Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(ja ik ook)
Jaan81 schreef:denisesilver schreef:Wel weet ik dat je met een koudbloed, fries, fjord etc. een punt lager scoort voor verzorging (mijn zusje moet af en toe schrijven en die valt dat op)
Ik heb altijd een zeven, maar vaak zelfs een 8 voor verzorging. Met trekpaard
? JewEmm schreef:Ik las ergens dat iemand vind dat elk paard B/L moet kunnen en dat dat goed is. Ik ben zelf van mening dat dit ook nog voor M geldt. Zeker M1 nog, daar zitten oefeningen in waarbij je je paard echt soepeler maakt. Maar ik denk wel dat dit al op de grens zit voor de max van een heleboel paarden.
Ayasha schreef:Ik begrijp niet hoe je aan die conclusie komt om eerlijk te zijn, er reageerd maar een iemand op zo'n manier...
Wat wil je nu eigenlijk, werkelijk weten wat men denkt of jezelf op de borst kunnen slaan dat jij het met een Shire wil klaar krijgen? Wat indirect je werkelijke mening weer geeft.
Nadiine__x schreef:En nog maals.
Mijn vraag ging, over het starten in de B.
Dat er dan een hele Discussie op gang komt met dat een. Shire geen GP kan lopen daar vroeg ok toch niet om?
En betreft mijzelf, ik wil mijzelf best op de borst slaan hoor ALS het me lukt Pluis inderdaad naar het ZZ zwaar te rijden, met plezier van beide kanten.
Maar heel eerlijk, dan heb ik dat toch ook wel verdiend? Ik ken iemand die op hoog niveau rijd met haar kwpn hengst, ook zij verdiend dat, dat is so ie so een hele prestatie ongeacht het ras waar je op rijd.
Hij is een tikkeltje hectisch maar ik heb ook het idé dat hij op de flimpjes nog vrij jong is. Imo gewoon een paard dat proeven kan afleggen waar ie ruim winst mee kan lopen. Ook hier. 
Dus waar de conclusie vandaan komt dat er "niks veranderd is" en het algemene beeld negatief is? Ayasha schreef:Ik denk dat ze gewoon minder uitgebracht worden. Alles wat "uitzonderlijk" is krijgt meer aandacht. Dat kan goede en minder goede zijn..Maar toch denk ik dat over het algemeen de mensen niet zo negatief zijn als gedacht wordt.
Een uitzondering daar gelaten (zoals de karreknol opmerking) maar zo'n mensen neem je best gewoon niet al te serieus.
Zelfs al is het een lelijke kromme bok, dan nog is het iemands dier, iemands lieveling en die persoon houdt ook van dat dier. Dat iemand 'm niet mooi vindt, geeft hem of haar nog geen recht om een ander bewust (want dit is niet onbewust) te kwetsen.
En zulke mensen zeggen ook van een KWPN'er lelijke dingen..
Hangt er maar net vanaf hoe hun pet staat. Dat is niks "persoonlijks" (of op 1 ras gericht) maar puur hún gebrek.En dat heeft al evemin iets te maken met het ras dat ze rijden. Ik kan ook "koudbloedmensen" die behoorlijk uit de bocht gingen over mijn wedstrijdpaard.
Zitten er tussen die volgens mij ook best een aantal wpn'ers het nakijken zouden kunnen geven.
Nies_ schreef:Geryon schreef:Je conclusie klopt niet.
Ik vind je een beetje apart reageren ook TS. Je bekijkt de reacties niet neutraal, waardoor je ook aan een verkeerde conclusie komt. Succes met starten..
Zoals altijd in dit soort discussies ben ik het weer met je eens
Nadiine__x schreef:Ayasha schreef:Ik begrijp niet hoe je aan die conclusie komt om eerlijk te zijn, er reageerd maar een iemand op zo'n manier...
Wat wil je nu eigenlijk, werkelijk weten wat men denkt of jezelf op de borst kunnen slaan dat jij het met een Shire wil klaar krijgen? Wat indirect je werkelijke mening weer geeft.
En nog maals.
Dat er dan een hele Discussie op gang komt met dat een. Shire geen GP kan lopen daar vroeg ok toch niet om?
En betreft mijzelf, ik wil mijzelf best op de borst slaan hoor ALS het me lukt Pluis inderdaad naar het ZZ zwaar te rijden, met plezier van beide kanten.
Maar heel eerlijk, dan heb ik dat toch ook wel verdiend? Ik ken iemand die op hoog niveau rijd met haar kwpn hengst, ook zij verdiend dat, dat is so ie so een hele prestatie ongeacht het ras waar je op rijd.
Nies_ schreef:Geryon schreef:Je conclusie klopt niet.
Ik vind je een beetje apart reageren ook TS. Je bekijkt de reacties niet neutraal, waardoor je ook aan een verkeerde conclusie komt. Succes met starten..
Zoals altijd in dit soort discussies ben ik het weer met je eens
Geryon schreef:Al weet ik niet zeker of ik het met je eens ben over dat alle paarden een Z proef kunnen doen met de juiste ruiter. Ik denk dat je niet rijtypische koudbloeden zoals trekpaarden of echt ouderwetse haflingers bijvoorbeeld, echt niet voldoende verzameld kan krijgen.Ayasha schreef:Ik begrijp niet hoe je aan die conclusie komt om eerlijk te zijn, er reageerd maar een iemand op zo'n manier...
En nog maals.
denisesilver schreef:Ayasha schreef:Ik denk dat ze gewoon minder uitgebracht worden. Alles wat "uitzonderlijk" is krijgt meer aandacht. Dat kan goede en minder goede zijn..Maar toch denk ik dat over het algemeen de mensen niet zo negatief zijn als gedacht wordt.
Een uitzondering daar gelaten (zoals de karreknol opmerking) maar zo'n mensen neem je best gewoon niet al te serieus.
Zelfs al is het een lelijke kromme bok, dan nog is het iemands dier, iemands lieveling en die persoon houdt ook van dat dier. Dat iemand 'm niet mooi vindt, geeft hem of haar nog geen recht om een ander bewust (want dit is niet onbewust) te kwetsen.
En zulke mensen zeggen ook van een KWPN'er lelijke dingen..
Hangt er maar net vanaf hoe hun pet staat. Dat is niks "persoonlijks" (of op 1 ras gericht) maar puur hún gebrek.En dat heeft al evemin iets te maken met het ras dat ze rijden. Ik kan ook "koudbloedmensen" die behoorlijk uit de bocht gingen over mijn wedstrijdpaard.
Er rijdt bij mij op de club een vrouw en die kijkt ook behoorlijk op mensen met 'sportpaarden' neer, hoogst waarschijnlijk omdat zij op een Fries en een Haflinger rijdt, dat ze dan op 'ons' (om het even zo te noemen) neer kijkt omdat ze denkt dat wij op haar neer kijken. Is tegen mensen met 'sportpaarden' ontzettend arrogant, er komt nog geen hallo uit. Kan ik me behoorlijk aan ergeren, maar dan denk ik maar: lekker laten ik weet wel beter.
Vraagje, ik zie namelijk wel wanneer een Fries, Welsh of een Haflinger etc. goed gebouwd is nu zit er een meid in de klas die vindt alleen koudbloeden, met name Fjorden mooi, en van de rest zegt ze niet te zien wat er mooi aan is. Jullie zien dat toch ook wel, ook al zit je meer in de koudbloeden wereld? Of is dat gekkigheid?
, vind er weinig ECHT leuk. Dat ga ik natuurlijk niet in itp topics vermelden, dat zou niet leuk van mij zijn, maar ik kan er verder niet zo veel aan doen dat ik ze niks vind. Jij mag mijn vlekkenpaard best een koe vinden hoor, maar als je het de moeite vind om me even te komen vertellen hoe lelijk hij is vind ik dat heel wat anders.
. liedje89 schreef:JewEmm schreef:Ik las ergens dat iemand vind dat elk paard B/L moet kunnen en dat dat goed is. Ik ben zelf van mening dat dit ook nog voor M geldt. Zeker M1 nog, daar zitten oefeningen in waarbij je je paard echt soepeler maakt. Maar ik denk wel dat dit al op de grens zit voor de max van een heleboel paarden.
Paarden of combinaties (of ruiters)? Ik denk dat M2 en Z nu ook niet perce een bezwaar moet zijn, ik bedoel welke oefeningen zitten daar nu in die echt fysiek het uiterste vragen van een paard?
xSogno schreef:Het kan toch dat ze dat vind? Mag toch? Dan hoeft ze natuurlijk niet te lopen verkondigen dat specifiek jouw paard lelijk is, dat zou inderdaad niet leuk zijn. Maar ik heb eerlijk gezegd ook bij de 736363 bruine kwpner ook dat ik denk, wat saai, vind er weinig ECHT leuk. Dat ga ik natuurlijk niet in itp topics vermelden, dat zou niet leuk van mij zijn, maar ik kan er verder niet zo veel aan doen dat ik ze niks vind. Jij mag mijn vlekkenpaard best een koe vinden hoor, maar als je het de moeite vind om me even te komen vertellen hoe lelijk hij is vind ik dat heel wat anders.
Nadiine__x schreef:Maar als jullie een betere same vatting kunnen schrijven die niet partijdig is, ga je gang, dan kan er daarna alsnog een slotje op