Mjoor schreef:Ik ben ook een balken gooi combinatie. Ik zelf vind springen doodeng, en houd van SGW's rijden. Ik pak dus wedstrijden in het B-springen mee omdat ik vind dat je fatsoenlijk een springparcours door moet komen om ook SGW's te rijden. Het gaat de laatste tijd beter, waar we vorig jaar tussen de 2 en de 4 balken, per rondje meenemen, pak ik er nu nog 1 of 2 mee. Maar winstpunten rijden (en laat staan prijzen) zit er voor mij echt niet in. Nu heb ik me er ook maar gewoon bij neergelegd dat ik deze rondjes puur voor de oefening zie en niet voor de winstpunten en prijzen. Ambities in het L springen heb ik dus ook (nog) niet. Maar het demotiveert wel erg! De teller staat nu al zo'n 2 jaar op 1 winstpunt, 1x in het oude systeem slechts 1 balkje meegepakt. Terwijl ik toch gemiddeld 1x in de maand een springparcoursje mee pak.
Oke, mijn paard is niet heel handig in het parcours, (schofthoogte 1.83, slungelig) en als ik niet alles voor elkaar heb, dan gooien we een balkje. Het is echt niet dat we slechte afstanden hebben of dat hij weigert.
Ook ik ben geen topruiter, zet een stalruiter op hem en waarschijnlijk zal het beter gaan. Maar de B staat toch voor de beginnende / beginners ruiters?
Dit is ook ons probleem. Totaal geen ambities hier om ooit door te stromen naar de L. Springparcoursen doen we voor de SGW en ja, we hebben af en toe een balk.
Ging je in het oude systeem met 1 balk nog met 1 winstpunt naar huis, nu sta je met 1 balk met lege handen.
In dit nieuwe systeem wordt er te veel van uit gegaan dat je als combinatie wilt doorstromen naar de L, terwijl dit voor een groot gedeelte van de combinaties niet aan de orde is. Die vinden de B al hoog genoeg, of doen B-springen als ondersteuning van de SGW.
Ik zou dan nog eerder pleiten voor het oude systeem, maar dan de winstpunten opschroeven naar 20 voordat je mag promoveren naar de L.