Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:58

Annekeee schreef:
Fitzroy schreef:
Beste mensen, ik heb een antwoord van de KNHS en niet van de minste en geloof mij, deze regeling gaat ondanks dat 90 % van de leden het hiermee oneens is gewoon door als het aan de KNHS ligt. Er is echt totaal niet ingegaan op de argumenten die ik heb aangevoerd.
Alleen maar: we willen schaalvergroting, kleine wedstrijden staan ons niet aan, de dressuursport moet naar een hoger niveau (we doen het nl. heel slecht in de wereldtop :+ )
De KNHS laat haar leden gewoon in de steek, ze hebben een gedachte en denderen hierbij over de achterban van de hobbyruiter heen.
Heel fijn.

Het wordt tijd voor een tweede bond, een andere conclusie kan ik niet trekken.

+:)+

Ik kan er niks aan doen, (wil niemand stuipen op het lijf jagen maar ik ben er mee eens hoor) maar even los van alles (alleen over mijn onderlijnd stukje) hoeveel mensen rijden wel niet in een klasse die daar totaal niet thuis horen?!?!?! Er lopen paarden in het Z waarvan heel de basis mist?! Sorry maar ik vind dat KNHS er dan goed aan doet om op te treden. In mijn ogen wordt er soms te snel een winstpunt gegeven

Misschien dan toch het beleid voor de jury's veranderen / vernieuwen en strenger beoordelen !!.

truitje

Re: Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:52

ik denk dat de jurys streng genoeg zijn, maar misschien moet de nadruk tijdens het jureren meer gelegd gaan worden op de basis omdit te voorkomen

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:04

pf wat een ellende als dit er door zou komen (al zit in een regio met grote accomodatie's dus 2 proeven met 2 verschillende juryleden) maar dan nog vind ik het een waardeloze zaak!

en daar betalen wij dan een startkaart voor? Heb je een jong kijkerig paard die de 1ste proef meer met de bakkabouters bezig is dan met wat anders dan heb je tenminste nog een herkansing en heb je niet voor jan piep je paard gewassen etc etc.

Ik ga nu al niet weg voor 1 proef...gewoon ivm de tijd, ik werk ernaast en paarden zijn puur hobby.

Kea strengheid van juryleden...heb je in brabant/noord limburg niet te klagen en ben nog geen sinterklaas tegen gekomen

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:26

Die ene keer dat je een sinterklaasjury hebt, wordt 9 van de 10 keer ook weer ruimschoots gecompenseerd met een jury die met het verkeerde been uit bed gestapt is :o Gemiddeld is het denk ik niet slecht met de jurering. En ja, dat er sprokkelaars tussen zitten in het Z, ach, daar heeft toch niemand verder last van. Ze houden alleen zichzelf voor de gek...

Ik zou op 1 dag overigens inschrijven op twee wedstrijden, vlak bij elkaar in de buurt. Dat mag wel :j En dan heb ik toch in ieder geval mn paard niet voor jan*** gewassen en gevlochten :P Of, om de KNHS te pesten op 4 wedstrijden uitkomen op dezelfde dag. Leuk man!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:28

Ehm, dat mag helemaal niet...

En inderdaad, gemiddeld over een seizoen bijvoorbeeld kloppen je punten heus wel. De ene keer een puntje dat je niet hebt verdient, de keer erop verdien je hem wel maar krijg je hem niet. Dat zal altijd zo blijven imo.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:30

Ik lees elders dat Zuid vermoedelijk voor gaat stemmen, maar dat er op 12 nov nog een verg. is.
Snap er geen bal van.

Lijkt de Nederlandse politiek wel, kiezers kunnen roepen wat ze willen, hogere heren doen toch waar ze zelf zin in hebben.

Denken ze nou serieus dat het voor mij aantrekkelijk is lid te blijven als ze dit doorvoeren?
Heb toch geen bal aan ze, hoef ik dus ook niet lid te zijn.
Dat zijn 2 startkaarten 1 van Sjol en 1 van Toobs.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:35

_Esther_87_ schreef:
Ehm, dat mag helemaal niet...

En inderdaad, gemiddeld over een seizoen bijvoorbeeld kloppen je punten heus wel. De ene keer een puntje dat je niet hebt verdient, de keer erop verdien je hem wel maar krijg je hem niet. Dat zal altijd zo blijven imo.

Een paard mag toch 4 keer starten per dag?

#edit: een paard mag twee keer starten op een wedstrijddag...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:41

maar niet op dezelfde dag aan verschillende wedstrijden meedoen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:42

Maar niet op twee verschillende locaties...Wel bv met twee ruiters, of springen en dressuur...Zo lang het maar op dezelfde locatie is.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:45

Maar dat staat er niet letterlijk... (zou wel het meest logische zijn natuurlijk) Maar dat ging ik dan wel proefondervindelijk ondervinden zeg maar... Er staat namelijk 'wedstrijddag' niet 'wedstrijdlocatie'

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:47

Ergens staat dat wel letterlijk volgens mij, zou alleen zo niet durven zeggen waar....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:49

staat er wel letterlijk, artikel 39 algemeen reglement:

4. Het inschrijven voor en/of het starten door dezelfde deelnemer tijdens twee verschillende wedstrijden op één dag is toegestaan wanneer dit met verschillende paarden gebeurt. Aan de overige in dit reglement opgenomen wedstrijdbepalingen, waaronder het tijdig aanwezig zijn en het persoonlijk in ontvangst nemen van prijzen, dient tijdens beide wedstrijden te worden voldaan. Indien de deelnemer in gebreke blijft vervallen de gewonnen prijzen aan de wedstrijdgevende organisatie.
5. Een paard (waarmee één of meer combinaties kan worden gevormd) mag per dag op één wedstrijd worden uitgebracht.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:50

Stom -O-

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:15

Je bent eerder dom als je je paard op één dag naar twee wedstrijdlocaties wilt slepen...

Sjeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:46

Fitzroy schreef:
Ik mag toch hopen dat Limburg en Brabant samen geen meerderheid vormen in de Ledenraad.

Sjeintje, wat dacht je van een mooi stuk in de Telegraaf met als titel: Sportbond negeert achterban en als subtitel: Het dictaat van de KNHS.
Andersom mag natuurlijk ook.

Hmm....klinkt niet slecht }>
Als ik de mail mag gebruiken die je van de KNHS hebt teruggekregen op je vraag, stuur ik vandaag nog een mail eruit naar de Telegraaf en naar SBS6.
Als er nog mensen zijn die denken dat andere programma's hier misschien iets mee willen doen, laat wat van je horen!

En mochten er mensen zijn die ook nog live willen protesteren op de desbetreffende dag zal ik alles doen in mijn macht om er ook een camera bij te hebben.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:52

Wij organiseren zelf ook voor Limburg, maar ik hoop toch echt dat ze tegen gestemd hebben. Ben benieuwd wanneer die vergadering geweest is, daar had ik wel bij willen zijn...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:21

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:06

Nu zat ik eens verder te denken.
Hoe zit nu precies de besluitlijn binnen de knhs?
Ik ben lid van een vereniging.
Vereniging vertegenwoordigt mij in een kring.
Kring vertegenwoordigt vereniging in regio.
Regio vertegenwoordigt kring bij knhs.
Hoe zit dan in deze structuur de ledenraad? Is dit een adviesorgaan of besluitorgaan?

Dan vraag ik me ook af hoe de vereniging precies weet wat haar leden bv in deze kwestie zou willen? Naast de jaarlijkse ledenvergadering zijn er geen andere communicatie middelen waaruit zij dit zou den kunnen weten.

Of zit die besluitstructuur helemaal anders en ben ik direct lid bij de knhs en word ik alleen vertegenwoordigd door de ledenraad?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:08

Ik ben hem ook kwijt, aangezien we zo lijkt het als leden volkomen stemloos zijn.

Weet ondertussen wel dat kring 5 leden welkom zijn in het wapen op de 12e.
Dus Jury, see you there!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:14

Ik heb wat gevonden
http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=225& ... le=11&men=
Is wel erg sumiere info. Heb het nu al 2x gelezen maar zal wel blond wezen.

edit
ik heb het even overgetypt en wat enters en komma's toegevoegd
Het hoogste orgaan binnen de knhs is de Ledenraad.
De ledenraad vertegenwoordigt de belangen van alle leden van de KNHS>
De ledenraad bestaat uit
19 afgevaardigden uit de verschillende regio’s
1 afgevaardigde namens de vier mendistricten van de breedtesport
20 afgevaardigden van de nationale (belangenverenigingen van de aangesloten disciplines en de recreatiesport.

De ledenraad benoemt de 7 leden van het Federatiebestuur.
De bestuursleden hebben elk hun eigen portefeuille met daarin een specifiek aandachtsgebied zoals topsport, breedtesport, communicatie en recreatiesport.
Het federatiebestuur wordt geadviseerd door diverse adviescommissies, disciplinecommissies en topsportcommissies.
Laatst bijgewerkt door EllyC op 07-11-12 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:16

Maar daar staat niet echt in welk mandaat dat ze hebben volgens mij.

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:30

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 07:49

Ik vond het ook een mooi stuk en fijn dat ik in de denktank mag van hem, samen met jury en Karin :)
Dirk, bedankt!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 07:54

het is toch eigenlijk de moeite niet om voor 1 proefje al die moeite te doen, ik schrijf me alleen in bij wedstrijden waar ik 2 proefjes kan rijden. Ik hoop dat het niet doorgaat, anders ga ik ook niet meer indoor starten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:10

Sjolvir schreef:
Ik lees elders dat Zuid vermoedelijk voor gaat stemmen, maar dat er op 12 nov nog een verg. is.
Snap er geen bal van.

Lijkt de Nederlandse politiek wel, kiezers kunnen roepen wat ze willen, hogere heren doen toch waar ze zelf zin in hebben.

Denken ze nou serieus dat het voor mij aantrekkelijk is lid te blijven als ze dit doorvoeren?
Heb toch geen bal aan ze, hoef ik dus ook niet lid te zijn.
Dat zijn 2 startkaarten 1 van Sjol en 1 van Toobs.

Zou ergens mooi zijn als de KNHS nog voor het einde van deze maand het besluit erdoorheen zou jagen. Dan kunnen ze gelijk zien wat het resultaat is van hun beleid in het aantal opgezegde startkaarten O:)