En ook al win je wel wat, nou met geluk win je dan 30 euro in het Z, joepie, je hebt dan je startgeld en de benzinekosten er dan ook amper uit
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
En ook al win je wel wat, nou met geluk win je dan 30 euro in het Z, joepie, je hebt dan je startgeld en de benzinekosten er dan ook amper uit
Anoniem schreef:Wat mij steekt is dat er zoveel geld naar de topsporters gaat. Wij amateurs betalen voor een groot deel hun wedstrijden terwijl de meeste topruiters al sponsoren hebben en/of zelf bemiddeld zijn. En wat ik echt niet vind kunnen is dat de bestuurders of medewerkers van de KNHS worden betaald van onze centen voor hun snoepreisjes naar grote wedstrijden zoals kampioenschappen en de Olympische spelen. Ze staan met hun snuit overal vooraan en dat betaald door de amateur. Behalve de ruiters en de bondscoach vind ik dat er niemand van de KNHS daar hoeft te zijn. Als ze belangstelling hebben in een wedstrijd betalen ze dat maar van hun eigen geld.
schoentje schreef:Ik lees steeds over al het geld dat naar topsporters gaat. Maar wat is dat dan volgens jullie?
Bondscoach en chef d'equipe moeten betaald worden, bij kampioenschappen en landenwedstrijden krijgen de ruiters kleding, bij deze wedstrijden krijgen ze soms ook een onkostenvergoeding en sommige trainingen worden vanuit de bond betaald. Deze dingen vind ik allemaal eigenlijk vrij normaal, deze ruiters hebben vaak al vreselijk hoge kosten om op dat niveau te kunnen presteren en zij moeten ons land dan vertegenwoordigen op wedstrijden waar ze het met prijzengeld moeilijk terug kunnen verdienen.
Bij wedstrijden onder dat niveau wordt er weinig vergoed. De kosten voor de deelnemers zijn enorm, zo ook de afdracht die ze voor deze wedstrijden naar de knhs moeten doen.

FriesWytske schreef:Ik snap heel goed dat er ook geld naar de profs gaat. Maar het lijkt nu zo te zijn dat wij, de basis, niks tot zeer weinig terug zien van het geld wat wij aan de KNHS betalen. En dat steekt bij een heleboel. Ook bij mij. Wel mogen dokken, maar er wordt niet naar ons geluisterd.
schoentje schreef:@FriesWytske, ik snap dat je dat gevoel hebt. Ik ben ook zeker van mening dat sommige kosten naar de leden best omlaag kunnen. Maar ik heb het idee, als ik enkele reacties hier lees, dat sommige mensen denken dat de profs een soort van salaris krijgen van de knhs, zoals bijvoorbeeld bij de voetbal het geval is. En dat is dus echt niet waar.
Anoniem schreef:@Schoentje, ik vind dat er veel te veel geld naar de topsport gaat. Er zijn maar een tiental ruiters die de topsport bedrijven en ik vind dat al die duizenden amateursporters niet de dupe moeten zijn van die paar topsporters. Het geld zou beter besteed zijn wanneer elk kind de kans krijgt om sport te bedrijven. Zorg dat het geld bij de basis blijft en bij de jeugd. Die paar topsporters hebben vaak een sponsor of zijn zelf vermogend genoeg.
Daarbij, wat brengt de topsport? Alleen maar haat en nijd. Sport moet vooral iets zijn voor de gewone mens. Sporten is gezond en houdt kinderen van de straat.
Ook begrijp ik niet waarom wij moeten betalen om Maarten van der Heijden naar de grote concoursen te laten gaan. Het geld dat dat alleen al kost(om de bobo's te spekken) zou bij de amateurs terug moeten komen.
FriesWytske schreef:Is dat een feit of denk je dat?En ook daar zien de basissporters niks van terug.