wedstrijd blunders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lui_

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:55

Mn laarzen vergeten op wedstrijd, vriendlief trailer afgekoppeld en is ze snel gaan halen.
Verkeerd rijden is mij ook weleens overkomen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:58

Giolli schreef:
JudArthos schreef:
een keer de singel te los (was niet mijn fout overigens)

Ik vraag me dan toch af hoe dit niet je eigen fout kan zijn? := Ookal zadelt iemand anders je paard op, je bent toch zelf verantwoordelijk en check check dubbelcheckt nog even? :+

Iemand anders had haar voor mij aangesingeld toen ik erop zat, toen ik net een beetje losgesprongen had :j maar daarna niet meer over nagedacht :')

Vadrouille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:11

Ik heb zelf niet zo veel wedstrijd ervaring maar altijd ging er wel wat mis

- altijd voor de proef mijn broek vies. had ik 2 proeven bleef meestal mijn eerste proef mijn broek schoonen de 2de proef zat er op modder op of saus van een broodje of noem maar op
- tot 2 x aan toe met een proef bijna met paard en al over de bakrand gesproken zo de mensen in. ( werd nog eerste ook -_- )
- Weken met een paard oefenen op het binnen de witte hekjes blijven om dan vervolgens op de dag zelf over de witte hekjes te gaan ( leuk die 4 jarige )

Heb meer ervaring met wedstrijden van andere waar ik bij was als groom waar dingen mis gaan
- paarden die los lopen op het terein
- ruiters die spullen vergeten
- ruiters die verkeerd rijden
- paard verliest ijzer en je hebt de goede ijzers niet bij
- je vergeet je stiften bij de cross

heb zelfs wel eens gezien dat iemand gewoon een heel verkeerd paard geeft mee genomen. :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:41

Dingen vergeten, daar is/was mijn dochter ook kampioen in. Een van de eerste wedstrijden ging de bijrijder van mijn paard gezellig mee want het was op de manege waar zij lesgaf.

Ik kom aan op pensionstal met auto met trailer er achter. Bijrijder met eigen auto. Dochter was alles aan het pakken en schrikt opeens heel erg. "Mijn witte onderlegger ligt nog thuis!" Omdat aan mijn auto de trailer hing met auto van bijrijder naar ons huis gereden om het ding op te halen. Nog ruim op tijd dus dat kwam helemaal goed. Pony opgeladen en op weg.

Gil vanaf de achterbank: "Help ik ben mijn rijjasje vergeten". Oh nee toch, met auto met trailer met pony er in omgekeerd en weer naar huis gereden waar ze gauw haar jasje ging pakken.

Met goede moed weer onderweg. Pony uitgeladen, Witte onderlegger er op, zadel er op en dan singel. Singel? Geen singel. Gelukkig maar dat de bijrijder ook werkte op die manege en zo een singel kon regelen want toen kon ze toch nog van start gaan :+

Laarzen is ze ook eens vergeten. Moest ze losrijden met mijn bruine outdoorlaarzen terwijl mijn man gauw de trailer afkoppelde en de laarzen ging halen. Ze kreeg wel wat vreemde blikken toen mensen haar zagen rijden in haar rijtenue met bruine outdoorlaarzen :D

Hoofdstel van pony is ook wel eens vergeten. Konden we gelukkig een hoofdstel lenen van de mensen die naast ons stonden.

Dreun tegenwoordig altijd het hele lijstje op in de hoop dat alles in de auto ligt want zeker bij de eventing moet er veel mee en zijn het vaak flinke afstanden.

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:43

Ik ging vroeger op wedstrijd, hing mijn singel (zo'n koordsingel) nog aan de waslijn :D

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:10

1 x oefenparcours gedaan met mijn 5 jarige verzorgpony vorige maand, ik ben mooi aan het inrijden, eigenaar zet een kruisje wat lager, cm of 20 (parcours was 50 cm) (is een kleine d pony) ik gallopeer er rustig op af, pony springt, maar niet over de hindernis, maar er langs, ja doei. ik ging dus rechtdoor maar wel laat. dus hindernis om, pony t parcours in en ik op de grond. allemaal mensen die ik vaag ken die daarna vroegen terwijl ik in het pracours liep, omdat ik daarna aan de beurt was; Was jij dat die daar net viel? eehmm ja, ik denk t :o
vervolgens wel rondgekomen met 1 weigering (andere pony liep voor mijn gevoel te dicht bij dus beetje laat om laten draaien, dus dikkie stopt maar gewoon haha, 2e ronde wel foutloos :(:)

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:14

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:17

Ax binnenkomen in draf. X halthouden en groeten...na het groeten bleef mijn pony staan en psssjjjjjt daar liep het. Jury lag in een deuk, op de coupon stond ook pony is goed ontspannen :D

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:22

hoofdstel verkeerd afgesteld omdat ie de avond ervoor ingevet is, singel gekocht en die blijkt domweg te groot. rij je de proef met een slag in de singel( was toen een ponyruiter)

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:19

Hahaha ik had gisteren wedstrijd... Was ik op stal en wou ik mijn spullen pakken kom ik erachter dat ik mijn witte dekje was vergeten... oepsss ik snel aan iemand bij ons op stal vragen of hie nog een wit dekje had. Gelukkig had diegene er nog een klaar liggen allen was die echt een stuk te groot :) Maar uiteindelijk was ik bij de competitie komt mijn moeder erachter dat ze mijn proeven boekje was vergeten hahaha. Zij snel aan diegene die voor mij moest vragen of we hun boekje mochten lenen want ik was al aan de beurt haha :) Maar uiteindelijk is alles goed gekomen..... Altijd alles nog even checken voordat je naar je paard gaat xD

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:34

Mijn eerste F proefje op de manege. Ik moest natuurlijk perse op mijn lieveling, een jonge pony die nog bijna niks kende en ook nog geen proeven had gelopen. Eenmaal in de ring wilde ze alleen nog achterwaarts, bokken of keihard in galop, want de hekjes waren eng. Ik ben blijven zitten en toen mocht ik achter een andere pony aan. Ging even goed, totdat de singel op de X van het zadel loskwam en daar lag ik :=

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:42

Kozbi schreef:
Mensen wt een verhalen hahahaha!!

Van de 10 jaar dat ik wedstrijd rij heb ik toch ook een aantal blunders ehad hoor!

Heb een keer de vader van een ander meisje in de inspringbak omgesprogen

Singel, dekje, hoodstel en laarzen zeker al 20 keer vergeten.

Ben met me oude pony tegen een paard aan gereden met het los rijden. En heb hem vervolgens op iemands anders trailer gezet.. Lol

En met mijn nieuwe heb ik afgelopen zondag de 'deur' (zon paal die omhoog kan) eruit gerend omdat ik haar niet stop kreeg.

Ik ben niet geschikt als wedstrijdruiter;)

Volgensmij moet jij eerst maar eens leren sturen.ik vind dit niet zo lol het zou je maar gebeuren aangereden.door een.pony

xMarlissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:45

Ik ben zelf niet verder gekomen dan verkeerd afslaan (links/rechts is heel moeilijk), maar wat een leuke verhalen :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:14

unihorses schreef:
Kozbi schreef:

Van de 10 jaar dat ik wedstrijd rij heb ik toch ook een aantal blunders ehad hoor!

Ben met me oude pony tegen een paard aan gereden met het los rijden. En heb hem vervolgens op iemands anders trailer gezet.. Lol

En met mijn nieuwe heb ik afgelopen zondag de 'deur' (zon paal die omhoog kan) eruit gerend omdat ik haar niet stop kreeg.

Volgensmij moet jij eerst maar eens leren sturen.ik vind dit niet zo lol het zou je maar gebeuren aangereden.door een.pony

Vind er wel meer tussen zitten die ik niet zozeer wedstrijdblunders zou noemen, als wel totaal geen controle hebben over je paard. Een keer draken kan natuurlijk gebeuren, maar als mensen zeggen dat het ´zo vaak´ gebeurd, ontbreekt er m.i. toch iets aan de basis(stuur)beginselen :=

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:30

Hahaha _O-

Naast het vergeten van spullen, de proef totaal verkeerd rijden, prachtige hooikwijlvlekken op mijn witte broek en halve botsingen bij het losrijden heb ik zelf (helaas?:p) geen verdere toevoegingen aan deze lijst haha

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:42

xMarlissa schreef:
Ik ben zelf niet verder gekomen dan verkeerd afslaan (links/rechts is heel moeilijk), maar wat een leuke verhalen :=

hahaha dat heb ik ook al een mee gemaakt :D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:54

unihorses schreef:
Kozbi schreef:

Vind er wel meer tussen zitten die ik niet zozeer wedstrijdblunders zou noemen, als wel totaal geen controle hebben over je paard. Een keer draken kan natuurlijk gebeuren, maar als mensen zeggen dat het ´zo vaak´ gebeurd, ontbreekt er m.i. toch iets aan de basis(stuur)beginselen :=[/quote]

Nou als dit er word gezegd.. Ik kan evht erl sturen hoor dat vind ik echt achterlijk om te zeggen. En dat ik hem aan heb gereden bekenet niet dat je in het ziekenhuis ligt met een hersenbloeding maar alleen mijn pony zijn kont raakte hem.. Beetje achterlijk om zo te reageren..
En dit is ook nog nooit vaker gebeurt dus dat slaat ook nergens op. Maar goed gebeure echt eel ergere dingen waar je wel zon commentaar op kan geven. Vind t een beetje overdreven

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:46

Ehm Nederlands...?

Heb ook een keertje op een haar na de ringmeester aangereden, vond dat toch wel stuurmanskunst moest tussen twee paarden en een man door. Ach ja kan gebeuren :Y)

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:55

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:48

het valt ook echt niet mee hoor om aan wedstrijden te beginnen :)
Van het idd vergeten van spullen of gewoon 2 uur te vroeg aankomen op het wedstrijdterrein.
Onderweg nog even stoppen om te zien wat we op de trailer hebben laten staan wat eigenlijk in de zadelkamer gelegd had moeten worden....

Voor onze lessen betaalden we meer dan de gemiddelde klant omdat het parcours zo vaak vergeten werd dat we dat elke keer moesten 'vergoeden' met het uitdelen van zakjes snoep :P
Nu word het parcours zelf niet vergeten maar word er gewerkt aan de gelijkmatige galop door de voltes te rijden eerst.........ja alles leuk en aardig schat! maar niet NADAT je door start gereden bent .....zucht.....

Owja wanneer moet ik ook alweer aangeven dat hij springen moet :O En hop daar gaat hij weer: eerst hoofd en hals heel hoog de lucht in en dan de 4 benen tegelijk erover maar.

SanD95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:44

Haha wat een mooie verhalen allemaal! Mijn grootste blunder is toch wel op wedstrijd komen en er dan achterkomen dat je je cap bent vergeten:s Gelukkig kwamen mn opa en oma hem brengen:)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:03

huppelz schreef:
het valt ook echt niet mee hoor om aan wedstrijden te beginnen :)
Van het idd vergeten van spullen of gewoon 2 uur te vroeg aankomen op het wedstrijdterrein.
Onderweg nog even stoppen om te zien wat we op de trailer hebben laten staan wat eigenlijk in de zadelkamer gelegd had moeten worden....

Voor onze lessen betaalden we meer dan de gemiddelde klant omdat het parcours zo vaak vergeten werd dat we dat elke keer moesten 'vergoeden' met het uitdelen van zakjes snoep :P
Nu word het parcours zelf niet vergeten maar word er gewerkt aan de gelijkmatige galop door de voltes te rijden eerst.........ja alles leuk en aardig schat! maar niet NADAT je door start gereden bent .....zucht.....

Owja wanneer moet ik ook alweer aangeven dat hij springen moet :O En hop daar gaat hij weer: eerst hoofd en hals heel hoog de lucht in en dan de 4 benen tegelijk erover maar.

Ook een kunst :D

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:07

Toen ik 6 was reed ik Mn eerste B proefje t ging nog best wel goed! Alleen aan het eind wist ik niet meer hoe ik moest groeten ging ik maar zwaaien :wave:
Laatst bijgewerkt door lauxmautink op 15-10-14 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:07

Ik heb tot nu toe alleen FNRS proeven gereden, maar mijn eerste keer met Bibbi, mijn eigen paard, was toch wel zo raar. Ik ging van hand veranderen, en aan het einde daarvan gaf Bibbi opeens een keiharde hoest en toen brieste ze waarbij ze 2 de teugels uit mijn handen trok. Ik vond het wel komisch :+

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:10

lauxmautink schreef:
Toen ik 6 was reed ik Mn eerste B proefje t ging nog best wel goed! Alleen aan het eind wist ik niet meer hoe ik moest groeten ging ik maar zwaaien :wave:

Aah wat schattig!