijn advertentie vindt ?
Alvast bedankt.
Sluit me aan bij de andere tips.
Nog een aanvulling: zet je meest voordelige ervaring bovenaan. Als iemand een advertentie begint met 'manege hier, manege daar', haak ik al af. Dan lees ik de rest al niet meer. Ik hoef geen manegeruiter. Als het eerste wat ik lees gaat over ervaring met jonge paarden, dan heb je wel mijn interesse.![]()
Andere optie is de manege-info helemaal skippen.
Suc6!
).Desiree_2001 schreef:Er worden hier hele handige tips gegeven! Bedankt daarvoor, ik ga dit zeker ook gebruiken als ik een advertentie ga maken (wat nu niet gaat omdat mijn laptop zomaar kapot is gegaan).
Ik vroeg me trouwens af hoe eigenaren er naar kijken als ruiters meerdere paarden rijden. Ik heb namelijk ook nog mijn verzorgpaarden, denken jullie dat eigenaren dit een probleem vinden? Ik heb verder gewoon nog meer dan genoeg tijd, ik heb sowieso nog vier/vijf dagen in de week waarop ik genoeg tijd heb.