[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

galopje2000

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:13

Hallo allemaal :wave:
Ik ben nogal lang niet meer in dit topic geweest :o
Hier zijn we ondertussen lekker verder aan het trainen om 1 november ons debuut te maken in onze eigen thuismanege, en dan vervolgens de selecties te gaan rijden. Ben nu wel wat voorzichtiger met overgaan, omdat we veels te snel over waren gegaan naar de L1 := Hoe gaat de L2 jullie af?

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:33

@betuwe, bij ons zijn ze ook zo laat! de eerste 29 november en daarna 13 december, ik ga ook van te voren even op locatie starten :D

ben wel heel benieuwd wat we kunnen presteren op zo'n selectie is even geleden voor ons haha

@sanne: start je dan met 2 parden dat die tijden zo ver uit elkaar liggen? laat zeg!

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:11

Sanne leuk die tijden zo... Waarom liggen ze zo ver uit elkaar?

Galopje het L2 gaat ons goed af zolang meneer mee werkt rijden we rond de 200 punten en als die stout is 180. Ik heb het zelf al een keer gereden moet zeggen dat het me nu wel makkelijker afgaat als de eerste keer dat ik met een paard L2 startte. Maar ik vind wel dat L1/L2 een aardig grote overstap is ze kijken toch meer dat ze goed bij elkaar en op de achterhand lopen.

Voor mij is het ook even geleden dat ik selecties heb gereden volgens mij 2 jaar geleden. Grootste reden dat ik selecties rij omdat ik als we naar de Gelderse mogen in ieder geval er even een rem op heb.

Zijn bij jullie de datums van de regiokampioenschappen al bekend?

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:16

ja die van ons is ergens in februari!

hoe bedoel je dat je ''er even een rem op hebt''? op wat? op het overgaan van de klasse?

ik vind de L2 veel en veel fijner (heb het ook al eens gereden) als je je paard goed voor elkaar hebt en bovenin rijdt in de L1 moet dit makkelijk te doen zijn, bij mij scheelt het vooral veel dat je in de L2 constant mag doorzitten, mijn paard werd echt vervelend van steeds die wissel tussen doorzitten en lichtrijden en liet zich daardoor niet echt goed zien! dus ik ben heel benieuwd :)

echter de overstap van de L2 naar de M1 vond ik best wel lastig, maar goed daar ga ik mezelf nog lang niet aan wagen :D

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:29

Ik vind het M juist erg fijn vooral het M2 lekker lange lijnen en genoeg tijd om alles voor te bereiden. En dat je alles mag doorzitten heerlijk.

Hij pakt alles heel snel op en we starten pas vanaf mei en tot nu toe vliegen we door het L heen, ik heb met dit paard alle tijd maar ik vind het M fijner al het L waardoor die overstap erg verleidelijk is.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:13

Ik heb me voor het eerst ingeschreven op twee locaties op dezelfde datum, normaal ben ik niet zo..
Echter kwam er een bericht dat er bij de locatie waar ik al eerder ingeschreven was, misschien gekozen wordt voor het rijden van 1 proef. Toch dik een half uur rijden en alle tijd eromheen voor die 7 min.. dus hopelijk accepteert die ander snel zodat ik mij weer kan afmelden daar

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:09

Mooi dat de L2 jullie zo goed afgaat! Ja, heb al vaker gehoord dat van L1 naar L2 een grotere overgang is, daarom hebben we hier ook even gewacht :)

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:35

haha ik heb maar een maandje in de L1 gezeten omdat ik zo klaar was met die klasse O:)

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:39

Haha, dan ben je sneller dan ik Laura, ik heb bijna een jaar in het L1 gezeten. Met zo mn ups en downs :o

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:51

Nouja het ligt helemaal of je als combinatie er klaar voor bent! en ook je paard moet het aankunnen qua training natuurlijk :) mijn eerste jaar L1 heb ik ook een jaar over gedaan hoor :P

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:00

Ja dat is ook zo, denk dat als je al eerder met een ander paard wedstrijden hebt gereden dat je dan veel makkelijker overgaat, en ook beter weet hoe het moet ;)

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:26

Hier druk in de training voor komende zaterdag , dan heb ik mijn debuut in de L2. Ben benieuwd hoe het gaat, B en de L1 door gevlogen.. Heb verder geen verwachtingen we zien wel hoe het gaat.
Het wijken mag iets beter, de overgangen terug mag iets beter.. maar alles er tussen in aan voltes etc en achteruit zit wel goed.. dus we zullen zien!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:51

Haha nee ik start er op dit moment 1, maar de laatste (vd L) is om 21.53, dus is de prijsuitrijking zo laat, gelukkig is er wel altijd een digitaal scorebord dus als ik die dat ik niet in de prijzen zit ben ik gelijk weg :D

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:24

@Glenstorm, ik had hem wel met vrij strakke bijzet. Longeer nu 10 min voor ik ga rijden hier ook mee. Ga hier wel vanaf maar moet even uit die negatieve flow die we hadden.

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:15

zo ik ben een paar dagen weggeweest met Gerrit, meneer is heel braaf geweest :D
Vandaag ook voor het eerst wedros weer gereden, geen rodeo maar nog veeeel sleutelwerk om dat zo te houden. Al met al niet ontevreden over wedros :)
Gerrit en Wedros zijn mijn eerste paarden waar ik wedstrijden mee rijd dus best spannend soms al die nieuwe dingen.overigens heb ik besloten geen selecties te gaan rijden ik heb al veel last van spanning op wedstrijd die duidelijk de prestatie van mijn paarden beïnvloeden, daar wil ik eerst van af voor ik het nog meer 'ga opzoeken'.

Winner91: Mooi dat het longeren heeft geholpen en je nu zo fijn kan rijden :)
Sannedeedee1: dat is wel heel laat zeg, ik heb dat ook wel eens gehad. Ik vond dat niet fijn starten.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:44

Lina1998: Lekker weggeweest! Heerlijk!
Winner: Okee, wel fijn dat het geholpen heeft.
Hennieb: Lekker aan het trainen. Succes zaterdag!
Simpie94: Hopelijk kun je op de andere locatie starten.
Betuwe: Onze regio's zijn al wel bekend. Springen is 1 feb en dressuur 8 feb.

Dit is voor mij ook pas de eerste keer L2. Vorige pony zou ik bijna gaan starten, toen kwam de rhino en toen werd die verkocht helaas.

Vandaag een fijne crosstraining gehad voor komend weekend. Start zondag bij SGW Diepenheim.
Ging best goed op een paar streken na :')
Afbeelding
Ben blijven zitten, pony schatte het verkeerd in. Ging op de hindernis staan en bleef vervolgens haken := . Met een noodsprong tot gevolg waardoor ik uit balans kwam. Besloot ze 2 meter na de hindernis een scherpe bocht naar links te maken. En bedankt! Keer erna gingen we er zeer ruim overheen ~~}>

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:32

Sannedeedee, wat n tijden, is dat bij groenraven?

Winner, als het helpt om uit de negatieve flow te komen is dat toch prima!

Lina, wat heerlijk met je paard weg zou ik ook wel eens willen doen!
Hier start ik ook voor het eerst wedstrijden, m'n zus heeft wel altijd wedstrijden gereden. Maar om het zelf te doen is wel heel anders!

Glenstorm, pfoe dat is schrikken! Wel grappig dat je er foto's van hebt

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:25

Glenstorm, succes zondag!

Ik heb voor we wedros kochten alleen wedros geleast en daarvoor op de manege gereden ook om me heen dus geen wedstrijden. Ik heb wel altijd het idee gehad om met wedros te starten maar wedros zou wedros niet zijn als hij alles anders zou laten lopen :Y) . Met Gerrit heb ik een periode gehad waarin het gewoon niet lukte we botste te veel met elkaar, als het dan in de training wel oké ging had ik zoveel spanning op wedstrijd dat we weer te veel botsten en dan werd het niks -O- . Omdat wedros al een hele tijd steeds niet goed is ben ik me wat meer op gerrit gaan focussen en het gaat eigenlijk weer super goed <3 , ik ben met wedstrijden wel nog (te) zenuwachtig maar ik kan de wedstrijden wat meer als een hulpmiddel zien om weer naar een goed vertrouwen te komen en te gaan knallen. Kortom veel doen dan leren we (ik) het vanzelf :).

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:09

Vandaag mijn debuut gehad. Eerste proef ging niet echt lekker, achter in de bak stond een schokapparaat te tikken en dat leverde in die hoek wat stress op. Ook nog verkeerd gereden want door een blaffende hond hoorde ik de voorlezer niet meer..
Tweede proef ging beter, maar nog niet zoals ik gewend ben. Dus ik had geen winst verwacht, maar toch nog 2 winstpunten 180 en 181 punten.. Dus toch wel weer tevreden naar huis.
Volgende keer iets scherper rijden..

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:42

ik ben ook terug van wedstrijd.
Vanochtend eerst Julia (de andere pony) gereden, daarna oniro gewassen, toen ik hem naar stal wou brengen kwam hij omhoog, en sprong op tegen mij op waardoor ik viel en hij op mijn rug terecht kwam, en alsnog hield ik hem vast dus werd daarna nog meegelseurd dus dat was even schrikken....
Maar niks eraan over gehouden, behalve 2 vriendinnen die in haar broek piste van het lachen (achteraf kon ik er ook wel om lachen :') )
Op wedstrijd had meneer nog steeds zijn vleugels, en ging er in de galop (in beide proeven, beide kanten) keihard en bokkend er vandoor :o
Dus had wat spanning in de proeven, maar ja hij was voorwaarts! :D
Ondanks dat 2x 1e met 180 en 187 punten, en een best wel strenge jury :) nu dus L2+ 8.
Ik wil graag een foto met jullie delen, vanmiddag kwam een vriendin foto's maken van mij en Julia, en ikzelf vind deze foto echt prachtig <3
Afbeelding

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:43

ik heb mijn debuut ook gehad!!
hij was stout maar toch 2 winstpunten, was echt een hele leuke jury die achteraf ook nog extra tips gaf.
op naar de volgende!

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:01

Gefeliciteerd met jullie debuut! :j

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:23

Wat een goede verhalen!
Iedereen lekker puntjes mee genomen

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:10

mooie foto!! en gefeliciteerd met de winspunten :D

ik mag aanstaande zaterdag! vandaag proeven geoefend, ging eigenlijk wel heel goed :)
ik zit zaterdag trouwens maar in een groep van 3 haha

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:18

Zo, al een tijdje niet gereageerd hier.

Hennieb en IvankBacardi gefeliciteerd met de winstpunten tijdens jullie debuut! :D