Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
listiglistje schreef:Jotoma schreef:Zoals ik eerder poste worden die termen hier wel genoemd. "Nagevelijker met stang" "stukje buiging lukt met stang wel, anders is het moeilijker". Dan gebruik je mijn inziens stang om verkeerde reden.
Blijkbaar is het dus niet voor iedereen duidelijk waarom je een stang gebruikt.
@franka: op t eind geef je aan dat je stang hebt gebruikt, maar dat deze er eigenlijk alleen in hangt. Wat is dan de toegevoegde waarde?
Nageefelijk moet je paard zijn op je trensbit.
Buigen, dan hebben we het niet over afbuigen (aan de teugel houding zeg maar), maar dan heb je het over lengtebuiging.
listiglistje schreef:Als je paard correct is afgericht (met bit), dan is bitloos ook geen probleem![]()
Maar diehard bitloze rijders een correcte Z-(winst)waardige proef laten rijden, al dan niet met bit, wil ik nog wel eens zien![]()
[ Video ]
little_king schreef:listiglistje schreef:Als je paard correct is afgericht (met bit), dan is bitloos ook geen probleem![]()
Maar diehard bitloze rijders een correcte Z-(winst)waardige proef laten rijden, al dan niet met bit, wil ik nog wel eens zien![]()
[ Video ]+1
mavantos schreef:Ik vind dat übersteighen (geen idee hoe je het spelt op het moment) eigenlijk geen goede oefening, als ik mijn armen wegsteek wil ik dat mijn paar mijn hand volgt, waardoor hij dus anders gaat lopen.
mavantos schreef:Ik vind dat übersteighen (geen idee hoe je het spelt op het moment) eigenlijk geen goede oefening, als ik mijn armen wegsteek wil ik dat mijn paar mijn hand volgt, waardoor hij dus anders gaat lopen.
little_king schreef:Het heeft wel met elkaar te maken, dat een paard dan niet eens de ruimte krijgt en denkt toedels, nu spurt ik de hele baan door in rengalop
En je kunt bij beide zien of ze op de hand hangen of op zichzelf lopen.
Kelly_Taco schreef:RdLFoto schreef:Mijn instructrise mag Z2 starten (maar kan het niet ivm slechte rug paard) en zij heeft ook altijd met een enkelgebroken bitje gereden.
Enkelgebroken ben ik niet zo'n fan van.
En ook Z1 starten op een trens hoeft niet goed te zijn.
Ik ken er genoeg waarvan het paard technisch totaal niet voor elkaar is.
Slechte rug? Wat moet ik daar onder verstaan?
Air schreef:De meeste ruiters zijn zichzelf wel gigantisch voor gek aan het zetten.. problemen in de basis verdoezelen met een stang.. en dan denken dat je een kundige ruiter bent.
Air schreef:Misschien is dat het verschil tussen paardenliefhebbers en wedstrijdrijders?
Het is overigens de vraag hoe die mensen in het Z terechtkomen, dat zou toch uberhaupt al niet mogelijk moeten zijn.
Ik snap iig niet hoe je als paardenliefhebber de commotie niet kunt snappen, ook al rijd je zelf met S&T. Juist als je, volgens jezelf, er goed mee omgaat kan je toch zien hoe vaak het misbruikt wordt? Heb je dan niet liever dat het verboden wordt zodat misbruik daarmee tenminste niet meer mogelijk is? Daarnaast, als kundige ruiter lijdt je er niet onder want het gaat ook prima zonder stang.