Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:53

Goed dat ik dit lees, heb namelijk nog een hele stapel.. Springcoupons zal ik wle neit vanaf komen, maar de dressuurcoupons kan ik toch even een poging doen om ze op te maken :))

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:56

Anderhalve week heeft mn vader nog met iemand van de knhs gesproken. Ze zijn er druk mee bezig maar volgens hem ging het nog wel even duren... Ik heb dus ook gewoon weer een setje nieuwe coupons besteld.
Op zich lijkt het inschrijven ed me wel handig, zo digitaal. Vraag me alleen af hoe ze het gaan doen met de punten invoeren en commentaar opschrijven. Als je én moet invoeren op een laptop/ipad én moet schrijven op een protocol gaan de schrijvers het nog druk krijgen. Daarnaast, als je een groot ch hebt is het nogal een investering om voor elke baan een laptop aan te schaffen.

Imker

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:05

Dat lijkt me idd nogal een opgaaf, SemperFi.
Misschien doen ze in het begin nog met 2 schrijfsters: 1 digitaal en 1 handmatig?
Of schrijfster moet eigen laptop meenemen....

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:06

Wij printen al jaren gewoon protocollen uit! Daar zet de schrijfster (of schrijver) de cijfers en het commentaar van de jury op. Deze krijgt de combinatie na de prijsuitreiking dan ook mee naar huis!

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:07

Pieteritus1 schreef:
Dat lijkt me idd nogal een opgaaf, SemperFi.
Misschien doen ze in het begin nog met 2 schrijfsters: 1 digitaal en 1 handmatig?
Of schrijfster moet eigen laptop meenemen....

Ziet al een heleboel verlengkabels richting de auto's lopen...

Wijnanda

Even een stipje, dit moet ik blijven volgen. Wel bizar dat ze er zo laat mee komen :oo

Nibbit

Dat kan wel pp, op een kleine wedstrijd..
Maar wat als je 22 banen hebt met ieder tussen de 24-28 starts? :+
Lekker werkje...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:09

Ik denk dat de schrijfsters het voorlopig nog gewoon met de hand doen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:10

Nibbit schreef:
Lekker werkje...

Wij draaien in de zomer met 8 banen met elk 60 starts. Oke de printer maakt over uren. Maar met het nieuwe systeem zou je een paar dagen voor de wedstrijd als kunnen beginnen met draaien.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:11

Nibbit schreef:
Lekker werkje...

Maar nu wordt dat toch ook al gedaan? Ik wete iig niet beter dan dat ik altijd protocollen meekreeg (met daaraan een startcoupon) met cijfers en commentaar erop.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:13

Hier niet, alleen de coupon wordt gebruikt ;)

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:14

prakkie schreef:
Maar nu wordt dat toch ook al gedaan? Ik wete iig niet beter dan dat ik altijd protocollen meekreeg (met daaraan een startcoupon) met cijfers en commentaar erop.

Niet overal. Ik krijg altijd coupon met commentaar en punten terug :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:15

ponyparadijs schreef:
Ik denk dat de schrijfsters het voorlopig nog gewoon met de hand doen.

Ik neem aan dat de protocollen, welke je na je wedstrijd van de jury krijgt, gewoon handgeschreven blijven. Ik zie mensen in de juryhokjes niet zo gauw met een laptop zitten haha. (Verlengsnoertje erbij....)
Misschien dat de verenigingen de puntenaantallen digitaal moeten gaan doorgeven aan het KNHS? Een beetje zoals zoals bij de FNRS. Scheelt de KNHS een hoop invoerwerk. Maar daar moet dan wel weer een controlemiddel op zijn lijkt me.
Op naam voorgedrukte protocollen scheelt overigens de vereniging ook weer veel werk. Hoeven ze ze niet meer te schrijven.
Bij veel verenigingen moet je al digitaal aanmelden. Ik kan me een systeem voorstellen waarbij de vereniging alleen de combinatienummers behoeft in te voeren en dat er dan digitaal protocollen op naam bij de vereniging in de mail belanden. Dan hoeven er dus geen coupons meer te worden gedrukt en verstuurd aan de ruiter en de ruiter hoeft ze niet meer op te sturen aan de vereniging waar hij.zij start. En heeft deze de protocollen direct in bezit. In dat geval zal het dus ook voor ons ruiters geld moeten gaan schelen. Je zal misschien iets vaker zien dat mensen niet komen opdagen, maar in dat geval kun je dan gewoon als vereniging een factuur sturen. Je beschikt dan immers al over alle gegevens. Het scheelti in ieder geval een hoop kosten voor drukken en verzenden van de coupons. Ben in ieder geval wel benieuwd naar dat systeem.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 06-09-11 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:16

De punten moeten al digitaal worden aan geleverd bij het KNHS Babootje. Dat zal met het zelfde systeem zijn als met de FNRS wedstrijden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:17

Babootje schreef:
Zouden de lidmaatschapskosten van verenigingen wel naar beneden kunnen, lijkt me.

Waarom zou het lidmaatschap van de vereniging naar beneden kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:18

Wauw!!!!! De KNHS heeft ook de digitale wereld ondekt!!! *\o/* *\o/* *\o/* :') Startcoupons zijn zoooo 1980!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:19

kleinvosje schreef:
Jessie, maar dat is nu toch ook al/ Hoe meer je start, hoe sneller je de kosten er weer uit hebt. Als je echt maar zo weinig zou starten, kun je je afvragen of je überhaupt wel moet starten, denk ik dan...

Wat een vreemde constatering, kan jij in mensen hun omstandigheden kijken? :roll:

OnTopic: Dat is jammer zeg. Ben afgelopen jaar van vereniging gewisseld en aangezien mijn paard kreupel werd heb ik niet kunnen starten. Maar heb wel een envelop vol met couponnekes, die ik ws zal kunnen weggooien dan. Ook omdat starten er voorlopig toch niet inzit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:20

SemperFi schreef:
Anderhalve week heeft mn vader nog met iemand van de knhs gesproken. Ze zijn er druk mee bezig maar volgens hem ging het nog wel even duren... Ik heb dus ook gewoon weer een setje nieuwe coupons besteld.
Op zich lijkt het inschrijven ed me wel handig, zo digitaal. Vraag me alleen af hoe ze het gaan doen met de punten invoeren en commentaar opschrijven. Als je én moet invoeren op een laptop/ipad én moet schrijven op een protocol gaan de schrijvers het nog druk krijgen. Daarnaast, als je een groot ch hebt is het nogal een investering om voor elke baan een laptop aan te schaffen.

Het het programma van equiscore.nl valt het best mee. Ik heb het een aantal keren gedaan als schrijfster.
Het is wel even wennen, maar valt heel goed te handelen.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:21

Prima initiatief van de KNHS om die startcoupons de deur uit te doen.

Wat ik echter niet zo goed snap:
Ze besluiten nu alvast om de startcoupons eruit te doen, en beginnen vast met minder coupons uit te geven.
En dit allemaal al vóórdat ze hebben besloten of het digitale systeem er per 1 januari komt?
En vóór ze ook maar een goed werkend (en getest!) systeem hebben?

We doen al járen en járen met die startcoupons, een half jaartje of jaartje extra kan er dan ook nog wel bij, laat ze dan alsjeblieft eerst een goed systeem uitwerken voordat we weer met een half werkend iets worden opgescheept....

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:22

Janine1990 schreef:
SemperFi schreef:

Het het programma van equiscore.nl valt het best mee. Ik heb het een aantal keren gedaan als schrijfster.
Het is wel even wennen, maar valt heel goed te handelen.

Wij zijn blij dat het nog handmatig gaat hoor. Hebben een aantal 'vaste' schrijfsters die al wat op leeftijd zijn. En denk dat die er niet op zitten te wachten dat ze met een computer moeten gaan zitten in het jury hok!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:24

Bettine schreef:

Ze besluiten nu alvast om de startcoupons eruit te doen, en beginnen vast met minder coupons uit te geven.
En dit allemaal al vóórdat ze hebben besloten of het digitale systeem er per 1 januari komt?

We doen al járen en járen met die startcoupons, een half jaartje of jaartje extra kan er dan ook nog wel bij, laat ze dan alsjeblieft eerst een goed systeem uitwerken voordat we weer met een half werkend iets worden opgescheept....

Dat snap ik dus ook niet..

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:25

Bettine schreef:

_/-\o_

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:26

Wat ik heb begrepen is dat ze 1 januari niet gaan halen voor die digitalisering van het opgeven en werken zonder startcoupons.
Bedoeling is dat je als deelnemer wel de papieren protocol met cijfers en commentaar mee naar huis krijgt.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:26

Super dat ze het er eindelijk door gaan drukken! Beetje jammer van het korte termijn qua communicatie.
Het is absoluut niet nieuw, 5 jaar geleden zat ik in het bestuur van een vereniging en toen was er al sprake van (de voorzitter van die club was toen vice voorzitter van de regio). Er was alleen nog geen plan om het in de praktijk uit te voeren.

Er wordt in dit topic gesproken over dat de kosten omhoog zullen gaan, maar voorlopig denk ik dat de kosten naar beneden zullen gaan. Coupon kosten vallen voor iederen weg, er zullen een stuk minder mensen bezig zijn met coupons afdrukken, uitzoeken enz. (Ik heb het over persoonlijke kosten van de ruiter)
Vwb kosten aan printen van een vereniging, 10 banen x 25 starts zijn 250 prints, 1 cent per print, is 25 euro. Bereken 10 cent door op het startgeld, klaar :) Heb je per start 9 cent extra om je uitslagen uit te printen, is dat ok kostendekkend.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:27

Bettine schreef:

Daarom geloof ik het dus ook nog niet. Ik denk dat Kleinvosje iemand aan de telefoon heeft gehad die iets heeft gezegd wat ze beter niet had kunnen zeggen...
Als het serieus zo is dan komt het tegen die tijd wel in een nieuwsbrief en in P&S te staan.