tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 07:52

Amiigo schreef:
cobiie schreef:
Op Facebook hebben ze staan dat ze dit nu niet gaan doen.

Nee, een startpas blijft nu gewoon 12 mnd geldig, stel je vraagt hem aan op 1 april 2015 dan is die geldig tot en met 1 april 2016 en niet meer tot en met 31 december 2015.
Leuke woordkeuze trouwens, 1 april :D

Afgelopen jaren kon je 13 maanden starten met een startpas. :P Als je hem in liet gaan per 01-01-15 bijv., kon je starten van 01-12-14 t/m 31-12-15

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:03

Voor ons is het veel duurder met een enkelspan pony, die ook onder het zadel wordt gestart.
Van 48 euro naar 108 euro en ook geen Paard en Sport meer, dat ik overigens ook leuk vond om te lezen.
Plus nog een startkaart onder het zadel dus plus 108 plus 20 euro lid KNHS plus startkaartlid bij rijvereniging plus menvereging lid. Voor dat geld kan ik nog een haflinger aanschaffen.

Voorlopig hebben wij alle startkaarten opgezegd. Eerst maar eens kijken hoe alles zich gaat ontwikkelen.
Zo jammer dit. We rijden vooral dressuur vaardigheid. Ik heb zomaar het idee dat dit de doodsteek is voor D/v wedstrijden.
Want voor die 108 euro kan je ook maar weinig starten binnen 50 km.

Ruiters kunnen elke week starten als ze willen binnen 20 km

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:06

Omdat ik op een FNRS manege rij moet ik ook lid zijn van de FNRS ( € 15.00 per jaar ongeveer)
Ik heb geen eigen paard, maar lease er 1 voor 2/3x per week. En iedere wedstrijd moet ik dus ook betalen.
Soms start ik 1 proef per wedstrijd soms 2 (zijn er niet altijd 2). Maar dan ben je er inderdaad zo door mijn gelimiteerde startpas heen. Start meestal ook alleen Indoor omdat we in het zomer seizoen vaak op de camping zijn. En ik alleen KNHS kan starten op onze eigen manege.
Zit er toch hard aan te denken m'n startkaart op te zeggen. Kan toch niet veel meer rijden omdat ik niet naar t L2 kan ivm manege startkaart.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:14

janouk schreef:

Ook niet hoor.
Tot einde van het jaar alleen ponywedstrijden springen als je ook BB wilt doen binnen 50 km afstand.
Dressuurwedstrijden zijn er verschillende weekends waar ik anderhalf uur moet rijden als ik wil starten.

Maar op zich ook logisch: Ook voor verenigingen steeds duurder, daarom de startgelden omhoog, verenigingen klagen over minder starts en dat het niet meer de moeite is zo... Vicieuze cirkel..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:16

Gelimiteerde startkaart gaat er ook helemaal af toch?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:22

Urielle schreef:
janouk schreef:

Ook niet hoor.
Tot einde van het jaar alleen ponywedstrijden springen als je ook BB wilt doen binnen 50 km afstand.
Dressuurwedstrijden zijn er verschillende weekends waar ik anderhalf uur moet rijden als ik wil starten.

Maar op zich ook logisch: Ook voor verenigingen steeds duurder, daarom de startgelden omhoog, verenigingen klagen over minder starts en dat het niet meer de moeite is zo... Vicieuze cirkel..

Daar verzint de KNHS vast wel wat op, voortaan 20 winstpunten voor je kan promoveren :+

Alice13

Re: tarieven KNHS voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:24

Niet zulke gekke dingen zeggen sammyoo!
Zou het niet eerder met 5 zijn?

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:31

Ik ben eigenlijk ook eens heel erg benieuwd naar de salarissen van het bestuur nu. :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:37

Ik denk dat wij met z'n allen de elitaire activiteiten voor een paar happy view betalen. :( Het KWPN en de activiteiten van de familie Bartels promoten bijvoorbeeld.
Het is echt schandalig, vanwege de monopoly positie heb je als ruiter /menner geen andere keus dan dokken of niet starten. Ik zou echt wel eens de begroting willen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:38

janouk schreef:
Voor ons is het veel duurder met een enkelspan pony, die ook onder het zadel wordt gestart.
Van 48 euro naar 108 euro en ook geen Paard en Sport meer, dat ik overigens ook leuk vond om te lezen.
Plus nog een startkaart onder het zadel dus plus 108 plus 20 euro lid KNHS plus startkaartlid bij rijvereniging plus menvereging lid. Voor dat geld kan ik nog een haflinger aanschaffen.

Voorlopig hebben wij alle startkaarten opgezegd. Eerst maar eens kijken hoe alles zich gaat ontwikkelen.
Zo jammer dit. We rijden vooral dressuur vaardigheid. Ik heb zomaar het idee dat dit de doodsteek is voor D/v wedstrijden.

Hier dus ook. Man en ik zijn enkelspanrijders. Ik wilde er juist een aanvragen, maar ik begin er niet meer aan. Mijn man idem.
En dan willen ze de wedstrijdsport toegankelijker maken. Nou, het lijkt me niet dat een beginner doorgaans meteen met twee- of vierspan start.... Dit schiet toch niet op? Wat ontzettend dom. Wie zitten er eigenlijk in die ledenraad die hiermee akkoord is gegaan? Ook menners?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:45

Sammyoo schreef:
Ik denk dat wij met z'n allen de elitaire activiteiten voor een paar happy view betalen. :( Het KWPN en de activiteiten van de familie Bartels promoten bijvoorbeeld.
Het is echt schandalig, vanwege de monopoly positie heb je als ruiter /menner geen andere keus dan dokken of niet starten. Ik zou echt wel eens de begroting willen zien.

Maar kan dat niet? Jaar cijfers ed zijn toch vaak vrij inkijkbaar of niet?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:49

Alice13 schreef:
Gelimiteerde startkaart gaat er ook helemaal af toch?

Ja helaas wel..Ik ben afhankelijk van wedstrijden op onze eigen manege ivm lease paard. En in het zomer seizoen start ik niet vaak. Dus ik kan niet zoveel starten.. Dus wordt dure hobby dan..
Moet naast alle lidmaatschappen, inschrijfgelden ook nog paard lease betalen..

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:53

Alice13 schreef:
Sammyoo schreef:

Maar kan dat niet? Jaar cijfers ed zijn toch vaak vrij inkijkbaar of niet?

Volgens mij moet het jaarverslag bij een bedrijf de grootte van de Knhs inderdaad openbaar zijn

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:55

Nou dan kunnen we het zien. :') of het de feestjes of het nieuwe complex is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:58

safina schreef:
janouk schreef:

Hier dus ook. Man en ik zijn enkelspanrijders. Ik wilde er juist een aanvragen, maar ik begin er niet meer aan. Mijn man idem.
En dan willen ze de wedstrijdsport toegankelijker maken. Nou, het lijkt me niet dat een beginner doorgaans meteen met twee- of vierspan start.... Dit schiet toch niet op? Wat ontzettend dom. Wie zitten er eigenlijk in die ledenraad die hiermee akkoord is gegaan? Ook menners?

Is toch gewoon doodzonde?
Kunt toch al niet nauwelijk starten want er zijn geen wedstrijden en dan deze prijs aan een starpas hangen.
Ga denk ik mijn leven in zijn geheel goedkoper maken.
Startpas mennen aan de wilgen (wat ik heel zonde vind, want zwartje vind het enig), kan ik mentrailer verkopen en gewone terug en daarbij kleinere auto aanschaffen.

Enigste wedstrijd binnen 100 km deze maand is over 2 wkn in een 20 x 40 bak. (gok het op 40 a 60 km moet het nog uitrekenen)
De maand erna alleen op dikke 80 km voor een dressuur proefje en in januari op 60 km..
Verder is er niets.

Heel jammer dit.
Had volgend jaar mijn jonkie onder het zadel willen gaan uitbrengen erbij, maar dan wordt het helemaal dramatisch duur. (ben meer ruiter dan menner, anders zou ik haar nu allicht wel onder menpas gewoon kunnen gaan starten, maar wil graag dat paard de wereld verkend zonder wagen achter zich, ben ik toch handiger mee.)
Onder het zadel dus ook in overweging van in wilg hangen.
Heb vanaf juli niet/nauwelijk gestart wegens omstandigheden, wou net het volgend jaar weer proberen te gaan oppakken kijken of ik hem met mennen en dressuur het Z in kon krijgen, nou dan niet.
Ga ik lekker me wel amuseren met trainen het bos en disciplines die niet bij de KNHS belegt zijn, nu even hopen dat die slimmer gaan zijn dan de KNHS.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:00

Zo doorzichtig vind ik een jaarrekening nog niet helaas. :=
Bovendien: Wat schiet je ermee op? Rechtszaak? Staking? _O-
KNHS heeft het monopolie dus het is te nemen of te laten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:02

We gaan ons gewoon allemaal opgeven voor fnrs wedstrijdjes, die zijn beter te betalen. :Y) kan de knhs toch nog meegenieten door de fusie. :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:06

Schiet ook niet op, vijf pp per niveau, F1 beginnen, zit je een jaar in stap en draf _O-

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:07

Even allemaal lid worden van de facebook: KNHS Actiepunten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:12

YvvvWedg schreef:

Diegene die het heeft aangemaakt is de snuggerste niet. Je kan maar zoveel vrienden hebben, beter was een petitie geweest.

Echter zijn er ook veel voorstanders, dus met een pagina'tje ben je er niet.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:16

MelanieB schreef:
YvvvWedg schreef:

Diegene die het heeft aangemaakt is de snuggerste niet. Je kan maar zoveel vrienden hebben, beter was een petitie geweest.

Echter zijn er ook veel voorstanders, dus met een pagina'tje ben je er niet.

Ach beter iets dan niets..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:18

:D Mel, jij bent volgens de KNHS dan ook een normale menner. :D _/-\o_
Jij rijdt tweespan en enkelspan en brengt de mannen niet onder het zadel uit.
Voor jou is deze regeling aantrekkelijk

Helaas is de nieuwe regeling voor ons als enkelspan menner en ook hetzelfde paard onder het zadel uitbrengen het meer dan twee keer zo duur. Wij zijn geen 'normale' menners volgens KNHS. _/-\o_
Net als Sjolvir, tine10, ollie1 etc, wij zijn niet normaal :D }:0

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:20

Ik denk dat de normale menner, een knhs geldboom in de tuin heeft en heel veel paarden :D
"Jan modaal" is geen normale menner meer :+

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:21

Ik ga mijn vriend nog maar eens lief aankijken of die me wil sponsoren. :Y)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:23

nontie schreef:
Ik ga mijn vriend nog maar eens lief aankijken of die me wil sponsoren. :Y)

Ik wil jouw vriend ook wel lief aankijken 8-) <3 als hij mijn KNHS startkaarten wil betalen