Geen paard, wel wedstrijd ambitie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Geen paard, wel wedstrijd ambitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:03

Niet op wedstrijd (mee gestopt dus deels), wel in training. Vind het sowieso moeilijk om niveau aan te geven. Je wil niet overkomen als iemand onder je niveau (in dit soort gevallen) maar ook niet als iemand die denkt alles te kunnen.
Zoveel mensen en kinderen met weinig ervaring hebben het al over ervaren, zeer ervaren zijn etc, dus je moet het wel goed verwoorden om niet 'gewoon' een bijrijdster te lijken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:08

Ik heb er de laatste keer nooit bij gezet op welk niveau volgens mij. Gewoon voor meer informatie konden ze contact met me opnemen. Ik had alleen maar wedstrijdervaring.
Paar foto's erbij die je manier van rijden tonen en klaar toch?

Geen gezwets en gezwam over niveaus waar je nooit op hebt gereden. Daar moet je gewoon niet aan beginnen :n Ook al denk je het te kunnen. Als iemand opschrijft geen wedstrijdervaring te hebben maar op L/M niveau te rijden (L1 tot M2? kom op zeg, hoe breed wil je het opschrijven?), dan neem ik diegene al niet meer serieus. Ga eerst maar een proefje aan elkaar rijden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:18

Ik merk wel verschil als ik het erin heb staan of niet. En ik denk dat mijn foto's het niveau wel ondersteunen. Mijn wedstrijdniveau doet erg onder (M1 dress B springen) en daarmee krijg ik zeker niet hetgeen wat ik wil.

L/M niveau kan ik ook niet serieus nemen. Daarmee geef je al aan dat je niet snapt wat de niveau's inhouden.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:31

Zeggen dat je "ongeveer op l/m rijd" vind ik sowieso vreemd. Naar mijn mening zit er toch een behoorlijk groot verschil tussen l en m niveau.

Ik denk dat het zeker wel verschil maakt als je op een bepaald niveau hebt gereden, maar het is ook niet verstandig om zomaar niveaus op te geven.
Laatst bijgewerkt door Desiree_2001 op 17-04-16 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:32

Geryon schreef:
Ik merk wel verschil als ik het erin heb staan of niet. En ik denk dat mijn foto's het niveau wel ondersteunen. Mijn wedstrijdniveau doet erg onder (M1 dress B springen) en daarmee krijg ik zeker niet hetgeen wat ik wil.

L/M niveau kan ik ook niet serieus nemen. Daarmee geef je al aan dat je niet snapt wat de niveau's inhouden.

Euh... maar wie het kleine niet eert.... :D
Als je zo goed kan rijden, maakt het toch niet uit wat je krijgt?

Er lopen tuigers in de lichte tour, volgens mij zelfs richting GP niveau. En ook genoeg met afstamming onbekend... Of die schimmel van die Russin jaren terug, voor 1000 euro gekocht en op GP niveau gereden.

Waarom meteen de kers op de taart willen? Laat zien dat je met een gewoon paard ook prima uit de voeten kan en je krijgt veel meer bekendheid in de omgeving en een groter aanbod.

Mijn paard loopt ook M1, ga ik ook niet zeggen dat ik op Z niveau rijd omdat hij de oefeningen al wel kent? Dat hij de oefeningen kent betekent niet dat ik ook zo'n proef door kom...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:45

Janine1990 schreef:
Geryon schreef:

Euh... maar wie het kleine niet eert.... :D
Als je zo goed kan rijden, maakt het toch niet uit wat je krijgt?

Er lopen tuigers in de lichte tour, volgens mij zelfs richting GP niveau. En ook genoeg met afstamming onbekend... Of die schimmel van die Russin jaren terug, voor 1000 euro gekocht en op GP niveau gereden.

Waarom meteen de kers op de taart willen? Laat zien dat je met een gewoon paard ook prima uit de voeten kan en je krijgt veel meer bekendheid in de omgeving en een groter aanbod.

Mijn paard loopt ook M1, ga ik ook niet zeggen dat ik op Z niveau rijd omdat hij de oefeningen al wel kent? Dat hij de oefeningen kent betekent niet dat ik ook zo'n proef door kom...

?? Wow.. :+

Ik wil niet meteen de kers op de taart en zeg niet dat ik 'zo goed' kan rijden.

Heb al wat ervaring en het plan is nu om samen met mijn instructeur aan de slag te gaan met een wat getalenteerder paard. Is dat zo erg? Wat lijk je te misgunnen zeg. :)

Gaat overigens om de springsport, dan moet je het wel wat meer van kwaliteit hebben.

Laatste stukje van je is een nogal irritante aanname, alsof het bij mij hetzelfde verhaal is.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:36

Zou iemand eens willen kijken wat je van mijn advertentie vindt ?
Is via mijn profiel (bekijk alle advertenties van gebruiker) te vinden.
Alvast bedankt. :)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:50

Dorine92 schreef:
Ik ben juist in noord-holland op zoek. Niet actief op zoek hoor, maar voor het juiste paard heb ik absoluut tijd. Zoek eentje waar ik weer lekker mee naar de subtop kan werken. Hoeft geen bloedmooie zwarte te zijn maar gewoon eentje met 4 benen die correct en werkwillig is. Liefst al wel beetje op M niveau ofzo want anders wordt het een 5-jarenproject en dat vind ik altijd beetje link met paarden van anderen (worden ze onder je r.eet vandaan verkocht als ze Z zijn en de wissels kennen)

Merrie is 12 jaar. Loopt niet op M, maar wel werkwillig en gezond, dus als je tijd over hebt ;) ik heb gewoonweg te weinig tijd.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:04

Jellybeans schreef:

Ik zou het stukje over je paardengeschiedenis iets korter en bondiger maken. Maar wel iets meer over de laatste stal waar je hebt geholpen. Heb je nou wel of niet jonge pony's gereden?
Iets meer over wat je wil en kan bieden als bijrijder.
Als je echt wedstrijdambitie hebt zou ook een andere foto doen... meer van de zijkant rijdend, dit is nu meer een knuffelfoto.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:34

Karlijnxxx schreef:
Dorine92 schreef:
Ik ben juist in noord-holland op zoek. Niet actief op zoek hoor, maar voor het juiste paard heb ik absoluut tijd. Zoek eentje waar ik weer lekker mee naar de subtop kan werken. Hoeft geen bloedmooie zwarte te zijn maar gewoon eentje met 4 benen die correct en werkwillig is. Liefst al wel beetje op M niveau ofzo want anders wordt het een 5-jarenproject en dat vind ik altijd beetje link met paarden van anderen (worden ze onder je r.eet vandaan verkocht als ze Z zijn en de wissels kennen)

Merrie is 12 jaar. Loopt niet op M, maar wel werkwillig en gezond, dus als je tijd over hebt ;) ik heb gewoonweg te weinig tijd.

Nou.. tijd over hebben is wel een heel groot woord ;) maar voor een leuk paard die voor mij interessant is maak ik tijd
Had je advertentie al bekeken maar wil sowieso niet betalen en wil eigenlijk ook geen les van de eigenaar. Buiten dat kan ik altijd even kijken als dat bij te stellen is en je denkt dat ze heel veel meer in dr mars heeft dan b/l binnen een redelijke termijn

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:43

Ik weet niet of er nog iemand een leuk wedstrijd paard zoekt maar ik ben nog op zoek naar een leuke bijrijder .
Zie mijn onderschrift.

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:50

Ik ben in gelderland opzoek, omgeving zutphen. Al wel een tijdje maar kan gewoon vrij weinig vinden. Heb vanaf vandaag tot 1 juli zomervakantie en daarna 10 weken stage. Dit is ook wel een lastige omdat ik dan intern zit en wel een eindje weg.

Mijn instructrice van de manege is voor mij nu een beetje aan het rond kijken, ze vindt dat ik er wel aan toe ben. Mijn niveau zelf is eigenlijk niet zo hoog omdat ik altijd op een manege rijd.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:59

Oeh ga me hier ook aanmelden! Eigen paard, en het begint enorm te kriebelen! Na een oefenwedstrijd op eigen stal dat meteen foutloos was wil ik zo graag op wedstrijd! Maar helaas… Geen vervoer |(

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:01

Mocht er nog interesse zijn voor mensen in noord-limburg/ brabant die een paardje(s) zoekt? :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:23

Geryon schreef:

Heb al wat ervaring en het plan is nu om samen met mijn instructeur aan de slag te gaan met een wat getalenteerder paard. Is dat zo erg? Wat lijk je te misgunnen zeg. :)

Gaat overigens om de springsport, dan moet je het wel wat meer van kwaliteit hebben.

Laatste stukje van je is een nogal irritante aanname, alsof het bij mij hetzelfde verhaal is.

Ooh je bent zelf verantwoordelijk voor wat je leest... ;) Ik ga echt niet op Bokt iemand iets misgunnen of beoordelen.

En ik zal de laatste zijn die zegt dat je het niet zo mag aanpakken. Maar als het lastig is om iets te vinden, terwijl je genoeg aangeboden krijgt... Dan moet je je afvragen of je de treden die je wilt bewandelen misschien beter iets kleiner kunt maken. Dus een paard gaan starten om meer naam te krijgen in plaats van wachten op de eigenaar met het witte paard en je tijd 'verdoen' met niksen. Zoals ik al eerder zei, het is net als met werk zoeken. Je hebt een diploma nodig, een netwerk en ervaring. En een gat in je CV of langere tijd werkloos zijn is niet erg gewenst.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:26

CalipsoLover schreef:
Oeh ga me hier ook aanmelden! Eigen paard, en het begint enorm te kriebelen! Na een oefenwedstrijd op eigen stal dat meteen foutloos was wil ik zo graag op wedstrijd! Maar helaas… Geen vervoer |(

Geen stalgenoten die wel op wedstrijd gaan waarmee je kan carpoolen?
Gewoon benzine kosten etc. delen en even zorgen dat je beetje bij elkaar in de buurt start.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:31

CalipsoLover schreef:

Is er geen vereniging/manege in de buurt waar wedstrijden worden georganiseerd? Als het dichtbij is kan je er namelijk ook gewoon te paard heen gaan, dan is die ook meteen opgewarmd :D en als er niets in de buurt is kan je misschien carpoolen, of eventueel een trailer huren of de paardentaxi bellen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:40

Janine1990 schreef:
Geryon schreef:

Ooh je bent zelf verantwoordelijk voor wat je leest... ;) Ik ga echt niet op Bokt iemand iets misgunnen of beoordelen.

En ik zal de laatste zijn die zegt dat je het niet zo mag aanpakken. Maar als het lastig is om iets te vinden, terwijl je genoeg aangeboden krijgt... Dan moet je je afvragen of je de treden die je wilt bewandelen misschien beter iets kleiner kunt maken. Dus een paard gaan starten om meer naam te krijgen in plaats van wachten op de eigenaar met het witte paard en je tijd 'verdoen' met niksen. Zoals ik al eerder zei, het is net als met werk zoeken. Je hebt een diploma nodig, een netwerk en ervaring. En een gat in je CV of langere tijd werkloos zijn is niet erg gewenst.

Oh maar dat gebeurt niet hoor :) Volgens mij heb ik dat ook nergens gezegd.

Heb nu sowieso al te rijden bij een stal en ik rijd iemands pony. Maar ik zocht in de eerste instantie ook een paard voor verplaatsing/bruikleen, en dat ga ik niet met 'tussen' paarden doen.. alleen al voor de eigenaar niet.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:42

Evelijn schreef:
Jellybeans schreef:

Ik zou het stukje over je paardengeschiedenis iets korter en bondiger maken. Maar wel iets meer over de laatste stal waar je hebt geholpen. Heb je nou wel of niet jonge pony's gereden?
Iets meer over wat je wil en kan bieden als bijrijder.
Als je echt wedstrijdambitie hebt zou ook een andere foto doen... meer van de zijkant rijdend, dit is nu meer een knuffelfoto.

Dankje ! Ga er wat mee doen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:35

Jellybeans schreef:

Sluit me aan bij de andere tips.

Nog een aanvulling: zet je meest voordelige ervaring bovenaan. Als iemand een advertentie begint met 'manege hier, manege daar', haak ik al af. Dan lees ik de rest al niet meer. Ik hoef geen manegeruiter. Als het eerste wat ik lees gaat over ervaring met jonge paarden, dan heb je wel mijn interesse. :)

Andere optie is de manege-info helemaal skippen.

Suc6!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:49

safina schreef:
Jellybeans schreef:

Sluit me aan bij de andere tips.

Nog een aanvulling: zet je meest voordelige ervaring bovenaan. Als iemand een advertentie begint met 'manege hier, manege daar', haak ik al af. Dan lees ik de rest al niet meer. Ik hoef geen manegeruiter. Als het eerste wat ik lees gaat over ervaring met jonge paarden, dan heb je wel mijn interesse. :)

Andere optie is de manege-info helemaal skippen.

Suc6!

Dat is inderdaad ook een goede tip! Ga ik wat mee doen, dankjewel!

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:08

Er worden hier hele handige tips gegeven! Bedankt daarvoor, ik ga dit zeker ook gebruiken als ik een advertentie ga maken (wat nu niet gaat omdat mijn laptop zomaar kapot is gegaan := ).

Ik vroeg me trouwens af hoe eigenaren er naar kijken als ruiters meerdere paarden rijden. Ik heb namelijk ook nog mijn verzorgpaarden, denken jullie dat eigenaren dit een probleem vinden? Ik heb verder gewoon nog meer dan genoeg tijd, ik heb sowieso nog vier/vijf dagen in de week waarop ik genoeg tijd heb.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:18

Desiree_2001 schreef:
Er worden hier hele handige tips gegeven! Bedankt daarvoor, ik ga dit zeker ook gebruiken als ik een advertentie ga maken (wat nu niet gaat omdat mijn laptop zomaar kapot is gegaan := ).

Ik vroeg me trouwens af hoe eigenaren er naar kijken als ruiters meerdere paarden rijden. Ik heb namelijk ook nog mijn verzorgpaarden, denken jullie dat eigenaren dit een probleem vinden? Ik heb verder gewoon nog meer dan genoeg tijd, ik heb sowieso nog vier/vijf dagen in de week waarop ik genoeg tijd heb.

Ik rij er ook altijd minimaal 3 of 4 en dan vragen ze wel of dat niet beetje veel wordt en hoe ik dat in godsnaam van plan ben te managen. Maar dan zeg ik dat ik er altijd minimaal zoveel heb gereden en dat ik prima prioriteiten kan stellen en dan zijn ze gerust

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:31

Ik rijd er op dit moment al twee en dat gaat makkelijk. Naar één van de twee ga ik enkel savonds, omdat de eigenaresse (instructrice) mij begeleid en dat voor deze mensen beter uitkomt. Naar het andere paard ga ik maar één a twee dagen per week. Op sommige dagen moet ik naar allebei, dus dan gaat het niet lukken om er op die dag nog een bij te hebben, maar dat komt dus maar maximaal twee keer per week voor. Soms kan ik niet op de zaterdagen, omdat mijn ouders gescheiden ben en ik in het weekend vaak bij mn vader ben, of ik op de zaterdag kan hangt er vanaf of ik op vrijdag of op zaterdag naar mijn vader ga. Ik houd dus sowieso vier dagen per week over waarop ik nog een paard zou kunnen bijrijden. Bij beide paarden hoef ik verder geen klusjes te doen (of enkel dingen die maar een paar minuutjes duren), dus ben nooit de hele dag op stal.

Qua tijd zou het dus helemaal geen probleem zijn, maar ik weet niet of er eigenaren zijn die het niet prettig vinden als ik meerdere paarden zou blijven rijden.

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:39

Ik rijd op een manege en lees hier dus dat dat eigenlijk niet gewenst is. Ik heb ook een advertentie op de bokt markt staan (al best oud) maar hebben jullie hier ook tips voor?

Waarom zijn eigenlijk manege ruiters vaak niet gewenst? Er zijn namelijk ook manege ruiters die wel goed kunnen rijden en ambitie hebben.