[HK] B-debuut in 2016

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djoekevantil

Berichten: 26
Geregistreerd: 30-01-15

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:57

Ja ongeveer hha, ik heb: jasje, broek, haarstrik, handschoentjes..

Wil nog een mooie plastron en mijn laarzen komen binnen over ongv. 8 dagen!
Wacht nog even met de set helemaal compleet maken tot pilou en ik er echt klaar voor zijn om te gaan starten. We gaan de goede kant op!

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:58

Ik heb sowieso mijn outfit wel, maar ik startte natuurlijk al. Wat niet wegneemt dat ik altijd een eeuwig mijn handschoenen kwijt ben. In al die jaren heb ik er veeeeeel versleten, en niet omdat ze kapot waren. Heb wel veel enkele.

Maaike162

Berichten: 740
Geregistreerd: 06-11-12

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:00

Zooo wat gaan jullie hier hard!

Outfit heb ik nog van mijn FNRS-proefjes :) Maar ik heb mezelf beloofd dat ik mooie dressuurlaarzen koop voor mezelf voor m'n B-debuut ;)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:16

laat ik mezelf ook even voostellen dan ;) ook al ben ik nog niet heel actief hier...


Ik ben Ynske, 25 jaar oud. Rijd momenteel 3 dagen in de week een leasepony maar ben op zoek naar een eigen.

In het dagelijks leven werk ik fulltime als boekhouder, geef ik 3 avonden per week bijles en doe ik in het weekend naast zelf rijden ook jureren voor de FNRS.

Bij deze een foto van mijn huidige rij-maatje... Syb, ze is geboren in 2006 en als ik mazzel hebt komt ze qua hoogte aan de 1.45 meter. Het is een manegepony de rest van de week.

Afbeelding


Afbeelding

xerindemonx

Berichten: 11
Geregistreerd: 11-02-15

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:39

Hahah ja ik heb de outfit ook nog helemaal hangen, al zijn de witte handschoenen niet echt wit meer te noemen

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:44

Ik heb alleen witte handschoenen, laarzen en een nette voor mn haar.

Maar ik wil crème handschoenen want het wordt een crème en bruin setje

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:26

Lynne Maas.

Kleding heb ik omdat ik natuurlijk ook een ander paard /andere paarden start. Het handschoenen-wegloop-probleem heb ik met plastrons.

Crème kan ik afraden. Heb ik ook gehad en het is al lastig om dezelfde kleur te vinden maar om het zo te houden is helemaal een crime. Heb je gewassen, ineens je rijbroek drie tinten lichter dan de rest. Plus dat je voorzichtiger moet wassen dus bij vlekken kun je minder kunstgrepen uithalen.

Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:13

Mijn doel is om uiteindelijk ook te starten in 2016 :D

Ik zal me even voorstellen! Mijn naam is Marianne, 20 jaar oud en woon in Friesland. Samen met mijn 4-jarige KWPN merrie die nu inmiddels een jaar bij mij is, wil ik volgend jaar gaan starten. Er staat een onderlinge wedstrijd in de planning op 12 december.

Dit zijn wij!
Afbeelding

En een kleine impressie van ons rijden enkele maanden geleden. Inmiddels gelukkig meer aan het been en meer balans!
https://www.facebook.com/marianne.vande ... =3&theater

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 07:40

Die was op het Blauw Gele Vendel toch? Beviel het? Ik heb een aantal jaar terug bij haar gereden, vond haar toen wel fijn.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 08:11

Klopt, was op BGV :j
Ik vond het wel nuttig ja. Mijn eigen instructrice werkt alleen aan de basis met me en voor B tm M1 is dat ook geen probleem want ik heb meerdere paarden tot dat niveau (op wedstrijd bedoel ik) gereden. Maar M2 heb ik nog maar met één paard op wedstrijd gedaan dus dat vind ik spannender en bovendien lang geleden. Zo zat ik met mijn travers, ik rij hem in vanuit een volte 8-10 meter, zet travers in, na één pas weg lengtebuiging _O-
Nu heeft zij instructie gegeven om de hoek door te gaan in sb, schouders terug aan de wand maar stelling en buiging wel vasthouden, achterhand er omheen vouwen en tadaaaa mijn paard kan ook travers :+

Idem voor de keertwendingen . Ik durf dat niet eens alleen zonder spiegel :o
Keifijn om dan hulp te krijgen vanaf de grond. Nu heb ik weer gevoel hoe ik de oefening moet inrijden, ken mijn manco's en heb weer gevoel hoe een juiste keertwending voelt. Tevens een opsteker dat mijn galopwerk zeer oké was , dat was vroeger in B/L juist ons zwakke punt :P

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:10

Urielle schreef:
Lynne Maas.

Kleding heb ik omdat ik natuurlijk ook een ander paard /andere paarden start. Het handschoenen-wegloop-probleem heb ik met plastrons.

Crème kan ik afraden. Heb ik ook gehad en het is al lastig om dezelfde kleur te vinden maar om het zo te houden is helemaal een crime. Heb je gewassen, ineens je rijbroek drie tinten lichter dan de rest. Plus dat je voorzichtiger moet wassen dus bij vlekken kun je minder kunstgrepen uithalen.



Je kan het afraden maar zit sws niet te wachten op een zwart/wit setje, als ik iets niet origineel vind :')

Overigens zat ik al te denken aan een wit/blauw setje, omdat blauw er op mijn paard ook heel gaaf uitzag, maar dan moet ik weer laarzen gaan kopen, en mijn ouders komen soms de maand al bijna niet door dus ik kan niet opeens nieuwe zwarte laarzen gaan halen...

Sanne96

Berichten: 1252
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:42

Ik stel me ook even voor.

Ik ben Sanne, 18 jaar.
Ik ga starten met Diva een 7 jarige schimmel merrie (Zürich x Elegant). Nu hebben we er al 3 wedstrijden op zitten. Nog zonder winst, maar als ik er maar een fijn gevoel over heb.
Dit was gister op wedstrijd
Afbeelding

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:21

Blauw-wit is dan wel makkelijker :j

Maar zwart wit kun je ook apart maken met biesjes en kraagjes etc. Ik vind zelf de snit van een jasje het belangrijkste. Heb volgens mij alle kleuren al gehad dus het leuke is er wel vanaf hahaha.

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:22

Urielle schreef:
Blauw-wit is dan wel makkelijker :j

Maar zwart wit kun je ook apart maken met biesjes en kraagjes etc. Ik vind zelf de snit van een jasje het belangrijkste. Heb volgens mij alle kleuren al gehad dus het leuke is er wel vanaf hahaha.


Ik vind zwart wit gewoon echt niet leuk maar wit blauw is weer lastig omdat ik bruine rijlaarzen heb.

Ketly

Berichten: 5942
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:32

Dit is mijn wedstrijdset! :D


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:57

Afbeelding
Dit is mijn outfit nu. Wel ander paard en mijn jasje wordt eind van het jaar vervangen door een langer model. Ik heb te dikke benen voor deze.

Netjes die van jou. Nog blauw in je plastron ofzo?

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:00

Goed... ik heb gewoon een oud colbertje en start in het zwart-wit.... die hele modeshow met paardrijden snap ik geen bal van... daar ga je niet beter van rijden.

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:48

Bruin-wit-blauw is toch ook een mooie combinatie chantalnadia? :D witte broek, blauwe jas, bruine laarzen + cap?

Ik start zwart-wit maar heb crème handschoentjes want die waren €5,- en de witte €10,- :+
Heb wel een donkerblauw dekje omdat paris een vliegenschimmel is. Met een wit dekje lijkt zij dan weer zo vies en met een crèmedekje lijkt t dekje weer zo vies :')

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:58

Zwartvosje schreef:
Bruin-wit-blauw is toch ook een mooie combinatie chantalnadia? :D witte broek, blauwe jas, bruine laarzen + cap?

Ik start zwart-wit maar heb crème handschoentjes want die waren €5,- en de witte €10,- :+
Heb wel een donkerblauw dekje omdat paris een vliegenschimmel is. Met een wit dekje lijkt zij dan weer zo vies en met een crèmedekje lijkt t dekje weer zo vies :')


Ja maar ik heb zwart tuig en bruine laarzen zijn dan een beetje raar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34875
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:41

Wij zijn weer thuis. Heel tevreden heb de eerste proef 185 punten gehaald en proef twee 186. Eerste twee winstpunten zijn binnen!

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:54

Gefeliciteerd zeg, top!

Lis_Ol

Berichten: 4472
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:55

Gefeliciteerd!

ik had me laatst al een soort van gemeld, weet niet of ik alsnog mee mag kletsen :')
Ga in het voor jaar debuut maken, mag alleen helaas geen B starten..

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:09

Had me een paar blz terug al wel gemeld maar nog niet voorgesteld :).

Mijn naam is Patty, 23jaar en woon in Deventer/Bathmen.

Ga starten met mijn Shetlander ruin in de dressuur en vaardigheid. Wel is een onderling wedstrijdje gereden maar vanaf 2016 gaan we voor het echie!
Afbeelding

Outfit moet nog gescoord worden. Al wel een beetje een idee maar nog niet echt uitgebreid gezocht.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:42

Sanne96 schreef:
Ik heb zelf echt super fijn gereden, en daar ging het mij om!


Dat is inderdaad het belangrijkste! ;) Wat heb jij een gaaf tuig trouwens, en een heel leuk schimmeltje!


Chantal, wat een leuk dier :D Wil je onder het zadel gaan starten of aangespannen?

Utixo, ben je al geweest? :) Hoe ging het? :):)

Tanja, wat fijn dat jullie weer aan het opbouwen zijn! :) Heel gaaf dier trouwens!

Ynske, wat een gave pony! Wil je bij een pony blijven of toch naar een paard? :)

Marianne, ziet er een heel fijn dier uit :) Komt vast helemaal goed in de B!

SusanH wat leuk zeg, gefeliciteerd met je winstpunten! *\o/*

Patty wat leuk zeg nog een menner :D Wat voor outfit heb je in gedachten?

ik heb mijn uiteindelijke outfit nog niet maar wel iets wat voor nu prima kan :) In de aangespannen sport is het natuurlijk iets makkelijker omdat je niet zo aan die strenge regels gebonden zit. Ik wil een nieuwe wedstrijdblouse en misschien nog wel een jasje, maar aangezien het nu winter is start ik gewoon met een nette wollen winterjas en een blouse die ik geleend heb :=
Eigenlijk wil ik ook een paar nette thermo-rijlaarzen maar ik ben nog aan het sparen :')

Dit was mijn outfit op mijn eerste klasse 2-wedstrijd, met mijn andere pony wil ik dezelfde kleuren aanhouden omdat die ook terugkomen in mijn wagen :)

Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:46

@Eline, onder het zadel, ik men hem niet. Alleen zijn eigenaar.