Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
leonie87 schreef:Ik heb afgelopen weekend nog een hele moooie bitloze combinatie in de ring gehad! Was voor mij als jury de eerste keer maar deze combinatie reed erg netjes. Ik vind het eigenlijk ronduit onbeschoft van de knhs om te zeggen joh in het M mag je nu ook zonder bit rijden want je hoeft te verzamelen. Alsof dat niet kan bitloos?!
Ik hoop dat deze ontwikkeling zich doorzet en we straks tot en met GP lekker zelf mogen kiezen. Maar eerst zal het S&T verbod weg moeten en dat zie ik ook nog niet direct gebeuren.
.
ook het binnenkomen met op X overgang naar verzamelde draf vind ik een goed alternatief voor het hh. Ben heel benieuwd naar hoe de proeven verder in elkaar gaan steken.
vur schreef:Jeetje, wat hebben ze nu weer gedaan? Naast een halve pirouette ook (weer)een kwart pirouette. Die was nu juist bewust ooit afgeschaft. Ik snap het even niet.
Janine1990 schreef:vur schreef:Jeetje, wat hebben ze nu weer gedaan? Naast een halve pirouette ook (weer)een kwart pirouette. Die was nu juist bewust ooit afgeschaft. Ik snap het even niet.
Gezien de toegestane diameters een voorbereiding op de halve pirouette in het ZZ-zwaar?
Daarnaast ook een mooie controle oefening naar mijn idee, kijken of de pirouettes wel van de ruiter zijn.
vur schreef:Een kwart pirouette is moeilijker dan een halve, en kwam in het verleden bij veel ruters helemaal niet uit de verf. Daarom is ie eruit gehaald en is er nu een halve werkpirouette voor in de plaats gekomen.
vur schreef:Dat willen ze zeker. Dat stond in 1 van de eerste berichten met niet zoveel woorden te lezen. De overgang naar de hoogste klasses moest vloeiender oid. Ik weet niet meer precies hoe het er stond. De kwart pirouette is gewoon een oenige oefening. Je hebt haast geen tijd om hem fatsoenlijk te rijden, duurt ook maar 2 galopsprongen of zo en je moet je paard wel heeeel goed voor elkaar hebben wil hij goed lukken zoals hij bedoeld is. Zeker als de cirkel maar 2 meter is. Dat is tenminste mijn ervaring en dat zag ik vroeger ook heeeel vaak mislukken. Maar misschien lees ik het wel verkeerd.
vur schreef:Dat is nog niet zo heel lang geleden en het niveau is juist achteruit gegaan in het ZZ-licht volgens mij. In het ZZ-zwaar in ieder geval wel. Ik denk dat het een jaar of 10 geleden was?
Blij dat de halve blijven, daar scoren we altijd erg goed op
wisselend tellen valt voor nl mezelf niet mee, was eerst maar een lijntje!
Janine1990 schreef:Tinkels schreef:Ik heb wel wat moeite met de aanpassingen in de M2... ben bang dat iedereen die nu in de M2 bleef hangen... nu in de Z1 struikelt.... en dat het z'n vergaarbak gaat worden.
Vanwaar precies?
Zegt ook totaal niks dan.