[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lieuwkje_90

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:34

Spijtig Daisy, maar het komt wel goed! Niet opgeven!!

Woehoew, ZZL is héél cool!!

Kür is idd moeilijk, ben er met ons Bono ook mee bezig geweest.

Bono liep echt super, had 70% (2e van de 28) en 65,8% (5e van de 22). Me = happy! Als hij zo blijft doordoen gaan we ook de M mogen starten na dit seizoen! Moeten we toch eens werk maken van zijn wissels!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:30

Gefeliciteerd Pieteritus.
Laura ik hoop ook voor je dat je op wedstrijd voor elkaar krijgt wat je nu in het bos voor elkaar gekregen hebt :)

Ik had zaterdag les. Had een trensje in met slofteugel. De wissels gaan best goed en hij springt de meeste van achter naar voor, maar ik heb nog steeds het idee dat het er allemaal heel klunzig uit ziet. Door die slof werd hij erg sterk en af en toe zette hij flink aan in galop, maar hij kon in ieder geval niet zijn hoofd eruit gooien, dus het was wel goed geweest. Maar volgende keer ga ik toch weer zonder slof. Ik kan daar gewoon niet lekker mee rijden op een of andere manier.

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:06

Ik ga vandaag ook weer rijden, Unique heeft even 2daagjes vrij gehad.
Vandaag zelf rijden en morgen weer lessen. Hopelijk vind onze instructeur ons vooruit gegaan vergeleken met vorige week.
Het weer zit in ieder geval lekker mee, op die kleine buitjes na, maar die hebben we wel nodig voor mooi gras.
Dan kunnen ze binnenkort lekker naar buiten!!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:20

Ik hoop ook dat ze snel de wei op mogen bij ons. Het gras was helemaal bruin door de lange vorst. Maar de regen en zon maken nu een hoop goed denk ik. Misschien mogen ze dit weekend erop. Fingers crossed!

Pff heb het zo druk deze week dat ik nauwelijks kan rijden. Ik baal daar echt van. Ik vind "geen tijd" namelijk altijd een slechte smoes als het om de verzorging van m'n paard gaat, maar deze week staat hij echt op een laag pitje. Gisteren heeft hij vrij gehad, zoals altijd op maandag. Vanavond wilde ik gaan rijden, maar mijn opa viert zijn verjaardag hoor ik net en die is er nooit gecharmeerd van als je dan niet komt. Morgen heb ik ook een verjaardag en rijdt mijn zusje hem. Donderdag komt de tandarts en wordt hij geent, ook niet rijden dus. Schiet lekker op zo. Ik was dat van de tandarts vergeten, anders had ik hem gisteren even gereden. Voel me zo schuldig als ik een paar dagen maar kort bij hem ben. Gelukkig wordt hij overdag al lekker in de paddock en molen gezet, maar hij wil toch graag ook werken. Mijn zusje zal d'r handen vol hebben aan hem morgen ben ik bang! 1 dag vrij is al te merken, laat staan 2 :=

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:53

Super Lien! proficiat!

sharon, ik rij ook niet graag met slof. Het geeft zo'n vals gevoel... Balen dat je zo weinig tijd hebt om te rijden.

Ik ben wel blij dat de paardjes weer op de wei staan. Lekker min 12 uur buiten, veel gras is er niet, maar eens alles gegroeid is worden de achterste gedeeltes open gezet.
Ik heb heerlijk gereden gisteren en vandaag : gisteren enkel een stap bosritje gedaan en vandaag enkel 30 min lekker ontspannen vw nw zonder moeilijke oefeningen.
Morgen dan toch maar eens weer wat meer vragen, zondag wedstrijd :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:29

Ik heb gister de wissels geoefend, had eigenlijk les maar die zeiden ze af. Ga nu dus vrijdag! Hij sprong echt bijna alle wissels goed/beter dan eerst!! Echt heeel trots op die gekke zwarte!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:41

super mavantos! Ik ga vandaag lessen, ben benieuwd heb er sinds zaterdag niet meer opgezeten. Mijn zus heeft weer op hem gereden. Mijn hele lichaam doet nog steeds pijn van zaterdag. Hopelijk gaat het weer beter en gaan de wissels weer goed na deze ontzettende dip.

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 00:16

Gefeliciteerd Lien!! Gaaf en super goed!!

Sharon, ik baal er ook altijd van als ik even wat minder tijd heb. Maar het kan soms ook geen kwaad even en stapje terug te doen :)
Slof is inderdaad ook niet mijn ding.. Rijd liever gewoon met mijn normale dingen :)

Echt balen van de debuut Daisy, maar kop op en ga er weer met goede moed tegenaan want jullie kunnen het zeker weten!!

Gisteren les gehad en het ging eigenlijk heel fijn! De afgelopen dagen gaat ze echt met grote sprongen vooruit!!
In overleg met mijn instructrice gepland om toch op pad te gaan en dat gaat aanstaande zondag al gebeuren!! We gaan naar Oldebroek! En dan volgende week zaterdag naar Kootwijk :)

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 07:46

Wij mogen morgen weer van start.
Helaas gister niet kunnen rijden door die mega wind.
Ze heeft wel lekker in de wei gestaan, vandaag werken van 9-21uur, ben bang dat ik daarna niet zoveel puf meer heb om even te rijden, maar de wil is er wel.
Want rij liever nog wel even voor morgen ipv 2dagen niet rijden voor een wedstrijd.

Een vraagje wie rijd er hier al ZZL?
Je moet toch altijd 1proef uit je hoofd rijden?
En eerder was het zo dat je Z2 en ZZL mocht starten tot een bepaald aantal winstpunten in de klasse ZZL?
Is dat nog zo?
Of als je nu ZZL start mag je niet meer Z2 starten?
Ben me alvast aan het orriënteren hoe dat in z'n werk gaat.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:41

@miranda volgens mij is er een zzl topic misschien kan iemand daar je helpen!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:46

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:57

Miranda dat is inderdaad niet ideaal, om wedstrijd te rijden na twee vrije dagen. Hopelijk kan je nog even rijden en anders hoop ik voor je dat alles goed gaat. Wie weet gaat het wel super goed na twee vrije dagen! :D

Vanquish is gisteren bij de tandarts geweest en geeent. Dus ik doe vanavond nog even rustig aan en zet hem aan de longe. Morgen weer lekker rijden! Eindelijk! Heb er sinds zondag niet meer op gezeten :( Gelukkig heeft mijn zusje gisteren en woensdag wel tijd gehad om hem lekker te rijden.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:01

Hier ook paard twee dagen vrij gehad en eigenlijk vandaag ook dus probeer vandaag nog maar even te rijden, 3 dagen vrij is wel wat veel zo vlak voor de wedstrijd. Gister onverwachts toch nog even vakantie eboekt naar Kos.
Zondag weer wedstrijd en voor het eerst sinds twee jaar ook weer met het andere paardje in de L2 dus ben benieuwd!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 09:58

Leuk Carolien! Druk weekend voor de boeg dus.
Lekker vooruitzicht dat jullie geboekt hebben :D

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:45

Iedereen hier al flink geoefend vandaag????

Ikke wel :D Aristo liep goed!!! Alle wissel waren goed, de rest ging ook aardig. Alleen komt de hoefsmit dinsdag en ik hoor hem toch wel vaak tegen zijn ijzers aan lopen. Hij heeft al springschoenen, maar die hebben bij hem minder effect. Hopelijk houdt hij zijn schoenen aan tot na de proef zondag!!! (mijn geluk kenende hij zal er wel een aftrappen in de proef :P )

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 07:26

Dankje Daisy zal eens ff rondlezen.

Heb toch nog gisteravond na m'n werk gereden.
Unique was aardig fris en wat strak.
Denk dat ik er wel goed aan heb gedaan om toch eventjes te rijden.
Hopelijk vandaag wat minder strak en sterk.
We mogen een keer in de ochtend ipv 's avonds, kan ze vanmiddag lekker de wei in.

Alle andere die starten succes dit weekend, en de andere trainse!!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:40

Succes webster & miranda!

Ik heb vandaag met paard fotoshoot! Daarna ga ik eve hem rustig oppakken morgen weer lessen bij Jenny. Ben benieuwd hoe het gaat woensdag liep die heel fijn en donderdag ook.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:23

webster543 schreef:

Ikke wel :D Aristo liep goed!!! Alle wissel waren goed, de rest ging ook aardig. Alleen komt de hoefsmit dinsdag en ik hoor hem toch wel vaak tegen zijn ijzers aan lopen. Hij heeft al springschoenen, maar die hebben bij hem minder effect. Hopelijk houdt hij zijn schoenen aan tot na de proef zondag!!! (mijn geluk kenende hij zal er wel een aftrappen in de proef :P )

Gewoon vast plakken met van dat stevige zilverkleurige tape. Doet een vriendin van mij ook omdat haar acrobaatje ze er altijd aftrapte met los gooien. Doet hij met dat tape niet meer.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:30

mavantos schreef:
webster543 schreef:

Gewoon vast plakken met van dat stevige zilverkleurige tape. Doet een vriendin van mij ook omdat haar acrobaatje ze er altijd aftrapte met los gooien. Doet hij met dat tape niet meer.

Mag dat tijdens de proef??

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:11

Volgens mij niet, maar als je het er voor de proef af haalt en er thuis mee rijd lijkt me dat geen probleem, maar dat weet ik niet zeker. Zij doet het alleen met losgooien. Is de kans wel kleiner dat hij thuis zijn ijzers eraf haalt.

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:10

Zo gestart vanochtend, en niet onverdienstelijk.
Eerste proef tweede met 217. Tweede proef derde met 207.
Helaas is het veel achter elkaar draven in de tweede proef waar ik toch al een beetje lucht tekort kom en daardoor laten we punten vallen.
Maar ben weer heel tevreden.

Wat leuk een fotoshoot Daisy.
Mooie foto's?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:57

Gefeliciteerd Mi! Knap hoor dat je nu nog wedstrijden rijd! Volgende week Putten nog?
Bij ons is de kogel door de kerk.:heb ons opgegeven voor Rhenen in t Z2. T gaat allemaal nog niet echt helemaal naar mn zin maar moet gewoon eens gaan .8 dec. laatste wedstrijd gehad... Heb wel 1 proef en hc opgegeven. T is daar ook nog eens selectie voor outdoor gelderland dus zullen wel extra kritische jureren maar goed we gaan gewoon ons best doen!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:47

succes Hesterve!
@miranda jaa dinsdag krijg ik de CD maar de voorproefjes die ik gekregen heb zijn al super mooi

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:51

Dank je Daisy, was de fotoshoot leuk? Deel je een paar plaatjes met ons?

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:15

Heey Hester, gewoon doen, moet er toch een keertje van komen joh!!
Ja volgende week putten nog.
Ga je Hoogland starten?
Of iemand anders hier in dit topic?