[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:44

Welkom Fokfanaat. Lijkt mij een leuk paard. :j
De tweede proef heb ik nog niet bekeken, dus dat ga ik vanavond even doen, maar zo te lezen hadden ze nog een paar oefeningen nodig om genoeg punten te kunnen geven ofzo. Dan maar een paar overgangen erbij en klaar is kees. :D Ik vind vooral die wending in stap bij de hoekletter zo raar. Dan moet je toch haast je paard omtrekken ofzo om het echt zo te rijden zoals het er staat. :?
Hier gelukkig geen longeersessies voordat ik op wedstrijd ga. Bij mijn vorige paard was dat in zijn jonge jaren wel nodig, maar bij deze gelukkig niet.

JustMe1234

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:00

Dat is inderdaad ook een hele rare wending! In uitgestrekte stap nog wel, maar is echt een scherpe draai haha.

Hier ook geen longeersessies van tevoren! Sterker nog, de mijne loopt het fijnst als ik er een goed half uur/ 3 kwartier op zit (en flink aan het werk heb) maar tijdens het losrijden voor een wedstrijd kan ik max een half uur losrijden anders wordt hij te mat in de proef. Niet dat hij het qua conditie niet aan kan hoor, maar dan is de power er een beetje uit.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:04

We zouden eigenlijk zondag weer op pad in het m2, maar het lijkt er nu op dat de instructrice vilexa in het z1 gaat startsn, als ze daar 1 puntje in haalt heeft ze namelijk het elite predikaat

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:09

fokfanaat schreef:
We zouden eigenlijk zondag weer op pad in het m2, maar het lijkt er nu op dat de instructrice vilexa in het z1 gaat startsn, als ze daar 1 puntje in haalt heeft ze namelijk het elite predikaat

Z2 erachteraan heeft ze ook sport achter haar naam staan! 8-)

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:10

Van waar die keuze fokfanaat? Ik snap wel dat het nodig is om de Z-klassering te hebben voor het sportpredikaat, maar waarom niet wachten tot je zus dat behaald?

(Ik vraag het puur uit interesse hoor, ik bedoel er verder niks mee! :) )

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:15

Zo'n wending in de uitgestrekts stap is gewoonweg onmogelijk. Raar hoor.

Ik snap het ook niet zo eigenlijk Fokfanaat. Is er haast bij?

Vandaag was de bodem goed genoeg om de proeven even te rijden en het viel helemaal niet tegen. Nog een paar keer doen om de puntjes op de i te krijgen en dan zou het over een paar weken moeten kunnen. :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:17

vur schreef:
Zo'n wending in de uitgestrekts stap is gewoonweg onmogelijk. Raar hoor.

Nee joh makkie, gewoon een bochtje rijden!

Mijn paard is 1.82 m en 3,5 meter lang, zelfs daarmee lukte het :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:26

Ja, maar dan moet je smokkelen, want zoals het geschreven is en je wilt rechte lijnen rijden, gaat het niet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:34

vur schreef:
Ja, maar dan moet je smokkelen, want zoals het geschreven is en je wilt rechte lijnen rijden, gaat het niet.

Het gaat niet om het bochtje zo netjes mogelijk te maken, maar om de kwaliteit van de kw en daarna de uitgestrekte stap.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:40

Ja, dat snap ik wel, maar jij snapt mij niet. Hoe kun je nou in vredesnaam in de uitgestrekte stap zo'n haakse bocht maken bij de hoekletter. Je moet dus van D naar K en dan naar B (dus naar de andere kant van de bak terugsteken. En dat alles dus in uitgestrekte stap. Nou mag jij mij vertellen hoe je dat doet zonder te smokkelen bij K.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:43

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:54

Nou is puur een angst van mij. Dat ze een blessure krijgt. Het zal nog wel een half jaartje duren voor mijn zus een wp in het z zal halen. En mijn instructrice is gek van het paard en vindt het leuk om te doen. Voor mij is het een gerust er gevoel. Ze is nogal een brokkenpiloot en er al eerder eens een half jaar uit de roulatie geweest door een knieblessure.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:28

Oke vandaar fokfanaat :) spannend hoor! Wanneer gaat je instructrice starten? En gaat je zus nog wel starten binnenkort?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:34

Zondag al. Nou zuslief wordt aan der oor geopereerd. En mag paar weken niet rijden. Dus in februari weer.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:53

Sorry, wéken terug gemeld.. en ik was gelijk niet meer aanwezig :o
Heb het best druk met school etc.. Dus ook in mijn andere topic sta ik even op de mee lees modus..!

Hier gaat vanaf 18 januari de wedstrijden bom ... Ze loopt nu fijn, moet gewoon werken aan kracht van achteren + zelf meer voorbereiden. Clinic van E.mmelie S.choltens gereden tijdens BIT trainingsdagen, die gaf wel leuk feedback :) Train nog elke dag dmv de tips van haar, kijk het filmpje af en toe terug en dan denk ik: oh ja, zó! (Hoop eind januari weer actief te zijn hier! Succes ieder! :D )

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:09

listiglistje schreef:
Je moet niet in een scherpe driehoek denken, maar flauwe bocht...wat opvangen, de hoefslag raken, daarna richting B sturen.

http://www.youtube.com/watch?v=EptTcS_PkHs

3.38 zie je de wending

Zoals je hem rijdt, is het haast een keertwending, anders gaat het ook niet. Maar volgens het boekje moet je al bij D beginnen met uitgestrekte stap, dus in mijn ogen gaat dat echt niet. Leuk paard trouwens. ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:09

Ik ben het niet hoor :D gewoon een filmpje van youtube als voorbeeld.

Zelf had ik er geen moeite mee (sowieso niet met het M2, binnen 5 wedstrijden 13 wp *D )
Het gaat toch puur om de kwaliteit van de uitgestrekte stap en die zie je duidelijk in de lijn na de bocht.
Bij D wat losser laten, opvangen, wenden flauwe bocht en dan echt de uitgestrekte stap tonen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:27

Zo ga ik het ook doen, dus dat komt wel goed, maar als ik de proef had geschreven, had ik een andere lijn gekozen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:17

Ik maak altijd een flauwe bocht en dan kom ik zo'n 2 a 3 meter op de hoefslag en ga ik er weer af.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:14

Ik maak inderdaad ook een flauwe bocht. Zo word ie ook gemaakt op de dvd van de knhs.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:32

Pffff...als het gaat zoals gisteren tijdens de les, dan moet ik mijn M2 debuut nog maar uitstellen tot het zomerseizoen. -O-

Travers rechtsom liep niet. Ze wilde niet buigen om mijn binnenbeen. En de keertwendingen gingen ook helemaal niet meer. Ik gefrustreerd en paardlief nog veel gefrustreerder...geen goede combi. |o

Zoals listiglistje de lijn in uitgestrekte stap beschrijft, heb ik hem ook uitgelegd gekregen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:52

Je geeft zelf het antwoord al op je probleem: frusty + frusty = geen goede combi :P
Gewoon blijven proberen! Komt heus wel goed :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:53

lastig idd, even een stap terug doen, of op een ander iets focussen, eenvoudigen oid

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:33

Jazeker Niobe, proberen blijven we zeker. :) En idd fokfanaat, vaak helpt het om weer iets te doen wat ze makkelijker vindt, of wat al beter bevestigd is. Het is gewoon ook lastig omdat het zowel voor mij als voor het paard nieuw is.

Aankomend weekend gaan we fijn M1 starten en volgende week de moeilijke dingen weer meepakken.

Succes voor iedereen die komend weekend op westrijd gaat!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:36

er komt ook ineens een hele boel bij van de m1 naar de m2, en ook wordt er heel anders naar je paard gekeken, kwa oprichting en verzameling.